GS Must haves

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

GSMax

GS Must haves

Bericht door GSMax »

OK, heb nu wel een R1200GS Triple Black gekocht (met comfort en safety pack), en ben begonnen met een lijstje te maken met "zou ik graag willen", maar wat me vooral interesseerd is het lijstje "moet er zeker op" en dan moet ik bij de GS rijders zijn. Dus shoot 8-) Wat moet er zeker op een GS in aftermarket gemonteerd worden :?: Waar ik al uit ben zijn de BMW vario zijkoffers, misschien een ander ruitje, mogelijks een ander zadel, en had ook volgende artikelen in gedachten, maar niet direct een "must" denk ik:

Rear wheel Mudsling
Tankguard Hepco & Becker
Engine guard Hepco & Becker
Cylinder head protection guard
Oil cooler grill Cymarc UK
Remus Hexacone exhaust carbon

Zie ik iets over het hoofd :?:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Mathy

Re: GS Must haves

Bericht door Mathy »

Een GPS met topokaarten...
Fredo

Bericht door Fredo »

Ik heb een beetje hetzelfde 'probleem'
Ben ook bezig met lijstje op te maken :
Einddemper Akrapovic Titatium
GPS (Zumo 350 of 660 of Navigator 4 ?)
Zijpanelen Hard Racing Spirit - http://www.hardracingspirit.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Spatbord achteraan Hard Racing Spirit
Xenon of halogeen ?
Een paar Dunlops Trailmax TR91 (als mijn EXP's versleten zijn ...)
...
K 75 S
R 1150 GSA
R 1200 GSA
R 1200 GSA LC
GStephen
Contacteer:

Bericht door GStephen »

Zeer zeker dit:

Afbeelding
verlenging van het voorspatbord, en daardoor net dat beetje meer bescherming van de motorblok tegen vuil

en dit

Afbeelding
Is waarschijnlijk hetzelfde als uw mudsling. Deze van Wunderlich heb ik. Is zeer efficient en poepsimpel te installeren.

en dit
Afbeelding
kwestie van het "koetswerk" te beschermen tegen krassen.

Alleszins ook valbeugels. Die van SW Motech hebben bij mij al bewezen dat ze effectief tegen een STOOT kunnen

En als ik mij echt zou laten gaan:
Disierto III van Touratech
Vorkbeenbeschermers van Touratech (ik heb die van Wunderlich, maar ze komen los aan de randen)
uitlaat en koffers van Metalmule
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...

Lid BMW MC VL
TomVT

Bericht door TomVT »

Da gaat hier een duur topic worden om te volgen :grin:

Ik heb momenteel;
* voorspatbordverlenging Wunderlich
* Hogere + bredere handkappen Wunderlich
* Winglets (zijdeflectoren) Wunderlich
* Adventure kofferset
* GPS Zumo 220
* Opzetspoiler Touratech
* Valbeugels motor Hepco & Becker
* Tankbeugels Hepco & Becker

Reeds aangekocht maar nog niet gemonteerd:
* GS Adventure scherm --> maar zou ik nog in het fumé willen spuiten/bestickeren

Nog te kopen:
* Mudsling achteraan
* Zijpanelen hard district
* Verstralers voor op de tankbeugels
* Uitlaat: Akrapovic, Leovinci of Lazer
ReeF

Bericht door ReeF »

Je had beter een Adventure gekocht :grin:
I respect your shit. But I don't have an opinion.

Lid enzo bla bla maar fotoke is weg
GSMax

Bericht door GSMax »

:bsstupid:

Vind ik ook geen "must" haves. Voorspatbord verlenging wel maar heb ik al laten monteren. De adventure koffers vind ik lelijk en lomp, en moet ik dus niet hebben. Zumo550 heb ik al. Vind het Wunderlich ERGO scherm ook wel mooi. Had prijs gevraagd aan dealer om het gefumeerde Adventure scherm te monteren, maar kwam op 600€ en dat vond ik er iets over....
Grtz
Marc

Harald

Bericht door Harald »

TomVT schreef: * GS Adventure scherm --> maar zou ik nog in het fumé willen spuiten/bestickeren

Ik had de opzetspoile van mijn scherm ook gefumeerd bestickerd.
Maar na 1 dag weer afgehaald.
Er zit zo'n weerspiegeling op dat het echt niet te doen ( lees veilig ) was.

Ik had en heb het nog steeds zo'n heel vel liggen om de spoiler, het scherm en de beide winddeflectoren te doen.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
roadster

Bericht door roadster »

het std scherm van de GS trekt op geen -tuut-
werd bij mij vervangen door de 330DT van Givi, een zalig scherm om achter te zitten...

verder staat er zowat een halve touratech catalogus op mijn verlanglijst, samen met een Laser Hotcam :mrgreen:
R1200GS LC
WouterFr

Bericht door WouterFr »

Gevaarlijk topic hier :-).

Staat er al op:
Musthaves:
- Wilbers vering voor en achter, hydraulisch instelbaar
- De Wunderlich Mudsling: zeer nuttig, zeker vermits niet-BMW veren geen beschermend kapje hebben
- Standaard scherm trekt idd nergens op, vervangen door wunderlich Flowjet: geen turbulentie meer, gewoon vol in de wind
- Xenon koplamp
- Dakar Motorschutz Wunderlich
- Lenkanslagbegrenzer Wunderlich
- Recyclizer
- Garmin 60CSX met topo's, custom houder in de cockpit (zodat hij niet buiten de vorm van de Flowjet komt)

Nice to haves:
- Alu koffers van Trax, met verwijderbaar frame: ik was geen fan van de vario's, en het frame van de adventure vond ik nogal lomp voor die 49 weken per jaar dat ik niet met de moto op reis ben
- hier en daar wat beschermingsprul, nog niet zwaar genoeg gevallen om dit nodig te hebben, laat de moto er vooral wat stoerder uitzien
- Zard uitlaat voor de sound, zonder DB killer ook voor de extra pk's :-)

Komt er ooit misschien nog op:
- 17 inch velgen van een 1200R bv, voor het betere bochtenwerk op verhard
- een Desierto 3 cockpit?
- een deftig zadel: Touratech Breathable Sport Seat een tijdje gehad nu (2dehands gevonden), maar dat is het toch ook niet (staat dus eigenlijk weer te koop
- Power Commander + kat vervanger :-) ?
R 1200 GS - yippie, weeral verdwaald!
WR426 - yippie
Danny

Bericht door Danny »

zie daar niks bij staan waar hij ook maar ne centimeter beter van rijd, koffers heb je niet nodig als je ze niet gebruikt, puur voor 't optische of hebbeding??

nen hoop prullen die buiten de vering nergens toe dienen eigenlijk tenzij je geldbuidel lichter maken, de ruit is een compromisruit dus daar is de ene content van omdat hij weet dat het ne GS is en de andere wil ne GS met RT bescherming...

veel dure prutsen, uitlaatjes toestanden...dan liever investeren in vering en/of zadel, evt goeie valbeugels :wink:
Relax

Bericht door Relax »

Vraag mij af of die Wunderlich mudsling wel het beste is om je benen én je vering wat proper te houden. Het ding zit te ver wag van je band om goed te zijn. Zou dat spul dat net boven je band hangt niet beter zijn?
I respect your opinion. But I don't give shit.
Sigert

Bericht door Sigert »

Als we dan toch bezig zijn,zeker een desierto 3.
Ben er zeer tevreden van
pzbiker

Bericht door pzbiker »

Relax schreef:Vraag mij af of die Wunderlich mudsling wel het beste is om je benen én je vering wat proper te houden. Het ding zit te ver wag van je band om goed te zijn. Zou dat spul dat net boven je band hangt niet beter zijn?

Idd Relax, de mudsling zit te ver van je band weg om het opspattend water en vuil tegen te houden, ik heb zo een spatbord net boven mijn achterband gemonteerd, scheelt heel wat.
Wel opletten welk model je neemt, de uitvoeringen volledig in kunststof breken nogal gemakkelijk af aan de bevestigingspunten, ik heb een model dat gemonteerd is tussen de bevestigingsbouten van de achterste remblokken, bestaat uit een metalen arm tot net boven de achterband, daar is het kunststof spatbord op gemonteerd en dit loopt door tot net aan de onderkant van de achtervering.
Het staat er ondertussen al een 8000 km op en nog geen problemen mee gehad.

Zie link: http://www.mlmparts.com/nl/bodystyle-re ... 00-gs.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door pzbiker op 10 aug 2012, 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
viking16

Bericht door viking16 »

Danny schreef:zie daar niks bij staan waar hij ook maar ne centimeter beter van rijd, koffers heb je niet nodig als je ze niet gebruikt, puur voor 't optische of hebbeding??

nen hoop prullen die buiten de vering nergens toe dienen eigenlijk tenzij je geldbuidel lichter maken, ...
:thumleft:

elk volgens zijne portemonnee he, maar als ik vanavond euromillions win.... :drunken:
BMW R 1200 GSA (2007)
Kijk niet waar je heen gaat, maar kijk waar je heen wilt
Gonzo850

Bericht door Gonzo850 »

Ik heb een standaard 1100 en ik mis....niks :grin: (buiten een beetje goed weer misschien, dat zou pas een optie zijn :wink: )
Four 750 '77, R1200R '09
Den Dirk

Bericht door Den Dirk »

De dingen die ik extra heb, zou ik dadelijk weergeven moest ik een nieuwe GS moeten kopen :
- groot scherm van GIVI , kost 5x maal minder dan adventieve scherm
- cylinderbeschermers van Adventure ( blijken erg nuttig bij een val... Onvrijwillig Uitgeprobeerd :shock: )
- xenon , geplaatst door dealer aan ong. 190€
I like my bike!!
bmwfreakske

Bericht door bmwfreakske »

Danny schreef:zie daar niks bij staan waar hij ook maar ne centimeter beter van rijd, koffers heb je niet nodig als je ze niet gebruikt, puur voor 't optische of hebbeding??

nen hoop prullen die buiten de vering nergens toe dienen eigenlijk tenzij je geldbuidel lichter maken, de ruit is een compromisruit dus daar is de ene content van omdat hij weet dat het ne GS is en de andere wil ne GS met RT bescherming...

veel dure prutsen, uitlaatjes toestanden...dan liever investeren in vering en/of zadel, evt goeie valbeugels :wink:
:thumleft: :thumleft: :thumleft: :thumleft:
Andalousie 09/2018
Gonzo850

Bericht door Gonzo850 »

:cheers: :cheers: :cheers:
bmwfreakske schreef:

:thumleft: :thumleft: :thumleft: :thumleft:
Four 750 '77, R1200R '09
dakar74

Bericht door dakar74 »

mijn aanrader: Givi Airflow scherm als je wat groter bent. Spotgoedkoop een veel beter dan origineel en spoilertjes.

Mijn wishlist (maar Euromillions alvast niet gewonnen vandaag :cry: )

Decal set fork for BMW R 1200 GS/ADV
ABS sensor protection, front for BMW R 1200 GS/ADV from 2006
Cylinder guard for BMW R1200RT/GS/ADV (2010) R1200R from 2011 Aluminium special black
Guard for throttle position sensor V2.0, black aluminium for BMW R1200GS, R1200GS Adventure,
Stainless steel black headlight protector with quick release fastener for BMW R1200GS/ADV
Oil cooler protection BMW R 1200 GS/Adventure silver
Petrol Line Protection for BMW R1200GS/GSA *all years of construction*
BMW R 1200 GS / ADV Handlebar risers Typ 23 from 2008
Auxiliary bag below the luggage rack BMW R1200GS CORDURA
Fairing crash bar *stainless steel* for BMW R1200GS, from 2008
Aluminium sump guard, black, for BMW R1200GS-ADV and BMW R1200GS from 2006
Auxiliary bag below the luggage rack BMW R1200GS CORDURA®
Horn button protection for BMW R1200GS/ADV/R, HP2, F800GS / F650GS (Twin)
BMW idicator Wunderlich Indicator Reset Lever
long-distance foot pegs for BMW R850GS / R1100GS / R1150GS / R1150GS Adventure / R1200GS / R1200GS Adventure / R80GS / R100GS / F800GS / F650GS (TWIN) / F650GS / F650GS Dakar / G650GS / G650GS Sertao
One life, live it
jos.gs

Bericht door jos.gs »

enkele toebehoren voor de GS(A)---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 12&t=34179" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door jos.gs op 11 aug 2012, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
GSrijder
Contacteer:

Bericht door GSrijder »

Vooral Euro's want een GS is niet zorgeloos :mrgreen:

En voor de rest naft en banden.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
GSMax

Bericht door GSMax »

Vandaag de eerste 200kms op den triple black gezet :grin: :grin: :grin:

Eerste bevindingen:
- uitlaat produceert eigenlijk al een mooie diepe roffel, dus deze dient niet vervangen te worden (en ik ben echt een fan van het betere uitlaat geluid :wink: ) of het moest puur voor de esthetiek zijn (zwarte carbon uitvoering)
- nog nooit zoveel pijn aan mijn kont gehad als op dit GS zadel. Wat mis ik mijn Sargent seat van de K1300S. Zal dus terug een Sargent seat worden.
- GS windscreen sucks in alle standen. Moet dringend iets anders op (wss Wunderlich ERGO screen)
- koffers zijn echt wel nodig, want waar ga ik met mijn boterhammekes etc blijven? Zullen dus de vario zijkoffers worden, want de rest op de markt trekt op geen kl*te als het alleen maar voor woon-werkverkeer wordt gebruikt en mss een occasionele 2-daagse. Ben geen wereldreiziger die koffers in de vorm van kleine ijskasten nodig heeft :shock: en ik zou ook willen blijven filefilteren zonder het vermasacreren van een aantal autospiegels...
- Zadel op hoogste stand gezet en dan nog zit de duo te hoog, wordt dus een verlaagd duo-zadel
- Banden Metzeler Tourance zijn goed baanvast en geven mij veel vertrouwen
- eigenlijk heeft dit model al een soort mudsling achteraan (redelijk hoog boven het wiel weliswaar) dus een soort rearwheel hugger zou beter zijn

Verder ivg met de k1300S, de PK's ni echt gemist, zo'n GS stuurt beter als mijne velo, en dat koppel werkt verslavend :mrgreen:
Laatst gewijzigd door GSMax op 13 aug 2012, 00:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Grtz
Marc

mjy009

Bericht door mjy009 »

Het optiepakket voor de K1300s is zoveel korter dat een mens er wel een hoop minder kopzorgen van krijgt :lol:
-Fred-

Bericht door -Fred- »

Een setje deftige veren, duo zadel eraf en een tasje op voor de boterhammen.
(Een stokbrood voor woonwerk kan je achterop binden)
Plaats reactie