Even voorstellen...

Onze virtuele toog...

Moderator: GVN

Plaats reactie
jan.van.gent
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 sep 2012, 14:32

Re: Even voorstellen...

Bericht door jan.van.gent »

Ik ben Jan, oorpspronkelijk van Gent maar nu wonende in Oud-Heverlee.
23 jaar jong.

Sinds oktober vorig jaar heb ik een moto. Begonnen met een Honda NX125, van 1989. Die voor een lage prijs in embarmelijke staat gekocht (al was hij motorisch dik in orde). Die helemaal uit elkaar gehaald, alles gereviseerd behalve de motor. Kader gepoederlakt,... Is nu als nieuw dus.
Men vader heeft in zen jonge jaren ook nog enduro gereden dus bij hem kriebelde het ook terug, heeft hem dan een Yamaha XT350 gekocht van 1989. Hij woont nog in Gent, maar de motor staat bij mij. Af en toe komt hij naar hier en gaan we wat gaan verkennen door Wallonië (Nethen, Hamme-Mille, Pécrot,...).

Een paar weken terug kwam ik op 2dehands deze banaan tegen:
Afbeelding
Afbeelding
Gelijk gekocht, heerlijk ding! Nu een paar weken verder en een paar honderden km later al enorm van genoten.
Binnenkort ook eens mijn praktijk examen afleggen met dat ding.

Naast motoren ben ik ook nog bezig met auto's. Ik beheer zo ook http://www.bimmerboard.be" onclick="window.open(this.href);return false; (grootste bmw auto forum van Benelux en daar buiten).
Mijn Z3 1.9 M44:
http://www.bimmerboard.be/forum/index.p ... #msg922039" onclick="window.open(this.href);return false;
be1150rt
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 sep 2012, 19:23

Re: Even voorstellen...

Bericht door be1150rt »

Hallo allemaal

Ik ben Bert, 38 jaar en na 5 jaar Honda terug van weggeweest. 8 jaar geleden begonnen op een R1100R van '95 en daarna overgestapt op mijn jeugddroom, een vfr van 2001. Aangezien ik de motor hoofdzakelijk voor woon-werk gebruik, was deze al een tijdje afgeschreven maar te leuk om weg te doen. Nu toch maar de stap gezet en een R1150RT uit 2003 aangeschaft. Zag hem vrijdag op het net en ben hem zaterdag gaan proefrijden en halen. Van Hasselt naar het verre Wervik. Misschien nog een motor van iemand van hier, was oorspronkelijk gekocht bij gmoto's. Heeft een aantal extra's waaronder een verhoogd scherm en een cruise control (draaiend schijfje aan het handvat), de linkerspiegel is beschadigd (en bijgewerkt) alsook de linker cylinderbeschermer. Ah ja, is een zilvergrijze met 54.500km op de teller. Foto's volgen!
timvanderaa
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 nov 2011, 12:50
Locatie: Beveren, Waas

Re: Even voorstellen...

Bericht door timvanderaa »

Hoi iedereen,
Ik ben Tim Van der Aa, een nieuw lid uit Beveren Waas ,

Ik ben al een klein jaar lid, maar ik heb nog niet veel gepost. Ik heb sinds kort een 1997 r1100gs. Ik rijd al 12jaar motor, en heb al heel wat (model/merk) watertjes door zwommen. Naast rijden met de gs, ben ik ook de r1100rt waarmee mijn vader is verongelukt aan het opknappen. Wat eigenlijk een mooi woord is voor: van perte total naar goed in 5jaar. Ik ben sinds vorige week ook lid van de bmw mc. Afbeelding
Enjoy every day, it might be your last one.
GSA1200 DRIVER
Berichten: 259
Lid geworden op: 12 okt 2012, 23:24
Woonplaats: Bilzen
Locatie: Limburg

Re: Even voorstellen...

Bericht door GSA1200 DRIVER »

Hallo,
Ik ben Thone Marc, 51jaar woonachtig in Bilzen
Ik heb vroeger met Honda en Ducati gereden, dan 14 jaar geen motor meer gehad en dit jaar Januari een nieuwe R 1200 GS Adventure gekocht.
Ik rij iedere dag woon-werk verkeer 40 km, teller staat momenteel op 17900km
Ik ben sinds vorige maand lid van BMW MC VL

Afbeelding
A day without motorcycling, is a lost day
Lid BMW MC VL
MDN
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 nov 2012, 21:08
Woonplaats: Tombeek
Locatie: Vlaams Brabant

Re: Even voorstellen...

Bericht door MDN »

Hallo allemaal,

Ik ben Mike, 38 jaar uit Tombeek (Overijse).
Getrouwd met Nath, 4 kinderen (van 4 tot 16).
Gelukkige bezitter van een R 1200 GSA 2010 en een oude K1100LT van 92. Madam rijdt ook af en toe met haar Kymco 125 Quannon :mrgreen:
Daarvoor een R 1100 RT, een R 1150 RT, twee K 1200 LT, een F 650 GS en een R 1100S gehad…
Toen ik (nog :wink: ) jong was ook met een paar enduro’s gereden.
Ik verkoop PVC raamen voor een firma uit Waver.
Ben hier om nieuwe vrienden en kennisen te maken .

Groeten,

Mike
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Even voorstellen...

Bericht door Harald »

Welkom Mike, zo te zien uit het goede hout gesneden ;-)
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Polleke G
Berichten: 285
Lid geworden op: 17 nov 2012, 22:11
Locatie: Opglabbeek

Re: Even voorstellen...

Bericht door Polleke G »

Hallo allemaal ,ik ben Polleke ,woon in Opglabbeek en ben 52 jaar jong,rij al met de motor sinds 1978,met een gemiddelde van 45000km per jaar, door weer en wind,heb lang met Suzuki,Truimph en vanaf 1992 met een Pan Europeaan tot nu(3stuks) gereden, deze is even buiten dienst door een ongeval,maar om verder te kunnen heb ik mij een BMW R1150 GS gekocht,is niet mijn eerste BMW,heb vroeger een zijspan gehad een BMW R100RT.
Deze GS stond al langer op mijn verlanglijstje,dus heb ik mij maar aangemeld op het forum,om wat meer op de hoogte te komen van het BMW gebeuren.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door sprint op 21 nov 2012, 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: foto
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
Opatuut
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 dec 2012, 18:31

Re: Even voorstellen...

Bericht door Opatuut »

Hoi,

Was even zoeken, maar toch het draadje gevonden alwaar ik mij kan voorstellen. Ik heb het geluk mogen hebben dat ik al bijna 40 jaar motor mag rijden. Zowel privé als ook een poosje "zakelijk". En het is altijd BMW geweest.

Met voor een paar jaar een "uitstapje" naar een R1200GS, is het de laatste jaren altijd een RT geweest, o.a. de 100, de 1100, de 1150, en momenteel de R1200RT (2011).

Ik volg dit forum al een hele poos en ik mag en kan zeggen dat ik veel interessante onderwerpen tegen kom. Ik hoop in voorkomende gevallen ook mijn bijdrage hierin te kunnen leveren.

Touren, waaronder dagtrips, weekendtrips en de wat langere vakanties is een bezigheid waar ik mij graag mee bezig houd. Inmiddels ben ik dan ook in het bezit van veel GDB-bestanden. Oostenrijk (oa Tirol, Karinthiën), Slovenië, Italië (oa Dolomieten), Duitsland (oa Sauerland, Eifel, Vogelsberg), Zwitserland (oa Wallis) Frankrijk (oa Alpen, route Grand Alpes) en uiteraard ook nogal wat dagtrips vanuit West Brabant (Nederland) in alle richtingen. Mogelijk kan ik anderen hiermee nog plezieren.

M.vr.gr.
Opatuut
kraft_fahrer
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 dec 2012, 02:11
Woonplaats: Herent
Locatie: Vlaams-Brabant
Contacteer:

Re: Even voorstellen...

Bericht door kraft_fahrer »

Hoi ik ben Filip en heb een BMW R1200GS Rallye. Deze motor wordt vooral gebruikt voor het woon/werk verkeer.

Daarnaast voor vrouwlief een BMW C1 en ook nog enkele BMW's met 4 wielen in de stal.

Ik rij ondertussen bijna een jaar met de motor en heb een kleine 20k ervaring. De verleiding is momenteel zéér groot om de hobby nog een stapje verder te zetten met een hypersport.
RIP V1CK
SaP
Berichten: 339
Lid geworden op: 28 dec 2012, 20:39
Woonplaats: Schepdaal
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Even voorstellen...

Bericht door SaP »

Hallo,
mezelf even voorstellen

Ben dus nieuw hier en ook vrij nieuw in het motorrijden. Wel jaren bijrijder geweest (voornamelijk op de Honda Deauville van t ventje).
Gestart met motorrijden nu 3 jaar geleden.

Eerste motor was een Honda CB600F Hornet. Zalig machien, soms wat te snel voor mijn losse pols.

Dan beginnen dromen van BMW en een 2e handse BMW 650 CS Scarver gekocht. Ik heb de 4 wieler verkocht en alle vervoer op 2 wielen nu. Wat meer comfort mocht dus wel. Rijhouding heel wat makkelijker, meer rechtop. En ook wat spullen meesleuren naar het werk wat comfortabeler. Algemeen wat meer 'luxe' al: een mini windschermpje, handvatverwarming, e lichteken als de benzine bijna op is (yep yep, been there, done that)...
En dit beestje is nu 3 weken geleden verkocht. Ondertussen mag ik van de garage een F650GS lenen tot.... in januari
In januari eindelijk mijn droommotor: BMW F700GS, verlaagde versie voor de korte beentjes, met koffers en en en ... nog veel meer :grin:
(en om even de BMW service te bestoefen: de leenmotoris gratis en voor niks tot januari (met verlaagd voorvork voor die verdomde korte beentjes))

Veel uitstappen heb ik nog niet op mijn palmares maar ben toch trots op mijn eerste uitstap in Oostenrijk met toch een aantal klinkende namen reschenpas, hahntjenjoch, timmelsjoch... waar ik (met soms dichtgenepen billen) op en af geraakt ben. (je kan een kort verslag met foto's lezen op http://sapvertelsels.blogspot.be/search/label/motorreis)

Volgend jaar gaan we terug naar de regio in Oostenrijk en plan ik nog een paar uitstappen in de westhoek om de 'wereldoorlog-honger' van het ventje en een paar vrienden te stillen (2 vliegen in 1 klap... kan niet beter) en ga ik voor t eerst proberen aan wat 'ritten' mee te doen die anderen organiseren. We gaan ook de 1000 bochten rit doen en hier en daar nog wat meepikken wat lukt.

Oh ja ik heb ook nog 4 mannen in mijn kot. 3 van de kleine soort en en 1 van de grotere soort. Die grote was diegene die me de motor-microbe gaf. Heeft zelf ook al wat motoren gehad en rijdt momenteel met een (zoals ik het noem) een bompa moto = honda deauville. Maar... hij is op het goede pad... hij is aan het lonken naar de nieuwe GS :mrgreen:

Nog kleine waarschuwing voor de stoere mannen onder jullie die het wagen mijn blog te lezen... ik maak een combinatie van bloggen over mijn belevenissen op 2 wielen en ... naaien (de soort met naald en draad). Men weze gewaarschuwd :-P

Voila... mijn korte, ahum, voorstelling.
Honda Hornet => BMW Scarver => BMW F700GS

wat leesvoer? Mijn blog: http://sapvertelsels.blogspot.be/
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Even voorstellen...

Bericht door Harald »

Leuke intro Sap en uw blog,.... mag er wezen, heb er is even vlug door gelezen.
Ook het naaigedeelte was leuk :wink:

Je bent uit de buurt zie ik, wel elke 4de vrijdag van e maand komen we samen in Lennik, café Schaekels.
We hebben er vandaag de deur gesloten om 04.45u.... gezellig dus, kom dus maar is af met uw " nief masjien " ;-)
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
SaP
Berichten: 339
Lid geworden op: 28 dec 2012, 20:39
Woonplaats: Schepdaal
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Even voorstellen...

Bericht door SaP »

oh Harald dat zal ik zeker ns doen.
Ben zo wat opzoek naar 'gelijkgestemden' uit de buurt om af en toe ns een toereke mee te doen.
Niet dat t ventje niet genoeg is maar hoe meer zielen... hoe meer vreugde :grin:
Vraagje... zijn niet BMW rijders ook welkom? Bijvoorbeeld mijnen halven trouwboek met zijn bompa moto? :mrgreen:
Honda Hornet => BMW Scarver => BMW F700GS

wat leesvoer? Mijn blog: http://sapvertelsels.blogspot.be/
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Even voorstellen...

Bericht door Harald »

SaP schreef: Vraagje... zijn niet BMW rijders ook welkom? Bijvoorbeeld mijnen halven trouwboek met zijn bompa moto? :mrgreen:

Tuurlijk, het kan de aankoop van zijn GS enkel maar bespoedigen :lol:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
dbcompetition
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 sep 2009, 22:27
Locatie: Booischot

Re: Even voorstellen...

Bericht door dbcompetition »

Hoi, ik ben dirk , zo goed als 60 jaar.... Rij van '71 met de motor en doe ong 15000 km per jaar , ik woon in Booischot en heb verschillende Triumphs waaronder mijn geliefkoosde bonneville van '06..., waarmee ik zo'n driemaal per jaar mee naar de Alpen rijd...
Ik heb nu een tweedehandse R1200 R Classic gekocht.....dit is pas mijn tweede BMW, ik heb in '91 nog eens een nieuwe K100RS gehad...Hobby, motor rijden en roofvogels spotten ...
bagheera
Berichten: 122
Lid geworden op: 13 jan 2013, 13:13
Locatie: Begijnendijk

Re: Even voorstellen...

Bericht door bagheera »

Hallowkes iedereen,

Ik ben hier nieuw :grin:
Bagheera is the (nic)name.
Op dit moment rij ik met een BMW K75
Op andere fora worden foto's gewaardeerd , ( ik had eerst de foto's gepost maar de bestanden waren te groot , daarom deze links ) dus bij deze mijnen tuf tuf ik noem ze Brunhilde , want het is een mollige Duitse
http://i40.photobucket.com/albums/e232/ ... G_1806.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i40.photobucket.com/albums/e232/ ... G_1793.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

maar ik wil graag overschakelen op iets nieuws namelijk dit
http://i40.photobucket.com/albums/e232/ ... 438bfb.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i40.photobucket.com/albums/e232/ ... f0af63.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;


andere kanshebbers zijn de r1150r , triumph tiger 1050 , triumph sprint st of gt 1050
maar bovenstaande heeft op dit moment mijn voorkeur.
In de zomer gaan mijn vrouw en ik alles testen dat ons mogelijk zou aanstaan

Mijn eerste indruk hier : het lijkt me hier nen hoop toffe mensen te zijn , ik kijk ernaar uit om dit forum ten volle te benutten en misschien wel eens een ritje mee te rijden.
mooriske
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 okt 2009, 12:05
Woonplaats: Herselt
Locatie: Ramsel (Herselt) prov Antwerpen

Re: Even voorstellen...

Bericht door mooriske »

Leuk hier te lezen dat er nog zijn uit de buurt van Hulshout .
dbcompetition - Dirk uit Booischot en bagheera uit Begijnendijk .
Elke 3de vrijdag van de maand komen wij samen Meetingpoint Zuiderkempen
Cafe d'Enneke bij Berta Grote Baan 297 Hulshout
Vrijdag 15 Feb zijn wij er weer je bent altijd welkom
Clubboetiek zal er ook zijn hopelijk tot dan. ........
GRTS het onthaalteam
BMW R 1200 GSa Onthaalavond zuiderkempen elke 3 zaterdag van de maand Achter de Wereld Herselt
IB1
Berichten: 178
Lid geworden op: 25 jan 2013, 21:15
Locatie: De Westhoek - Brussel

Re: Even voorstellen...

Bericht door IB1 »

Hallo,

Ik loop hier al een weekje rond maar had me nog niet formeel voorgesteld. Ik ben Ivo en woon in de westhoek, maar zit meestal in Brussel waar ik ook werk. Ik ben 26 en rij momenteel reeds 3 jaar met een F800ST. Ruim tijd om eens te veranderen dus. Aangezien ik het grootste deel van mijn woon-werk verplaatsingen per motor doe is mijn oog gevallen op de R1200GS. Dus heb ik er eentje besteld die ik in maart zou moeten ontvangen. Daarnaast sport ik ook nog af en toe eens.
Eentje met 2 wielen en een stuur.
langebusdriver358
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2013, 20:49
Locatie: linden lubbeek

hallo ik ben langebusdriver 358

Bericht door langebusdriver358 »

hallo ik ben langebusdriver 358
ik ben hier om andere mensen te leren kennen.
heb nog niet zoveel rij ervaring.
ik zou graag meer willen leren over bmw modelen rij technieken, vooral in mijn bochtenwerk en kijktechniek kan ik nog wel wat wat bijleren
ik geef gas en rem op het verkeerde moment in de bocht.
verder kijk ik er naar uit om forum ritten te gaan doen en andere motards te leren kennen.
lid geworden dankzy bagheera.


:grin:
bagheera
Berichten: 122
Lid geworden op: 13 jan 2013, 13:13
Locatie: Begijnendijk

Re: hallo ik ben langebusdriver 358

Bericht door bagheera »

Hey Lange , blij u der bij te hebben , ik zit hier zelf nog maar een paar weken op da forum hoor.
Maar voor zover ik al gemerkt heb , zijn de mensen hier wreet tof, en ze kennen hier meer van BMW 's als gij en ik samen :mrgreen:
Hoe da forum hier werkt merkt ge nog wel en als ge vragen hebt , tja dan is't hier da ge ze moet stellen he.
jakke
Berichten: 3518
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: hallo ik ben langebusdriver 358

Bericht door jakke »

Van harte welkom in deze forumsoep!!

Grtz, Jakke. :-P
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: hallo ik ben langebusdriver 358

Bericht door Werner Von C. »

ik geef gas en rem op het verkeerde moment in de bocht.
Die kan tellen :lol:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
GSA1200 DRIVER
Berichten: 259
Lid geworden op: 12 okt 2012, 23:24
Woonplaats: Bilzen
Locatie: Limburg

Re: hallo ik ben langebusdriver 358

Bericht door GSA1200 DRIVER »

Hey Langebusdriver 358,

Welkom in de familie.

Groetjes
Marc
A day without motorcycling, is a lost day
Lid BMW MC VL
K1neke
Berichten: 361
Lid geworden op: 30 jan 2005, 16:19
Locatie: Heist op den Berg ( BOOISCHOT )

Re: hallo ik ben langebusdriver 358

Bericht door K1neke »

Welkom ; :grin:
Als je nog niet veel ervaring hebt , een goeie raad veel rijden en kleine weggetjes nemen . :wink:
Rij op uw eigen tempo en laat u niet opjagen . :drunken:
In bezit van ; 2X SHADOW 1100 ,3 X K1 , 1X K100LT , 1X K100RS16V , 3X K1100LT .1X K1200LT ,
dbcompetition
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 sep 2009, 22:27
Locatie: Booischot

Re: hallo ik ben langebusdriver 358

Bericht door dbcompetition »

Welkom :cheers:
KP

Re: hallo ik ben langebusdriver 358

Bericht door KP »

Ah, nog ene uit Linge. Welkom.

Ben zelf aan de 10de BMW toe. Dus een beetje ervaring heb ik wel :lol:
Plaats reactie