RUSOR'S RED BARON (URBAN MODE p6)

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
JohanDB
Berichten: 639
Lid geworden op: 30 dec 2005, 12:42
Locatie: Schellebelle
Contacteer:

Re: RUSOR'S RED BARON (URBAN MODE p6)

Bericht door JohanDB »

IRON GONZO schreef:zo zie je maar dat banden niet altijd geschikt zijn voor iedere motorfiets.

we hebben dus weer wat bijgeleerd
een PR niet op een GSA plaatsen
Waarom niet ?

Gewoon een kleine 3 kg druk op steken en die werkt perfect :wink:
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Re: RUSOR'S RED BARON (URBAN MODE p6)

Bericht door K1200GT »

:idea: Had je een normale PR2 of een PR2B met versterkt karkas (=stevigere zijwanden)? Op de K1200GT kan je best een PR2B achteraan monteren, gelet op het gewicht van die machine.
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
RUSOR
Berichten: 2326
Lid geworden op: 18 jan 2005, 14:56

Re: RUSOR'S RED BARON (URBAN MODE p6)

Bericht door RUSOR »

K1200GT schreef::idea: Had je een normale PR2 of een PR2B met versterkt karkas (=stevigere zijwanden)? Op de K1200GT kan je best een PR2B achteraan monteren, gelet op het gewicht van die machine.
De normale PR2... Misschien de volgende keer die met vesterkt karkas een testen... zijn ook van banden die niet die hoge druk vragen wegens het steviger karkas maar die waren niet in stock nu

GRTS Danny
Laatst gewijzigd door RUSOR op 08 okt 2008, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
RUSOR
Berichten: 2326
Lid geworden op: 18 jan 2005, 14:56

Re: RUSOR'S RED BARON (URBAN MODE p6)

Bericht door RUSOR »

JohanDB schreef:
IRON GONZO schreef:zo zie je maar dat banden niet altijd geschikt zijn voor iedere motorfiets.

we hebben dus weer wat bijgeleerd
een PR niet op een GSA plaatsen
Waarom niet ?

Gewoon een kleine 3 kg druk op steken en die werkt perfect :wink:
Werkt dus echt niet. Ze stonden steeds op de juiste druk 3bar dus. T is maar een tip voor de diegene die ook 17 inch wil steken in een GSA.

GRTS Danny
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Re: RUSOR'S RED BARON (URBAN MODE p6)

Bericht door K1200GT »

Vorig jaar was de PR2B niet verkrijgbaar wegens de terugroepactie voor de Pilot Sport (waardoor de productiecapaciteit werd herschikt). Ik kon evenmin aan een Z6K geraken, en nam dan maar een Z6C die eigenlijk voor de FJR1300 dient. Tot nu toe (dikke 5000 Km, meestal met duo en vlot door de bocht) geen problemen mee gehad; integendeel :lol: voetsteunen zonder moeite aan de grond.

:idea: By the way: op het Duitse K1200S forum zijn er recent negatieve commentaren geweest over slecht weggedrag met een bepaalde productiereeks van de PR2 op de K1200GT: http://www.michaelbense.de/k1200s/forum ... &start=105 . In één geval nam Michelin naar verluidt zelfs de band terug. Misschien heb je er wat aan?
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
RUSOR
Berichten: 2326
Lid geworden op: 18 jan 2005, 14:56

Re: RUSOR'S RED BARON (URBAN MODE p6)

Bericht door RUSOR »

K1200GT schreef:Vorig jaar was de PR2B niet verkrijgbaar wegens de terugroepactie voor de Pilot Sport (waardoor de productiecapaciteit werd herschikt). Ik kon evenmin aan een Z6K geraken, en nam dan maar een Z6C die eigenlijk voor de FJR1300 dient. Tot nu toe (dikke 5000 Km, meestal met duo en vlot door de bocht) geen problemen mee gehad; integendeel :lol: voetsteunen zonder moeite aan de grond.

:idea: By the way: op het Duitse K1200S forum zijn er recent negatieve commentaren geweest over slecht weggedrag met een bepaalde productiereeks van de PR2 op de K1200GT: http://www.michaelbense.de/k1200s/forum ... &start=105 . In één geval nam Michelin naar verluidt zelfs de band terug. Misschien heb je er wat aan?
He
Bedankt voor den tip... maar in mijn geval kan je het antwoord zo al wel raden zeker... Ik hoor ze zo al zeggen... die banden zijn niet gemaakt en zeker niet gekeurd voor een R1200GSA meneer....

GRTS Danny
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Re: RUSOR'S RED BARON (URBAN MODE p6)

Bericht door K1200GT »

Who dares, wins! :wink:
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Sven 12RT

Re: RUSOR'S RED BARON (URBAN MODE p6)

Bericht door Sven 12RT »

Toch een opmerking ivm die hoge drukwaarden die hier soms gegeven worden.

Ik heb dat ook eens geprobeerd, 2.6 vooraan en 3.0 achteraan.
Nooit heb ik me zo onveilig gevoeld. Ik stuiterde over de baan. Bij elke oneffenheid leek het of de banden over dat uitsteeksel sprongen.
Brrr.
Snel stond de spanning opnieuw een paar punten lager, en het leek of de band gewoon effe de vorm aannam van dat uitsteeksel zonder te stuiteren.

Ik kan me niet voorstellen dat Rusor's GSA in deze staat een versterkte band nodig heeft achteraan.
De pk's zijn gelijk(aardig ?) aan die van de 12RT.
En het gewicht staat toch eerder vooraan. En die bagage op de trip van/naar de Weissensee was ook niet van dien aard, vooral omdat Rusor steeds solo reed.

Mijn idee.
RUSOR
Berichten: 2326
Lid geworden op: 18 jan 2005, 14:56

Re: RUSOR'S RED BARON (URBAN MODE p6)

Bericht door RUSOR »

Sven 12RT schreef:Toch een opmerking ivm die hoge drukwaarden die hier soms gegeven worden.

Ik heb dat ook eens geprobeerd, 2.6 vooraan en 3.0 achteraan.
Nooit heb ik me zo onveilig gevoeld. Ik stuiterde over de baan. Bij elke oneffenheid leek het of de banden over dat uitsteeksel sprongen.
Brrr.
Snel stond de spanning opnieuw een paar punten lager, en het leek of de band gewoon effe de vorm aannam van dat uitsteeksel zonder te stuiteren.

Ik kan me niet voorstellen dat Rusor's GSA in deze staat een versterkte band nodig heeft achteraan.
De pk's zijn gelijk(aardig ?) aan die van de 12RT.
En het gewicht staat toch eerder vooraan. En die bagage op de trip van/naar de Weissensee was ook niet van dien aard, vooral omdat Rusor steeds solo reed.

Mijn idee.
He Sven,
De meest recente soort banden hebben een heel soepel karkas... deze banden vragen echt wel 3 bar en is zelfs door de fabrikant als minimum voorgeschreven.
Bij de klasieke karkasen is deze druk inderdaad overdreven en geeft stuiteren.

Verder waren we als een week eerder op schok en hebben we toch een paar dagen stevig geladen over berg en dal getrokken.

De bandenboer raad in de toekomst toch een klasiek karkas aan of ééntje van het versterkte soort als het over een nieuwer type band gaat.

Je moet maar eens bij een banden centrale binnenlopen en een pilot road 2 vastnemen en daarna Bv een bridstone batlax bt 21.
Je begrijpt dan zo waarom de eerste 3 bar nodig heeft om zijn vorm te houden en de andere maar 2,6

GRTS Danny
RUSOR
Berichten: 2326
Lid geworden op: 18 jan 2005, 14:56

Re: RUSOR'S RED BARON (URBAN MODE p6)

Bericht door RUSOR »

Ook even hier plaatsen :grin: :grin: :grin: Rusor's red baron tijdens de invriesrit

Afbeelding

Afbeelding

Foto's van Indierock's dochter... mijn dank hiervoor

GRTS Danny
mort
Berichten: 618
Lid geworden op: 15 mei 2006, 19:18
Locatie: omgeving brugge
Contacteer:

Re: RUSOR'S RED BARON (URBAN MODE p6)

Bericht door mort »

RUSOR schreef:Ook even hier plaatsen :grin: :grin: :grin: Rusor's red baron tijdens de invriesrit

Afbeelding

Afbeelding

Foto's van Indierock's dochter... mijn dank hiervoor

GRTS Danny
die koffer stoort mij erg :) omgebouwd tot echte streetmachine, en dan die koffer.. voor de rest, erg mooi 8-)
K75RT '90 /// R100GS PARIS-DAKAR '89
Afbeelding Afbeelding
RUSOR
Berichten: 2326
Lid geworden op: 18 jan 2005, 14:56

Re: RUSOR'S RED BARON (URBAN MODE p6)

Bericht door RUSOR »

mort schreef:
die koffer stoort mij erg :) omgebouwd tot echte streetmachine, en dan die koffer.. voor de rest, erg mooi 8-)
Tja ik moet toch ergens mijn piza's kwijt he :lol:
Toch bedankt voor de complimenten... ik ben er dan ook erg blij mee... zo blij dat ik volgend jaar eens geen andere moto ga kopen :roll:

GRTS Danny
mort
Berichten: 618
Lid geworden op: 15 mei 2006, 19:18
Locatie: omgeving brugge
Contacteer:

Re: RUSOR'S RED BARON (URBAN MODE p6)

Bericht door mort »

RUSOR schreef:... ik ben er dan ook erg blij mee... zo blij dat ik volgend jaar eens geen andere moto ga kopen :roll:

GRTS Danny
:lol: niet doen 8-)
K75RT '90 /// R100GS PARIS-DAKAR '89
Afbeelding Afbeelding
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: RUSOR'S RED BARON (URBAN MODE p6)

Bericht door RBee »

RUSOR schreef:zo blij dat ik volgend jaar eens geen andere moto ga kopen :roll:
GRTS Danny
:bsquest: :no: :no: :no: :bsquest:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Kurt Steyaert
Berichten: 294
Lid geworden op: 14 jul 2006, 09:03
Locatie: Bassevelde (B)

Re: RUSOR'S RED BARON (URBAN MODE p6)

Bericht door Kurt Steyaert »

RUSOR schreef:
Tja ik moet toch ergens mijn piza's kwijt he :lol:
GRTS Danny
Heel juist! Met die scooterwielen eronder ben je precies een echte pizzabezorger :chef:
Grtz Kurt
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: RUSOR'S RED BARON (URBAN MODE p6)

Bericht door Relax »

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Maar verder wel mooi, behalve die schans die zo uitsteekt naar achteren. Afzagen, die handel. Je koffer staat op duo, dus heb je de echte drager toch niet meer nodig...
I respect your opinion. But I don't give shit.
RUSOR
Berichten: 2326
Lid geworden op: 18 jan 2005, 14:56

Re: RUSOR'S RED BARON (URBAN MODE p6)

Bericht door RUSOR »

Relax schreef:AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Maar verder wel mooi, behalve die schans die zo uitsteekt naar achteren. Afzagen, die handel. Je koffer staat op duo, dus heb je de echte drager toch niet meer nodig...
Ik moet toch ergens die pizza's kunnen opleggen als ik die uit die doos haal :lol: :lol: :lol:

Nee, ik heb dat ook al gedacht maar binnenkort zal mijne zoon ook wel eens willen meetuffen (6 Jaar) en dan moet die koffer terug achteruit.

GRTS Danny
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: RUSOR'S RED BARON (URBAN MODE p6)

Bericht door WimLT »

PIZZA 'S ... PIZZA 'S ... gij vergeet die hier altijd af te geven ofwa :chef:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Edgecrusher
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 okt 2012, 17:01

Re: RUSOR'S RED BARON (URBAN MODE p6)

Bericht door Edgecrusher »

Even een oud draadje omhoog schoppen, Rusor, kan je mij vertellen hoe Johan de remklauw op een positie geplaatst heeft?
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: RUSOR'S RED BARON (URBAN MODE p6)

Bericht door GSrijder »

Ik weet niet of de Rusor hier nog actief is....
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
tweecilinderke
Berichten: 2545
Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
Locatie: gentbrugge

Re: RUSOR'S RED BARON (URBAN MODE p6)

Bericht door tweecilinderke »

Ik weet niet of de Rusor hier nog actief is....
nickname is nog aktief je kan altijd een pm sturen :wink:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
Frank K
Berichten: 1692
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:53

Re: RUSOR'S RED BARON (URBAN MODE p6)

Bericht door Frank K »

Hij komt af en toe nog eens een kijkje nemen...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: RUSOR'S RED BARON (URBAN MODE p6)

Bericht door pvde »

Yep,
Danny is al op de hoogte en als hij tijd heeft, dan komt hij vandaag of morgen hier eens kijken :wink:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
RUSOR
Berichten: 2326
Lid geworden op: 18 jan 2005, 14:56

Re: RUSOR'S RED BARON (URBAN MODE p6)

Bericht door RUSOR »

Edgecrusher schreef:Even een oud draadje omhoog schoppen, Rusor, kan je mij vertellen hoe Johan de remklauw op een positie geplaatst heeft?
Hoi, Gisteren op salon langs alle kanten bestookt dat ik het forum nog is moest lezen :grin: :grin:

Die remklauw dat hangt er vanaf welke velgen ge wilt steken.... Voor RT velgen moet dat normaal lukken zonder aanpassing... Voor de S velgen zoals de mijne in de tijd hebben we een oog van de bevestiging een beetje uitgeboord. Het gaat hier om millimeters.... Hierdoor konden we de remklauw net naast het wiel laten lopen. Ik weet niet meer van buiten of het bovenste of het onderste oog was. Maar je ziet dat wel waar hij raakt. RT velgen zijn eigenlijk de beste oplossing en de veiligste. De S de mooiste. Hopelijk heb je er iets aan

GRTS Danny
Frank K
Berichten: 1692
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:53

Re: RUSOR'S RED BARON (URBAN MODE p6)

Bericht door Frank K »

RUSOR schreef: Hoi, Gisteren op salon langs alle kanten bestookt dat ik het forum nog is moest lezen :grin: :grin:

GRTS Danny
It's alive!!!!!!!!!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie