Zakken ipv zijkoffers

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Den Dirk

Zakken ipv zijkoffers

Bericht door Den Dirk »

Toen ik 5 jaar geleden mijne GS kocht, heb ik geen zijkoffers/houders bijbesteld, omdat ik nooit ver ging reizen met madam, wel op reis met remork en moto, dus bagage was nooit probleem :wink: .
Maar nu zou de dochter met mij naar Schotland willen reizen, en nu mankeer ik dus bagageruimte, ik heb wel een topkoffer en BMW-tanktas. Maar ik vroeg me af of er betaalbare oplossingen zijn, ik kan moeilijk koffers ed. kopen voor 1 reisje , dat is duurder dan de reis, maar zakken of zo, die wel kleiner zullen zijn dan koffers, zie ik wel zitten.
Iemand goeie raad / info / ervaring??

Mercikes
I like my bike!!
stefke2

Re: Zakken ipv zijkoffers

Bericht door stefke2 »

Den Dirk schreef:ik kan moeilijk koffers ed. kopen voor 1 reisje...
Mercikes
dus gij denkt/hoopt dat uw dochter maar 1 keer mee op reis wil? :mrgreen: :mrgreen:
Danny

Bericht door Danny »

http://www.daerr.de/bestellen/ergebnis. ... ySHXUA116A

deze koffers zijn niet duur, langer bruikbaar en functioneler dan zakken.

met een beetje improvisatie bouw je er zo een drager bij...ik heb nog wel een oud ding liggen dat kan aangepast worden.
p@rick

Bericht door p@rick »

Al eens gedacht aan een waterdichte bagagerol die je eventueel bovenop je topcase kan bevestigen ?
Hier staat zo'n beetje vanalles tussen...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Bob

Bericht door Bob »

Ik had ooit deze (of gelijkaardige) van bij Schwein Gericke voor een éénmalig reisje met de K1200RS. Later heeft Relax ze overgenomen en eens gebruikt op zijn R1200GSA. Als ik me niet vergis heeft ie er toen met z'n uitlaat een gat in geschroeid.

Zelf vond ik het wel een goeie oplossing, een tijdelijke weliswaar. In 't begin was het een beetje een gepruts om ze gemonteerd te krijgen, maar eens je er een routine in vindt gaat dat ook weer vlot. En als het als probeersel moet dienen, dan is de prijs ook nog aanvaardbaar.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
SaP
Contacteer:

Bericht door SaP »

Ik had op mijn scarver zakken gekocht van het merk ixs bij RAD. Zeer content van geweest en reis naar Oostenrijk en terug overleefd.
3 mindere zaken:
1 met die 'scratchen' niet echt diefstal veilig, ging zelfs ni effe naar t toilet, moest om beurt.
2 De zakken hingen over mijn toegang van de tank. Tanken was dus zak beetje losmaken en tanken: moest met 2
3 De regenbescherming die je erover kon doen hing na 200 km aan flarden.

Al bij al toch zeer content van geweest. Zeker aanrader als het slechts voor sporadisch gebruik is.
Honda Hornet => BMW Scarver => BMW F700GS

wat leesvoer? Mijn blog: http://sapvertelsels.blogspot.be/
Bob

Bericht door Bob »

SaP schreef:1 met die 'scratchen' niet echt diefstal veilig, ging zelfs ni effe naar t toilet, moest om beurt.
Ik vermoed dat je met die "scratchen" de velcro's bedoelt waarmee je de ene tas over de moto aan de andere vastmaakt ? Als je die onder je zadel door met elkaar verbindt, dan zijn die "scratchen" mee beveiligd door het slotje waarmee je je zadel vastklikt en dan kan je toch gezellig samen gaan plassen. Het blijven natuurlijk maar textiel dingen, dus heel erg diefstalveilig zijn ze inderdaad niet.
SaP schreef:2 De zakken hingen over mijn toegang van de tank. Tanken was dus zak beetje losmaken en tanken: moest met 2
Dat is inderdaad een minpunt in combinatie met de Scarver of aanverwante F's. Topicstarter zal dat probleem met zijn GS allicht niet ondervinden. Tenminste : ik ga er dan gemakshalve van uit dat het om een 1200 GS gaat waarbij de tank gewoon op de plaats van de tank zit :wink:
SaP schreef:3 De regenbescherming die je erover kon doen hing na 200 km aan flarden.
Dan heb je al bij al nog geluk gehad. Bij mij wapperden die overtrekken er al na 200 meter af. De illegaal hoge snelheid die ik in mijn jongere jaren met de K1200RS al eens durfde aan te houden, kan daar natuurlijk een rol in gespeeld hebben. Gelukkig heb ik die hoezen snel teruggevonden op de Franse pechstrook zodat ik ze alsnog mee heb kunnen verpatsen aan Relax.

Hoedanook : zolang je rijdt blijven die dingen zelfs in een regenbui al bij al nog goed droog. Ik stak als bescherming tegen de mogelijke regen al mijn bagage eerst in plasticzakken en dan pas in de zijtassen.

SaP schreef:Al bij al toch zeer content van geweest. Zeker aanrader als het slechts voor sporadisch gebruik is.
Wat dat betreft delen we dan alvast dezelfde mening :thumleft:
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Relax

Bericht door Relax »

Idd, een flink gat.

Let dus vooral op goede montagemogelijkheid met je uitlaat. Daarom kan je een riem van zak naar zak spannen, waardoor ze onder druk wat opgelicht worden. Maar verwacht er niet te veel van.

Zag er zo uit:

Afbeelding
I respect your opinion. But I don't give shit.
SaP
Contacteer:

Bericht door SaP »

Bob schreef: Hoedanook : zolang je rijdt blijven die dingen zelfs in een regenbui al bij al nog goed droog. Ik stak als bescherming tegen de mogelijke regen al mijn bagage eerst in plasticzakken en dan pas in de zijtassen.
oh ja... alles in kleine vuilzakjes steken. Doorschijnende, dan zie je wat er inzit. Klein plooien, nen draai geven, met de knietjes bovenop en toebinden met knoopje.
en als je toekomt... weer alles uithalen uit aaaaal die zakjes... of nog beter... als je opnieuw vertrekt: rolleke vuilzakken boven halen en opnieuw :mrgreen:
Zalig voor een lichtelijk autistische geest als de mijne :lol:

Swa Brasschaat

Bericht door Swa Brasschaat »

hoi ;
ik heb me net deze aangeschaft voor de F800gs,
http://www.sportxl.nl/ortlieb-motortas- ... 6302-zwart" onclick="window.open(this.href);return false;
de riemen zijn wat te kort voor dat brede achterwerk , en ze moeten over de dragers van de koffers , ze zijn nu bij de schoenmaker voor verlenging van de velcro's.
De kant van de uitlaat is breder dan de andere kant en de koffers zijn in totaal 114 cm, dat is er wat over vind ik.Daarom tijdelijk deze zakken , tot dat ik die linkse draagstoel heb aangepast.
Er is ook nog een andere versie
http://www.sportxl.nl/ortlieb-motortas- ... 2201-zwart" onclick="window.open(this.href);return false;
Swa Brasschaat
Den Dirk

Bericht door Den Dirk »

Amai, ik zal werk hebben om alles eens na te lezen en te zoeken, alvast bedankt aan allen! :wink:
I like my bike!!
SaP
Contacteer:

Bericht door SaP »

als je graag foto ziet van de zakken:
http://sapvertelsels.blogspot.be/search/label/motorreis
Bij vertrek en de 1e dag zie je foto's waar ze volgepakt waren voor 10 dagen (en ik had nog teveel mee :mrgreen: )

Plaats reactie