Animo????? Lees eens en graag jullie mening aub.

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
cat64
Berichten: 61
Lid geworden op: 11 okt 2012, 09:30
Locatie: Balegem

Animo????? Lees eens en graag jullie mening aub.

Bericht door cat64 »

Hoola en man vrouw of 70 die gestemd heeft niet slecht8

Als GS coördinator ( iemand die zorgt dat de dingen in hun samenhang geregeld worden ) voor een duur woord te gebruiken
van de BMW MOTOR CLUB VLAANDEREN

Ga ik trachten wat meer leven in de GS afdeling van onze club te brengen.
Velen kennen mij ander weer niet .
De bedoeling is om eens bij mekaar te komen en eens te zien of er animo genoeg is om wat te organizeren.
Ritje baan ritje offroad campeerdingske weekend korte reis lange reis je weet wel wat ik bedoel.
Dit jaar hebben we het GS treffen gehad in Ronse en de ONE NIGHT'S TENT in Amberloud gehad en we hebben ons geamuseerd:)))
Ikzelf kom uit Oost Vlaanderen en namelijk uit Balegem.
Zou er animo zijn om eens bij mekaar te komen? Zo ja laat maar weten.
Eens op een vrijdagavond in Drongen namelijk de Barloria juist aan de afrit Drongen redelijk centraal gelegen : Alhoewel niet voor iemand uit Limburg .
Laat maar weten.

CAT64 :grin:
Honda Amigo/Motobecane
SUZUKI VAN VAN 125
SUZUKI DR 650 SE
BMW R100 GS
BMW F800 GS
BMW R1200 GS
Wally
Berichten: 636
Lid geworden op: 07 okt 2004, 06:40
Locatie: Gent

Re: Animo????? Lees eens en graag jullie mening aub.

Bericht door Wally »

Ik ben zeker geïnteresseerd!
Na de GS Challege is er zeker nog goesting naar meer...

Wally
Leven is het meervoud van lef!
Danny
Berichten: 6460
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Animo????? Lees eens en graag jullie mening aub.

Bericht door Danny »

Een 17 a 18 jaar geleden hebben we zoiets al eens geprobeerd, zij het dat de communicatie onder de leden toen veel minder was, geen forum he.
Anderzijds is 't zo dat rijden met een GS niet per definitie tentslaper betekent. Velen rijden enkel GS omdat het zo lekker rijd, handig is als woonwerkfiets of gewoon omdat ze ne GS graag zien en daarbij dromen van verre bestemmingen, kletsen aan een kampvuur maar nooit zover geraken. (geen tent, madame wil nie etc...)
Het is dan ook geen kleine investering wil je kamperend met de motor op zwier, goed materiaal kost geld en als dat dan tegenvalt dan is dat weggesmeten geld.

In 05,06 organiseerden we de Highlandbrothers, reisje naar Schotland voor mensen die al of nog nooit kampeerden, had je niks dan kan je beschikken over tent, thermarest en slaapzak. eten kon je 's ochtends en 's avonds in een grote tent die we meenamen en waar onze kok eten klaarmaakte.
Luxe?? tja 't was ook Schotland en als kampeerder kan dat een flinke vuurdoop zijn maar de ambiance was enorm goed. Je kon als 't ware de kampeersfeer eens proeven zonder investering en die smaak hebben sommigen nog steeds te pakken.

http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 2005#p3608


Ik juich je initiatief toe natuurlijk maar heb de kamperende groep in BMW vlaanderen zien dalen tot een absoluut dieptepunt met enkele diehards die 't nu nog doen maar meer op eigen initiatief en minder op georganiseerde evenementen.

Trouwens wie zin heeft volgend weekend kamperen in Stoumont -om 't jaar af te sluiten zeg maar- leuke camping, gezellige haard bij de waardin...niks moet veel kan. :wink:

Naar drongen komen is voor mij geen probleem maar centraal dat is Mechelen ofzo, dat is toch eerlijker voor onze Limburgse broeders.

Maar goed jij regelt wat he :mrgreen: ik zal er zijn !
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Animo????? Lees eens en graag jullie mening aub.

Bericht door Koppel!! »

Ik verbaas me dan weer telkenmale dat er op dit forum af en toe oproepen staan voor zo'n evenementen, maar als ik dan naar een evenement van de GS club NL ga kamperen ben ik quasi ieder keer den enige Belg. Misschien samen met Gies en Fred, maar dat is 't dan ook van Vlaamse inbreng. Veel forumlezers die hier zitten, zijn nochhtans ook forumlezer op het Nederlandser forum.

Daarom denk ik niet dat 't een gebrek aan evenementen is, maar eerder aan prioriteiten. Er zullen altijd wel duizenden redenen zijn om 't niet te doen, en maar één om 't wel te doen.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
MARSI
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 dec 2011, 11:41
Woonplaats: Schoten
Locatie: Schoten

Re: Animo????? Lees eens en graag jullie mening aub.

Bericht door MARSI »

Hallo

Inderdaad wel tof dat initiatief,maar ik sluit me ook aan bij de mening van Danny.
Ben ook nog zo'n eenzaat met een tent,en ja... ik ga wel naar zo'n grotere bijeenkomsten
van bmw clubs,maar bij de laatste werd ik (en niet alleen ik) 's nachts zoooo wakker gebruld
door een paar' brulpersonen' die op zo'n overdreven manier indruk willen maken dat ik daar
niet mee vergeleken wil worden,blijkbaar hebben sommige het echt niet begrepen...
Daarom' pas' ik met grotere bijeenkomsten en ga nog wat lekker op de boemel met
enkele kampeervrienden. Ik vind het altijd jammer dat een paar de boel kunnen
verzieken en dat hoeft voor mij niet meer. Dit neemt niet weg dat ik je versta en wens
je dan ook nog veel organiseer plezier toe.

Groeten,
Peter GS 1100
LucVB
Berichten: 338
Lid geworden op: 01 feb 2005, 13:42
Woonplaats: Borgerhout
Locatie: Antwerpen

Re: Animo????? Lees eens en graag jullie mening aub.

Bericht door LucVB »

Het moeten niet altijd grote meetings of kampeer weekends zijn. Inderdaad velen hebben daar de vrije tijd of materiaal niet voor. Maar een allroad rit links en rechts op geregelde tijdstippen zou wel een goed idee zijn Daar komt dan ook wel wat volk op af. Blijkbaar zijn er al GS vrienden in Vlaanderen die zo iets doen.... :roll: :roll: :roll:
Eens per jaar een reis kan ook succes hebben , zie ons Marokko uitstapje van 5/2012...Niet vergeten dat sommigen ook graag hun partner mee nemen.....

Groetjes

LucVB
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Animo????? Lees eens en graag jullie mening aub.

Bericht door Koppel!! »

Bwa, nu ook niet denken dat is gaan kamperen stukken van mensen kost hé. Ik wil hier absoluut geen commerciëel draadje van maken, maar een simpel maar degelijk tentje heb je al voor 25€. Een matraske en slaapzak hoeft niet direct het duurste te zijn als 't dient om nekeer te testen. Ik ben er zeker van dat je voor minder dan 100€ alle gerief bij mekaar hebt om is te gaan kamperen.
Als die kost al teveel is om te testen of je 't leuk vindt, dan komen we terug bij het dingetje over prioriteiten :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Animo????? Lees eens en graag jullie mening aub.

Bericht door GSMax »

Ik haat kamperen, ik haat grote bijeenkomsten van motards. Hmmm, voel me precies haatsmurf :wink: Danny slaat nagels met koppen....
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
MiGSel
Berichten: 537
Lid geworden op: 29 sep 2004, 21:26
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

Re: Animo????? Lees eens en graag jullie mening aub.

Bericht door MiGSel »

Volgens mij heb je twee soorten GS-rijders:

1. De BMW-fanaten die als zoveelste BMW eens een GS kopen om hun S/ST/R/RT/GT etc. te vervangen. Hun volgende moto zal ook een BMW zijn, maar niet per se een GS. Off-road met een GS vinden ze doorgaans not done.

2. De all-road rijders die een GS kiezen om er al eens mee off-road te rijden en andere dingen te doen dan met de gemiddelde baanmoto. Hun volgende moto kan net zo goed een Yamaha/KTM/Honda/... zijn, maar wel een all-road.

Die eerste (en grootste) groep zal haar gading wel vinden in de 'gewone' activiteiten van de bmw-club. Bij de tweede ga je kandidaten vinden voor 'typische' GS-activiteiten.

Ik wil wel eens mee komen babbelen, maar dan liefst wel ergens echt centraal in Vlaanderen.
Drongen is dat op mijn kaart niet. Het is niet BMW-club de vlaanders hè :wink:
Nog een scheet verder en ik sta aan de kust.

Salut,
Michel
Afbeelding
LNNRT
Berichten: 100
Lid geworden op: 01 jan 2011, 23:19
Woonplaats: Aalst
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Animo????? Lees eens en graag jullie mening aub.

Bericht door LNNRT »

Mijn mening?

Ik ben altijd fan van kampeertripjes en doe dat naar mijn goesting te weinig :-)
Voor offroad ritjes heb ik een ktm exc staan en eerlijk gezegd vind ik de GS daar te zwaar voor (vloek ik nu in de kerk?). Allroad ritjes wil ik misschien wel eens proberen, maar dat is dan toch ten vroegste nadat ik andere, geschiktere banden heb.

Met andere woorden, ik wil ook wel eens mee komen babbelen en voor mij ligt Drongen genoeg in het midden van de kaart :-P

P.S.: Nu het toch over de GS afdeling gaat ... zit er eigenlijk iemand achter het gs@bmw-mc-vl.be adres? De laatste keer dat ik daar een mail naar probeerde sturen, kreeg ik de melding dat de mailbox vol was. Volgens mij is mijn mail nooit aangekomen.
cat64
Berichten: 61
Lid geworden op: 11 okt 2012, 09:30
Locatie: Balegem

Re: Animo????? Lees eens en graag jullie mening aub.

Bericht door cat64 »

Jazekers zit er iemand achter dat mailadres ben ik :grin:

Ik zal dat eens nagaan .

Dank u voor de tip.

CAT64
Honda Amigo/Motobecane
SUZUKI VAN VAN 125
SUZUKI DR 650 SE
BMW R100 GS
BMW F800 GS
BMW R1200 GS
cat64
Berichten: 61
Lid geworden op: 11 okt 2012, 09:30
Locatie: Balegem

Re: Animo????? Lees eens en graag jullie mening aub.

Bericht door cat64 »

Hallo

Bedankt voor jullie antwoorden :cheers:

Laat me nog efkes tijd en ik laat jullie iets weten over de bijeenkomstplaats.

Als het ergens rond Mechelen is moeten jullie mij wel helpen een plaatsken te zoeken :?:

Ik heb al wat ideekes van wat ik zou willen doen volgend jaar.

GS Treffen NL

GS BASCH

One Night's Tent II

Breakfastrun

De Kapellekes rit Vlaamse Ardennen met dank aan te maker hiervan op GPS :idea:

Eventueel een hotel toerken naargelang de animo hiervoor

Offroad wk

Laat maar u gedacht weten!!!!!!

CAT64
Honda Amigo/Motobecane
SUZUKI VAN VAN 125
SUZUKI DR 650 SE
BMW R100 GS
BMW F800 GS
BMW R1200 GS
Plaats reactie