Beter een Triumph kopen dan een R1200RT!!!!

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Hunter6
Berichten: 226
Lid geworden op: 28 feb 2007, 19:14

Beter een Triumph kopen dan een R1200RT!!!!

Bericht door Hunter6 »

Lees zojuist de nieuwe Motoplus waarin een vergelijkings test staat tussen de R1200RT en een Triumph Trophy 1200SE.
Conclusie: de Triumph scoort nagenoeg overal beter dan de RT!! Ik citeer: "De Triumph is de betere motor, die bovendien meer rijplezier schenkt"
BMW doet er verstandig aan om de opvolger niet te lang in de kast te laten. :wink:
Danny
Berichten: 6460
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Beter een Triumph kopen dan een R1200RT!!!!

Bericht door Danny »

Ach ja een magazine... De Triumph trekt harder op, de Triumph verbruikt een spat minder etc...

motorboekjes zijn je slechtste raadgevers -hun manier van rijden en testen staat nooit garant voor een objectief resultaat zowel niet pro als contra BMW- en uiteindelijk moet er een winnaar zijn he... maar of die verschillen iets uitmaken voor Jan modaal daar heb ik mijn twijfels over... :wink:
Léon
Berichten: 713
Lid geworden op: 21 jun 2011, 20:17
Woonplaats: .

Re: Beter een Triumph kopen dan een R1200RT!!!!

Bericht door Léon »

.
Laatst gewijzigd door Léon op 26 jun 2015, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Flat Twin Power

Re: Beter een Triumph kopen dan een R1200RT!!!!

Bericht door Flat Twin Power »

Wel, ik heb nog een Triumph Sprint gehad en daar reed ik graag mee en was ik tevreden over.
Ik heb al in verschillende boekskes een test van de Triumph gelezen en iedereen is toch vol lof.
Ik heb nu een RT van 2007, heb getwijfeld om het 90 jaar model te kopen maar moet zo'n
12000 euro opleggen voor een full option. Ik vind dat een beetje veel voor een motor die slechts
een doorontwikkeling is van het model dat ik nu heb.
Dus ik wacht nog eventjes tot het nieuwe model uitkomt maar ondertussen zal ik wel eens een
proefrit met de Triumph doen. De Triumph is ook een stuk goedkoper dan de RT en moderner maar
dat kan natuurlijk niet anders want het is een splinternieuw model. De nieuwe RT zal ook wel een
stuk moderner zijn maar hopelijk ook geen stuk duurder want anders zou de balans toch wel eens
in het voordeel van de Triumph kunnen komen.
21#Joeri
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 jul 2005, 22:15
Woonplaats: Antwerpenl
Locatie: Antwerpen

Re: Beter een Triumph kopen dan een R1200RT!!!!

Bericht door 21#Joeri »

Triumph was/is goed bezig qua productontwikkeling en het dealernetwerk heeft (in tegenstelling tot ...) veelal een uitstekende reputatie in België.
De Daytona 675R 2013 is nu ook de nieuwe referentie in zijn klasse ... maar de S1000RR blijft dat ook 8-).
Heb zelf ooit een Triumph S3 gehad als tweede moto en kan me wel vinden in het merk en haar bedrijfsfilosofie. Dus beter of niet, zin of onzin van testen, algemeen genomen heb ik alvast uitstekende ervaringen met Triumph gehad.

Cheers,
R1200R ('16) + Street Triple R ('14)
Past: ZX-6R -> R1150GS -> R1100S -> K1200S -> 1098 -> R1200S -> R1200R -> M1100 EVO -> R1200S -> K1300S -> RSV4RR -> Stelvio NTX
Freddie
Berichten: 381
Lid geworden op: 25 nov 2004, 17:40
Locatie: Budel (NL)

Re: Beter een Triumph kopen dan een R1200RT!!!!

Bericht door Freddie »

Waar BMW wel eens met mee mag gaan zijn de service intervallen. Bij de Triumph 16.000 km tegenover 10.000 km bij de BMW.
Voor de veelrijders is die 10.000 km een lachertje :lol:
Moeten we wel de prijzen weten van de Triumph beurten. :?: Als de 16.000 km beurt net zo duur is als de 10.000 en 20.000 km beurt samen bij de BMW, dan schiet je er niets mee op.
K1600 GT - 2012 - 215.000 km
Danny
Berichten: 6460
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Beter een Triumph kopen dan een R1200RT!!!!

Bericht door Danny »

Tja of je nu Triumph koopt of BMW de centen belanden in München hoor...

BMW gaat heus zichzelf niet in de vingers snijden. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Danny op 12 jan 2013, 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Beter een Triumph kopen dan een R1200RT!!!!

Bericht door Relax »

Een Bonneville met een 800GS vergelijken is verhaal appels en peren. Die motoren benaderen elkaar noch van ver, noch van kortbij.
Het lijkt me dus eerder een probleem met de gestelde verwachtingen te zijn dan met het geleverde.
Triumph is zwaar in BMW's vijver aan 't vissen en dat gaat hen goed af. Mooie moderne motoren en goede krachtbronnen, naar ik meen te lezen, hier en daar.

@ Danny: vandaar de gelijkenis van de topverkopers...
I respect your opinion. But I don't give shit.
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: Beter een Triumph kopen dan een R1200RT!!!!

Bericht door Den Dirk »

Als ge een moto van dat niveau (prijs..)koopt, laat ge u niet blindelings overtuigen om die of die te kopen...
Een test gaat u nietvzomaar overhalen!
Een testrit , overnameprijs, ligging en reputatie van de dealer, moto's van kameraden, zijn belangrijkere zaken die een mens doen beslissen , denk ik :wink: .
Ik ben blij dat Triumph zo'n goede moto's bouwt! Dat prikkelt BMW om beter te trachten te zijn....

BTW : zou BMW in de toekomst moto's met automaat uitbrengen zoals Honda??? :?:
I like my bike!!
Léon
Berichten: 713
Lid geworden op: 21 jun 2011, 20:17
Woonplaats: .

Re: Beter een Triumph kopen dan een R1200RT!!!!

Bericht door Léon »

.
Laatst gewijzigd door Léon op 26 jun 2015, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Beter een Triumph kopen dan een R1200RT!!!!

Bericht door Relax »

Vandaar dat ik zei dat je verwachtingen niet gelijklopend waren met het aanbod. Jammer van de miskoop, maar ruim testrijden leert je veel.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Léon
Berichten: 713
Lid geworden op: 21 jun 2011, 20:17
Woonplaats: .

Re: Beter een Triumph kopen dan een R1200RT!!!!

Bericht door Léon »

.
Laatst gewijzigd door Léon op 26 jun 2015, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Danny
Berichten: 6460
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Beter een Triumph kopen dan een R1200RT!!!!

Bericht door Danny »

't Is ook nie altijd makkelijk te vergelijken he daarom koop ik gewoon altijd ne GS (A) is nog nooit tegengevallen :lol:
Moto's zijn net als vrouwen, te duur om mee te experimenteren en wegdoen is altijd met -veel- verlies 8-)
Léon
Berichten: 713
Lid geworden op: 21 jun 2011, 20:17
Woonplaats: .

Re: Beter een Triumph kopen dan een R1200RT!!!!

Bericht door Léon »

.
Laatst gewijzigd door Léon op 26 jun 2015, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Beter een Triumph kopen dan een R1200RT!!!!

Bericht door Jo De Paepe »

De nieuwe Triumph toermachine is inderdaad een geduchte concurent voor de RT .
zowel qua looks , opties en zeker qua prijs .
Men zou zelfs zweren dat de RT model heeft gestaan .
Binnenkort als het weer wat mee wil ,zal ik jullie het verslag van mijn test mede delen
enige dat mij lijkt tegen te vallen is het hogere gewicht .

Wat betreft een Bonnevile ; love it or leave it .
Die motor is gebouwd als een evolutie van een classic met de spirit van de jaren 70 en huidige techniek.
Dit in het achterhoofd houden bij het rijden ermee en je hebt een fantastisch sturende en hoog fun gehalte motor .
Reizen , dat doe je ermee in de spirit van de 70's :mrgreen:
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: Beter een Triumph kopen dan een R1200RT!!!!

Bericht door roadster »

beetje kort door de bocht om een model dat in 2013 gelanceerd wordt te gaan vergelijken met een model waarvan het concept al dateert van 2005 ...
alles evolueert en verbetert en dus is de Triumph vandaag ongetwijfeld een betere koop dan de RT die zo goed als 'fin de carrière' is
appelen met appelen vergelijke, de nieuwe Triumph naast de nieuwe RT zetten lijkt mij interessanter

en toch kan de huidige RT mij nog altijd krijgen terwijl ik het van die Triumph noch koud noch warm krijg...
R1200GS LC
Opatuut
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 dec 2012, 18:31

Re: Beter een Triumph kopen dan een R1200RT!!!!

Bericht door Opatuut »

Feitelijk zou, als ik het goed heb, de test zijn gedaan door het gerenomeerde DUITSE motorblad MOTORRAD. Mijn ervaring met dat (Duitse) blad is toch wel dat zij gemakkerlijk pro-BMW schrijven. Bij eerdere testen die zij hebben gedaan en beschreven viel het mij op dat nogal eens de BMW de testwinnaar was. Niet vreemd natuurlijk voor een Duits motorblad als MOTORRAD.

Maar wat ik nu wil zeggen is dat ik het wel heel erg bijzonder vind dat dit Duitse motorblad een Engelse motor als testwinnaar benoemt in deze. Zou de Triumph dan toch de "betere koop" zijn? De schijnwerpers staan momenteel toch ook op de Triumph gericht. Mocht ik ooit gaan vervangen, dan gaat er in ieder geval een proefrit komen voor deze Triumph. En wie weet!!!!!

Gr. Opatuut.
Beemer
Berichten: 395
Lid geworden op: 28 sep 2004, 18:01

Re: Beter een Triumph kopen dan een R1200RT!!!!

Bericht door Beemer »

Nu nog goeie dealers vinden....
Hunter6
Berichten: 226
Lid geworden op: 28 feb 2007, 19:14

Re: Beter een Triumph kopen dan een R1200RT!!!!

Bericht door Hunter6 »

Wat het meest opvalt aan de vergelijkende test: Motoplus is een zusterblad van Motorrad. En Motorrad is van oorsprong een liefhebber van BMW motoren. Dat ze de voorkeur hebben voor Triumph is juist daarom veel zeggend.

En dat het kort door de bocht is om een 2013 model te vergelijken met een model wat al enkele jaren bestaat is natuurlijk grote onzin.
Als jij een toermotor wilt kopen heb je ook alleen maar de keus uit de modellen die momenteel leverbaar zijn. Dat bepaalde modellen ouder zijn doet niets af aan de keuze mogelijkheden.

PS, ik ben zeker geen Triumph liefhebber. Heb de Explorer getest, en niet goed genoeg bevonden. De R1200GS is inmiddels besteld. :wink:
dbcompetition
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 sep 2009, 22:27
Locatie: Booischot

Re: Beter een Triumph kopen dan een R1200RT!!!!

Bericht door dbcompetition »

Wegens een minder beweeglijke linkervoet en daardoor een schakelprobleem, heb ik spijtig genoeg mijn Tiger 800 moeten verkopen..... Is een supergoede motorfiets waarover ik geen negatieve opmerkingen over kan maken, ongeloofelijke soeplesse ( kan je makkelijk in 5 mee vertrekken ....) prachtig motorblok....
Heb nu een R1200 R Classic gekocht en ben nieuwsgierig naar deze rijeigenschappen....geen proefrit gedaan, maar dat is in dit geval risicoloos en spannend :grin: Bij gebrek aan kader achter de voetsteun zal het schakelen lukken ...Mijn nr 1 motorfiets blijft toch mijn Bonneville 06 ...
blaft
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:54

Re: Beter een Triumph kopen dan een R1200RT!!!!

Bericht door blaft »

Danny schreef:'t Is ook nie altijd makkelijk te vergelijken he daarom koop ik gewoon altijd ne GS (A) is nog nooit tegengevallen :lol:
Moto's zijn net als vrouwen, te duur om mee te experimenteren en wegdoen is altijd met -veel- verlies 8-)
:grin:
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: Beter een Triumph kopen dan een R1200RT!!!!

Bericht door stefke2 »

Ik heb de nieuwe Trophy van kortbij gezien in de showroom en de werkplaats en ik vindt 'm live wel veel mooier dan op papier. Bijzonder netjes afgewerkt, die in de werkplaats werd voorzien van merkeigen accessoires die er ook erg goed en doordacht uitzagen. Natuurlijk zijn er veel dingen gepikt van BMW, algemene look, zadelverstelling en nog wat dingen maar beter goed gepikt dan zelf slecht ontworpen... :grin:
En ieder moet voor zich maar uitmaken of dat Triumph beter is dan een BMW.
Voor mij is dat al een uitgemaakte zaak... 8-)
bagheera
Berichten: 122
Lid geworden op: 13 jan 2013, 13:13
Locatie: Begijnendijk

Re: Beter een Triumph kopen dan een R1200RT!!!!

Bericht door bagheera »

hoi ik ben hier nieuw , en dit is mijn eerste post.
Ik ben een actief lid op het triumph forum en ik vind dit wel grappig , de reden dat ik actief lid ben op het triumph vlaanderen forum is omdat ik altijd een triumph dacht te kopen , ik rij nog maar een dik jaar bijna twee met de motor en doe dat tot nu toe met een K 75.
Nu komt het moment dat ik een nieuwe motor ga kopen dichterbij en ik merk dat ik erg twijfel tussen een r1200r en een sprint of tiger 1050 , nu valt mijn voorkeur voor het moment meer naar de r1200r
het was interessant bovenstaande te lezen.
Léon
Berichten: 713
Lid geworden op: 21 jun 2011, 20:17
Woonplaats: .

Re: Beter een Triumph kopen dan een R1200RT!!!!

Bericht door Léon »

.
Laatst gewijzigd door Léon op 26 jun 2015, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Flat Twin Power

Re: Beter een Triumph kopen dan een R1200RT!!!!

Bericht door Flat Twin Power »

Ik ga morgen naar het salon en zal de Trophy eens goed bekijken. Probleem is inderdaad een dealer die redelijk dichtbij is
(voor mij toch). Er was er eentje op 5 km van mijn deur (Blondeel) maar die is op pensioen. Nu moet ik al naar Wevelgem
of Assenede fietsen.
Hopelijk komt er een vervanger voor Blondeel hier in de buurt voor het geval ik in plaats van de opvolger van de RT toch een
Trophy zou kopen :mrgreen:
Plaats reactie