Choke verklikker op K1100
Moderator: GVN
-
John
- Contacteer:
Choke verklikker op K1100
Dat staat er dus niet op hé! En ik wil dat er op! Nu is het zaak om te vinden waar de aansluiting zit om die schakelaar aan de de kabelboom van de meters aan te sluiten. Bij nazicht van de kabelboom heb ik niet veel gevonden. Bij mijn oude Ktjes en op mijn K75 van 97 is dat terug te vinden. Maar op die K1100 zit dat er blijkbaar niet op! 
-
John
- Contacteer:
Ik heb het gefikst!
Het heeft wel wat voeten in de aarde gehad maar het werkt. De stekker aan de meters had geen connector en dus ook geen draad zitten. Van een oude kabelboom een connectortje gebruikt en in de fiche gestoken. Draadje mee in de kabelboom tot onder de benzinetank, aansluiting gemaakt aan de plus over het contact met daartussen het choke-contactje en klaar! Ik had eerder vermeld dat op mijn K75RT van 97 er wél een choke-contact op zat maar dat is eigenlijk niet waar. Dat had ik ook gerepareert. Bij nazicht van de meterunit´s bij al de K´s die hier binnen staan blijkt dat enkel bij de oudere types naast het lampje het choke-symbool staat opgedrukt. Bij de latere modellen niet meer alhoewel het binnenwerk nog steeds voorzien is van een lampje. Rare mannen daar in Duitsland zenne! Is het nu om hun motorfietsen wat goedkoper te maken of is het om iets meer winst te kunnen maken? Jullie mogen het zeggen! 
Danny,

Ben je zeker dat de mensen uit die streek Duitsers zijn? Ik zou dat daar niet te hard roepenDuitsers zijn rare vogels vooral uit het zuiden
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
De reden dat er geen choke lampje meer is: er is geen choke meer.
Dat hendeltje is een toerental verhoger. De ECU, motorsturing, past het mengsel automatisch aan adhv verschillende parameters. Lucht, lambda edm. Eens de motor binnenin iets of wat temperatuur heeft,en dus ook de uitlaatgassen, gaat die normaal draaien met het ideale mengsel Niet zo met een choke, waar het mengsel rijker wordt gemaakten je manueel moet ingrijpen om dat bij te stellen. En voor dat er hier weer stijgeren: er zijn ook automatische, temperatuur gestuurde chokes.
Je kan dus zonder probleem vergeten het hendeltje terug te zetten, alleen zal de motorrem er niet meer zijn, en dat zal je wel voelen zeker? Eerder dan dat je een extra lamp ziet branden, mijn insziens.
Waarom ze bij BMW dat niet automatisch regelen is mij een raadsel. Je kan die ECU namelijk perfect programeren zodat de motor bij een koudstart perfekt start en van zichzelf iets hoger draait tot dat hij de nodige temperatuur heeft.
Idd rare jongens daar in't zuiden van de Bondsrepubliek...
Dat hendeltje is een toerental verhoger. De ECU, motorsturing, past het mengsel automatisch aan adhv verschillende parameters. Lucht, lambda edm. Eens de motor binnenin iets of wat temperatuur heeft,en dus ook de uitlaatgassen, gaat die normaal draaien met het ideale mengsel Niet zo met een choke, waar het mengsel rijker wordt gemaakten je manueel moet ingrijpen om dat bij te stellen. En voor dat er hier weer stijgeren: er zijn ook automatische, temperatuur gestuurde chokes.
Je kan dus zonder probleem vergeten het hendeltje terug te zetten, alleen zal de motorrem er niet meer zijn, en dat zal je wel voelen zeker? Eerder dan dat je een extra lamp ziet branden, mijn insziens.
Waarom ze bij BMW dat niet automatisch regelen is mij een raadsel. Je kan die ECU namelijk perfect programeren zodat de motor bij een koudstart perfekt start en van zichzelf iets hoger draait tot dat hij de nodige temperatuur heeft.
Idd rare jongens daar in't zuiden van de Bondsrepubliek...
a me mo weg zen
K1100LT'96 -> K1100LT '98 - Maico 320 GS

K1100LT'96 -> K1100LT '98 - Maico 320 GS

Re: Choke verklikker op K1100
John schreef:Dat staat er dus niet op hé! En ik wil dat er op! Nu is het zaak om te vinden waar de aansluiting zit om die schakelaar aan de de kabelboom van de meters aan te sluiten. Bij nazicht van de kabelboom heb ik niet veel gevonden. Bij mijn oude Ktjes en op mijn K75 van 97 is dat terug te vinden. Maar op die K1100 zit dat er blijkbaar niet op!
John,
'k Heb vorige week voor 't eerst mijne K75 z'n naftbak opgetild, en idd. daar zag ik een fichke met een label "Choke".
Hoe kan ik da dan gebruiken? Heb ook al een paar keer ewa "laat" gemerkt dat da handle-tje (choke of versneller, whatever) nog openstond ...
Eric
K75RT '95