Ik ben in het bezit van een BMW 1150 RT die is uitgerust met het orginele alarm van BMW. Ben er erg tevreden over. Ik heb echter twee vragen. Kun je de batterij van de handzender vervangen zonder dat deze opnieuw geprogrammeerd hoeft te worden (alleen synchroniseren dus), en weet iemand hoe je in de basisfabrieksinstelling (werkwijze A, volgens de handleiding) de zoemtoon kan aanzetten zonder dat de automatische activering van de wegrijddbeveiliging uit gezet wordt. In de handleiding staat namelijk wel beschreven hoede alarminstelling voor werkwijze b kunt instellen, maar die wil ik helemaal niet ik wil A met geluid.
Alvast bedankt voor een reactie
BMW Motoralarm
Moderator: GVN
-
Hugo van den Bovenkamp
Hugo,
Ik heb dit ooit gevraagd in de garage. Klaarblijkelijk is dit softwarematig niet mogelijk.
De wegrijbeveiliging dient (volgens dealer) steeds geactiveerd te zijn daar het alarm is goedgekeurd voor de verzekeringsmaatschappijen.
Ik heb dit ooit gevraagd in de garage. Klaarblijkelijk is dit softwarematig niet mogelijk.
De wegrijbeveiliging dient (volgens dealer) steeds geactiveerd te zijn daar het alarm is goedgekeurd voor de verzekeringsmaatschappijen.
It's not how they died that makes them heroes, it's how they lived.
Tripy II

Tripy II

-
®win
- Contacteer:
Uit de handleiding van mijn alarm (K1200LT 2004):
Vervangen batterij: na het vervangen van de batterij gaat de LED branden; de AB moet dan worden gesynchroniseerd. Druk hiervoor binnen de reikwijdte van de ontvanger 2x na elkaar op de linkertoets (geribbeld). De LED begint te knipperen en dooft na enkele seconden. De AB is nu weer functioneel. Dit was hetzelfde bij het alarm van mijn vorige LT (1999).
Programmeren BMW alarm (K1200LT ’99 – ’03).
Knop A = de geribbelde knop, knop B = de gladde knop.
Instap in de programmering:
LET OP (2): als automatische alarmactivering = aan is gekozen, dan dient automatische startonderbreking ook op aan te staan
Voor de LT modeljaren ’02 en ’03 zijn er 12 kanalen te programmeren:
1 Ongebruikt
2 Ongebruikt
3 Ongebruikt
4 Ongebruikt
5 Ongebruikt
6 Paniek alarm (voorheen kanaal 5)
7 Ongebruikt
8 alarmtoontype (voorheen kanaal 7)
9 pieptoon aan/uit (voorheen kanaal 1)
10 Ongebruikt
11 Automatische activatering alarm (was 9)
12 Automatische activatering startonderbreking (was 8 - NB alarm and startonderbreking zijn in omgekeerde volgorde van het 10 kanaals-alarm).
Aangezien BMW het alarmsysteem om meerdere modellen heeft toegepast, zal de programmering op de R1150RT gelijk zijn.
Disclaimer: deze instructie op eigen risico gebruiken. De gegevens heb ik van het US K1200LT forum gehaald en heb deze zelf nog nooit gebruikt, omdat de instellingen van mijn alarm conform de in NL geldende SCM-certificering was/is.
Vervangen batterij: na het vervangen van de batterij gaat de LED branden; de AB moet dan worden gesynchroniseerd. Druk hiervoor binnen de reikwijdte van de ontvanger 2x na elkaar op de linkertoets (geribbeld). De LED begint te knipperen en dooft na enkele seconden. De AB is nu weer functioneel. Dit was hetzelfde bij het alarm van mijn vorige LT (1999).
Programmeren BMW alarm (K1200LT ’99 – ’03).
Knop A = de geribbelde knop, knop B = de gladde knop.
Instap in de programmering:
- Uitgangssituatie = contact uit en alarm aan; alarm afzetten, binnen 12 seconden aarde maken met de programmeerconnector (bij de K1200LT zit deze onder het zadel van de passagier).
- Druk 2x op knop A. Er zijn twee piepjes hoorbaar, gevolgd door een lange pieptoon. De knipperlichten knipperen 2x en het LED gaat uit.
- Draai het contact aan binnen 12 seconden maar start de motor niet. Er klinken drie pieptonen (verschillende toonhoogte).
- Verwijder de aardeverbinding van de programmerconnector.
- Op de oudste LT’s (’99 – ’02) zijn er 10 kanalen te programmeren middels knoppen A en B. Slechts 5 worden er gebruikt, zijnde kanalen 1, 5, 7, 8 en 9. Het programmeren geschiedt door achtereenvolgens knoppen A en/of B in te drukken totdat je 10 een knop hebt ingedrukt.
1 pieptoon A=aan B=uit
2 ongebruikt (A)
3 ongebruikt (A)
4 ongebruikt (A)
5 Paniek Alarm A=aan B=uit
6 ongebruikt (A)
7 alarmtoon type A=onderbroken B=constant
8 Automatische startonderbreking A=aan B=uit
9 Automatische alarmactivatering A=aan B=uit
10 ongebruikt (A)
Na de 10e keuzeprogrammering hoor je drie opeenvolgende pieptonen - Draai het contact uit. Het alarm zal nu drie keer op verschillende toonhoogte piepen.
LET OP (2): als automatische alarmactivering = aan is gekozen, dan dient automatische startonderbreking ook op aan te staan
Voor de LT modeljaren ’02 en ’03 zijn er 12 kanalen te programmeren:
1 Ongebruikt
2 Ongebruikt
3 Ongebruikt
4 Ongebruikt
5 Ongebruikt
6 Paniek alarm (voorheen kanaal 5)
7 Ongebruikt
8 alarmtoontype (voorheen kanaal 7)
9 pieptoon aan/uit (voorheen kanaal 1)
10 Ongebruikt
11 Automatische activatering alarm (was 9)
12 Automatische activatering startonderbreking (was 8 - NB alarm and startonderbreking zijn in omgekeerde volgorde van het 10 kanaals-alarm).
Aangezien BMW het alarmsysteem om meerdere modellen heeft toegepast, zal de programmering op de R1150RT gelijk zijn.
Disclaimer: deze instructie op eigen risico gebruiken. De gegevens heb ik van het US K1200LT forum gehaald en heb deze zelf nog nooit gebruikt, omdat de instellingen van mijn alarm conform de in NL geldende SCM-certificering was/is.
Laatst gewijzigd door ®win op 24 aug 2005, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Re: BMW Motoralarm
Batterijen vervangen zou geen problemen mogen opleveren.Hugo van den Bovenkamp schreef:Ik ben in het bezit van een BMW 1150 RT die is uitgerust met het orginele alarm van BMW. Ben er erg tevreden over. Ik heb echter twee vragen. Kun je de batterij van de handzender vervangen zonder dat deze opnieuw geprogrammeerd hoeft te worden (alleen synchroniseren dus),
Alvast bedankt voor een reactie
Wel is het zo dat je slechts een aantal afstandsbedieningen tegelijk kan laten werken. Daarmee bedoel ik dat zelfs als je er tien liggen hebt, het alarm zal slechts op (bijv) twee reageren.
Maar batterijen vervangen, geen probleem.
GSven
@ rwin :
Inderdaad, ik heb dezelfde werkwijze staan in het technisch boekje van het alarm (r1150rt). Ik heb dit al meermaals geprobeerd, doch negatief
Daarom ging ik ten rade bij mijn dealer, met het reeds gekende antwoord.
mvg, Sven
Inderdaad, ik heb dezelfde werkwijze staan in het technisch boekje van het alarm (r1150rt). Ik heb dit al meermaals geprobeerd, doch negatief
Daarom ging ik ten rade bij mijn dealer, met het reeds gekende antwoord.
mvg, Sven
Tripy II

Tripy II

Ja rwin,
Ik krijg het alarm in programmeermodus, maar het lukt niet iets te veranderen aan de instelling
Jammer want ik vind die wegrijbeveiliging vervelend. Garagepoort opendoen en lap..... Alarm uitschakelen en eerst de koffers openen voor helmen en lap.... Je zou bij wijze van spreken steeds je motorfiets laten draaien, maar ja dat zal wel de bedoeling niet zijn van een wegrijbeveiliging....
Ik krijg het alarm in programmeermodus, maar het lukt niet iets te veranderen aan de instelling
Jammer want ik vind die wegrijbeveiliging vervelend. Garagepoort opendoen en lap..... Alarm uitschakelen en eerst de koffers openen voor helmen en lap.... Je zou bij wijze van spreken steeds je motorfiets laten draaien, maar ja dat zal wel de bedoeling niet zijn van een wegrijbeveiliging....
Tripy II

Tripy II