Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.
Geert I schreef:
Hallo, mijn ervaring leert mij dat de meest stabiele beelden wel degelijk die zijn, die gemaakt zijn met de camera links van de helm geplaatst!
Wat ik zeker niet zou doen is bevestigen aan de valbaren ( veel te veel daver)!
Ook de beelden van op de snavel zijn niet stabiel genoeg!
Dat is ook mijn ervaring
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!" "Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Wat ook aan te raden is , bij gebruik van de GoPro in de bergen, waar de weersomstandigheden soms kunnen variëren van zon naar regen, vochtig, is het gebruik van de "anti-fog" inserts! Let er op dat je steeds ook een kruis-schroevendraaier bij hebt om de "mounts" nogmaals extra bij te spannen ( kan eventueel lossen bij het gebruik)! Daar BikeDesign geen invoerder meer is van de GoPro, kun je wel nog vele accessoires krijgen bij
Grobet bvba
Eiermarkt 25
2000 Antwerpen
Tel: 0032 3 233 21 79
Fax: 0032 3 226 20 23
E-mail: info@grobet.be
Geert I schreef:Hallo, mijn ervaring leert mij dat de meest stabiele beelden wel degelijk die zijn, die gemaakt zijn met de camera links van de helm geplaatst!
Eerder plaatse ik deze soms ook op het zijstuk van de tank op de gs ( door middel van de zuignap), dat is ook niet verkeerd maar toch enige daver te merken!
filmpje één is met helmcamera, het tweede filmpje is vanop de zijkant van de benzinetank!
film 1 http://www.youtube.com/watch?v=NIDk4GbLx8o" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat ik zeker niet zou doen is bevestigen aan de valbaren ( veel te veel daver)! Ook de beelden van op de snavel zijn niet stabiel genoeg!
Heb ondertussen nog een paar filmpjes ontvangen die gemaakt zijn met camera op de helm, die zijn inderdaad het meest stabiel wat betreft schudden en schokken, en hebben het grote voordeel dat je alles filmt waar je onderweg naar kijkt (dus niet enkel het wegdek voor je en de tegenliggers). Enige minpuntje is dat van vizier en/kinstuk van de helm nogal overtuigend in beeld zijn als ze omhooggeklapt zijn tijdens het rijden.
De montage met zuignap op de tank lijkt mij eigenlijk ook wel best mee te vallen, met die beperking dat je dan enkel het wegdek voor je en de tegenliggers in beeld krijgt).
Gezien de grotere variatie in gefilmde beelden lijkt mij montage op de helm voorlopig de meest interessante. Nu enkel nog een sponsor voor de camera vinden
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
GSrijder schreef:Vooraan op de snavel, Ludwig had deze daar staan in Spanje en het leverde mooie beelden op.
Waar te bekijken ?
Greetz,
P@trick
P@rick, wat dat deeltje helm in de film betreft, vind ik nu net iets dat moet, zo kan de kijker zien dat het wel degelijk is gefilmd van op de moto! Wanneer je louter het wegdek en het landschap filmt, is er geen mens die weet of dit nu is gefilmd van op de moto of auto! Je kunt natuurlijk altijd de camera zó richten, dat je meer of minder van uw helm ziet! En om de film niet te saai te maken, verplaats eens uw camera ( vb richten naar uw voeten, gashendel, eens de camera naar achteren richten, eventueel een erg laag standpunt innemen zodat het asfalt op u afkomt) zo kun je in de montage die stukken ertussen steken om te zorgen voor wat afwisseling! Bekijk maar eens de opnamen van een programma als TopGear, waar die niet allemaal hun camera plaatsen tijdens de opnames!
Zo heb ik mijn camera meestal bevestigd :
zelf heb ik een bevestigingspunt bovenop de Schubert C3 gekleefd en dan zie je in beeld enkel de bovenkant van de ruit van de RT en heb je een heel stabiel beeld. Je kan de camera naar voor richten, heb je een geweldige blik op het landschap vooruit, of je kan de camera naar achter richten, heb je een film over de rest van je gezelschap.
Maar heel wat info (voorbeeldfilms, montage mogelijkheden, reisbestemmingen, enz.) kun je hier vinden : http://www.mikemoto.de/Mikemoto_3/welcome.html" onclick="window.open(this.href);return false; of hier http://www.mikemoto.de/Mikemoto_3/Fixpoints.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten,
Danny
Laatst gewijzigd door dbr op 31 dec 2012, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
enkele voorbeelden van bovenop de helm vooruit en met de helmklep van de C3 open , bovenop de helm naar achter, op de zijplaat van de RT (via de zuignap) :
Jongens, allemaal dank voor de uitvoerige reacties, al dan niet voorzien van beeldmateriaal.
Eerst maar eens zien dat die camera er effectief komt, en dan zal het kwestie zijn van een paar bevestigingspunten te voorzien (zeker en vast al op de helm, maar ook op de moto, misschien op de topcase, opzij tegen de tank... zo'n zuignap creëert voldoende mogelijkheden) en te experimenteren.
Aan allen een bijzonder prettige maar vooral veilige oudejaarsavond, en in de loop van volgend voorjaar lees je nog wel iets in het "wat heb ik vandaag gekocht" topic
Greetz,
P@trick
GSrijder schreef:Vooraan op de snavel, Ludwig had deze daar staan in Spanje en het leverde mooie beelden op.
Waar te bekijken ?
Bij Ludwigs motors
Die is deze week dicht
Greetz,
P@trick