toeren

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
Olaf
Contacteer:

toeren

Bericht door Olaf »

Hallo,
woon nog niet zo lang in Grimbergen, kom van Limburg. daar zat ik op een half uurtje van de mooiste wegen: Voerstreek, Hoge Venen etc...
Hier lijkt het alsof alle wegen beredrukke 70kmh dorpswegen zijn. Je komt gewoon niet vooruit en er is weinig plezier aan.
Toch spring ik graag eens op de motor na 't werk als 't mooi weer is, maar dan heb ik geen zin om a) eerst een uur te rijden om iets moois te zien, en b) tegen 50kmh achter een beerkar te hangen...
Heeft iemand tips om eens lekker te rijden zonder door teveel verkeer tegengehouden te worden en zonder eerst 150 km te moeten rijden?
Olé
Olé
Mr T

Bericht door Mr T »

Gewoon even Brusselse Ring over richting Mons, en dan bij Halle de E429(?) richting Doornik op. Ga er na een kilometer of tien af, richting zuiden, en je zit in het prachtige Henegouwen. Eender waar je gaat, prima verlaten landschappen. Aanrader, en vanuit Grimbergen op het juiste tijdstip niet meer dan een 1/2 uurtje rijden.
Ik deed die streek vaak aan toen ik nog in Bxl centrum woonde.

have fun!
Michel

Bericht door Michel »

Mr T schreef:Gewoon even Brusselse Ring over richting Mons, en dan bij Halle de E429(?) richting Doornik op. Ga er na een kilometer of tien af, richting zuiden, en je zit in het prachtige Henegouwen. Eender waar je gaat, prima verlaten landschappen. Aanrader, en vanuit Grimbergen op het juiste tijdstip niet meer dan een 1/2 uurtje rijden.
Ik deed die streek vaak aan toen ik nog in Bxl centrum woonde.

have fun!
En in die streek zijn er zo goed als geen flitspalen. :P
Olaf, we kunnen misschien binnenkort eens samen een toerke doen :?: Ik woon dichtbij de E429
Michel
R1100GS "BLACK MOLLY"
---------------------------------
Olaf
Contacteer:

toeren

Bericht door Olaf »

OK, binnenkort een toertje doen. September wordt een goeie maand denk ik en hoop ik ;-)).
Thanks voor de tips, keep in touch OK?
Wat hebben jullie tussen de wielen? Ik heb een Black Rockster sinds april, reuzeleuk bochten pikken, na 7 jaar Wildstar 1600 en 20 jaar XS 650...
Olé
:twisted:
Olé
Mr T

Bericht door Mr T »

Bol sinds 10 maanden en 27,000kms een 1200GS.
Heb mijn eerste 12GS testrit daar in die streek gedaan :) . Vandaar mijn affectie voor Henegouwen...
Passer zeker eens langs het kasteel van Thoricourt: prachtig vervallen landgoed met een sublieme aanrij-laan...precies in La Douce France! Neem op de E429 den afrit Rebecq (24) en rij dan langs kleine baantjes zuid-westwaarts via Rebecq-Rognon, Hou, Steenkerque, Graty naar Thoricourt. Heerlijk.

have fun!

T
Atmikes
Contacteer:

Grimbergen?

Bericht door Atmikes »

Hey beste Olaf, ikzelf ben ook woonachtig te Grimbergen.

als je 's avonds eens een toerke wilt doen bij ons in de buurt best richting Zemst -hofstade, Perk enz... (verbrande brug over)

Daar zijn een paar mooie banen...

Er vertrekt een schoon toereke in Perk (de vierkantshoeverit) en Perk dat is maar een kwartiertje rijden van bij ons.

Als je wilt kan ik je het roadbook wel eens bezorgen dan rij je het maar waneer je wil ( dan kan je daar de streek ook eens verkennen! is zeker ook eens de moeite waard...)

groeten

michel 'S'

neem eens een kijkje tussen de foto's van de ritjes op mijn website
(klik hieronder op de WWW)
Foto's en verslagen van alle BMW ritten steeds te vinden op www.atmikes.be
lid geweest... maar nu zonder tweewieler
Olaf
Contacteer:

vierkantshoeverit

Bericht door Olaf »

Hoi Michel,
wanneer is die vierkantshoeverit? Jullie rijden nogal rond, amai, zoveel tijd heb ik niet hoor... Richting Waals Brabant lijkt ook niet slecht, ik was vorige week voor m'n werk in Gottechain, onder Waver, ook niet slecht lijkt me.. We zullen binnenkort eens een toerke doen.
groetjes,
Olaf
Olé
Synchro Bob
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

Hey Olaf,

Ik woon in Meise. Een buur dus.
Ik trek er soms op uit richting Schelde (Sint Amands, Mariekerke) of naar het Pajottenland (Gaasbeek, Lennik, Herne,..). Waals Brabant is ook tof (Genval, Villers-la-Ville, Chastre).

Ik heb een GPS en als ik hem instel om de korste route te nemen kom ik op de meest onwaarschijnlijke plekjes terecht.

Het blijft hier natuurlijk veel drukker dan in Limburg en Voeren. Die lintbebouwing :?

Je bent altijd welkom.
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
johnnyke

Bericht door johnnyke »

corectie
voeren is in limburg :lol: :lol: :wink:
groetjes johnny
Synchro Bob
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

johnnyke schreef:corectie
voeren is in limburg :lol: :lol: :wink:
groetjes johnny
Juist ! Ik bedoelde Limburg en Fourons :lol:
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Atmikes
Contacteer:

Bericht door Atmikes »

Olaf, stuur me even een e-mail (hieronder staat die) dan spreek ik wel ergens met je af om je het roadbook te geven of ik steek het wel in je bus ofzo (de rit is er eentje van vorig jaar dus ...) :roll:

groeten
Foto's en verslagen van alle BMW ritten steeds te vinden op www.atmikes.be
lid geweest... maar nu zonder tweewieler
Plaats reactie