topkoffer op passagiersseat
Moderator: GVN
topkoffer op passagiersseat
hey ,
ben van plan in juli - augustus naar spanje - en terug te rijden.
Een aantal forumgangers hebben mij aangeraden de passagiersseat te vervangen door de topkoffer. Meer rugsteun op lange autostradetrajecten en meer plaats achteraan voor bagage.
Ik wil dit wel eens uitproberen wanneer ik in mei richting moezel vertrek.
Heeft er iemand ervaring mee ? De topkofferhouder zal dan ook wel een andere moeten zijn zeker.
alvast bedankt voor de reply .
grtz
vak m rat
ben van plan in juli - augustus naar spanje - en terug te rijden.
Een aantal forumgangers hebben mij aangeraden de passagiersseat te vervangen door de topkoffer. Meer rugsteun op lange autostradetrajecten en meer plaats achteraan voor bagage.
Ik wil dit wel eens uitproberen wanneer ik in mei richting moezel vertrek.
Heeft er iemand ervaring mee ? De topkofferhouder zal dan ook wel een andere moeten zijn zeker.
alvast bedankt voor de reply .
grtz
vak m rat
every day a new GS moment
my travelpics at smug mug - larstravelpics -
R1200GS 2009
R1200GSA 2012
R1200GSA Rally 2018
R1200GS 2009
R1200GSA 2012
R1200GSA Rally 2018
Re: topkoffer op passagiersseat
YOO
Zorg er gewoon voor dat 't zwaarste zo kort mogelijk bij jou ligt, da's beter voor de gewischtsverdeling.
In mijn geval is dat m'n roltas, daar steekt m'n tent etc. in, die topkoffer is meestal quasi leeg, dus die mag helemaal achteraan blijven staan.
Grtz, Philip!
Zorg er gewoon voor dat 't zwaarste zo kort mogelijk bij jou ligt, da's beter voor de gewischtsverdeling.
In mijn geval is dat m'n roltas, daar steekt m'n tent etc. in, die topkoffer is meestal quasi leeg, dus die mag helemaal achteraan blijven staan.
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Ik heb daar ooit een mooie plaat voor aangeschaft. Deze komt op de plaats van de duozit (maakt ook gebruik van dat slot en de sleuven om hem vast te zetten, evenals met bouten). Op die plaat kan je mooi een topkoffer monteren. Achter de topkoffer kan je dan evt. nog een tent/slaapzak o.i.d. kwijt.
Op de foto ligt het rek er los op (even snel voor de foto). Deze komt natuurlijk mooi strak op de originele bagagedrager te liggen.
Mag weg voor €35,-

Op de foto ligt het rek er los op (even snel voor de foto). Deze komt natuurlijk mooi strak op de originele bagagedrager te liggen.
Mag weg voor €35,-

u hebt een pm
@ koppel , weeral thx voor de info
grtz
vak m rat
@ koppel , weeral thx voor de info
grtz
vak m rat
R1200GS 2009
R1200GSA 2012
R1200GSA Rally 2018
R1200GS 2009
R1200GSA 2012
R1200GSA Rally 2018
Op de 1200GS kan je gewoon op de plaats van de passagier een plaat laten bevestigen waarop je de topkoffer kan monteren.
Wanneer je dan met een duo moet rijden, topkoffer eraf passagierzadel terug monteren (gewoon op de plaat van de topkoffer).
Wanneer je dan met een duo moet rijden, topkoffer eraf passagierzadel terug monteren (gewoon op de plaat van de topkoffer).
Hoi Vak,
Ik veronderstel dat het om een plastiek origineel exemplaar gaat zoals bij mijn EX GS hier op de foto

Bij dit type koffer moet je op de bassisplaat stukjes bevestigen die normaal mee in de bevestigingskit zitten... sommige dealers houden ze gewoon achter en verkopen ze dan achteraf los.
Als die stukjes bevestigd zijn past die plaat gewoon in de bevestiging van het duo zadel. Deze plaat kan dus snel verwijderd worden met de sleutel zoals je doet bij het zadel en kan je snel wissellen tussen plaat en zadel.
Echter moet je wel het bagagerekje verwijderen want de topkoffer past niet tussen het voorste zadel en het rekje... hiervoor heb je een paar kortere boutjes nodig als origineel
Hopelijk ben je geholpen met deze uitleg
GRTS Danny
Ik veronderstel dat het om een plastiek origineel exemplaar gaat zoals bij mijn EX GS hier op de foto

Bij dit type koffer moet je op de bassisplaat stukjes bevestigen die normaal mee in de bevestigingskit zitten... sommige dealers houden ze gewoon achter en verkopen ze dan achteraf los.
Als die stukjes bevestigd zijn past die plaat gewoon in de bevestiging van het duo zadel. Deze plaat kan dus snel verwijderd worden met de sleutel zoals je doet bij het zadel en kan je snel wissellen tussen plaat en zadel.
Echter moet je wel het bagagerekje verwijderen want de topkoffer past niet tussen het voorste zadel en het rekje... hiervoor heb je een paar kortere boutjes nodig als origineel
Hopelijk ben je geholpen met deze uitleg
GRTS Danny
Rusor ,
bedankt voor de info .
Ik ga er toch eens over nadenken wat te doen .
Thx aan iedereen voor de tips en reacties
grtz vak m rat
bedankt voor de info .
Ik ga er toch eens over nadenken wat te doen .
Thx aan iedereen voor de tips en reacties
grtz vak m rat
R1200GS 2009
R1200GSA 2012
R1200GSA Rally 2018
R1200GS 2009
R1200GSA 2012
R1200GSA Rally 2018
ik ben van plan dat ook eens te proberen
iemand ervaring? waar kan ik zo'n stuk kopen om topkoffer op passagierszitje te plaatsen?
alvast bedankt
iemand ervaring? waar kan ik zo'n stuk kopen om topkoffer op passagierszitje te plaatsen?
alvast bedankt
-
Supermario
Dit kan misschien ook een oplossing zijn, waterdicht en zeer gemakkelijk te bevestigen.
Dient bij mij ook als rugsteun. Is van Touratech.
Grtn, Mario
Dient bij mij ook als rugsteun. Is van Touratech.
Grtn, Mario

K1600GTL 2011 + R1200GSA 2016 LC
tof maar die moet dan "vol" zitten om ruggesteun te kunnen zijn vermoed ik?
die haal je eraf als je motor ergens achterlaat vermoed ik? makkelijk af te halen en te plaatsen? prijs ongeveer?
die haal je eraf als je motor ergens achterlaat vermoed ik? makkelijk af te halen en te plaatsen? prijs ongeveer?
Ik heb nog zo'n setje liggen om een vario koffer op de passagiersplaats te monteren.
Iemand interesse?
Laat maar horen, mag weg voor 15€
Iemand interesse?
Laat maar horen, mag weg voor 15€
ja ik graag
heb je mailke gestuurd!
Opgelet, opstappen is ineens veel moeilijker... 't been erover zwieren is er niet meer bij....
Ge moet over uw zadel stappen als 'm op Zijne zijpikkel staat
Hup met 'te beentje
Ge moet over uw zadel stappen als 'm op Zijne zijpikkel staat
Hup met 'te beentje
I like my bike!!
't staat terug te koop 
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 12&t=34617" onclick="window.open(this.href);return false;
'k ga mij toch zo'n zadeltas kopen
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 12&t=34617" onclick="window.open(this.href);return false;
'k ga mij toch zo'n zadeltas kopen