Hallo,
ik ben op zoek naar een r850r van na 2000.
Kan er mij iemand zeggen wat de meest voorkomende gebreken/valkuilen zijn, waarop speciaal letten bij aankoop.
dank bij voorbaat.
r 850 r
Moderator: GVN
Re: r 850 r
'k Heb zelf een R850RT van dat jaar.
Ben er heel tevreden over.
Enkel de lak van het kardanhuis begint blaasjes te vertonen.
Ben er heel tevreden over.
Enkel de lak van het kardanhuis begint blaasjes te vertonen.
-
Synchro Bob
- Contacteer:
Ik had een ouder model en had last van motortrillingen boven de 4000 tpm.
En neen, de synchronisatie was tip-top
Dus even op de autosnelweg testen met 120 km/u en checken of je wat ziet in de spiegels.
En neen, de synchronisatie was tip-top
Dus even op de autosnelweg testen met 120 km/u en checken of je wat ziet in de spiegels.
Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Maximaal gewichts-verschil tussen de zuigers is ca 30 gr. Zit ie aan het einde van de tolerantie dan dus trillingen...
-
Synchro Bob
- Contacteer:
Ik heb dit al eerder gehoord en kan het moeilijk geloven. Er werd mij laconiek gezegd: "sommigen trillen meer dan anderen, niks aan te doen".CeesBmw schreef:Maximaal gewichts-verschil tussen de zuigers is ca 30 gr. Zit ie aan het einde van de tolerantie dan dus trillingen...
Ik weet dat bij de oudere 2 kleppers de uitlijning tussen motorblok en versnellingsbak soms mis is. De primaire as van de versnellingsbak staat niet exact in het verlengde van de krukas. Met als gevolg dat de ziel van de koppelingsplaat na 40.000Km uitgevreten is door de primaire as (al een geluk dat het niet anderom is...of sosms toch)
Vandaar mijn idee dat BMW een ambachtelijke motorbouwer is. Er zijn geen 2 dezelfde. Dat zal zijn charme hebben, zeker ?
BMW geeft een ziel aan zijn motoren door ze niet perfect te maken...
En toch maar niet overstappen op Honda...Alhoewel de Africa Twin heeft ook gekende problemen (benzinepomp en spanningsregulator). Een moto met een ziel ?
Synchro Bob
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96