Projectje Moto Adv. Store R1150GSA

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Kurt Steyaert

Re: Projectje Moto Adv. Store R1150GSA

Bericht door Kurt Steyaert »

Voor dat spatbord bestaat een mooiere oplossing : http://shop.touratech.be/rallye-mudguar ... s-adv.html

Heb er hier nog zo eentje liggen.
Had die tijdje op mijn Helga, maar heb die vervangen door de carbon versie.
Als je interesse mocht hebben?

De paralever strebe van 340mm kwam van bij m-tech.org maar deze site bestaat blijkbaar niet meer.

Groeten kurt
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

Kurt: Zeker interesse, laat maar weten hoeveel 't nog moet kosten :wink:

Tom: 't Is idd. via Erik dat ik die ABS-ring kan hebben, maar de stock is op, en dus moet hij een nieuwe frezen voor mij, hetgeen de kost omhoog duwt. Ga dus eerst zien hoe 't verloopt.
Aangaande dat spatbord, ik heb net verwacht dat je 't achteraan ingekort zou hebben, welk nut heeft het afkorten van de voorkant eigenlijk? Enneuh, nooit nergens de band tegen 't spatbord weten slepen? 't Probleem zonder spatbord is tweeërlij, ten eerste gaat 't een smerige janboel worden zonder spatbord, ten tweede is de remleiding die over het wiel loop nu niet meer beschermd. Heb geen zin om die onderweg tussen de noppen te laten draaien, met een smak op 't dek tot gevolg.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
demito
Contacteer:

Bericht door demito »

Koppel!! schreef:Kurt: Zeker interesse, laat maar weten hoeveel 't nog moet kosten :wink:

Tom: 't Is idd. via Erik dat ik die ABS-ring kan hebben, maar de stock is op, en dus moet hij een nieuwe frezen voor mij, hetgeen de kost omhoog duwt. Ga dus eerst zien hoe 't verloopt.
Aangaande dat spatbord, ik heb net verwacht dat je 't achteraan ingekort zou hebben, welk nut heeft het afkorten van de voorkant eigenlijk? Enneuh, nooit nergens de band tegen 't spatbord weten slepen? 't Probleem zonder spatbord is tweeërlij, ten eerste gaat 't een smerige janboel worden zonder spatbord, ten tweede is de remleiding die over het wiel loop nu niet meer beschermd. Heb geen zin om die onderweg tussen de noppen te laten draaien, met een smak op 't dek tot gevolg.

Grtz, Philip!
Achteraan sleept het originele spatbord niet, vooraan wel. Na deze ingreep nooit problemen gehad en het kost niks...
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

Kurt, je hebt een PB'ke :wink:

Tom, zou m'n ori. spatbord graag ori houden, ik heb m'n ori set wielen ook nog staan met TR91's, afhankelijk van 't programma v.d bestemming/rit/vakantie kan ik dus kiezen tussen de all-roadset of de meer straatgerichte set :grin:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

Kurt Steyaert

Bericht door Kurt Steyaert »

Je hebt een PB terug :wink:
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Mits beetje handig kan je een kortere stang maken op basis van een 2de hands originele, inkorten (2.5cm), uiteinde platslaan en gat in boren. :grin: Mijne maat heeft zo zijn R1150R veel hoger gezet.
Natuurlijk is een regelbare ideaal en veel mooier, maar die is blijkbaar enkel nog via Bakker te vinden en reteduur. Mss gewoon eens oringele laten namaken, maar dan wat korter? Een alu draai en frees bedrijf gaat dat kunnen, laat als handelaar bv ineens een kleine serie maken?
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

Voila, terug stapke verder. TT spatbordje van Kurt kunnen overnemen, heeft serieus meer ruimte tussen de band en het spatbord. En m'n remleiding die overdwars loopt is terug veilig om niet in de noppen te draaien.
Ohja, met da'k toch bezig was, iets geplaatst waar ik al een tijdje over aan 't twijfelen was, nl. brede voetsteunen. Yep, bij zo'n ouwe 1150 was de Adv. reeks nog niet standaard uitgerust met brede voetsteunen, en als ge lange tijd rechtop staat biedt 't toch meer steun en comfort. Had een tijdje zitten twijfelen, nu heeft Touratech hun Works voetsteunen ook in een verlaagde versie uitgebracht, de kezue was snel gemaakt. Beetje foeteren bij 't monteren met dat veertje, maar een zalig gevoel bij 't testritje. Sta nu lekker rechtop en 't stuur ligt in m'n handen met lichtjes gebogen armen :grin: :grin:

't Beest is klaar om van 't weekend is uitgetest te worden, foto's zullen wel volgen vermoed ik :mrgreen:

Grtz, Philip!

Philz picz are here!

Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

Jiehaa, 't beest is afgelopen weekend getest, in vettige, gladde en modderige omstandigheden waar ik met m'n normale voorwiel en all-roadbanden niet aan had willen beginnen.

En met niks anders dan een positief resultaat :grin:
Zover zelfs dat ik niet snel m'n 19" voorwiel ga nodig hebben me dunkt. Op straat stuurt hij ietsje anders in, je moet een beetje meer moeite doen om 'm de bocht in te sturen, maar met 't brede stuur is dat geen probleem.
In de blub is 't een serieuze verbetering. Veel stabieler, 't voorwiel gaat gewoon stoïcijns rechtdoor in modderplakken, daar waar je (lees: ik alvast) anders schrik had voor een voorkant die alle kanten op zwabbert behalve rechtdoor. Durf te stellen dat 't, op 't gewicht na, quasi even leuk rijden is op onverhard als met m'n F800GS indertijd.

Kortom, ik ben heel tevreden van de ombouw, zelfs nu dat hij achteraan nog niet verhoogd is om de 2.5cm vooraan te compenseren vind ik 't al de max. Als ik die achterkant dan nog is level zet, dan zouden de stuureigenschappen op straat weer een beetje moeten verbeteren.

Fotootje van de GSA na de rit komt er straks bij, hangt wel een heel klein beetje veel modder op :mrgreen:

Grtz, Philip!

Philz picz are here!

Plaats reactie