Intercom.

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
luc gs
Berichten: 210
Lid geworden op: 30 sep 2004, 17:21
Locatie: lierde

Intercom.

Bericht door luc gs »

Graag zou ik met mijn eega kunnen communiceren,muziek beluisteren en dit op een toch deftige manier.
Zijn er hier onder de forumgebruikers en rijders met een GSA, die een deftig intercomsysteem hebben?
KLT-SE
Berichten: 587
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:08
Locatie: Zeeland (NL) Ja 'n ollander

Re: Intercom.

Bericht door KLT-SE »

Ik heb een maand geleden een Cardo Scala G9 gekocht, en ben daar tevreden mee. Het is dan wel een communicatiesysteem voor langere afstand tussen motorrijders. De communicatie tussen rijder en duo is zonder meer goed, weinig of geen ruis, goede klank en er zijn genoeg mogelijkheden voor muziek en GSM.
De bediening vergt wel enige gewenning,
2007 - 2012 K1100 LT/se #0012 5-'94 >123.123 km | 2012 - heden R1200 GS | lid BMW MC VL
Afbeelding
costerke
Berichten: 613
Lid geworden op: 04 apr 2009, 20:31
Woonplaats: Kortenberg
Locatie: Kortenberg, tussen Leuven en Brussel

Re: Intercom.

Bericht door costerke »

Hallo Luc,

Ikzelf heb al een 10tal jaren de Baehr, type verso xl. Was toen wel prijzig en verbinding naar helm is nog
met een spiraalkabel, communicatie tussen rijder en duo is zeer goed. Mogelijkheden van GSM, GPS, MPspeler enz...
op aan te sluiten. Geen gedoe met opladen van batterijen. Kabels insteken en tetteren maar met de eega
en als ze teveel tettert, kabel uittrekken :lol: :lol: .

Groeten Rudy.
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
bagheera
Berichten: 122
Lid geworden op: 13 jan 2013, 13:13
Locatie: Begijnendijk

Re: Intercom.

Bericht door bagheera »

KLT-SE schreef:Ik heb een maand geleden een Cardo Scala G9 gekocht, en ben daar tevreden mee. Het is dan wel een communicatiesysteem voor langere afstand tussen motorrijders. De communicatie tussen rijder en duo is zonder meer goed, weinig of geen ruis, goede klank en er zijn genoeg mogelijkheden voor muziek en GSM.
De bediening vergt wel enige gewenning,
is dat toepasbaar op elke helm , bv ik heb een nolan N-90 mijn vrouw een gewone niet al te dure helm zonder franjes
KLT-SE
Berichten: 587
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:08
Locatie: Zeeland (NL) Ja 'n ollander

Re: Intercom.

Bericht door KLT-SE »

bagheera schreef:is dat toepasbaar op elke helm , bv ik heb een nolan N-90 mijn vrouw een gewone niet al te dure helm zonder franjes
ja, klopt, is in te bouwen op elke helm (in mijn geval kocht ik het bij Motoport Goes (NL) de montage in beide helm was gratis.
Zelf heb ik een van de laatste BMW 5 systeemhelmen, mijn vrouw een Caberg. Tevens zijn er losse inbouwsetjes te verkrijgen, die je op een 3e of 4e helm kunt inbouwen. Je kunt daar zo de unit van de G9 daar zo op kunt klikken. Er is maar één nadeel aan de G9, dat is de prijs............
2007 - 2012 K1100 LT/se #0012 5-'94 >123.123 km | 2012 - heden R1200 GS | lid BMW MC VL
Afbeelding
SaP
Berichten: 339
Lid geworden op: 28 dec 2012, 20:39
Woonplaats: Schepdaal
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Intercom.

Bericht door SaP »

Ik ben fan van de Scala G9! :grin:
Radio zeer fijn als je alleen onder weg bent.
Gsm handig als je te laat vertrokken bent en je halve trouwboek belt om te zien waar je zit :oops:
communicatie: super. Getest in de bergen en er konden gerust wat bochten tussen voor de comm wegviel.
Batterij: toch wel 10 u aan een stuk gebruikt (dus ook getettert) en pas dan viel hij uit.

Ook handig als je hem aan je pc hangt, updates zijn handig, bepaalde instellingen (radiozenders ed).
Ook zou je opvoorhand via pc al met bepaalde mensen die ook geregistreerd zijn voor bepaalde rit al kunnen connecteren maar dat heb ik nog niet getest.

Ook het "bumpen" om met bevriende rijders te connecteren zou makkelijk zijn (dat zal na de winterprik uitgetest worden hier)
bagheera schreef:is dat toepasbaar op elke helm , bv ik heb een nolan N-90 mijn vrouw een gewone niet al te dure helm zonder franjes
Ik heb een oude airoh: pas perfect
Ventje kocht een Nolan onlangs en daar paste hij niet direct op maar in de winkel hadden ze genoeg ervaring: stukje uitfrezen en pas perfect (komt geen sneeuw of nat binnen zegt hij na eerste test)
Honda Hornet => BMW Scarver => BMW F700GS

wat leesvoer? Mijn blog: http://sapvertelsels.blogspot.be/
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Intercom.

Bericht door Danny »

Ik hou 't op de sena smh10... iedereen heeft wel zijn merkske waar ie content van is :mrgreen:
Tommeke
Berichten: 253
Lid geworden op: 24 apr 2006, 22:09
Locatie: Kluisbergen

Re: Intercom.

Bericht door Tommeke »

Danny schreef:Ik hou 't op de sena smh10... iedereen heeft wel zijn merkske waar ie content van is :mrgreen:
Kun je bij deze updaten via MAC? Ik vind het niet direct terug op hun site en van de scala ridder G4 weet ik dat dit niet vanuit MAC OSX lukt. Nu volop bezig met het installeren van een oude Windows XP-versie via Bootcamp om de headset toch maar goed te kunnen instellen...
Beter het stuur vast met twee handen, dan op de grond met al je tanden*
Plaats reactie