Xenon
Moderator: GVN
Xenon
Ik zou graag zelf xenonverlichting willen plaatsen op mijn gske model 2012.
Heeft iemand enig idee wat de beste plaats is om de 2 ballasten (groot- en dimlicht) te bevestigen?
Thanks!
Heeft iemand enig idee wat de beste plaats is om de 2 ballasten (groot- en dimlicht) te bevestigen?
Thanks!
K 100 RS - R 1100 RT - R 1150 RT - K 1200 GT - R 1200 GS Triple Black
Re: Xenon
Bij mij links en rechts met spanbanden in de kader onder de snavel ter hoogte van de klokken. Advies: pakt alleen dimlicht, phare heeft geen effect want tegen dat xenon volle force geeft als phare, is de reden waarom dat ge uw grootlicht wou gebruiken al lang opgelost of weg... 
Grtz
Marc
Success Only Comes With Failure
Marc
-
sergeGS
Niet als ge bi-xenon neemt !!!!Advies: pakt alleen dimlicht, phare heeft geen effect want tegen dat xenon volle force geeft als phare
Bi-xenon lampen hebben ten opzichte van de normale xenonverlichting een afdekplaat tussen de lens en de reflector van de projector, die plaat wordt naar beneden geklapt wanneer groot licht wordt ingeschakeld. Het brandpunt wordt dus als het ware verlegd, waardoor er nog meer xenonlicht door de projector naar buiten schijnt. Dit licht is dus nog steeds afkomstig van hetzelfde lampje wat ook het dimlicht verzorgd.
Hier ontstaat vaak dezelfde fout bij de meeste mensen, aangezien er vaak gedacht wordt dat het om 2 verschillende xenonlampen gaat.
Rij niet sneller dan je beschermengel kan vliegen
Als je een H7 Bi xenon plaatst in welk lamphuis ga je die dan steken, in je dimlicht en de bedrading aanpassen (afleiden) van je grootlicht, gaat je canbus dit probleemloos aanpakken?? Waar gaat het naartoe schijnen als je in de spiegel van je dimlicht een grootlicht plaatst of omgekeerd want daar komt je antwoord op neer...
Nope niet akkoord met je of je moest me alsnog kunnen overtuigen
Nope niet akkoord met je of je moest me alsnog kunnen overtuigen
-
sergeGS
Sorry voor het misverstand, Danny
Bij mijn vorige motoren had ik een H4 fitting, en die kunnen geleverd worden met bi-xenon. (grootlicht EN dimlicht in één lamp)
Bij BMW GS(A) zijn het twee H7 lampen, één voor dimlicht en één voor grootlicht.
Bi-xenon gaat dus niet
Xenon als "phare" kan wel gebruikt worden als je dit regelmatig aanzet. Heeft geen nut als je dit enkel gebruikt als lichtsignaal.
Bij mijn vorige motoren had ik een H4 fitting, en die kunnen geleverd worden met bi-xenon. (grootlicht EN dimlicht in één lamp)
Bij BMW GS(A) zijn het twee H7 lampen, één voor dimlicht en één voor grootlicht.
Bi-xenon gaat dus niet
Xenon als "phare" kan wel gebruikt worden als je dit regelmatig aanzet. Heeft geen nut als je dit enkel gebruikt als lichtsignaal.
Rij niet sneller dan je beschermengel kan vliegen
Zo, mijn xenonverlichting is geplaatst. Ballast links en rechts zoals hierboven aangegeven.
Verstraler geeft inderdaad niet veel licht extra (wel wat meer als je hem eventjes laat opstaan)
Zeer tevreden van, hopelijk gaan ze een tijdje mee...
Gekocht voor 39€ 't stuk en een ledlampje als stadslicht (7,5€)!
bij Sol2
Verstraler geeft inderdaad niet veel licht extra (wel wat meer als je hem eventjes laat opstaan)
bij Sol2
K 100 RS - R 1100 RT - R 1150 RT - K 1200 GT - R 1200 GS Triple Black
Idem hier Sherman, zelfde setup (ook met de led) alleen start de xenon soms niet meer op. SOL2 is al op de hoogte. Dus als ge dat voor moest hebben, laat mij dan eens iets weten aub. Zou aan mijn batterij kunnen liggen alhoewel de motor nieuw is van augustusSherman schreef:Zo, mijn xenonverlichting is geplaatst. Ballast links en rechts zoals hierboven aangegeven.
bij Sol2
Grtz
Marc
Marc
-
Relax
Heb dat ook een aantal keer gehad. Bleek nadien dat de ballast de geest had gegeven. Netjes opgelost door Sol2: gewoon nieuwe ballast gemonteerd.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Wel Dirk, ik had 2 ballasten gekocht. Na eerste maal niet meer opstarten van de xenon, de ballasten verwisseld en de moto elken dag aan de druppellader. Dat ging 2 weken goed, en dan, na gestopt te zijn, terug gestart en xenon bleef weg. Paar minuten gewacht en xenon was er terug. Marc van SOL2 kan er ook niet aan uit....
Grtz
Marc
Marc
Ik zou mijn standaard lamp willen vervangen door zo'n H7 exemplaar met zeer wit (blauw ?) licht.
Iemand ervaring met die dingen? De koplamp demonteren en vervangen is op zich geen probleem.
Ik lees links en rechts wel wat minder goede ervaringen. Zou zeer snel kapot gaan en weinig verschil maken met origineel.
Er is ook een wildgroei in aanbod. Vooral Philips spant de kroon met lampjes van € 5 tot € 30 en meer.
De marketing deed duidelijk z'n werk. Alleen is de vraag of het resultaat ook mooi is.
Met dergelijke witte koplamp is wellicht ook het standlichtje best te vervangen (in dezelfde kleur). Steekt anders nogal af.
Ervaring ? Let me know !
Iemand ervaring met die dingen? De koplamp demonteren en vervangen is op zich geen probleem.
Ik lees links en rechts wel wat minder goede ervaringen. Zou zeer snel kapot gaan en weinig verschil maken met origineel.
Er is ook een wildgroei in aanbod. Vooral Philips spant de kroon met lampjes van € 5 tot € 30 en meer.
De marketing deed duidelijk z'n werk. Alleen is de vraag of het resultaat ook mooi is.
Met dergelijke witte koplamp is wellicht ook het standlichtje best te vervangen (in dezelfde kleur). Steekt anders nogal af.
Ervaring ? Let me know !
K 75 S
R 1150 GSA
R 1200 GSA
R 1200 GSA LC
R 1150 GSA
R 1200 GSA
R 1200 GSA LC
-
pvde
- Contacteer:
Yep,Fredo schreef:Ik zou mijn standaard lamp willen vervangen door zo'n H7 exemplaar met zeer wit (blauw ?) licht.
Ervaring ? Let me know !
Fredo,
Ik heb heel goede ervaringen met H7 lampen van het merk PIAA.

Het zijn geen goedkope lampen, in Belgie kan je ze HIER kopen of als je ze goedkoper wil via ebay.
Maar wel opletten, je kan ze verkrijgen in een verpakking per stuk (moto) of per paar (auto), ik koop ze per paar, dan zijn ze goedkoper en je hebt altijd een reservelamp
Houdoe

ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
-
patrick k100
ja lap 60 euro voor een h4 lampke geef mij dan maar mijn philips xp moto voor 20 euro wreed content van en zeer heldere witte schijn ze zit nu al 2 jaar in mijn K en heb er nu een gestoken in mijn r ook
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW