Welke GPS kiezen ?
Moderator: GVN
Welke GPS kiezen ?
Sinds een tijdje zoek ik in het aanbod naar een gepaste GPS.
Het aanbod is (erg) groot, niet alleen qua merken maar ook en vooral in alle prijsklassen.
Ik had op mijn 1150GSA een Garmin 2610 die ik mét de motor heb verkocht.
Nu rij ik met een 1200GSA en wil ritten downloaden en rijden. De voorkeur gaar dus naar Garmin, hoewel ik de bediening bij de 2610 niet eenvoudig vond.
De vereisten zijn dus : ritten installeren, de weg vinden (aha of wat dacht ge !) en indien mogelijk graag een streepje muziek luisteren.
Dan zijn we snel rond : Garmin Zumo 660. Blijkt toch enkele nadelen te hebben : slechte zichtbaarheid in de zon.
Nu liet ik mij vertellen dat Garmin volop bezig is met een opvolger voor de 660.
Indien iemand tips heeft, laat maar komen.
Het aanbod is (erg) groot, niet alleen qua merken maar ook en vooral in alle prijsklassen.
Ik had op mijn 1150GSA een Garmin 2610 die ik mét de motor heb verkocht.
Nu rij ik met een 1200GSA en wil ritten downloaden en rijden. De voorkeur gaar dus naar Garmin, hoewel ik de bediening bij de 2610 niet eenvoudig vond.
De vereisten zijn dus : ritten installeren, de weg vinden (aha of wat dacht ge !) en indien mogelijk graag een streepje muziek luisteren.
Dan zijn we snel rond : Garmin Zumo 660. Blijkt toch enkele nadelen te hebben : slechte zichtbaarheid in de zon.
Nu liet ik mij vertellen dat Garmin volop bezig is met een opvolger voor de 660.
Indien iemand tips heeft, laat maar komen.
K 75 S
R 1150 GSA
R 1200 GSA
R 1200 GSA LC
R 1150 GSA
R 1200 GSA
R 1200 GSA LC
-
Re: Welke GPS kiezen ?
Al eens aan de "Tripy" gedacht? Niet goedkoop maar is Belgisch.
-
Je hebt ook nog de Montana, die zou beter zijn in zonlicht.
Maar van een opvolger voor de 660 heb ik nog niks gehoord.
Maar van een opvolger voor de 660 heb ik nog niks gehoord.
de Tripy 2 kan je geen muziek op beluisteren,en de montana ook niet,dus blijft enkel de 660 over,je kan ook gaan voor de 350 maar ook hier geen muziek,maar wel goed zicht in de zon
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ik heb zelf geen 660, maar ik heb toch al enkele keren iets gelezen dat hier kapjes voor zijn.
gr rob.
gr rob.
broem..broem..GAAAAZ
Er bestaan zonnekapjes voor de 660.
En een beetje handige Harry maakt die zelf.

En hier een zelfbouw projectje
http://www.spyderlovers.com/forums/show ... r-Zumo-660" onclick="window.open(this.href);return false;
En een beetje handige Harry maakt die zelf.

En hier een zelfbouw projectje
http://www.spyderlovers.com/forums/show ... r-Zumo-660" onclick="window.open(this.href);return false;
Fredo schreef:Nu liet ik mij vertellen dat Garmin volop bezig is met een opvolger voor de 660.
Je bedoelt misschien de Zumo's 340 en de 350 ?
Deze kan je echter niet als MP3-speler gebruiken. En als ik me niet vergis hebben ze ook geen bekabelde audio-uit, waardoor je in principe enkel de instructies via bluetooth in je helm gaat krijgen.
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
Bedankt voor de tips. Blijkbaar is dus voorlopig geen opvolger voor de 660.
Vreemd eigenlijk dat geen enkele fabrikant een FM radio voorziet in die toestellen.
Jammer, zou handig zijn : muziek, nieuws, verkeersinformatie ...
Ik kijk eens uit naar de 660 en vooral naar de verschillende prijzen. Blijkt dat deze serieus kunnen verschillen van winkel tot winkel.
Vreemd eigenlijk dat geen enkele fabrikant een FM radio voorziet in die toestellen.
Jammer, zou handig zijn : muziek, nieuws, verkeersinformatie ...
Ik kijk eens uit naar de 660 en vooral naar de verschillende prijzen. Blijkt dat deze serieus kunnen verschillen van winkel tot winkel.
K 75 S
R 1150 GSA
R 1200 GSA
R 1200 GSA LC
R 1150 GSA
R 1200 GSA
R 1200 GSA LC
Grappig , hoe je zelf vraag en antwoord in één zin zet.
Waarom ze geen fm radio inbouwen. Om kosten te besparen want mogelijke klanten surfen het web af voor de beste deal , en in de keuze voor een model speelt een soms minimaal prijsverschil een belangrijk rol. En voeg daarbij dat een fm-radio voor de meeste geen doorslaggevend aankoopargument is....
Waarom ze geen fm radio inbouwen. Om kosten te besparen want mogelijke klanten surfen het web af voor de beste deal , en in de keuze voor een model speelt een soms minimaal prijsverschil een belangrijk rol. En voeg daarbij dat een fm-radio voor de meeste geen doorslaggevend aankoopargument is....
-
Ik heb een Zumo 220, gebruik die voor wat hij gemaakt is, de weg wijzen. MP3, bluetooth, foto's, fm radio heb ik niet nodig op de moto, dan ga ik wel in mijnen auto zitten......
Doet het al ongeveer 3 seizoenen heel goed in alle omstandigheden. Last van de zon, dan klik je de Zumo wat voorover of achteruit, probleem opgelost.
Ik had daarvoor een perfect werkende 2610, heeft vele jaren dienst gedaan, enig nadeel was dat die geen batterij had. Qua bediening 1 vd makkelijkste. Je zal ondervinden dat de nieuwe GPS'en enkel maar gecompliceerder geworden zijn, ook verschillen de menus ed bij elke type garmin, net als je het een beetje onder de knie hebt, en je koopt een andere, kan je opnieuw beginnen.
Vooral het downloaden van PC naar de zumo is onnodig omslachtig, als het even geleden is moet ik telkens even zoeken.
simpeler in bediening dan de 2610 ga je niet vinden.
Keuze Motor GPS beperkt zich uiteraard tot de waterdichte, dan wordt het aanbod al wat kleiner.....
Doet het al ongeveer 3 seizoenen heel goed in alle omstandigheden. Last van de zon, dan klik je de Zumo wat voorover of achteruit, probleem opgelost.
Ik had daarvoor een perfect werkende 2610, heeft vele jaren dienst gedaan, enig nadeel was dat die geen batterij had. Qua bediening 1 vd makkelijkste. Je zal ondervinden dat de nieuwe GPS'en enkel maar gecompliceerder geworden zijn, ook verschillen de menus ed bij elke type garmin, net als je het een beetje onder de knie hebt, en je koopt een andere, kan je opnieuw beginnen.
Vooral het downloaden van PC naar de zumo is onnodig omslachtig, als het even geleden is moet ik telkens even zoeken.
simpeler in bediening dan de 2610 ga je niet vinden.
Keuze Motor GPS beperkt zich uiteraard tot de waterdichte, dan wordt het aanbod al wat kleiner.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
jij schrijft" Vooral het downloaden van PC naar de zumo is onnodig omslachtig" Dit vind ik nu eens het eenvoudigste wat er is ,een klik op de muis en het is verzonden,kan jij me uitleggen wat er omslachtig aan is
Dus zoals al eerder door iemand aangehaald, probeer eenseen Tripy2, kan je alles mee behalve muziek luisteren.
Ook ik bezit met grote tevredenheid een zumo 220 en kan Dirk bijtreden voor wat betreft de pro's. Het moeilijke overbrengen van data lijkt mij juist het gemakkelijkste... Overdragen van gegevens - toestel aanduiden dat na aansluiting wordt herkend - bepalen welke gegevens je wil overdragen - startcommando geven... en dat is alles!
Eens op het toestel de gegevens importeren naar favorieten en rijden maar. Voor mij prijs-kwaliteit een topper, ook na een rit van meer dan 1000 km hoosbuien nog steeds waterdicht
.
Groeten, Wilbike
Eens op het toestel de gegevens importeren naar favorieten en rijden maar. Voor mij prijs-kwaliteit een topper, ook na een rit van meer dan 1000 km hoosbuien nog steeds waterdicht

Groeten, Wilbike

Lid BMW MC Vlaanderen...
Wellicht verwijs je hier eerder naar de lifetime-updateprocedure voor de kaarten dan naar het overzetten van routes vanuit Mapsource of Basecamp naar de 220 ?Dirk Pauwels schreef:Vooral het downloaden van PC naar de zumo is onnodig omslachtig, als het even geleden is moet ik telkens even zoeken.....
Greetz,
P@trick
P@trick
-
Nee niet echt, ik bedoel dat als je een trip plant van verschillende weken, je met bv 14 tot 20 routes zit. Die zet ik om naar GPX, dan zijn ze ook uitwisselbaar met andere companen door het geheugen kaartje uit te wisselen. Vervolgens moet je dus de routes op je geheugen kaartje zetten, dat gaat soms vlot, al is het soms ook meerdere keren proberen. Soms staan de routes op het kaartje, dat je via PC kan checken, maar toont de GPS ze niet in "te importeren routes".p@rick schreef:Wellicht verwijs je hier eerder naar de lifetime-updateprocedure voor de kaarten dan naar het overzetten van routes vanuit Mapsource of Basecamp naar de 220 ?Dirk Pauwels schreef:Vooral het downloaden van PC naar de zumo is onnodig omslachtig, als het even geleden is moet ik telkens even zoeken.....
Daarna moet je de routes die je die dag wil rijden naar je favorieten laden, enkel het openen van de beschikbare te importeren routes duurt al 5 minuten, dan nog de routes op de favorieten zetten duurt weer een minuut of 5. Je kan ook maar 5 a 6 routes in je favorieten zetten.
als je 1 route van de pc download is het geen probleem, dan gebruik je bv de optie in mapsource "laden naar apparaat" dit kan echter enkel als je maar 1 route download, kan niet met meerdere routes, dan laat hij maar 1 route zien op de GPS.
dus voor de zondag rijders, idd makkelijk te downloaden

Bij de 2610 gewoon alle routes in 1 gdb file, laden naar apparaat en ze zijn beschikbaar, veeeeeel simpeler.
Ik rij met GPS sinds 2001, (Emap, met een verbijsterende 8mb), dan de 2610 met 2gb en sinds een jaar of 3-4 de 220.
BTW ik heb een hekel aan de Garmin updates, meestal werkt er achteraf iets niet....Ik upgrade sinds de aankoop vd 220 dus niet gedurende een 3-4 jaar (weinig last van) en koop dan een nieuw toestel, low budget, en ineens ook een updated versie. Ik geloof niet meer in de aankoop van een duur toestel, zogezegd omdat dat langer zou meegaan, na 3-4 jaar is er geen support meer voor en is je dure toestel niets meer waard. De 2610 kostte destijds 1600 euro, de zumo heb ik 3 geleden 349 euro betaald....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
dat is toch maar één nadeel en niet enkele... ik haat die vodden en ben met de 660 toch heel content, 't is een gemakkelijk ding en 't doet gewoon zijn werk, ik luister al eens een muziekske en das dan ook alles. Het aflezen in de zon is allicht iets ambetanter maar hoelang rijd je in dezelfde richting??Garmin Zumo 660. Blijkt toch enkele nadelen te hebben : slechte zichtbaarheid in de zon.
dus dat is een relatief klein probleem wat ook met een bepaalde plaatsingshoek en evt kapje kan opgelost worden daar kan je de aankoop niet voor laten.
Opvolgers zullen er altijd zijn want als Garmin nu werkt aan een 670 ofzo dan is 't binnenkort een 680...
je kan routes ook op het geheugenkaartje zetten met de knop verzenden naar apparaat(dan kies je voor het geheugenkaartje waar normaal toestel staat) ,mapsource maakt daar automatisch een GPX bestandje van,Ik kan van daar uit alle routes laden ook 14 tot 20 routes, maar dan moet je ze allemaal selecteren en dan pas verzenden naar( en die moeten in een map staan)
En bij mijn weten laad je geen routes naar favorieten,maar naar aangepaste routes,in favorieten komen waypoints te staan
je moet ook niet alle route die op je geheugenkaartje staan tegelijk naar je GPS sturen ,laad gewoon de routes die je die dag nodig hebt van je kaartje naar je GPS ,
het grootste nadeel aan de 660 vind ik dat dekseltje open moet doen om het geheugenkaartje en de usb kabel in te steken
En bij mijn weten laad je geen routes naar favorieten,maar naar aangepaste routes,in favorieten komen waypoints te staan
je moet ook niet alle route die op je geheugenkaartje staan tegelijk naar je GPS sturen ,laad gewoon de routes die je die dag nodig hebt van je kaartje naar je GPS ,
het grootste nadeel aan de 660 vind ik dat dekseltje open moet doen om het geheugenkaartje en de usb kabel in te steken
Garmins ? TomToms ? andere ... ?
ga ( en mag ) die dus nie afbreken
maar voor Tripy II kan ik je als Gebruiker volgende eigenschappen opsommen :
stond vorig jaar ook voor die vraag en die is natuurlijk : ... wat verlang je van dat kastje ?
nadeel :
- prijs ?? mawwwhhh, dacht het niet, reken maar uit tussen een geïnstalleerde Zumo en een geïnstalleerde Tripy II,
die komen aardig dicht in de buurt ... dus verschil is relatief ( prijzen anno lente 2012 voor de criticasters
)
- toestel opstarten gaat vrij snel, maar software heeft wel beetje last om de satellieten direct in kaart te brengen ( letterlijk )
satellieten worden quasi direct gevonden, maar dan duurt het toch een tijdje eer de Tripy II er actief mee omgaat ( pfff +/- 1 à 3 min )
- geen muziek of MP3 toestanden ( ik prefereer het roffelend geluid van mijn boxertje, maar als het moet kan ik via mijn GSM
MP3 linken naar mijn Sena SMH10 headset --> ook een prachtig ding ! )
- kan je niet gebruiken als "relais" voor je GSM
- geen gesproken instructie, enkel visueel op het scherm af te lezen
- als je een gedetailleerde gekleurde achtergrond map wil met kleurige icoontjes, ga je die niet terugvinden. Tripy II werkt zo niet.
- bestemmingen inbrengen gebeurt nog wel wat moeizaam soms, dat is bij de meeste toestellen al wat gebruiksvriendelijker,
gaat echt nog met pijltjes --> letter, pijltje --> volgende letter, en zo verder ...
- nadeel / voordeel : het kaartwerk blijft een PC werkje als je echt mooie routes wil uploaden, net zoals de Zumo's dacht ik ... (?)
- het werken met de Tripy II ( RoadMaster ) en de kaart-applicatie ( RoadTracer ) vergt misschien wel enige gewenning tijd,
maar éénmaal je dat doorhebt, speel je ermee. en ja hoor, ik vloek van tijd tot tijd ook nog altijd achter mijn computer
.
voordeel :
+ Tripy II is een no-nonsense navigatietoestel pur sang
Tripy II gaat ervan uit dat je als rijder maar enkele seconden je ogen van de weg kan afhouden en naar het scherm toe beweegt,
de informatie die je dan ziet, opslaat en verwerkt in je persoontje dienen dus straight forward te zijn en ondubbelzinnig.
Vandaar dat een Tripy navigatiescherm voor de meesten misschien als banaal overkomt ivgl met de conculega's, maar éénmaal je het scherm
doorhebt waar alles staat, overzie je in 1 oogopslag direct je navigatie/situatie.
je wordt dan ook niet verder afgeleid door een vervelende navigatiestem ( toegegeven, dit is een persoonlijke voorkeur natuurlijk ).
+ Tripy II navigeert zoals elk toestel naar een door jou gevraagde bestemming die je intypt of vanuit het geheugen kiest, of naar een geselecteerde POI
daarnaast kan je navigeren op roadbooks ( vooraf ingestelde of zelf gemaakte / opgeladen )
en daarnaast kan je echt op kompas en GPS coordinaten gaan rijden
+ het toestel is "shock"proof ( heb er nog nie mee staan smijten en gooien ), maar staat op een gewone RAMmount aan het stuur, gaat perfect.
+ het toestel is 100% water- en stofdicht van huis uit, dus geen extra beveiliging daarvoor nodig
+ mono-chroom LCD scherm dat duidelijk leesbaar is en blijft zelfs in de hardste zonnestralen op je scherm ( hangt ervan af hoe je hem voor je neus hangt, niet ?
)
dus geen kapjes of dergelijke zaken nodig
+ scherm heeft backlight verlichting waarvan je de intensiteit manueel kan instellen, ook scherm/tekst contrast is manueel te definieren
+ ipv een stem zie je duidelijke schermwisselingen ( inzoomen ), wanneer je bij waypoints/verkeerswisselingen / flitslocaties komt. het scherm licht dan ook op aan de intensiteit
die je zelf vooraf hebt gedefinieerd.
+ net zoals de Zumo toestanden, kan je ook hier zeer gedetailleerd kaartwerk maken en invoeren
+ mits conversie applicatie op te laden via PC, kan je Garmin en TomTom bestanden overzetten naar Trippy
+ die conversie lukt ook rechtstreeks op de Tripy II zelf, maar je verliest dan wel de detailleering die een Zumo gebruiker erin heeft gestoken.
+ Tripy II heeft een ongeloofelijke lange batterijduur ( ik rij er ook mee in de wagen rond en dan doe ik er meer dan een weekje mee met 1 oplading )
die duurt ongeveer een goeie 3uur voor een volle lading te geven
+ het kaartwerk gebeurt op PC via de applicatie RoadTracer van Tripy, hierin kan je de standaard map van Tripy laden, maar eventueel ook andere kaarten
zoals Google, MIchelin, topografische kaarten, ... etc. Dienen compatibel met RoadTracer te zijn natuurlijk.
+ zo kan je helemaal een kaart maken met detaillering naar eigen wens, iconen voor je POI's of waypoints inbrengen, teksten toevoegen, etc. ...
+ bij het verlaten van je route op je roadbook, zal Tripy II dit aangeven hoever je van de route afwijkt, heb je de mogelijkheden om via kompas of via kaart
terug je route te vervoegen
+ Tripy II is als een project gestart in Charleroi en ondertussen uitgegroeid tot een serieuze marktaanbieder.
misschien doordat de "genen" meer Franstalig zijn, wordt er vooral aandacht naar het Zuiden toe besteed en vandaar misschien onbekend / onbemind,
maar zie toch hier en daar al meer opkomst.
Ik heb het toestel rechtstreeks bij de jongens in Charleroi besteld. Ik kan alleen maar beamen dat ik tot hiertoe een perfecte service van hen mocht ontvangen.
Had nog een extra "zilveren" ( gris annodisé ) coverschermpje bijbesteld om te matchen met mijn GS, maar achteraf bleek dit in mijn ogen een "wit" schermpje te zijn.
Na dit ter discussie te hebben gebracht, excuseerde men zich voor de misschien "misleiding in kleur" en heeft men dit keurig afgehandeld.
website van de jongens : http://www.tripy.eu/nl/
Ook heeft Philippe van Motoblog / PVDK files er destijds een uitgebreid artikel aan besteed ( waar zit die man ? ik krijg zijn URL niet meer aan de praat, is dat hernoemd soms ?? ).
en je kan ook terecht voor meer info / aankoop bij het TripyCenter van Bart Bronckart te Geetbets ( zijn nog een aantal servicepunten op zijn site ) : http://www.tripycenter.be/nl-be/home.aspx
trouwens, hierbij nog een link naar volgende topic op het forum ivm opgericht Tripy Forum : http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?f=6&t=35463
zo, hoop je met dit "kort" verhaaltje wat meer te hebben verteld over de Tripy II.
meeste toestellen zijn goed tot zeer goed, je moet alleen voor jezelf uitmaken wat je van dat toestel verwacht.
in alle geval succes met de zoektocht !
grtjs,
Kurt
ga ( en mag ) die dus nie afbreken
maar voor Tripy II kan ik je als Gebruiker volgende eigenschappen opsommen :
stond vorig jaar ook voor die vraag en die is natuurlijk : ... wat verlang je van dat kastje ?
nadeel :
- prijs ?? mawwwhhh, dacht het niet, reken maar uit tussen een geïnstalleerde Zumo en een geïnstalleerde Tripy II,
die komen aardig dicht in de buurt ... dus verschil is relatief ( prijzen anno lente 2012 voor de criticasters

- toestel opstarten gaat vrij snel, maar software heeft wel beetje last om de satellieten direct in kaart te brengen ( letterlijk )
satellieten worden quasi direct gevonden, maar dan duurt het toch een tijdje eer de Tripy II er actief mee omgaat ( pfff +/- 1 à 3 min )
- geen muziek of MP3 toestanden ( ik prefereer het roffelend geluid van mijn boxertje, maar als het moet kan ik via mijn GSM
MP3 linken naar mijn Sena SMH10 headset --> ook een prachtig ding ! )
- kan je niet gebruiken als "relais" voor je GSM
- geen gesproken instructie, enkel visueel op het scherm af te lezen
- als je een gedetailleerde gekleurde achtergrond map wil met kleurige icoontjes, ga je die niet terugvinden. Tripy II werkt zo niet.
- bestemmingen inbrengen gebeurt nog wel wat moeizaam soms, dat is bij de meeste toestellen al wat gebruiksvriendelijker,
gaat echt nog met pijltjes --> letter, pijltje --> volgende letter, en zo verder ...
- nadeel / voordeel : het kaartwerk blijft een PC werkje als je echt mooie routes wil uploaden, net zoals de Zumo's dacht ik ... (?)
- het werken met de Tripy II ( RoadMaster ) en de kaart-applicatie ( RoadTracer ) vergt misschien wel enige gewenning tijd,
maar éénmaal je dat doorhebt, speel je ermee. en ja hoor, ik vloek van tijd tot tijd ook nog altijd achter mijn computer

voordeel :
+ Tripy II is een no-nonsense navigatietoestel pur sang
Tripy II gaat ervan uit dat je als rijder maar enkele seconden je ogen van de weg kan afhouden en naar het scherm toe beweegt,
de informatie die je dan ziet, opslaat en verwerkt in je persoontje dienen dus straight forward te zijn en ondubbelzinnig.
Vandaar dat een Tripy navigatiescherm voor de meesten misschien als banaal overkomt ivgl met de conculega's, maar éénmaal je het scherm
doorhebt waar alles staat, overzie je in 1 oogopslag direct je navigatie/situatie.
je wordt dan ook niet verder afgeleid door een vervelende navigatiestem ( toegegeven, dit is een persoonlijke voorkeur natuurlijk ).
+ Tripy II navigeert zoals elk toestel naar een door jou gevraagde bestemming die je intypt of vanuit het geheugen kiest, of naar een geselecteerde POI
daarnaast kan je navigeren op roadbooks ( vooraf ingestelde of zelf gemaakte / opgeladen )
en daarnaast kan je echt op kompas en GPS coordinaten gaan rijden
+ het toestel is "shock"proof ( heb er nog nie mee staan smijten en gooien ), maar staat op een gewone RAMmount aan het stuur, gaat perfect.
+ het toestel is 100% water- en stofdicht van huis uit, dus geen extra beveiliging daarvoor nodig
+ mono-chroom LCD scherm dat duidelijk leesbaar is en blijft zelfs in de hardste zonnestralen op je scherm ( hangt ervan af hoe je hem voor je neus hangt, niet ?

dus geen kapjes of dergelijke zaken nodig
+ scherm heeft backlight verlichting waarvan je de intensiteit manueel kan instellen, ook scherm/tekst contrast is manueel te definieren
+ ipv een stem zie je duidelijke schermwisselingen ( inzoomen ), wanneer je bij waypoints/verkeerswisselingen / flitslocaties komt. het scherm licht dan ook op aan de intensiteit
die je zelf vooraf hebt gedefinieerd.
+ net zoals de Zumo toestanden, kan je ook hier zeer gedetailleerd kaartwerk maken en invoeren
+ mits conversie applicatie op te laden via PC, kan je Garmin en TomTom bestanden overzetten naar Trippy
+ die conversie lukt ook rechtstreeks op de Tripy II zelf, maar je verliest dan wel de detailleering die een Zumo gebruiker erin heeft gestoken.
+ Tripy II heeft een ongeloofelijke lange batterijduur ( ik rij er ook mee in de wagen rond en dan doe ik er meer dan een weekje mee met 1 oplading )
die duurt ongeveer een goeie 3uur voor een volle lading te geven
+ het kaartwerk gebeurt op PC via de applicatie RoadTracer van Tripy, hierin kan je de standaard map van Tripy laden, maar eventueel ook andere kaarten
zoals Google, MIchelin, topografische kaarten, ... etc. Dienen compatibel met RoadTracer te zijn natuurlijk.
+ zo kan je helemaal een kaart maken met detaillering naar eigen wens, iconen voor je POI's of waypoints inbrengen, teksten toevoegen, etc. ...
+ bij het verlaten van je route op je roadbook, zal Tripy II dit aangeven hoever je van de route afwijkt, heb je de mogelijkheden om via kompas of via kaart
terug je route te vervoegen
+ Tripy II is als een project gestart in Charleroi en ondertussen uitgegroeid tot een serieuze marktaanbieder.
misschien doordat de "genen" meer Franstalig zijn, wordt er vooral aandacht naar het Zuiden toe besteed en vandaar misschien onbekend / onbemind,
maar zie toch hier en daar al meer opkomst.
Ik heb het toestel rechtstreeks bij de jongens in Charleroi besteld. Ik kan alleen maar beamen dat ik tot hiertoe een perfecte service van hen mocht ontvangen.
Had nog een extra "zilveren" ( gris annodisé ) coverschermpje bijbesteld om te matchen met mijn GS, maar achteraf bleek dit in mijn ogen een "wit" schermpje te zijn.
Na dit ter discussie te hebben gebracht, excuseerde men zich voor de misschien "misleiding in kleur" en heeft men dit keurig afgehandeld.
website van de jongens : http://www.tripy.eu/nl/
Ook heeft Philippe van Motoblog / PVDK files er destijds een uitgebreid artikel aan besteed ( waar zit die man ? ik krijg zijn URL niet meer aan de praat, is dat hernoemd soms ?? ).
en je kan ook terecht voor meer info / aankoop bij het TripyCenter van Bart Bronckart te Geetbets ( zijn nog een aantal servicepunten op zijn site ) : http://www.tripycenter.be/nl-be/home.aspx
trouwens, hierbij nog een link naar volgende topic op het forum ivm opgericht Tripy Forum : http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?f=6&t=35463
zo, hoop je met dit "kort" verhaaltje wat meer te hebben verteld over de Tripy II.
meeste toestellen zijn goed tot zeer goed, je moet alleen voor jezelf uitmaken wat je van dat toestel verwacht.
in alle geval succes met de zoektocht !
grtjs,
Kurt
Limburger en toch lid van BMW MCL VL
Yamaha Virago 750, BMW R 1200 GS
Yamaha Virago 750, BMW R 1200 GS