Verwijderen van krassen op zijkoffers
Moderator: GVN
-
yves@bmwforum
Verwijderen van krassen op zijkoffers
Hi,
iemand enige aanbeveling hoe je krassen op een zijkoffer eruit kan krijgen?
Een paar lichte, doch ook een paar diepere (1200RT - kleur zilvergrijs)
Of een adres voor het laten herspuiten van zijkoffers (in originele kleur)? Hoeveel ben je dan 'armer'?
Thx,
Yves
iemand enige aanbeveling hoe je krassen op een zijkoffer eruit kan krijgen?
Een paar lichte, doch ook een paar diepere (1200RT - kleur zilvergrijs)
Of een adres voor het laten herspuiten van zijkoffers (in originele kleur)? Hoeveel ben je dan 'armer'?
Thx,
Yves
RT '08 / 1300GT '09
-
costerke
Re: Verwijderen van krassen op zijkoffers
Hallo, deze kunnen eruit geschuurd worden met P1500, wel op tijd
controleren zodat je niet door de vernis schuurt.
Daarna kan je beginnen met polieren. Ikzelf doe dat met drie soorten polijstmiddelen van 3M.
Beginnen met de groene is een grovere polish, daarna de gele is een fijnere polish en dan de fine-touch met de blauwe
polish. Als je doorgeschuurd / gepolierd hebt of de krassen zijn dieper is het zowiezo herspuiten.
Kostprijs, tja een ureke of twee +afplakwerk +spuiten(+produkten die op zich al niet goedkoop zijn) zal al gauw
de honderd euro overschrijden.
.
Groeten Rudy.
controleren zodat je niet door de vernis schuurt.
Daarna kan je beginnen met polieren. Ikzelf doe dat met drie soorten polijstmiddelen van 3M.
Beginnen met de groene is een grovere polish, daarna de gele is een fijnere polish en dan de fine-touch met de blauwe
polish. Als je doorgeschuurd / gepolierd hebt of de krassen zijn dieper is het zowiezo herspuiten.
Kostprijs, tja een ureke of twee +afplakwerk +spuiten(+produkten die op zich al niet goedkoop zijn) zal al gauw
de honderd euro overschrijden.
.
Groeten Rudy.
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
aangezien het niet de laatste keer gaat zijn dat jij -of iemand anders- er een patat op geeft zou je kunnen opteren om er een transparante -dikke- folie op te kleven... Krassen zijn zo goed als verstopt en 't is functioneler voor de toekomst.
Oke krassen zijn niet leuk en ik heb ook liever een maagdelijk uitziende toonzaalstaat maar ne moto zonder een krasje dat is ene die niet gebruikt wordt!
Oke krassen zijn niet leuk en ik heb ook liever een maagdelijk uitziende toonzaalstaat maar ne moto zonder een krasje dat is ene die niet gebruikt wordt!
-
yves@bmwforum
Danny schreef:... zou je kunnen opteren om er een transparante -dikke- folie op te kleven... Krassen zijn zo goed als verstopt en 't is functioneler voor de toekomst.
Maar dat betekent dan wel dat je de krassen eronder eventueel nog ziet, als die wat groter zijn?
En qua folie, krijg je dat er 'proper' op? De vorm van die tassen is nu ook niet een mooi plat vlak? Enig idee van kostprijs?
Bestaat er misschien folie in de originele kleur van de tassen (of kan je dan kostprijsgewijs beter laten herspuiten)?
Groeten,
Yves
RT '08 / 1300GT '09
Er zijn tegenwoordig bij stickermakers of beletteringsbedrijven folies te krijgen in vrijwel alle kleuren. het plakken is ook geen probleem.
Je zou kunnen opteren om ze te wrappen en 't zelf te doen. spuiten is natuurlijk 't mooiste maar hoelang duurt het voor je jezelf -of iemand anders- tegen de kop kan slaan omdat ze er per ongeluk tegen tikken.
Lakken kan volgens mij wel meevallen als je ze zelf uit mekaar haalt en al opschuurt, is toch een flink klusje voor een spuiter en daar kruipt het meeste tijd in.
aan diepe krassen moet niet beginnen te polieren en zeker niet als je dat gevoel niet hebt, goed polieren is ook nie makkelijk en een diepe kras blijkt meestal een "te" diepe kras.
Je zou kunnen opteren om ze te wrappen en 't zelf te doen. spuiten is natuurlijk 't mooiste maar hoelang duurt het voor je jezelf -of iemand anders- tegen de kop kan slaan omdat ze er per ongeluk tegen tikken.
Lakken kan volgens mij wel meevallen als je ze zelf uit mekaar haalt en al opschuurt, is toch een flink klusje voor een spuiter en daar kruipt het meeste tijd in.
aan diepe krassen moet niet beginnen te polieren en zeker niet als je dat gevoel niet hebt, goed polieren is ook nie makkelijk en een diepe kras blijkt meestal een "te" diepe kras.
-
costerke
Hallo Yves, je hebt PB.
Wat Danny hier voorsteld is misschien ook een optie i.v.m. klevers, weet nu ook niet ook groot en lang
de krassen zijn. Misschien een oplossing. http://www.black-scotchlite.com/index.p ... 01&lang=NL" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten Rudy.
Wat Danny hier voorsteld is misschien ook een optie i.v.m. klevers, weet nu ook niet ook groot en lang
de krassen zijn. Misschien een oplossing. http://www.black-scotchlite.com/index.p ... 01&lang=NL" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten Rudy.
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
-
yves@bmwforum
Heb de 3 deksels van de vario koffers in t zwart laten lakken bij Paintatelier, prijs 300€. Zij spuiten enkel moto's en onderdelen en werken voor vele BMW dealers.
Grtz
Marc
Success Only Comes With Failure
Marc
-
yves@bmwforum
Dus als ik goed begrijp ~= 100€ / koffer? Enkel spuiten of ook schuren etc?
Waar zitten die ergens? Is dat Baasrode?
Yves
Waar zitten die ergens? Is dat Baasrode?
Yves
RT '08 / 1300GT '09
Ik dacht Baasrode ja. Ge kunt prijs vragen per mail, prijs die ge krijgt is met BTW in, maar afleveren heb ik steeds via BMW dealer gedaan, omdat zij daar toch geregeld komen. Zij komen het oppikken bij de dealer en terug afleveren bij dealer. Kostprijs van 300€ voor deze 3 alu-delen omvat alles. De deksels zijn geanodiseerd en vragen ook een specifieke primer, een specifieke grondverf om de aluprimer 'af te sealen' en dan aflakken. Het aflakken gebeurt door eerst de kleur te spuiten om daarna af te vernissen met kleurloze vernis die een lichte anti kras eigenschap heeft.
Grtz
Marc
Marc