verschil 650 700 en 800
Moderator: GVN
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 08 mar 2011, 13:18
- Woonplaats: Groot Gent
- Locatie: waar "Zij" is
- Contacteer:
verschil 650 700 en 800
hoi,
ik heb de indruk dat 95% van de bmw rijders tegenwoordig met nen gs 1200 rijden, maar bon, misschien vind ik hier informatie.
Ikzelf rij nu een goed 1.5 jaar met een gs 650 monocilinder. Het er 19 000 km mee gedaan.
Ik wil mijn motorfiets verkopen ( vrees wel, voor nen 650 gs met 46k km op den teller, dat ik er niet veel voor ga krijgen) en me iets nieuws/2e hands aanschaffen. En daar begint de miserie natuurlijk...
een 650 ( den duo )? Die zijn zeer betaalbaar, te vinden met koffers en boordcomputers en toeters en bellen... maar heeft 1 remschijf
een 700...die 2 remschijven heeft, ( veilig zegt iedereen dan, véél veiliger dan 1 remschijf) , maar nieuw aangekocht moet worden, met koffers en kofferhouders en ... een 700 die misschien nog kinderziektes heeft? Eigenlijk betaal je voor een nieuwe 700 +- 3 000 euro bij...das een wel heel dure remschijf niet?
of dan toch maar een 800... die hoger is (en ik vind mijn 650tje al behoorlijk hoog), die 2e hands te krijgen is, maar ( zo wordt gefluisterd) eigenlijk een off road toestel is... iets wat ik niet doe en niet ga doen...maar die 800 2e hands zal dan weer betaalbaarder zijn dan die 700 1e hands.
Misschien nog net iets over mijn profiel. Ik doe woon werkverkeer. 95% van mijn km's zijn dit. Ik ben sinds kort papa geworden/een huis aan het zoeken/drukke job en heb momenteel geen tijd voor reizen, off roads of wat dan ook. Hier en daar eens een herfstritje, maar als ik er 1 per maand doe zal t al ferm zijn.
Mijn woon werk is Gent Brussel, autostrade/steenwegen. redelijk altijd, tenzij bij sneeuw, veel wind, veel regen, ijzel,... altijd op asfalt
iemand tips/bedenkingen? schoot!
ik heb de indruk dat 95% van de bmw rijders tegenwoordig met nen gs 1200 rijden, maar bon, misschien vind ik hier informatie.
Ikzelf rij nu een goed 1.5 jaar met een gs 650 monocilinder. Het er 19 000 km mee gedaan.
Ik wil mijn motorfiets verkopen ( vrees wel, voor nen 650 gs met 46k km op den teller, dat ik er niet veel voor ga krijgen) en me iets nieuws/2e hands aanschaffen. En daar begint de miserie natuurlijk...
een 650 ( den duo )? Die zijn zeer betaalbaar, te vinden met koffers en boordcomputers en toeters en bellen... maar heeft 1 remschijf
een 700...die 2 remschijven heeft, ( veilig zegt iedereen dan, véél veiliger dan 1 remschijf) , maar nieuw aangekocht moet worden, met koffers en kofferhouders en ... een 700 die misschien nog kinderziektes heeft? Eigenlijk betaal je voor een nieuwe 700 +- 3 000 euro bij...das een wel heel dure remschijf niet?
of dan toch maar een 800... die hoger is (en ik vind mijn 650tje al behoorlijk hoog), die 2e hands te krijgen is, maar ( zo wordt gefluisterd) eigenlijk een off road toestel is... iets wat ik niet doe en niet ga doen...maar die 800 2e hands zal dan weer betaalbaarder zijn dan die 700 1e hands.
Misschien nog net iets over mijn profiel. Ik doe woon werkverkeer. 95% van mijn km's zijn dit. Ik ben sinds kort papa geworden/een huis aan het zoeken/drukke job en heb momenteel geen tijd voor reizen, off roads of wat dan ook. Hier en daar eens een herfstritje, maar als ik er 1 per maand doe zal t al ferm zijn.
Mijn woon werk is Gent Brussel, autostrade/steenwegen. redelijk altijd, tenzij bij sneeuw, veel wind, veel regen, ijzel,... altijd op asfalt
iemand tips/bedenkingen? schoot!
see me on the road? gife me a footh, a thumps up, wave a little...and drive on...I drive my slow speed and alone!
Re: verschil 650 700 en 800
Het is in feite geen antwoord op je vraag, maar als ik je gebruiksprofiel lees dan zou ik persoonlijk eerder voor een F800ST of F800GT kiezen. Ik ben niet zo'n liefhebber van kettingaandrijving van de GS, de riemaandrijving én het grotere toercomfort zouden me eerder in de richting van de ST en/of de GT doen gaan.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
-
- Berichten: 748
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
- Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
- Locatie: West-Vlaanderen
Re: verschil 650 700 en 800
Zoek een R1100RT met weinig km
Goede weerbescherming , betrouwbaar en spotgoedkoop, voldoet volledig aan je profiel.
Goede weerbescherming , betrouwbaar en spotgoedkoop, voldoet volledig aan je profiel.
Re: verschil 650 700 en 800
Ik heb een tijdje gereden met Stef haar 650GS twin.
De motor is dezelfde als de 800, met andere software. Wat minder pk, niet te weinig.
Superzuinig, 4,5 l en minder is haalbaar.
BMW heeft zich bij de introductie, van de 650 en 800 twin, een beetje mispakt.
Ze hadden van de 650 een bugetmoto'ke gemaakt, het imago toch een beetje.
"Echte" rijders gingen toch voor de 800.
De 800 had idd 2 schijven, maar reed daarom niet beter. De 650 zou niet zo bokkig rijden.
Voorzie nog een beetje budget voor een ander windscherm.
De 650 had eigenlijk een klein spoilerje boven de lamp. Boven de 70 km/u ben je daar niet veel meer mee.
De motor is dezelfde als de 800, met andere software. Wat minder pk, niet te weinig.
Superzuinig, 4,5 l en minder is haalbaar.
BMW heeft zich bij de introductie, van de 650 en 800 twin, een beetje mispakt.
Ze hadden van de 650 een bugetmoto'ke gemaakt, het imago toch een beetje.
"Echte" rijders gingen toch voor de 800.
De 800 had idd 2 schijven, maar reed daarom niet beter. De 650 zou niet zo bokkig rijden.
Voorzie nog een beetje budget voor een ander windscherm.
De 650 had eigenlijk een klein spoilerje boven de lamp. Boven de 70 km/u ben je daar niet veel meer mee.
R1200RT, again ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Afbeelding](http://yoursmiles.org/tsmile/firefox/t10408.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Afbeelding](http://yoursmiles.org/tsmile/firefox/t10408.gif)
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 08 mar 2011, 13:18
- Woonplaats: Groot Gent
- Locatie: waar "Zij" is
- Contacteer:
Re: verschil 650 700 en 800
alvast bedankt voor de reacties, maar het moet een GS zijn, de andere ( genaamde) modellen vind ik er niet mooi uitzien, het is niet men stijl.
misschien is een RT 'beter' voor de snelwegkm's, maar ik heb er gewoon geen "klik" bij.
misschien is een RT 'beter' voor de snelwegkm's, maar ik heb er gewoon geen "klik" bij.
see me on the road? gife me a footh, a thumps up, wave a little...and drive on...I drive my slow speed and alone!
Re: verschil 650 700 en 800
Dag Erik,
ik heb een 650 twin gehad, voor woon-werk verkeer EN voor de toerritjes EN voor de reizen (Pyreneeën, Noorwegen, Dolomieten, ...). Over die enkele remschijf vooraan: heb ik nooit of te nimmer last van gehad. Denk erom, de 650 weegt rijklaar maar 199kg en heeft "slechts" een 71PK. t' is geen S1000 hé. Toegegeven, je moet wat doorknijpen als je ECHT stevig in de ankers moet. En vergeleken met de F650, bijten de remmen op mijn huidige R1200R wel erg hard. Ik denk dat - als ik vandaag een noodstop op een F650 zou moeten uitvoeren, nu ik de R1200R gewend ben - ik wel eens onaangenaam verrast zou kunnen worden; maar nogmaals, ik ben op de F nog nooit NIET stilgeraakt.
Ik blijf erbij: de F650 is een plezant machien. Alleen, ik was er na 4 jaar en 100.000km wat op uit gekeken. De goesting naar een boxer was te groot geworden.
Succes met je keuze!
mvg,
Gert
P.S. Moest je voor een F650 of F800 gaan; ik heb nog een Powerbronze scherm en een GIVI 46L topkoffer liggen met bijhorende montageplaat voor de F650/800 GS en ook een complete HID-set (incl. mistlampen).
ik heb een 650 twin gehad, voor woon-werk verkeer EN voor de toerritjes EN voor de reizen (Pyreneeën, Noorwegen, Dolomieten, ...). Over die enkele remschijf vooraan: heb ik nooit of te nimmer last van gehad. Denk erom, de 650 weegt rijklaar maar 199kg en heeft "slechts" een 71PK. t' is geen S1000 hé. Toegegeven, je moet wat doorknijpen als je ECHT stevig in de ankers moet. En vergeleken met de F650, bijten de remmen op mijn huidige R1200R wel erg hard. Ik denk dat - als ik vandaag een noodstop op een F650 zou moeten uitvoeren, nu ik de R1200R gewend ben - ik wel eens onaangenaam verrast zou kunnen worden; maar nogmaals, ik ben op de F nog nooit NIET stilgeraakt.
Ik blijf erbij: de F650 is een plezant machien. Alleen, ik was er na 4 jaar en 100.000km wat op uit gekeken. De goesting naar een boxer was te groot geworden.
![Very Happy :grin:](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Succes met je keuze!
mvg,
Gert
P.S. Moest je voor een F650 of F800 gaan; ik heb nog een Powerbronze scherm en een GIVI 46L topkoffer liggen met bijhorende montageplaat voor de F650/800 GS en ook een complete HID-set (incl. mistlampen).
Re: verschil 650 700 en 800
GertGertH schreef:
P.S. Moest je voor een F650 of F800 gaan; ik heb nog een Powerbronze scherm en een GIVI 46L topkoffer liggen met bijhorende montageplaat voor de F650/800 GS en ook een complete HID-set (incl. mistlampen).
Kun je me wat meer info en eventueel foto's en prijsindicatie bezorgen over dat scherm en die mistlampen?
alvast bedankt
j@n
Mijn excuses aan erikvc om zijn topic te kapen
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 08 mar 2011, 13:18
- Woonplaats: Groot Gent
- Locatie: waar "Zij" is
- Contacteer:
Re: verschil 650 700 en 800
@ j@n no prob mate ![Wink ;)](./images/smilies/gear_wink2.gif)
Ge kunt er maar door geholpen worden...maar als ge hierdoor nu een goei zaak doet en we zien elkaar ooit...gaat dat u NA de rit een paar pinten kosten![Wink ;)](./images/smilies/gear_wink2.gif)
@GertH thx for the tips!
ik ga eens een proefrit maken op een 800 en een 700, maar ik weet nt in hoe vere ze daar bij bmw nog een 650 in de stal gaan staan hebben.
@all, die 800rt is misschien op papier beter, maar een gs...tja, t is de legende he
. Ik vind dat je er zo heerlijk rechtop op zit.
![Wink ;)](./images/smilies/gear_wink2.gif)
Ge kunt er maar door geholpen worden...maar als ge hierdoor nu een goei zaak doet en we zien elkaar ooit...gaat dat u NA de rit een paar pinten kosten
![Wink ;)](./images/smilies/gear_wink2.gif)
@GertH thx for the tips!
ik ga eens een proefrit maken op een 800 en een 700, maar ik weet nt in hoe vere ze daar bij bmw nog een 650 in de stal gaan staan hebben.
@all, die 800rt is misschien op papier beter, maar een gs...tja, t is de legende he
![Happy :)](./images/smilies/gear_grin.gif)
see me on the road? gife me a footh, a thumps up, wave a little...and drive on...I drive my slow speed and alone!
Re: verschil 650 700 en 800
Als de motor alleen voor woon/werkverkeer gebruikt zal worden zou ik geen (dure) BMW aanschaffen. Koop een tweedehandse Suzuki DL650 met weinig kilometers.
Als je over een paar jaar wat meer recreatief gaat rijden kun je altijd weer een GS aanschaffen.
Ik weet het; reclame maken voor een Jap is niet leuk om te lezen, maar ik denk dat je er veel geld mee kunt besparen.![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Als je over een paar jaar wat meer recreatief gaat rijden kun je altijd weer een GS aanschaffen.
Ik weet het; reclame maken voor een Jap is niet leuk om te lezen, maar ik denk dat je er veel geld mee kunt besparen.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Berichten: 4703
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: verschil 650 700 en 800
Vergeet Triumph niet, de tiger 800 is ook een heel toffe moto, verkrijgbaar in 2 versies. 2dehands zal je er niet zo veel vinden helaas. Service Triumph is ook vrij goed.Hunter6 schreef:Als de motor alleen voor woon/werkverkeer gebruikt zal worden zou ik geen (dure) BMW aanschaffen. Koop een tweedehandse Suzuki DL650 met weinig kilometers.
Als je over een paar jaar wat meer recreatief gaat rijden kun je altijd weer een GS aanschaffen.
Ik weet het; reclame maken voor een Jap is niet leuk om te lezen, maar ik denk dat je er veel geld mee kunt besparen.
GS800 2dehands zijn nog behoorlijk duur eigenlijk voor een motor van 10.000 euro nieuw.....
GS650 en 700 zou ik persoonlijk niet kopen, tenzij je echt de zaak van je leven kan doen, probleem is dat je die niet kwijt geraakt achteraf, is nauwelijks vraag naar.
Verder is de Honda Transalp ook een echt werkpaardje, heel betrouwbaar. Ligt als woon werk nog tamelijk goed in de markt, de deauville nog beter, maar dat is je ding niet vermoed ik.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 08 mar 2011, 13:18
- Woonplaats: Groot Gent
- Locatie: waar "Zij" is
- Contacteer:
Re: verschil 650 700 en 800
hehe, ja ma de keuze is niet puur rationeel. T moet gene jap zijn, t moet nen gs zijn ![Happy :)](./images/smilies/gear_grin.gif)
en km...ik denk da ik tss de 10 en 15 k doe.
![Happy :)](./images/smilies/gear_grin.gif)
en km...ik denk da ik tss de 10 en 15 k doe.
see me on the road? gife me a footh, a thumps up, wave a little...and drive on...I drive my slow speed and alone!
Re: verschil 650 700 en 800
Als het toch een GS moet zijn, ga dan voor en 1150 of tweedehandse 1200 met koffers, ABS en handvat verwarming.erikvc schreef:hehe, ja ma de keuze is niet puur rationeel. T moet gene jap zijn, t moet nen gs zijn
en km...ik denk da ik tss de 10 en 15 k doe.
Zijn veilige moto's met een redelijke bescherming tegen slecht weer.
Ook rijden ze plezanter/beter op asfalt dan de 800 en de prijzen zijn tegenwoordig ook best te doen.
Met zo'n tweedehandse ga je ook makkelijker tussen de files durven rijden dan met een nieuwe waarbij de eerste kras altijd veel hartpijn veroorzaakt
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Bernard
R100GS
R1200GS
R100GS
R1200GS
-
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 10:07
- Woonplaats: Aalst
- Locatie: Oost-Vlaanderen
Re: verschil 650 700 en 800
Moet Hunter6 toch bijtreden.
Kijk ook eens naar de Honda NC700X ABS, die kost nieuw maar 6690 €!
En nu op het Salon misschien nog wat extra korting ...
Kijk ook eens naar de Honda NC700X ABS, die kost nieuw maar 6690 €!
En nu op het Salon misschien nog wat extra korting ...
XR600R-'87, CB360T-'76, VF750C-'83, CMX450-'90, VF750F-'83, R1150GS-'03, R1200GS-'05 (RIP), R1200GS-'05, R1200GSA -'07
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 08 mar 2011, 13:18
- Woonplaats: Groot Gent
- Locatie: waar "Zij" is
- Contacteer:
Re: verschil 650 700 en 800
ik vrees altijd dat een 1200 te zwaar gaat zijn. te log, moeilijk om tss de filles te rijden, moeilijk om te voet te manoeuvreren
Moet eigenlijk eens een testrit doen...
bovendien denk ik dat je met een 1150 of 1200 teveel ga hebben. direct meer verzekering, meer benzine, ...
van een 650 naar een 1200 is plots het dubbele....
Moet eigenlijk eens een testrit doen...
bovendien denk ik dat je met een 1150 of 1200 teveel ga hebben. direct meer verzekering, meer benzine, ...
van een 650 naar een 1200 is plots het dubbele....
see me on the road? gife me a footh, a thumps up, wave a little...and drive on...I drive my slow speed and alone!
-
- Berichten: 881
- Lid geworden op: 29 nov 2007, 10:56
- Woonplaats: Diegem City
- Locatie: Vlaams-Brabant
- Contacteer:
Re: verschil 650 700 en 800
De 1200GS dat is pas een fiets, die is echt licht en wendbaar.erikvc schreef:ik vrees altijd dat een 1200 te zwaar gaat zijn. te log, moeilijk om tss de filles te rijden, moeilijk om te voet te manoeuvreren
Moet eigenlijk eens een testrit doen...
bovendien denk ik dat je met een 1150 of 1200 teveel ga hebben. direct meer verzekering, meer benzine, ...
van een 650 naar een 1200 is plots het dubbele....
Ik heb nog met een 650 (mono) gereden en dat verschil is hééééél groot met de 1200GS.
Op de 1200GS moest ik veel minder werken dan op die 650.
Heb al een keer gereden met de 800 en de 650 (twin) en moet zeggen die zijn ook wendbaar.
Maar er nooit lang genoeg met kunnen rijden, was als vervangmotor .
Ik zou zeggen, ga eens gaan testrijden, maar pas op het is heel verslavend
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
To boldly go where no tasmanian has gone before ...![Afbeelding](https://lh6.googleusercontent.com/-tgUJ3Bi9TGQ/UJApMoE_M_I/AAAAAAAAB80/sStjuxfOik0/s32/tv017.gif)
![Afbeelding](https://lh6.googleusercontent.com/-tgUJ3Bi9TGQ/UJApMoE_M_I/AAAAAAAAB80/sStjuxfOik0/s32/tv017.gif)
-
- Berichten: 4703
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: verschil 650 700 en 800
verzekering voor een 800 of een 1200 is hetzelfde, gaat bij moto's niet volgens vermogen.erikvc schreef:ik vrees altijd dat een 1200 te zwaar gaat zijn. te log, moeilijk om tss de filles te rijden, moeilijk om te voet te manoeuvreren
Moet eigenlijk eens een testrit doen...
bovendien denk ik dat je met een 1150 of 1200 teveel ga hebben. direct meer verzekering, meer benzine, ...
van een 650 naar een 1200 is plots het dubbele....
alle tips die men je geeft leg je toch naast je neer, je wil een GS en 't mag gene 1100/1150/1200 en wss ook gene 800 zijn, doe dan gewoon uw goesting en koopt ne 700 hé
![Very Happy :grin:](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Laatst gewijzigd door Dirk Pauwels op 16 jan 2013, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Re: verschil 650 700 en 800
Zoek en vind een betaalbare 850/1100/1150GS en dat gaat je niet spijten, de 1200 is uiteraard flink duurder maar de modellen die ik opnoem zijn uitermate geschikt voor woon/werk en verschaffen je ernaast ook een boel plezier.
Ze zijn makkelijk te onderhouden en met een normale rijstijl -volgens de verkeersregels veel te snel- stel je 't met 5.5 liter. de 850 is zelfs een tikje zuiniger.
Geen ketting meer maar kardan en ze zijn betaalbaar!
toch eens gaan bekijken lijkt me de boodschap en laat je niet afschrikken door de dilinderinhoud![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Ze zijn makkelijk te onderhouden en met een normale rijstijl -volgens de verkeersregels veel te snel- stel je 't met 5.5 liter. de 850 is zelfs een tikje zuiniger.
Geen ketting meer maar kardan en ze zijn betaalbaar!
toch eens gaan bekijken lijkt me de boodschap en laat je niet afschrikken door de dilinderinhoud
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Re: verschil 650 700 en 800
Hey Erik,
Eigenlijk zou ik als ik je gewenste gebruik lees ook niet voor de 650/700/800 gaan. Het eerdere advies met betrekking tot een RT, Jap, etc vond ik ook wel zinnig. Maar (ken het gevoel) als het dan toch een hoogpoter moet zijn, met voorkeur voor BMW, ga dan voor een deftige tweedehandse 1200, je zal daar veel meer plezier een beleven voor jouw gebruik. En wat betreft 'zwaarte/gewicht/handelbaarheid', de 12GS is echt perfect te hanteren.
Om mijn advies wat te onderbouwen:
Mij eerste motor was een 1200gs, 2dehands gekocht, 20k km mee gereden, zowel woon werk (Leuven - Antwerpen) als gereisd (Zwitserland, Vogezen, etc). Absoluut een fantastische motor, licht één keer je aan het rijden bent, meer dan voldoende vermogen. Bij krappe manoeuvres, veldwegen en zo vraagt hij wel wat meer inspanning. (ook bv het keren op een helling met bepakking etc - dan ben je blij met een extra duwende hand van een medereiziger
)
Ik heb die dan bij de aankoop van een woonst verkocht, maar miste het rijden te hard. Op dat moment was er een zeer interessant aanbod voor een f800gs, en heb die gekocht. Ondertussen ook al voorbij de eerste 10k km, ritje tot Tsjechië en terug gedaan, opnieuw pak woon werk verkeer. Het is absoluut een toffe motor, vermogen is zeker voldoende, hoogte is geen probleem, stuurt als een fiets, ook met bepakking goed rijgedrag bij wat sportiever doorgassen, ketting vraagt iets meer onderhoudsdiscipline dan cardan, pittig karakter, ....
Enige minpunt in vgl met de 1200 is de windbescherming bij snelheden rond en boven de 120km/h. Dan merk je dat die 1200 veel beter geschikt is. Ook aan snelheden rond de150km/h is de stabiliteit veel minder. Voor lange autostradestukken is de 1200 veel beter geschikt.
Eigenlijk zou ik als ik je gewenste gebruik lees ook niet voor de 650/700/800 gaan. Het eerdere advies met betrekking tot een RT, Jap, etc vond ik ook wel zinnig. Maar (ken het gevoel) als het dan toch een hoogpoter moet zijn, met voorkeur voor BMW, ga dan voor een deftige tweedehandse 1200, je zal daar veel meer plezier een beleven voor jouw gebruik. En wat betreft 'zwaarte/gewicht/handelbaarheid', de 12GS is echt perfect te hanteren.
Om mijn advies wat te onderbouwen:
Mij eerste motor was een 1200gs, 2dehands gekocht, 20k km mee gereden, zowel woon werk (Leuven - Antwerpen) als gereisd (Zwitserland, Vogezen, etc). Absoluut een fantastische motor, licht één keer je aan het rijden bent, meer dan voldoende vermogen. Bij krappe manoeuvres, veldwegen en zo vraagt hij wel wat meer inspanning. (ook bv het keren op een helling met bepakking etc - dan ben je blij met een extra duwende hand van een medereiziger
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ik heb die dan bij de aankoop van een woonst verkocht, maar miste het rijden te hard. Op dat moment was er een zeer interessant aanbod voor een f800gs, en heb die gekocht. Ondertussen ook al voorbij de eerste 10k km, ritje tot Tsjechië en terug gedaan, opnieuw pak woon werk verkeer. Het is absoluut een toffe motor, vermogen is zeker voldoende, hoogte is geen probleem, stuurt als een fiets, ook met bepakking goed rijgedrag bij wat sportiever doorgassen, ketting vraagt iets meer onderhoudsdiscipline dan cardan, pittig karakter, ....
Enige minpunt in vgl met de 1200 is de windbescherming bij snelheden rond en boven de 120km/h. Dan merk je dat die 1200 veel beter geschikt is. Ook aan snelheden rond de150km/h is de stabiliteit veel minder. Voor lange autostradestukken is de 1200 veel beter geschikt.
-
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 28 apr 2009, 22:03
- Locatie: st. antonius zoersel
Re: verschil 650 700 en 800
ik heb de 650 mono gehad als woon werk moto.
ik heb hem weggedaan omdat ik het onderhouden van de ketting en tandwielen beu was, en heb een 2e hands 1150 gs gekocht.
op gebied van rijplezier staat de 1150 duidelijk bovenaan, puur woon werk verkies ik stiekem mijn oude 650 gs: minder verbruik, iets minder log, smaller ...
als ik nu een motor koop puur woon werk ga ik voor een dauville: lichter, toch het gemak van de cardan en goedkoop 2e hands.
ik weet niet wat de motivatie is om de 650 mono weg te doen?
mvg,
danny
ik heb hem weggedaan omdat ik het onderhouden van de ketting en tandwielen beu was, en heb een 2e hands 1150 gs gekocht.
op gebied van rijplezier staat de 1150 duidelijk bovenaan, puur woon werk verkies ik stiekem mijn oude 650 gs: minder verbruik, iets minder log, smaller ...
als ik nu een motor koop puur woon werk ga ik voor een dauville: lichter, toch het gemak van de cardan en goedkoop 2e hands.
ik weet niet wat de motivatie is om de 650 mono weg te doen?
mvg,
danny
-
- Berichten: 4703
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: verschil 650 700 en 800
Klopt, behoorlijk goede kwaliteit en lage onderhoudskost. Niet zo geschikt om met 2 personen op reis te gaan, maar als betrouwbare woon-werk volgens mij de betere keuze. Maar ne deauville om te gaan werken en ne GS800 in't weekend is mss wat overdrevendanny1150gs schreef:als ik nu een motor koop puur woon werk ga ik voor een dauville: lichter, toch het gemak van de cardan en goedkoop 2e hands.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
- Berichten: 339
- Lid geworden op: 28 dec 2012, 20:39
- Woonplaats: Schepdaal
- Locatie: Vlaams Brabant
- Contacteer:
Re: verschil 650 700 en 800
Goh wij zijn met de deauville toch wat tripjes gaan doen toen ik nog niet met de moto reed en dat ging perfect. Als comfort voor bijrijder ook geen probleem. Ik viel er zelfs zalig in slaap op.Dirk Pauwels schreef:Niet zo geschikt om met 2 personen op reis te gaan, maar als betrouwbare woon-werk volgens mij de betere keuze. Maar ne deauville om te gaan werken en ne GS800 in't weekend is mss wat overdreven
Honda Hornet => BMW Scarver => BMW F700GS
wat leesvoer? Mijn blog: http://sapvertelsels.blogspot.be/
wat leesvoer? Mijn blog: http://sapvertelsels.blogspot.be/
-
- Berichten: 2652
- Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
- Woonplaats: Essen -Wildert
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Re: verschil 650 700 en 800
Yep,
Als grote nadeel bij een ketting aangedreven motor geven de meesten dit als één van de grootste minpunten i.v.m. Onderhoudskosten maar met een ketting oiler kun je de levensduur van je ketting opmerkelijk verlengen
Ik heb dit dan ook optioneel bijgenomen op mijn nieuwe F800GS.
Houdoe
Als grote nadeel bij een ketting aangedreven motor geven de meesten dit als één van de grootste minpunten i.v.m. Onderhoudskosten maar met een ketting oiler kun je de levensduur van je ketting opmerkelijk verlengen
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
Ik heb dit dan ook optioneel bijgenomen op mijn nieuwe F800GS.
Houdoe
![Afbeelding](http://pvde.smugmug.com/photos/407013400_wLJKh-M.jpg)
![Afbeelding](http://pvde.smugmug.com/photos/407013738_nDuJb-M.gif)
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
![Afbeelding](http://pvde.smugmug.com/Motorcycles/Various/Emoticons/i-rDV4MPr/0/O/IMG_5176.jpg)
Re: verschil 650 700 en 800
Dat klopt ik zou er zelfs als bestuurder op in slaap vallen, de saaiste motor die ik ooit heb gereden, gelukkig maar voor proefrit waar mijn vooroordelen 100% bevestigd werden.Ik viel er zelfs zalig in slaap op.
Ook woon werk mag nog plezant zijn he en ik ga nie met ne moto rijden omdat da beest ne liter minder verbruikt, motorrijden moet fun blijven.
dat is natuurlijk mijn gedacht he
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Re: verschil 650 700 en 800
Danny schreef: ik ga nie met ne moto rijden omdat da beest ne liter minder verbruikt, motorrijden moet fun blijven.
dat is natuurlijk mijn gedacht he
![With Stupid :bsstupid:](./images/smilies/bs_imwifstupid.gif)
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 08 mar 2011, 13:18
- Woonplaats: Groot Gent
- Locatie: waar "Zij" is
- Contacteer:
Re: verschil 650 700 en 800
hoi,
het is niet omdat ik soms wat eigenzinnig denk, dat jullie tips niet gelezen worden/ deel van en denk/twijfelproces zijn
. Thx en doe zo door
.
snel enkele verduidelijkingen:
waarom de 650 mono weg... wel, omdat hij afgeschreven is ( 2 jaar ), omdat hij niet genoeg windbescherming geeft ( alhoewel dat met een betere ruit op te lossen is) en gewoon...omdat ik iets nieuws wil. een nieuwe 650/700 /800 of idd de 1150 of 1200 ... maakt me niet uit, ze zijn ongeveer allemaal 'mooier'. Die 650 mono's... practisch ja, degelijk, zeker...maar sneller gaat men hart er niet van slaan, puur design gezien bedoel ik dan.
Ik ben sinds een week papa en tja, men vrouw en ik hebben iets van, den erik mag zich een cadotje kopen en erik wil dus een nieuwe moto
.
waarom niet direct een nieuwe 700...? omdat da me 4000 euro meer kost en ik die op 5 jaar moet afschrijven.
ikzelf ben absoluut geen snelheidsduivel. Het doet me niks om snel te rijden, ik beleef er dus geen lol aan.
Vandaar dat ik een gs 1200 even 'belachelijk' vind als een audi A6... pk's voor dood die ik nooit ge gebruiken, maar die ik wel belastings/verbruiks/aankoopsgewijs ga betalen...aan de andere kant, met een 1200 zal ik beter beschermd zijn in de wind, moet ik niet alle 5 voeten tanken, heb ik grote koffers en de dag dat ik ooit eens die week lange reizen maak, tja, dan komt het van pas.
een 1200 ( of 1150 van mijn part) gaat volgens mij ook jaren mee, daarmee rij ik tot ik 150 000 km of meer heb.
1 zekerheid is er, the proof of the pudding zal in the eating zijn, met de testritten....
het is niet omdat ik soms wat eigenzinnig denk, dat jullie tips niet gelezen worden/ deel van en denk/twijfelproces zijn
![Happy :)](./images/smilies/gear_grin.gif)
![Happy :)](./images/smilies/gear_grin.gif)
snel enkele verduidelijkingen:
waarom de 650 mono weg... wel, omdat hij afgeschreven is ( 2 jaar ), omdat hij niet genoeg windbescherming geeft ( alhoewel dat met een betere ruit op te lossen is) en gewoon...omdat ik iets nieuws wil. een nieuwe 650/700 /800 of idd de 1150 of 1200 ... maakt me niet uit, ze zijn ongeveer allemaal 'mooier'. Die 650 mono's... practisch ja, degelijk, zeker...maar sneller gaat men hart er niet van slaan, puur design gezien bedoel ik dan.
Ik ben sinds een week papa en tja, men vrouw en ik hebben iets van, den erik mag zich een cadotje kopen en erik wil dus een nieuwe moto
![Happy :)](./images/smilies/gear_grin.gif)
waarom niet direct een nieuwe 700...? omdat da me 4000 euro meer kost en ik die op 5 jaar moet afschrijven.
ikzelf ben absoluut geen snelheidsduivel. Het doet me niks om snel te rijden, ik beleef er dus geen lol aan.
Vandaar dat ik een gs 1200 even 'belachelijk' vind als een audi A6... pk's voor dood die ik nooit ge gebruiken, maar die ik wel belastings/verbruiks/aankoopsgewijs ga betalen...aan de andere kant, met een 1200 zal ik beter beschermd zijn in de wind, moet ik niet alle 5 voeten tanken, heb ik grote koffers en de dag dat ik ooit eens die week lange reizen maak, tja, dan komt het van pas.
een 1200 ( of 1150 van mijn part) gaat volgens mij ook jaren mee, daarmee rij ik tot ik 150 000 km of meer heb.
1 zekerheid is er, the proof of the pudding zal in the eating zijn, met de testritten....
see me on the road? gife me a footh, a thumps up, wave a little...and drive on...I drive my slow speed and alone!