F 650 GS (twin): ander zadel?
Moderator: GVN
F 650 GS (twin): ander zadel?
Hallo iedereen,
ik heb sinds een klein jaartje de motomicrobe te pakken. Vorig jaar heel wat km's gereden met mijn F650 GS (twin), echter valt mij op dat bij langere ritten (vanaf 1.5 à 2 uur in het zadel) mijn 'gat' en rug pijn beginnen doen.
Ik vroeg me dan ook af of een ander zadel hier uitkomst aan zou kunnen bieden? Zijn er nog mensen met deze moto die hier last van hebben? Zijn er goede alternatieven? Ik heb op het autosalon (op de stand van Touratech Belgium) een mooi zadel op een F 800 GS gezien. Dit stond me wel aan maar weet natuurlijk niet of het mijn probleem oplost.
Groetjes
Stefan
ik heb sinds een klein jaartje de motomicrobe te pakken. Vorig jaar heel wat km's gereden met mijn F650 GS (twin), echter valt mij op dat bij langere ritten (vanaf 1.5 à 2 uur in het zadel) mijn 'gat' en rug pijn beginnen doen.
Ik vroeg me dan ook af of een ander zadel hier uitkomst aan zou kunnen bieden? Zijn er nog mensen met deze moto die hier last van hebben? Zijn er goede alternatieven? Ik heb op het autosalon (op de stand van Touratech Belgium) een mooi zadel op een F 800 GS gezien. Dit stond me wel aan maar weet natuurlijk niet of het mijn probleem oplost.
Groetjes
Stefan
Re: F 650 GS (twin): ander zadel?
Yiep,
Mijn vrouwtje heeft dezelfde moto. Eerste jaar met origineel BMW zadel gereden, met dezelfde klachten
Vorig jaar zadel vervangen door een Wunderlich gel zadel
Klachten verdwenen
grt
Zeppe
Mijn vrouwtje heeft dezelfde moto. Eerste jaar met origineel BMW zadel gereden, met dezelfde klachten
Vorig jaar zadel vervangen door een Wunderlich gel zadel
Klachten verdwenen
grt
Zeppe
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
-
pvde
- Contacteer:
Yep,
Ik heb al jaren last van mijn rug en op mijn vorige moto (R1200RT) had ik een Corbin zadel.
Voor mijn F800GS heb ik opnieuw een Corbin zadel aangeschaft.

PS: er bestaat niets beter dan een Corbin zadel als je rugproblemen hebt
Houdoe
Ik heb al jaren last van mijn rug en op mijn vorige moto (R1200RT) had ik een Corbin zadel.
Voor mijn F800GS heb ik opnieuw een Corbin zadel aangeschaft.

PS: er bestaat niets beter dan een Corbin zadel als je rugproblemen hebt
Houdoe

ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Bedankt voor de reacties, daar ben ik al een hele stap verder mee.
Zeppe: is het mogelijk een foto van de moto met zadel te posten?
Hebben jullie enig idee van de prijs van deze zadels? Hoe heb je ze gekocht? (winkel/internet). Moet je je originele zadel inleveren?
Alvast bedankt
Zeppe: is het mogelijk een foto van de moto met zadel te posten?
Hebben jullie enig idee van de prijs van deze zadels? Hoe heb je ze gekocht? (winkel/internet). Moet je je originele zadel inleveren?
Alvast bedankt
-
nowheels
- Contacteer:
Hallo Stefan,
We hebben hier dezelfde ervaring (ikzelf rij met een 1200 GS - standaard zadel en daar tevreden mee - en mijn vrouw reed voordien met een 650 eencylinder - en ze was daar ook tevreden mee)
Het zadel van de twin vind ik persoonlijk een beetje beschamend voor BMW (a zo hard jong ...) ... maar allez ... na een uur bollen viel mijn kont er bijna af (en dat is geen zicht natuurlijk
)
Wij zijn bij Topsellerie terecht gekomen: het zadel is wel iets breder vooraan maar het zit prima en je valt niet als een stok van een houten paard als je een dagje bent gaan bollen.
We hebben het zadel met gel (bestuurder) genomen en zijn er super content van (ik zeg we want ik rij af en toe ook eens met de 650 wegens heerlijk te gooien en te smijten)
[url]http://www.topsellerie.com/nl-fr/BMW-F- ... 2_861.html[/url
Ah ja .... correcte en snelle service! (wij hebben er voor gekozen om een geheel nieuw zadel te kopen maar je kan je eigen zadel ook opsturen en opnieuw laten overtrekken)
succes en veel funkm
Marc
We hebben hier dezelfde ervaring (ikzelf rij met een 1200 GS - standaard zadel en daar tevreden mee - en mijn vrouw reed voordien met een 650 eencylinder - en ze was daar ook tevreden mee)
Het zadel van de twin vind ik persoonlijk een beetje beschamend voor BMW (a zo hard jong ...) ... maar allez ... na een uur bollen viel mijn kont er bijna af (en dat is geen zicht natuurlijk
Wij zijn bij Topsellerie terecht gekomen: het zadel is wel iets breder vooraan maar het zit prima en je valt niet als een stok van een houten paard als je een dagje bent gaan bollen.
We hebben het zadel met gel (bestuurder) genomen en zijn er super content van (ik zeg we want ik rij af en toe ook eens met de 650 wegens heerlijk te gooien en te smijten)
[url]http://www.topsellerie.com/nl-fr/BMW-F- ... 2_861.html[/url
Ah ja .... correcte en snelle service! (wij hebben er voor gekozen om een geheel nieuw zadel te kopen maar je kan je eigen zadel ook opsturen en opnieuw laten overtrekken)
succes en veel funkm
Marc
2008 - R 1200 GS
2006 - R 1150 RT
2002 - Suzuki GSXF 750
2001 - Suzuki Savage 650
2006 - R 1150 RT
2002 - Suzuki GSXF 750
2001 - Suzuki Savage 650
Dat gaat niet passen op nen twin, is voor de mono-cilinder.Danny schreef:Kijk hier ook eens, betaalbare kwaliteit...![]()
http://shop.kahedo.com/Sitzbaenke-Fahre ... _7_14.html
Ik zie F650GS, F800GS niet in de lijst staan trouwens.
Ze maken ze inderdaad niet , heb hen al aan mailtje gestuurd .....spijtig ! Wunderlich welJ@n schreef:Dat gaat niet passen op nen twin, is voor de mono-cilinder.Danny schreef:Kijk hier ook eens, betaalbare kwaliteit...![]()
http://shop.kahedo.com/Sitzbaenke-Fahre ... _7_14.html
Ik zie F650GS, F800GS niet in de lijst staan trouwens.
Maar Touratech wel ... "Made by Kahedo", vreemd.karin D schreef: Ze maken ze inderdaad niet , heb hen al aan mailtje gestuurd .....spijtig ! Wunderlich wel