Koffer verloren

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
bmwfreakske

Koffer verloren

Bericht door bmwfreakske »

Mike GT is een koffer verloren rond de omgeving van Leuven,het is een donkerblauwe...
Moest er iemand iets horen of met wat geluk hem vinden mag je hier altijd wel iets laten weten...THX
Andalousie 09/2018
mike gt

koffer verloren

Bericht door mike gt »

Hallo bmwfreakske,
bedankt voor de oproep die je hier geplaatst hebt! Ik heb ongeveer hetzelfde bericht op het K forum geplaatst.Ik begrijp nog steeds niet hoe dit mogelijk is.Je kan immers je sleutel niet verwijderen indien je koffer niet correct ingehaakt is??
In ieder geval bedankt aan alle rijders uit de buurt van Leuven om uit te kijken naar een blauwe GT koffer.Ik heb hetzelfde parcours onmiddellijk een paar keer terug gereden,maar tevergeefs.Niets gevonden.
Xa4
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

kan je ongeveer zeggen waar het moet geweest zijn of in welke buurt Mike ? very strange ja ... :?
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
mike gt

mike GT

Bericht door mike gt »

Gevolgde route :
van uit centrum Rotselaar via autostrade nnar Leuven.Afrit Mechelsesteenweg,richting Leuven.Aan lichten links langs Interbrew naar station,ring gevolgd tot aan capucijnenvoer en daar naar de autostrade richting Brussel.In Bertem eraf gereden en naar centrum Bertem.Daar aangekomen was het kwaad reeds geschied.Het blijft mij een raadsel,maar ja niets aan te doen.
Zelfde weg paar keer traag terug gedaan maar geen spoor van mijn koffer.Heeft iemand die meegenomen als jachttrofee???
lucsa
Contacteer:

Bericht door lucsa »

Dat moet balen zijn.
Hopelijk niet teveel waardevolle spullen in die koffer.
Groetjes Sabien & Luc
Afbeelding
GVN
Moderator

Bericht door GVN »

Een jaar of 5 geleden, in Oostenrijk.
We rijden op de autostrade. Eén van ons rijdt met een Pan.
Tegen 140 km/h vliegt plots een zijkoffer eraf, over de middenberm op het andere rijvak. Koffer spat uit elkaar. Kleren alom. De plaastelijke wegenwacht raapt te spullen op en brengt ze na. Niemand gewond, zeer bangelijk moment (was die door een voorruit gevlogen of tegen de helm van één van ons...)!
Reden losvliegen : niet goed gehaakt achter de houders. Die van BMW zijn op dat vlak beter, maar volgens mij is dat de enige oorzaak. Als je het onderste "schuifje" hebt gemist, kan hij er af. Ik vermoed nu wel dat je geen 140 reed, maar de wegen zijn hier dan ook veel slechter. Zo'n koffer legt volgens mij - eens "geland" - ook een hele afstand af omwille van de kinetische energie. Iets of wat gracht en hij is onzichtbaar.
Ik hoop voor jou dat je hem terugvindt.
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
mike gt

mike GT

Bericht door mike gt »

Inderdaad Geert VN,
ik heb er nog lang over nagedacht wat de reden zou kunnen zijn.Misschien ,zoals je veronderstelt koffer niet correct ingehaakt???
En zoals je verder aanhaalt:niets meer te vinden niettegenstaande aandachtig de weg terug afgelegd te hebben,maar door het hoge gras in de bermen en de vele grachten langs de baan is het best mogelijk dat de koffer zeer ver geschoven is( ik reed +- 160 op de autobaan want beetje gehaast :oops: )
Toch raar dat je daar helemaal niets van voelt of hoort??Maar al bij al ook maar goed dat er niets geraakt werd.
'K zal morgen maar een nieuwe gaan bestellen zeker...
robr1150rt

Bericht door robr1150rt »

Mike Gt,

Doe ook eens navraag bij de dienst gevonden voorwerpen bij de lokale politiezones die je heb doorkruist. Misschien heeft een eerlijke burger deze aldaar binnengebracht.
N.B. De meeste politiezones zijn te bereiken via hun website.
Een vraagje stellen kost niets, alleen een beetje moeite.

Rob uit Vilvoorde.
GVN
Moderator

Bericht door GVN »

Tegen 160 km/h zal de eerlijke vinder geen koffer vinden maar stukjes van.

Regelmatig zie je op de autostrade zo eens één schoen liggen. Ik heb me altijd afgevraagd : "Hoe kan dat nu? Waar is de tweede? Het zijn toch niet altijd éénbenigen die hun schoen verliezen." Ik begin de ratio erachter nu te begrijpen.

Indien het de linkerkoffer was : die vliegt schuins naar achter en kan ook in de middenberm of er over liggen.

In elk geval : mochten ze hem vinden : hij zal toch onbruikbaar zijn.
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
KGTer

Bericht door KGTer »

Vandaag was het mijn beurt - ook al met een K1200GT - de linker koffer verloren - een geluk was wel dat ik net voorbij montgommery was en dus nog niet snel reed - helm was open en dus had ik het gehoord - ik keer in de spiegel en zag mijn linker koffer rollen - miljaarde :evil: :evil: :evil:
hij is natuurlijk wel flink geschaafd - Die koffer is er in geen maanden afgeweest en ik had hem gisterenavond nog open/toe gedaan. Maar deze morgen mee naar Brussel gereden - geen probleem.
Enfin weeral kosten - zijn er nog anderen die dit voorgehad hebben - toevallig dat het bij MikeG ook een GT is???
Ik heb de koffer goed nagekeken en en hij was perfect toe ??? Ik begrijp niet hoe dit kan gebeuren - hij is verd..... maar 10 maand oud ...
Nog goed dat ik hem niet kwijt ben zoals jij - er zat een deel kabeltjes van intercom en GPS in (geen gewicht trouwens)
toch balen en verder was ik op de rit naar huis meer in de spiegel aan het kijken dan vooruit - ze zou dien dingen toch moeten kunnen vertrouwen ...... veilig is het in GEEN geval!
:roll: :( :( :( :x :x
K100 --> R1150RT--> K1200GT - 09/2005 YES!
HansGS

Bericht door HansGS »

Had mij een jaar of zeven terug een tweedehands K100 RS gekocht bij Soete in Latem. Had hem pas afgehaald bij de Dealer, stukje autostrade en in Aalter vlak na de afrit zag ik in mijn spiegel m'n linkerachterkoffer schuiven over tweede en derde rijvak in de middenberm. Heeft mij verschillende minuten gekost om de koffer te bereiken en terug te brengen. Deze was natuurlijk volledig beschadigd. Terug naar Soete: zijn antwoord was dat ik er aan geprutst had!!.
Nooit meer teruggeweest naar da stukske .....
groeten,
HansGS.
GS 1200
bmwfreakske

Bericht door bmwfreakske »

Heb onlangs een tijdje achter mike gt gereden,ik denk dat de koffer er kan afspringen als je ziet hoe dat ding op en neer wipt.
Ik heb hem daar dan ook op gewezen....
Zo'n koffer kost rap 500€.
Andalousie 09/2018
TonTon

Bericht door TonTon »

HansGS schreef:Had mij een jaar of zeven terug een tweedehands K100 RS gekocht bij Soete in Latem. Had hem pas afgehaald bij de Dealer, stukje autostrade en in Aalter vlak na de afrit zag ik in mijn spiegel m'n linkerachterkoffer schuiven over tweede en derde rijvak in de middenberm. Heeft mij verschillende minuten gekost om de koffer te bereiken en terug te brengen. Deze was natuurlijk volledig beschadigd. Terug naar Soete: zijn antwoord was dat ik er aan geprutst had!!.
Nooit meer teruggeweest naar da stukske .....
groeten,
HansGS.
een 12 tal jaar geleden : ik rij met een R 100 RT , en ben op zoek naar een K75 of K1100LT.
ik ga eens kijken bij "Soete" en jawel 'meneer' , wij hebben een mooie K75 in occasie 'meneer' , de moto is wel meegegeven als vervangmotor dus van zodra hij binnen is bellen we U op 'meneer'.
1 week , 2 weken , de 3de week bel ik terug om te vragen hoe het zit want er zijn juist op dat moment opendeur dagen bij de bmw dealers en ik zeg heel beleefd dat ik ook elders eens wil gaan zien waarop "meneer Soete" mij doodleuk antwoord : als je elders beter af bent meneer dan ga je maar elders meneer....en de telefoon werd neergelegd !
ben er nooit meer binnengeweest , ben van daar naar Mabbe geweest , heb er mij een K1100 LT gekocht en er 46000 km mee gereden , daarna een Pan European en er 76000 km mee gereden en na een zéér moeilijke keus tussen een nwe Pan en de BMW nu terug sedert een jaar en een half een nwe 1150 RT gekocht bij opnieuw Mabbe en nog altijd een zeer tevreden man.
Michel

Bericht door Michel »

Wat was de topic terug?
Michel
R1100GS "BLACK MOLLY"
---------------------------------
HansGS

Bericht door HansGS »

Kan geen toeval zijn Michel, ben ook tevreden Mabbe Klant.
groeten,
HansGS
GS 1200
Fox30

Bericht door Fox30 »

Plaats reactie