http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... rt#p228880" onclick="window.open(this.href);return false;
pelelaur schreef:Hallo,
Ik heb al veel gezocht en gelezen maar kan toch niet vinden wat ik zoek. Vandaag kocht ik een R1200RT van bouwjaar 2008.
Ik wil mijn ZUMO 550 erop plaatsen maar wil dat deze aan en uit geschakeld wordt met het contact zonder uiteraard de canbus kwaad te maken.
Wie kan me zeggen hoe ik dit moet doen?
Ik wou de ZUMO 550 net onder de ruit plaatsen dus boven de tellers. Welke steun plaats ik best en waar kan ik deze het best kopen?
Alvast dank.
Peter
Ik heb de 2 systemen.De migselplaat is duur en gps trilt wat bij stationair draaien maar propere uitvoering en de baan ligt in 't verlengde van het gpsscherm.
Bij de ramkogel op het stuur trilt de gps omzeggens niets maar bij gebruik van een volle tanktas zie je de gps niet meer zitten (ik toch niet).
Je verliest fracties van seconden om vanaf 't scherm terug naar de baan te kijken.(allemaal relatief !)Goedkoop tov migselplaat.
Ik raad je af rechtstreeks vanaf de batterij stroom te nemen.De pinnekes van de houder blijven permanent onder spanning,corroderen (lusten geen vocht) en op termijn breken ze zelfs af.Om ni te spreken van lekstroom.
BMW levert een kabeltje (schandalig duur) om stroom te nemen .Ik heb de houder v.d. zekering op de Zumo voedingkabel naar de gps bereikbaar achter de spiegel gelegd.rt 1200 van 2006.
yo,Pol