remlicht en claxon
Moderator: GVN
remlicht en claxon
hallo,
mijn remlicht brandt niet als ik de voorrem gebruik, wel als ik de achterrem bedien.
wat kan de oorzaak zijn ?
ik zou ook graag de claxon veranderen van de r1100rt voor een robuuster (geluid)
wie heeft suggestie ?
groeten,
joep
mijn remlicht brandt niet als ik de voorrem gebruik, wel als ik de achterrem bedien.
wat kan de oorzaak zijn ?
ik zou ook graag de claxon veranderen van de r1100rt voor een robuuster (geluid)
wie heeft suggestie ?
groeten,
joep
-
Jo De Paepe
Re: remlicht en claxon
vermoed het contact aan de voorremhendel ,
yep microswitch aan de remhendel, verschiet nie van de prijs, allereerst op een stil plaatske gaan staan en horen of je de schakelaar hoort klikken als je de hendel inknijpt.
Is dat niet dan maar eens een lamp nemen en onder 't handvat schijnen nadat je de de plastic kap er met één schroef hebt afgehaald (schroef is kruis en zit van voor naar achteren gemonteerd net voor je remhendel) bedien dan de switch eens met een schroevendraaier, doet ie niks dan is 't vervangen, vaak is 't een beetje bij plooien of wat wd40
je kan ook de bedrading vanaf de stekker eens doormeten zien of de schakelaar doorgeeft, dus als 't met een schroevendraaier niks geeft dan effe de tank wat achteruit en de kabel volgen van aan de hendel tot aan de stekker en de meetpennen erin en knijpen, kan kabelbreuk zijn of defecte schakelaar, beiden zijn voor de handliggend maar 't kan ook simpelweg wat vuil zijn...
de plastic kap schuift naar voren onder 't handvat uit, je moet geen hersenchirurg zijn om dit te kunnen
Is dat niet dan maar eens een lamp nemen en onder 't handvat schijnen nadat je de de plastic kap er met één schroef hebt afgehaald (schroef is kruis en zit van voor naar achteren gemonteerd net voor je remhendel) bedien dan de switch eens met een schroevendraaier, doet ie niks dan is 't vervangen, vaak is 't een beetje bij plooien of wat wd40
je kan ook de bedrading vanaf de stekker eens doormeten zien of de schakelaar doorgeeft, dus als 't met een schroevendraaier niks geeft dan effe de tank wat achteruit en de kabel volgen van aan de hendel tot aan de stekker en de meetpennen erin en knijpen, kan kabelbreuk zijn of defecte schakelaar, beiden zijn voor de handliggend maar 't kan ook simpelweg wat vuil zijn...
de plastic kap schuift naar voren onder 't handvat uit, je moet geen hersenchirurg zijn om dit te kunnen
-
pvde
- Contacteer:
Yep,
Als claxon kun je best een "Stebel nautilus compact" nemen.
Houdoe
Als claxon kun je best een "Stebel nautilus compact" nemen.
Houdoe

ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
-
dejos
Tweede claxon bijplaatsen in parallel met de eerste.'tproberen waard.
R850R , R100RS (bwj 1978),R1150R , R1200GS
Inderdaad tweede claxon bijplaatsen zoals op de oude boxers vroeger, heb hier een R100RS en dat maakt en hels lawaai!
Die zijn op oldtimerbeurzen voor een prikje te vinden veronderstel ik?
Die zijn op oldtimerbeurzen voor een prikje te vinden veronderstel ik?
R100RS/R100R Mystic
Even opletten met het "zomaar" bijplaatsen van een claxon. Ik zou de oude claxon vervangen door een relais en die voederen via een juiste zekering van de accu. Zodat je fc.. Herrie kunt aansluiten op het relais.
Bij een ietwat slechte claxon drukknop kan bij hogere stromen de schakelaar verbranden waarna je de hele schakelzooi op je stuurhelft moet vervangen.
Bij een ietwat slechte claxon drukknop kan bij hogere stromen de schakelaar verbranden waarna je de hele schakelzooi op je stuurhelft moet vervangen.
Mijn dubbele claxon's zijn als volgt aangesloten

horen of je de schakelaar hoort klikken als je de hendel inknijpt.
ik hoor wel klikjes is de schakelaar dan toch in orde ?
ik hoor wel klikjes is de schakelaar dan toch in orde ?
Kan zijn... maar ook niet, nu is't eens kijken en ook eens meten aan 't uiteinde van de kabel waar de stekker zit die 't schakelaartje verbind met de motorkabelboom.