pechverhelping europa

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
joep54

pechverhelping europa

Bericht door joep54 »

hallo,

wie heeft goede ervaringen met verzekering pechverhelping in europa en is het ook betaalbaar ?
SaP
Contacteer:

Re: pechverhelping europa

Bericht door SaP »

Mijn ventje heeft ook een toereke verzekeringen gedaan voor onze reis naar Oostenrijk.
Europe Assistance, VAB, Touring en tot slot Ethias (deze werd, na wat charme van mijn ventje, doorverwezen door de dame van Touring).
Ethias: 2 motoren en de wagen, heel jaar verzekerd, alle gezinsleden (ook al zijn ze gaan skiën of met anderen op reis), heel europa, pechverhelping, vervangwagen als de herstelling meer dan 2 dagen duurt (je krijgt enkel een vervang motor indien die beschikbaar is anders krijg je een wagen) voor een slordige 240 of 280 euro (als t nodig is kijk ik t wel is na)

groetjes
SaP
Honda Hornet => BMW Scarver => BMW F700GS

wat leesvoer? Mijn blog: http://sapvertelsels.blogspot.be/
patrick k100

Bericht door patrick k100 »

ben wreed tevreden over touring een jaar of 2geleden goed geholpen in' t zuiden maar was wel met den auto
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
SaP
Contacteer:

Bericht door SaP »

patrick k100 schreef:ben wreed tevreden over touring een jaar of 2geleden goed geholpen in' t zuiden maar was wel met den auto
Touring kon simpelweg geen 2 motoren en een wagen in 1 gezin verzekeren.
Vrees dat dat het grootste probleem was waar wij tegenop liepen... teveel wielen :mrgreen:

Tazke
Contacteer:

Bericht door Tazke »

SaP schreef:Mijn ventje heeft ook een toereke verzekeringen gedaan voor onze reis naar Oostenrijk.
Europe Assistance, VAB, Touring en tot slot Ethias (deze werd, na wat charme van mijn ventje, doorverwezen door de dame van Touring).
Ethias: 2 motoren en de wagen, heel jaar verzekerd, alle gezinsleden (ook al zijn ze gaan skiën of met anderen op reis), heel europa, pechverhelping, vervangwagen als de herstelling meer dan 2 dagen duurt (je krijgt enkel een vervang motor indien die beschikbaar is anders krijg je een wagen) voor een slordige 240 of 280 euro (als t nodig is kijk ik t wel is na)

groetjes
SaP
Wel opletten bij ethias, de standaard pechverhelping die helpt geen wagens/moto die ouder zijn dan een bepaalde leeftijd.
Wil je dat wel moet je de Ethias Assistance Privilege nemen
To boldly go where no tasmanian has gone before ...Afbeelding
patrick k100

Bericht door patrick k100 »

ik betaal als ik mij nie mis iet van een 220 euro voor gans jaar de auto full option en 80 erbij voor de moto maarzalt morgen ne keer vragen aan mijn madam
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
SaP
Contacteer:

Bericht door SaP »

Tazke schreef: Wel opletten bij ethias, de standaard pechverhelping die helpt geen wagens/moto die ouder zijn dan een bepaalde leeftijd.
Volgens wat ik me meen te herinneren: moto of wagen ouder dan 5 of 8 (weet t ni precies) willen ze ni verzekeren maar als je hem van bij t begin verzekert bij hen gaan ze wel over die 5 of 8 jaar.... ofzoiets.

Tazke
Contacteer:

Bericht door Tazke »

SaP schreef:
Tazke schreef: Wel opletten bij ethias, de standaard pechverhelping die helpt geen wagens/moto die ouder zijn dan een bepaalde leeftijd.
Volgens wat ik me meen te herinneren: moto of wagen ouder dan 5 of 8 (weet t ni precies) willen ze ni verzekeren maar als je hem van bij t begin verzekert bij hen gaan ze wel over die 5 of 8 jaar.... ofzoiets.
Ja dat is zo, maar ondertussen als je een aparte assistance neemt heb je de "Ethias Assistance Privilege" en daar kijken ze niet naar de leeftijd van het voertuig.
Kan via het werk ook een pechverhelping nemen via Ethias en we kregen 3 opties mogelijk en zag dat bij deze de beperking van voertuig er niet bijzit.
Dus misschien best eens nakijken.

Ik heb eentje via de VAB, en goedkoper dan de korting via de club. Dankzij mijn makelaar.
En dat is gezin + motor van mijn ventje.
Ik heb de assistance van BMW :pig:
To boldly go where no tasmanian has gone before ...Afbeelding
spoorman

Bericht door spoorman »

Tazke schreef:
SaP schreef:Mijn ventje heeft ook een toereke verzekeringen gedaan voor onze reis naar Oostenrijk.

groetjes
SaP
Wel opletten bij ethias, de standaard pechverhelping die helpt geen wagens/moto die ouder zijn dan een bepaalde leeftijd.
Ik heb de privilege met vervangwagen bij ethias en betaal €172.
R1200GS.
Teutoon

Bericht door Teutoon »

Ethias heeft idd een limit op het ouderdom van het verzekerde voertuig.
In de rubriek "vragen en antwoorden" geven zij volgende antwoord op die vraag:
Tot welke ouderdom is mijn voertuig verzekerd?

Bij het afsluiten van een nieuw contract is er geen leeftijdslimiet voor het voertuig, maar indien uw voertuig ouder is dan 15 jaar moet u kiezen voor de Privilegeformule.

Eenmaal het contract is afgesloten, komen wij in de basisformule tussen in geval van mechanische problemen voor zover het voertuig niet ouder is dan 15 jaar (bij andere problemen of pannes is er geen ouderdomsbeperking). In de privilegeformule geldt er geen ouderdomsbeperking.
BMW Motor Club Vlaanderen
R1200RT
GS1995

Bericht door GS1995 »

!
Laatst gewijzigd door GS1995 op 06 jan 2014, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Beter oprechte subjectiviteit dan schijnbare objectiviteit
KP

Bericht door KP »

78 euro bij ADAC. Verzekering is per verzekerde zonder limiet aan voertuigen. Enig nadeel...je moet telkens met ADAC Duitsland bellen bij problemen. Zowel met de motorhome als de motorfiets zeer positieve ervaringen. Enne volgens een collega spreken ze ook vlot engels (zelf geen behoefte aan...gelukkig maar :-) )
joep54

Bericht door joep54 »

inmiddels enkele offertes opgevraagd voor moto 12 jaar en auto 17 jaar;

touring: 329 per jaar
ethias : 199 per jaar (privilege)
europ assistence: 172 per jaar.

dus voor de laatste gekozen.
st1100

Bericht door st1100 »

Toch een klein dingsken , om op te letten. Die pechverhelpers gaan uw auto/moto niet repatriëren als de kosten daarvan hoger liggen als de waarde van het voertuig.

En , (ik hoop uit de grond van mij. Hart dat je het nooit gaat hebben) met een moto van 12 jaar en een auto van 17 jaar , gaat ge dus al vrij snel daaraan zitten. Takelen naar een garage ter plekke enz dat zal wel lukken.

Er heeft hier ooit een topic over iemand gestaan die in noorwegen stond en 2 weken op een onderdeel moest wachten en waar ze z'n moto niet wilden repatriëren en die is die toen zelf terug gaan halen met een bestelwagen ofzo. Misschien dat iemand die topic wel kan opsnorren...
Supermario

Bericht door Supermario »

Veel verzekeringen bieden een basis pechverhelping aan, ik dit heb bij AXA ook en heb dit laten uitbreiden naar heel Eurapa (vervangwagen enz...)
Veel maatschappijen doen dit, misschien eens luisteren bij uw makelaar, ik was goedkoper af bij AXA dan bij Ethias en anderen. Bij pech vorig jaar werd ik snel geholpen door VAB (via AXA).
Polis BA bij AXA is ook bodemprijs.

Grtn, Mario
K1600GTL 2011 + R1200GSA 2016 LC
Plaats reactie