Gelijktijdig verzekeren meedere motorfietsen

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

peterb
Berichten: 64
Lid geworden op: 30 sep 2004, 23:00
Locatie: Rijmenam

Gelijktijdig verzekeren meedere motorfietsen

Bericht door peterb »

Heeft iemand goede ervaringen met bepaalde verzekeringsmaatschappijen inzake het verzekeren van meerdere (3) motorfietsen die nooit samen in het verkeer zijn , dus 1 bestuurder, bij voorkeur zonder combinatie met een wagen ?
Alvast bedankt voor de tips
Gr.
Peter
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Gelijktijdig verzekeren meedere motorfietsen

Bericht door willy »

Als ik me niet vergis dan zijn de zgn 1 bestuurders polissen al vele jaren niet meer toegelaten.
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: Gelijktijdig verzekeren meedere motorfietsen

Bericht door Pol »

peterb schreef:Heeft iemand goede ervaringen met bepaalde verzekeringsmaatschappijen inzake het verzekeren van meerdere (3) motorfietsen die nooit samen in het verkeer zijn , dus 1 bestuurder, bij voorkeur zonder combinatie met een wagen ?
Alvast bedankt voor de tips
Gr.
Peter
Bij AG Insurance (Fortis) en Ethias verzekeren ze niet onder dat stelsel.Volle pot voor een 2de en 3de polis! Blijkt niet wettelijk te zijn.Toch meen dat een makelaar dat moet kunnen regelen.
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Gelijktijdig verzekeren meedere motorfietsen

Bericht door willy »

Een makelaar mag (en kan) uiteraard kortingen geven aan een klant met meerdere voertuigen,
maar dat staat los van de voorwaarde dat er daarvan slechts één tegelijk in het verkeer komt.
Die voorwaarde is niet te controleren maar werd wel overtreden, met alle mogelijke gevolgen van dien.
Dat is dan ook de reden dat ik meen dat het niet meer toegelaten is.
Als die regeling inderdaad verboden is dan kan een makelaar dat ook niet regelen.
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Gelijktijdig verzekeren meedere motorfietsen

Bericht door pvde »

Yep,
Bij Mercator nu Baloise, betaal ik 54 Euro voor mijn 2de moto als enige bestuurder uiteraard :wink:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
frank oostmalle
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 sep 2008, 22:16
Woonplaats: Oostmalle
Locatie: Antwerpen

Re: Gelijktijdig verzekeren meedere motorfietsen

Bericht door frank oostmalle »

Ik ook bij mercator maar wel 2x volle pot, nl 200,55 euro per motor. Nog nooit ongeval gehad, leeftijd +45
tweecilinderke
Berichten: 2545
Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
Locatie: gentbrugge

Re: Gelijktijdig verzekeren meedere motorfietsen

Bericht door tweecilinderke »

Yep,
Bij Mercator nu Baloise, betaal ik 54 Euro voor mijn 2de moto als enige bestuurder uiteraard
Houdoe
ja hier ook Mercator 1ste en 2de moto (voor mij en mijn vrouw) 190 euro en al de rest 54 euro per moto :wink:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: Gelijktijdig verzekeren meedere motorfietsen

Bericht door Pol »

pvde schreef:Yep,
Bij Mercator nu Baloise, betaal ik 54 Euro voor mijn 2de moto als enige bestuurder uiteraard :wink:
Houdoe
Lap,hier zijn de aanpassingen al en je bent wel duidelijk:als enige bestuurder!Dat is nu juist wat mijn huidige verzekeraars inroepen als onwettelijk.
MiGSel
Berichten: 537
Lid geworden op: 29 sep 2004, 21:26
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

Re: Gelijktijdig verzekeren meedere motorfietsen

Bericht door MiGSel »

Ik krijg de extra moto aan ongeveer 100 euro, met mij als bestuurder.

Niet als enige bestuurder, maar als er iemand anders mee rijdt dan ik, is er een franchise van 1250 euro.

Alleenrecht van sturen zoals dat heette, bestaat volgens mij niet meer.
Afbeelding
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Gelijktijdig verzekeren meedere motorfietsen

Bericht door Dirk Pauwels »

Pol schreef:
peterb schreef:Heeft iemand goede ervaringen met bepaalde verzekeringsmaatschappijen inzake het verzekeren van meerdere (3) motorfietsen die nooit samen in het verkeer zijn , dus 1 bestuurder, bij voorkeur zonder combinatie met een wagen ?
Alvast bedankt voor de tips
Gr.
Peter
Bij AG Insurance (Fortis) en Ethias verzekeren ze niet onder dat stelsel.Volle pot voor een 2de en 3de polis! Blijkt niet wettelijk te zijn.Toch meen dat een makelaar dat moet kunnen regelen.
Ik zit bij fortis, 1ste moto 190 euro, rest 85. Andere makelaar zoeken als je volle pot betaald voor al je moto's.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
peterb
Berichten: 64
Lid geworden op: 30 sep 2004, 23:00
Locatie: Rijmenam

Re: Gelijktijdig verzekeren meedere motorfietsen

Bericht door peterb »

Alvast allemaal bedankt voor de reacties. Wat mij betreft moet het niet noodzakelijk een polis met beperking 1 bestuurder te zijn als het totaalpakket maar goed zit. Feit is gewoon dat ik de enige ben die met de moto's rijdt. Met wat ik hier lees moet ik maar eens overwegen om van maatschappij te veranderen
Groeten
Peter
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: Gelijktijdig verzekeren meedere motorfietsen

Bericht door Pol »

Dirk Pauwels schreef:
Pol schreef:
peterb schreef:Heeft iemand goede ervaringen met bepaalde verzekeringsmaatschappijen inzake het verzekeren van meerdere (3) motorfietsen die nooit samen in het verkeer zijn , dus 1 bestuurder, bij voorkeur zonder combinatie met een wagen ?
Alvast bedankt voor de tips
Gr.
Peter
Bij AG Insurance (Fortis) en Ethias verzekeren ze niet onder dat stelsel.Volle pot voor een 2de en 3de polis! Blijkt niet wettelijk te zijn.Toch meen dat een makelaar dat moet kunnen regelen.
Ik zit bij fortis, 1ste moto 190 euro, rest 85. Andere makelaar zoeken als je volle pot betaald voor al je moto's.
Vriendelijk bedankt.Ik sluit mijn contracten rechtstreeks af op Fortiskantoor.Ik ga volgende week terug informeren.'t Kantoor en de verzekeraar zitten ni altijd op dezelfde golflengte heb ik al gemerkt.
Polleke G
Berichten: 285
Lid geworden op: 17 nov 2012, 22:11
Locatie: Opglabbeek

Re: Gelijktijdig verzekeren meedere motorfietsen

Bericht door Polleke G »

Bij de MAG eens gaan kijken,heb ook tweede moto aan 54€ alleen ik mag deze besturen
Afbeelding
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
tweecilinderke
Berichten: 2545
Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
Locatie: gentbrugge

Re: Gelijktijdig verzekeren meedere motorfietsen

Bericht door tweecilinderke »

Ik hoop voor u dat de MAG hun verzekeringen beter zijn dan de manier waarop ze de motorrijder verdedigen :mrgreen:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
aantzeetje
Berichten: 1166
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Gelijktijdig verzekeren meedere motorfietsen

Bericht door aantzeetje »

Neem eens contact op met Bruno Erard (bruno [at] erard [dot] be of http://www.erard.org/) Ken toch heel wat mensen die >5 motorfietsen hebben en daar verzekerd zijn. Vanaf de 2de motor betalen ze een vast bedrag per moto, onafhankelijk van het aantal moto's.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Stelo
Berichten: 379
Lid geworden op: 23 mar 2005, 23:16
Woonplaats: 8930
Locatie: Rekkem

Re: Gelijktijdig verzekeren meedere motorfietsen

Bericht door Stelo »

Hallo,

Alleensturen mag inderdaad wettelijk niet meer.

Wel wordt vaak gesproken over beperkt gebruik.
Bij de meerdere maatschappijen gaat men alsvolgt tewerk: men kijkt eerst naar het aantal rijdende leden van het gezin. Daarna naar het aantal voertuigen per gezin.
Per rijdend gezinslid betaal je het normaal tarief voor telkens elk één voertuig, en voor alle voertuigen die extra zijn wordt een fikse korting toegepast.

Voorbeeld: gezin bestaande uit 2 echtgenoten, zonder rijdende kinderen => de eerste twee voertuigen volle pot, alle bijkomende dan minder. Een moto aan 50 à 60 euro is dan inderdaad goed mogelijk.
Wel opletten: als er nog kinderen thuis gedomicilieerd zijn, en die hebben ook al het rijbewijs, dan stijgt uiteraard het aantal verzekeringen aan normaal tarief.

Grts,
Stelo
R1200RT
GS1995
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 apr 2007, 18:54
Woonplaats: Oost-Vlaanderen
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Gelijktijdig verzekeren meedere motorfietsen

Bericht door GS1995 »

:salut:
Laatst gewijzigd door GS1995 op 06 jan 2014, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Beter oprechte subjectiviteit dan schijnbare objectiviteit
Stelo
Berichten: 379
Lid geworden op: 23 mar 2005, 23:16
Woonplaats: 8930
Locatie: Rekkem

Re: Gelijktijdig verzekeren meedere motorfietsen

Bericht door Stelo »

GS1995 schreef:
Stelo schreef:Alleensturen mag inderdaad wettelijk niet meer.
Wettekst aub?

Tja...
Ik ga nu niet gaan zoeken naar een wet van pakweg 15 à 20 jaar geleden hoor.
'k Weet gewoon dat ze alleensturen niet meer mogen toepassen.
R1200RT
GS1995
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 apr 2007, 18:54
Woonplaats: Oost-Vlaanderen
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Gelijktijdig verzekeren meedere motorfietsen

Bericht door GS1995 »

!
Laatst gewijzigd door GS1995 op 06 jan 2014, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Beter oprechte subjectiviteit dan schijnbare objectiviteit
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Gelijktijdig verzekeren meedere motorfietsen

Bericht door Jo De Paepe »

wat me bij de MAG opvalt , en dit is bij Erard ook zo , dat ze alle andere verzekeringen , auto , moto brand moeten in portefeuille hebben om de moto korting toe te passen.
Bekijk de totale pakketprijs en de dekkingen maar eens goed en veel verschil zal je niet meer hebben.
Bij Erard voor een Porsche 911 van 1987 zou ik 280 euro moeten bepalen verzekerd als old timer met O plaat en onbeperkt gebruik tot 10.000km per jaar .
Mijn normale autoverzekering zou even duur zijn en mijn motor zou 40 euro duurder zijn GT= sportmotor. grootste verschil maakte mijn brandpolis +320 euro voor een minder gedekte inhoud .
Nu gebouw + inboedel (4 auto's en 5 motorfietsen). voor hetzelfde zou ik 610 euro meer moeten betalen.
Dan ben ik beter dat ik die Porsche normaal zou verzekeren 517 euro bij KBC.
zo zie je maar dat de totaalsom van belang is;
momenteel ga ik alle 2 jaar shoppen met mijn verzekeringsportefeuille . Overal de tarieven bij makelaars gaan vragen voor dezelfde dekkingen . en je komt soms tot grote verschillen bij dezelfde maatschappijen .onlangs tot 300 euro verschil bij verschillende makelaars en bij dezelfde maatschappij AXA voor dezelde dekking
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
Polleke G
Berichten: 285
Lid geworden op: 17 nov 2012, 22:11
Locatie: Opglabbeek

Re: Gelijktijdig verzekeren meedere motorfietsen

Bericht door Polleke G »

Dat is enkel voor het totaal pakket,dat hoef je niet te nemen
Ik heb de moto's verzekerd bij een agent van de MAG zonder ergens aan gekoppeld te zijn ,betaal voor de Pan st1300 156€ en de BMW 1150gs 54€ ,enige voorwaarden is dat ik alleen met deze moto's mag rijden
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
mecapuet
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
Woonplaats: Orp
Locatie: Waals-Brabant.

Re: Gelijktijdig verzekeren meedere motorfietsen

Bericht door mecapuet »

Polleke G schreef:Dat is enkel voor het totaal pakket,dat hoef je niet te nemen
Ik heb de moto's verzekerd bij een agent van de MAG zonder ergens aan gekoppeld te zijn ,betaal voor de Pan st1300 156€ en de BMW 1150gs 54€ ,enige voorwaarden is dat ik alleen met deze moto's mag rijden
Mag deze agent bekend gemaakt worden, zou daar ook eens willen gaan horen, betaal nu ook drie moto's en zou er nog graag een paar bij willen.

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: Gelijktijdig verzekeren meedere motorfietsen

Bericht door RBee »

mecapuet schreef: nu ook drie moto's en zou er nog graag een paar bij willen.
Gr, meca.
Wordt meer maniacapuet. :lol:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
GS1995
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 apr 2007, 18:54
Woonplaats: Oost-Vlaanderen
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Gelijktijdig verzekeren meedere motorfietsen

Bericht door GS1995 »

!
Laatst gewijzigd door GS1995 op 21 jun 2015, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Beter oprechte subjectiviteit dan schijnbare objectiviteit
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Gelijktijdig verzekeren meedere motorfietsen

Bericht door Jo De Paepe »

de beperking opgelegd dat "het gebruik van de motor seizoensgebonden is".
Dat lijkt mij een vrij vage omschrijving en kan derhalve in uw nadeel uitdraaien bij een schadegeval; Welk seizoen bedoelt men , alleen de zomer ??

Gelijk dat de seizoenen nu door elkaar gehutseld zijn wordt dat lachen :mrgreen:
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
Plaats reactie