R1200rt motor val uit

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
smeets54
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 nov 2011, 20:58

R1200rt motor val uit

Bericht door smeets54 »

Mijn 1200rt val geregeld stil ,dacht eerst dat het aan de benzine tankt altijd bij Esso supper98,ander merk nog steeds het zelfde, en op onregelmatige tijdstippen, aan rood lichten en tussen het schakkelen.
Bij de laatste onderhouds beurt gemeld geen verandering motor van 2008 en 36800km op de teller.
Kan iemand mij daar raad in geven.
Johan alvast bedankt.
Danny
Berichten: 6464
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: R1200rt motor val uit

Bericht door Danny »

Gemeld bij een beurt maar is er ook effectief iets aan gedaan ??
Heb je nog garantie ?? Er zijn tig factoren die kunnen leiden tot een stilvaller, enkele dingen moeten ze toch voorgesteld hebben aan je om mogelijk in de gaten te houden en/of te vervangen?? :wink:
R erik RT
Berichten: 148
Lid geworden op: 16 mar 2008, 22:54
Woonplaats: lommel
Locatie: limburg

Re: R1200rt motor val uit

Bericht door R erik RT »

Heb dit euvel ook aan de hand gehad. Ben dadelijk richting dealer gereden( Meeusen), deze hebben na geen foutmeldingen op de boordcomputer gevonden te hebben , online met BMW de b.c. geüpdated waarna het euvel van de baan was.

Groetjes
Als je je kont verbrandt heb je geluk dat je niet andersom stond!
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: R1200rt motor val uit

Bericht door Harald »

Mijn RT ( werkpaard ) heeft daar ook effe last van gehad.
Bij de dealer wisten ze meteen wat het was, want is/ was blijkbaar een gekend probleem.

Half uurtje later buiten gereden en probleem was inderdaad verholpen door hem aan de PC te hangen.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: R1200rt motor val uit

Bericht door Werner Von C. »

De stappenmotoren moeten gereset worden.

Indien je alle 20K je onderhoud laat doen bij een dealer worden deze gereset, deze "klephuizen" gaan open en toe, maar keren niet terug naar hun standaard (af-fabriek) positie, vandaar wordt bij 20k, 40k etc deze gereset zodat ze weer op hun initiële positie staan.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: R1200rt motor val uit

Bericht door wooter »

Interessant... Ik tank ook altijd Esso 98, had een hele tijd ook, twee keer naar de garage ermee geweest, laatste keer werden er wat sensoren vervangen, had het probleem nog... En plots, een week na dat bezoek aan de garage was het probleem van de baan.
smeets54
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 nov 2011, 20:58

Re: R1200rt motor val uit

Bericht door smeets54 »

Hallo
na veel vijfen en zessen dan toch opgelost met het vervangen van de leegloopregelaars wel een 404.95euro gekosten 3x binnen geweest op het laatste bijna niet meer mee te rijden gevaarlijk.
groetje Johan
dagoo.r1200rt
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 mar 2013, 18:02

Re: R1200rt motor val uit

Bericht door dagoo.r1200rt »

Heb identiek geval voorgehad, dit werd op de lange duur gevaarlijk.
Na diagnose was dit verholpen.
Mvg.David
Beemer
Berichten: 395
Lid geworden op: 28 sep 2004, 18:01

Re: R1200rt motor val uit

Bericht door Beemer »

Identiek probleen gehad en nooit volledig opgelost, heb dan maar een nieuwe RT aangeschaft....
Alpineovi
Berichten: 35
Lid geworden op: 06 jun 2013, 13:41
Woonplaats: Keerbergen
Locatie: Vlaams Brabant

Re: R1200rt motor val uit

Bericht door Alpineovi »

Ik heb pas een R 1200 Rt gekocht van 2008 dus dit lees ik niet graag! :-(
Gisteren ook in panne gavallen! Ik kreeg aangegeven dat ik nog 125 km kon rijden en de benzine meter gaf ook nog een goed stukje inhoud maar de bak was volledig leeg??? :roll:
Had hier al gelezen dat de meter niet echt 100% juist was maar dit is er toch echt een beetje over!
Moto had ook nog niet gesputterd of ingehouden maar hield er gewoon ineens mee op? Gelukkig op 200 meter van een tankstation. :grin:
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: R1200rt motor val uit

Bericht door Dirk Pauwels »

Alpineovi schreef:Ik heb pas een R 1200 Rt gekocht van 2008 dus dit lees ik niet graag! :-(
Gisteren ook in panne gavallen! Ik kreeg aangegeven dat ik nog 125 km kon rijden en de benzine meter gaf ook nog een goed stukje inhoud maar de bak was volledig leeg??? :roll:
Had hier al gelezen dat de meter niet echt 100% juist was maar dit is er toch echt een beetje over!
Moto had ook nog niet gesputterd of ingehouden maar hield er gewoon ineens mee op? Gelukkig op 200 meter van een tankstation. :grin:
Meestal is het andersom, geven aan leeg terwijl er nog een halve bak inzit...Jij hebt dus een karakter bak :lol:
Effe naar de dealer, mss kun je nog van een garantie genieten.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Alpineovi
Berichten: 35
Lid geworden op: 06 jun 2013, 13:41
Woonplaats: Keerbergen
Locatie: Vlaams Brabant

Re: R1200rt motor val uit

Bericht door Alpineovi »

We gaan er nu 5 dagen mee naar Frankrijk dan kan ik hem even uitvoerig testen!
Is er geen lampje of iets degelijks dat gaat branden als hij bijna leeg is?
In ieder geval gaf die digitale meter nog ongeveer 1/5 aan en kon ik volgens hem nog 125 km rijden dus valt mij wel een beetje tegen! :-(
Had hem de laatste keer wel niet volgetankt dus weet niet of het daar iets mee te maken heeft?
Koppel!!
Berichten: 3774
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: R1200rt motor val uit

Bericht door Koppel!! »

Voldoen tot aan de nok, en dan op je dagteller rijden. Met een normale tot vlotte rijstijl ben je goed voor minstens 400km.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Alpineovi
Berichten: 35
Lid geworden op: 06 jun 2013, 13:41
Woonplaats: Keerbergen
Locatie: Vlaams Brabant

Re: R1200rt motor val uit

Bericht door Alpineovi »

Omdat ik dat grasmachien geluid beu was heb ik een Akrapovic demper gestoken en nu is plots ook mijn probleem van het onregelmatig en iets te laag draaien op ralenti weg!
Duidelijk dat de motor nu veel vrijer is en hij is dus ook geen enkele keer meer stilgevallen! :grin:
Plaats reactie