Hoeveel GS rijders rijden regelmatig off-road?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

johanDR
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 mar 2012, 17:39

Hoeveel GS rijders rijden regelmatig off-road?

Bericht door johanDR »

Door de reklamecampagnes die de laatste tijd door veel motormerken overal getoond worden (internet,tv,affiches,youtube) is het off-roaden ook bij de BMW GS-en de laatste jaren een hype geworden.
Daarom willen we even polsen hoever dit hier binnen de club ook van kracht is :idea:
Als ik me hier ga wat verdiepen in postings van enkele jaren terug... heb ik zelfs de indruk dat er hier enkele jaren geleden ook wel al deftig aan off-road gedaan werd!
De laatste jaren is er binnen de club naar mijn mening ... dan toch weer minder interesse gekomen voor het off-roaden met GS-en.
Als GS rijder, maar ook geobsedeerde off-roader zou ik ook de GS rijders hier wat willen meer laten kennismaken met deze leuke vorm van motorrijden en manier van zich in de natuur te bevinden.
De mensen die hiervoor interesse hebben zouden wij zeker heel graag leren kennen!
Momenteel zijn we op Facebook onder de BMW club Vlaanderen https://www.facebook.com/groups/gs.bmwmcvl/" onclick="window.open(this.href);return false; met het GS team al wat van start gegaan om in de toekomst dergelijke ritten terug te kunnen aanbieden.
Ook zullen de clubleden (GS rijders) binnenkort kunnen deelnemen aan een buitenlandse off-road trip. De info zal weldra verschijnen in het clubjournaal ;-)
Graag zouden we dan ook weten hoe belangrijk jullie dit off-roaden binnen de club wel vinden.
Is er ook hier interesse voor... of houden jullie het toch liever enkel op de baan ;-)
En... waar zit hier ondertussen die oude garde van GS off-roaders? Zijn ze echt allemaal gestopt hiermee? Willen jullie nu echt niet meer back to the roots ? ;-)
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Hoeveel GS rijders rijden regelmatig off-road?

Bericht door GSMax »

Voor mij is de GS mijn werkpaard, woon-werk verkeer, dagritten, mss af en toe iets langer, maar zeker geen offroad. ne GS vol slijk is een nachtmerrie voor mij, dat ding moet om de 2 weken blinken, ongeacht. Trouwens mocht ik gaan offroaden, dan zou het niet met een GS zijn 8-) Just my 2 cents :grin:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
LucVB
Berichten: 338
Lid geworden op: 01 feb 2005, 13:42
Woonplaats: Borgerhout
Locatie: Antwerpen

Re: Hoeveel GS rijders rijden regelmatig off-road?

Bericht door LucVB »

Wel verschil maken tussen off-road en all- road. Als je het over all-road hebt, dan wil ik best meerijden met mijn GSA. Voor off-road heb ik een ander speeltje(X Challenge ) dat ik graag van stal haal. Een GS(A) is voor mij persoonlijk iets te zwaar en te kostelijk om door het slijk te halen....
Ik kijk alvast uit naar jullie initiatieven... :-P :-P :-P

LucVB
Krisis
Berichten: 138
Lid geworden op: 24 mar 2006, 18:07
Locatie: Ronse

Re: Hoeveel GS rijders rijden regelmatig off-road?

Bericht door Krisis »

Op 21 oktober laatstleden ben ik mee vertrokken in Beernem voor de all-road rit georganiseerd door DaniëlGS, ik ben eruit gestapt iets voor de middag daar ik verloren was gereden :oops: . Ongetwijfeld een hele mooie rit, maar de kleine wegjes waren door de regenval van de dagen voordien omgetoverd tot enorme plassen en veel modder. Bij droog weer rijd ik al eens graag langs een aardeweg of gravelbaantje, maar ploeteren in de modder is blijkbaar niks voor mij. Teveel kuiswerk achteraf om de 1150 GSA terug toonbaar te maken.
Laatst gewijzigd door Krisis op 15 dec 2012, 19:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Yamaha XT125 - Yamaha XT 500 - Honda Shadow 1100 - Suzuki DR800BIG - BMW R850R - BMW R1100GS - BMW R1100R - BMW R1150GS Adv - BMW R1200GS LC
Lid BMW Motor Club Vlaanderen
johanDR
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 mar 2012, 17:39

Re: Hoeveel GS rijders rijden regelmatig off-road?

Bericht door johanDR »

leuk en interessant om reeds een paar menigen te kunnen lezen! Wie vertelt ons nog zijn mening? :D
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Hoeveel GS rijders rijden regelmatig off-road?

Bericht door Jo De Paepe »

... waar zit hier ondertussen die oude garde van GS off-roaders? Zijn ze echt allemaal gestopt hiermee? Willen jullie nu echt niet meer back to the roots ?
PrivéberichtE-mail
Yep , gestopt omdat :
1 een GS geenszins geschikt is om zwaar offroad te gaan
2 ga je op je bakkes dan zijn de kosten veel te hoog
3 je kan of mag bijna nergens meer offroad
4 de interesse totaal weg is en ander horizonten verkend worden ( cafe racers en circuitgebeuren)
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Hoeveel GS rijders rijden regelmatig off-road?

Bericht door Harald »

Mijn GSA dient om me dagelijks van en naar het werk te brengen.
Daar kruip ik dan op een RT om heel de dag mee rond te snorren.
Dus als ik dan al is thuis ben, ga ik zeker niet nog is op de moto kruipen om hem vuil te maken.

Ik heb trouwens een binnenspatbord gemonteerd, dat moet ik dan ook al verwijderen om te gaan modderduiken :roll:
En verder,... een GS (A) is wel wat zwaar om te gaan spelen hé en veel te duur als je hem laat vallen ( scherm, deflectoren enz...)
daar zijn andere alternatieven voor.
Verder is het nog steeds verboden om met enig gemotoriseerd voertuig door veld en boswegen te rijden, tenzij voor controle en of onderhoud. :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: Hoeveel GS rijders rijden regelmatig off-road?

Bericht door RBee »

Harald schreef: Verder is het nog steeds verboden om met enig gemotoriseerd voertuig door veld en boswegen te rijden, tenzij voor controle en of onderhoud. :wink:
Bedoel je van de motor :?: :mrgreen:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Hoeveel GS rijders rijden regelmatig off-road?

Bericht door pvde »

Yep,
Ik heb mij vorig jaar een G450X aangeschaft voor het Off-Road gebeuren omdat ik de GS iets te zwaar vindt voor zo'n ritten en juist om zware kosten te vermijden bij valpartijen.
De nieuwe F800GS zal hoofdzakelijk voor de weg zijn (woon/werkverkeer en club ritten), maar niets sluit uit dat ik daar ook wel eens een All-Road ritje wil mee rijden maar zeker geen Off-Road.
PS: Daarom vind ik het zo belachelijk dat op een GS Off-Allroad rit (zoals GS Challenge) de G450X niet gewenst is :twisted:
Houdoe
Laatst gewijzigd door pvde op 16 dec 2012, 18:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Hoeveel GS rijders rijden regelmatig off-road?

Bericht door Harald »

RBee schreef: Bedoel je van de motor :?: :mrgreen:
Een motor is gemotoriseerd, dus Ja
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
GSA1200 DRIVER
Berichten: 259
Lid geworden op: 12 okt 2012, 23:24
Woonplaats: Bilzen
Locatie: Limburg

Re: Hoeveel GS rijders rijden regelmatig off-road?

Bericht door GSA1200 DRIVER »

Hallo,
Ik zou zeer graag eens mee gaan, vroeger regelmatig gereden met Husqvarna 430, maar nu met GSA van januari 2012 vind ik te gevaarlijk om stukken te rijden alhoewel het soms echt kriebelt.
Ik ben dit jaar ook in Horebeke geweest GS Challenge maar dan als toeschouwer, s'zaterdags naar alle stage gaan kijken en op sommige plaatsen mochten we zelf proberen. :grin: Maar ik durfde echt niet !!!! :oops:

Grts
Marc
A day without motorcycling, is a lost day
Lid BMW MC VL
-Fred-
Berichten: 817
Lid geworden op: 03 feb 2005, 18:40
Locatie: op de motor

Re: Hoeveel GS rijders rijden regelmatig off-road?

Bericht door -Fred- »

Maak van off-road maar all-road Johan,

Telelever is op de weg een geweldig ding en daar stopt het voor mij met de GS.
Een UPSD 2 kleppertje met een verlengde achterbrug kom je al ver mee, als het off-road gaat neem ik wel de X.
Ter info : Heb de Transwallonie rit met Celsa met de X-challenge mee gereden, had daar tussen 6 rijders de zwaarste brommer en mijn handen meer dan vol.
Soit, t'is meestal het mannetje ... maar een GS is me ook te duur en dient mijn inziens voor andere dingen.
Op het NL GS-forum ga je meer succes hebben.
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Hoeveel GS rijders rijden regelmatig off-road?

Bericht door Relax »

Alleen op harde stukken, waar het niet glad ligt, dus off-road voor watjes. Pyreneëen flinke stukken off road gedaan, maar da's niet écht off road. Erg van genoten, smaakt naar meer, véél meer, maar meer off road dan dat ga ik nooit ofte nimmer met de GSA doen. Dagelijks woonwerkverkeer laat zoiets niet toe.
Dat ie vuil wordt, zal me roesten. Hij is nog maar drie keer proper geweest op 3,5 jaar.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Eddy1966
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 jun 2012, 08:35
Woonplaats: Put
Locatie: Boven op de grens

Re: Hoeveel GS rijders rijden regelmatig off-road?

Bericht door Eddy1966 »

Ik heb gisteren avond een off-road rit gedaan omgeving Turnhout van 140km...met de 4x4 quad :grin:
Ik zou er niet aan moeten denken om dit nu te doen met de gsa...wat is het vettig maar wel super :wink:
Maar ook hier weer meer nieuwe borden waar je weer niet meer mag komen...ik denk dat dit ook veel mensen afschrikt.
En terecht ik heb het een paar jaar geleden mee gemaakt dat ze alles inladen...en de rechtszaken zijn niet mis :-(
Met al die borden tegenwoordig maken ze het er niet leuker op.....elke keer als het klaar is denk ik we hebben het weer zonder problemen gehad :grin:
R1200GSA LC 2015
dxamet
Berichten: 408
Lid geworden op: 24 jan 2005, 21:18
Woonplaats: wachtebeke
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Hoeveel GS rijders rijden regelmatig off-road?

Bericht door dxamet »

Oeioei, veel negatieve reaktie's!
Ik rij graag allroad met mijn 1150GS.
Natuurlijk kan je offroad niet concurreren met een lichte motor maar als de snelheid beperkt blijft kan de telelever het wel aan.
Ik heb geen lichte crossmotor en ik ben ook niet van plan om mij er ene aan te schaffen, ik gebruik mijn motor dagelijks voor woon-werk en ik vind het fantastisch dat ik met dezelfde motor nog eens offroad kan spelen en die zelfs kan opzadelen als reismotor.
Mijn 1150 is voor mij nog altijd de ultieme machine en ik hoop dat de allroadritten niet zullen verdwijnen.
Nogmaals dank aan de organisatoren, ik apprecieer ten zeerste jullie inzet.
groet,
dxamet
:salut:dxamet
MiGSel
Berichten: 537
Lid geworden op: 29 sep 2004, 21:26
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

Re: Hoeveel GS rijders rijden regelmatig off-road?

Bericht door MiGSel »

Het hangt er ook erg van af wat je verstaat onder all-road of off-road.

Ik heb al menig ritje meegereden dat zogezegd geschikt was voor beginners met Tourance banden. Maar dat blijkt dan toch vrij heftig te zijn en ik amuseer mij dan met mijn tweeklepper op noppen, terwijl er anderen met een 11xx/1200 doodsangsten uitstaan en pinkers, cilinderbeschermertjes en dergelijke moeten oprapen en zo een never again experience oplopen. Wat voor de een een makkie is, is voor de ander al een heftig avontuur.

Dus als je iets adverteert als zijnde voor beginners, maak het dan ook zo dat het een plezante ervaring is voor beginners. Dan krijgen die mannen/vrouwen zin in meer in plaats van minder. Je mag niet vergeten daar de voorgeschiedenis van de gemiddelde GS'er helemaal niets met off-road of enduro te maken heeft. Een groot deel van hen zijn overgestapt van een straatmachine op een GS.

De meesten die wel heftiger dingen willen doen, stappen ook snel over op een lichtere brommer. Degenen die jaren na elkaar all-/off-road blijven rijden met een 11xx/1200GS kan ik op één hand tellen. En terecht vind ik, daar moet je veel ervaring, veel lef en/of veel geld voor hebben.

Persoonlijk vind ik licht en gemakkelijk all-road nog lollig op een +200kg moto. Maar alles wat modder, nat gras, los zand, steile hellingen, single track etc. is, daar zijn andere gereedschappen voor.
Afbeelding
Geert_GS
Berichten: 407
Lid geworden op: 07 apr 2009, 20:40
Locatie: tegen het Mechelse stadje

Re: Hoeveel GS rijders rijden regelmatig off-road?

Bericht door Geert_GS »

Eerlijkheidshalve moet ik ook zeggen dat ik de GS meer gebruik voor asfaltwegen en soms is het wel fun om licht all road baantjes mee te pikken.
Vorig jaar in december met "Kikers4Bikers" all road rit mee gedaan en was dikke fun.
Echter begon het in de namiddag wat te regenen en met versleten baanbandjes toch wel een paar keer chance gehad.
Heb dus veel geluk gehad dat ik hem niet tegen de grond had gelegd en dan merk je ook wel dat diegenen met de lichtere machientjes (en meer of road ervaring)
duidelijk in hun voordeel waren.
Achteraf denk je wel aan het slechtste scenario en ben je blij dat je geen kosten aan de GS hebt gehad want zoals sommigen al vernoemden
is de GS een (te) duur speelgoed om tegen de vlakte te leggen.

Aangezien de nieuwe GS naar alle waarschijnlijkheid nog wat duurder zal zijn en dan nog op dat punt nog gevoeliger zal zijn,vanwege waterkoeling, e.d. ..., zullen daar
nog veel minder liefhebbers tussen zitten die met dit (dure) speelgoed all road ritten,laat staan pure off road ritten,zullen gaan rijden.

Heb ook aan het denken geweest om daarvoor een 80GS,100GS,X Challenge of 450X aan te schaffen maar die vind je niet zo snel te koop aangeboden en
als m'n die vindt zijn de prijzen dikwijls ook nog navenant.
Als ik één van die bovengenoemde vind aan een schappelijke prijs kan het goed zijn dat ik dat nog aanschaf...

Voor de rest is er dikwijls ook tijdsgebrek,het is niet zo dat wij zo veel verlof hebben om op regelmatige basis zelfs met de GS te rijden en dan nog eens te gaan all roaden en/of
te gaan off roaden.

Komt er ook nog bij dat wij nu sinds een jaartje een eigen paard hebben dat ook veel aandacht en tijd opslorpt.
Dus ook op regelmatige basis bezig met paard rijden wat al,althans voor mij betreft,veel moeilijker is dan met een GS te rijden.

Daar kan je ook lichte of road mee doen als m'n wilt 8-)
Maar daar ga ik zeker niet mee door het slijk ploeteren want dan ben ik na 2uur nog aan het kuisen :oops:

Grtz,Geert
danielGS
Berichten: 617
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:25
Locatie: Zuienkerke

Re: Hoeveel GS rijders rijden regelmatig off-road?

Bericht door danielGS »

Ik rij GS sedert 2002 en m'n eerste all-roadrit op gewone banden was in 2003 ......en dat ws een serieuze tegenvaller :-? 3x gevallen in korte tijd op een graspad doordat het voorwiel spontaan weggleed :shock: en daardoor stelde ik mij de vraag wat doe ik nu toch verkeerd ? Na wat navragen bij andere all-roaders kreeg ik een tip van J-P om te leren rechtstaan op de motor en om van de voorrem te blijven op de gladde plaatsen .Met deze info heb ik dan leren remmen, aanzetten en bochtjes nemen al rechtstaand tijdens ritjes op het asfalt en daardoor kan ik nu beter m'n gewicht verleggen zodat er wat gewicht van het voorwiel gaat tijdens het off-road rijden .Je moet met die zware bakken wel je snelheid aanpassen op de gladde plaatsen zodat als er eens iets verkeerd gaat je enkel een vuile motor hebt en geen schade :wink:
In het voorjaar van volgend jaar organiseer ik een ritje zonder gras- en modderpaden voor beginners :wink:
toetindendroai

R1150GS
R80GS basic
G650X Challenge
johanDR
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 mar 2012, 17:39

Re: Hoeveel GS rijders rijden regelmatig off-road?

Bericht door johanDR »

leuk dat er al enkele mensen de moeite deden/het aandurfden om hier eerlijk hun mening te geven :D
Alleen op deze manier kunnen we te weten komen hoe de meeste GS rijders er zowat over denken.
We zullen zeker ons best doen om in de toekomst proberen aan de wensen te voldoen ... van ieder soort/type GS rijder zodat er evenementen zullen georganiseerd worden, waar iedereen om beurt eens plezier kan aan beleven. Maar dan moeten jullie wel allemaal goed jullie mening geven ;-)
Krisis
Berichten: 138
Lid geworden op: 24 mar 2006, 18:07
Locatie: Ronse

Re: Hoeveel GS rijders rijden regelmatig off-road?

Bericht door Krisis »

@ DaniëlGS :

Wanneer je nog eens een ritje organiseert voor beginners zonder nat gras en zonder al te veel modder , dan ben ik er zeker bij :wink:

Zal ondertussen al wat oefenen met het rechtstaan op de GS.

grtjs
Kris
Yamaha XT125 - Yamaha XT 500 - Honda Shadow 1100 - Suzuki DR800BIG - BMW R850R - BMW R1100GS - BMW R1100R - BMW R1150GS Adv - BMW R1200GS LC
Lid BMW Motor Club Vlaanderen
m@rtijn
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2012, 11:15

Re: Hoeveel GS rijders rijden regelmatig off-road?

Bericht door m@rtijn »

ik heb een 1200 GS. Ik vind het heerlijke motor en ben ook al paar keer off-road gegaan. Eerst wat soft-road en daarna ook de klei in. Ik heb het off-road virus goed te pakken. Maar de zware en (dure) 1200 is eigenlijk ongeschikt voor het heftigere off-road gebeuren. Mijn monteur raadde het ook af. De carter kan beschadigd raken. Is vrij dun van onder. Kortom voor serieuze off-road werk is de zware 1200 niet zo geschikt. Of je moet echt alles extra beschermen uiteraard. Maar dan nog is de voorband van 19" minder geschikt en is de motor te zwaar voor de modder en het zand. Het scheelt wel als je goede banden eronder hebt. Alleen scherpe noppen zijn vrijwel ongeschikt voor de baan, dus kun je alleen off-road rijden, of je moet gaan wisselen...tja..dat maakt het extra lastig.
De 1200 is wel heerlijk in balans. Dus ook van de weg af, heerlijk te rijden, maar voor echte modder en zand, moet je van goede huize komen.

Dus daarnaast ben ik zoek naar een lichtere (betaalbare) enduro. Luxe probleem!!
R 1200 GS - F 650 GS
Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Re: Hoeveel GS rijders rijden regelmatig off-road?

Bericht door Shulty »

m@rtijn schreef: Dus daarnaast ben ik zoek naar een lichtere (betaalbare) enduro. Luxe probleem!!
Als dat geen BMW moet zijn heb ik nog wel iets voor je..... :wink:

http://www.bikers4bikers.eu/site/index. ... 49/t,9065/" onclick="window.open(this.href);return false;

:wink: :wink:
R1150GSA '04
R1200GSA '10
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Hoeveel GS rijders rijden regelmatig off-road?

Bericht door P-man »

Hey GS'ers,

Update van mijn kant :
De natuurlijke habitat van mijn GSA'ke is zowat alles wat voor mij haalbaar is.

Alles wat de hulp heeft gekregen van wegenwerkers is ondertussen haalbaar ;-)

En op gebied van onverhard :
- als het nog valt onder het huis-en-tuin gebruik, dan wil ik een all-road stapje wagen: bergpasje a la Sommeiller, onverhard a la Los Monegros of Bardenas Reales. En dit dan nog enkel op vakantie en met volledige bagage.
- nooit het technische off-road spul. Hoofdzakelijk omwille van geen ervaring/instructies en uit vrees voor schade en erbij horende kostenplaatje. De motor is tevens mijn woon-werk vervoermiddel en kan het me niet echt permitteren om het ding enige tijd in de BWM-garage te moeten achterlaten.

Dit type van motor is er voor mij gekomen om de motor-vakanties op een ander niveau te brengen. "Om van het pad te kunnen afwijken" noemen ze dat dan. Op dit moment geen off-road interesse.

Grtn
Pieter
GStephen
Berichten: 852
Lid geworden op: 17 aug 2007, 16:35
Locatie: Kortrijkse
Contacteer:

Re: Hoeveel GS rijders rijden regelmatig off-road?

Bericht door GStephen »

Pure offroad met de GS? neen, danku. Daar heb ik de DR voor.
Allroad? Prima, zolang het geen te vettige toestanden worden (lees ingraven bij gas geven) EN dat het niet te moeilijk wordt (lees trekken en sleuren om dat ding vooruit te krijgen)

Je moet er per slot van rekening nog altijd plezier aan beleven hé :wink:
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...

Lid BMW MC VL
bertoscar
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jul 2012, 22:57

Re: Hoeveel GS rijders rijden regelmatig off-road?

Bericht door bertoscar »

Happy 2013!!

Ben een beginnend off-road rijder, met mijne f650gs Dakar!
Maar zou ineens all the way willen gaan, dus ben ik heel geïntereseerd in alle off-all-road ritten.

Na mijn eerste ervaring, op de kleiwegen van Hoegaarden met tourance banden, heb ik ineens tkc 80's laten leggen. :oops:
Ben van plan om die banden in het voorjaar te laten wisselen, anders slijten die tkc's te snel op de weg.
(Tot ik andere wielen heb gekocht en dan zelf kan vervangen naar gelang mijn rijgedrag.)

Heb trouwens een positief gevoel overgehouden na mijn half uurtje sukkelen daar in Hoegaarden. Er is altijd 1 of meerdere ervaren rotten in mijn buurt gebleven, waarvoor dank trouwens.
Een weekend weg is niet direct aan mij besteed, tenzij er ook een activiteit is voor mijn wederhelft (shoppen of wandeling of koffieklets of breinamiddag :razz: of de soep maken en de boterhammekes smeren met gekapt,....). Ook voor de dagtochten is dat misschien een idee?

gs groeten
Plaats reactie