Iemand ervaring met Pivot Pegz MK3 ?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
KB

Iemand ervaring met Pivot Pegz MK3 ?

Bericht door KB »

Hoi,
rij met een GS1200 bj2008.
zou een bredere voetsteun willen dan de fabrieksvoesteun. bij 't lezen van de specs van die Pivot Pegz MK3 merk ik dat deze 60mm breed zijn :shock:
is dit een beetje té veel van het goede ? of lost het pivoterende karakter van de voetsteun menig probleem op, zoals aansturen van versnellngs- / rem-pedaal ?
vandaar mijn vraag of hier iemand reeds ervaring heeft met deze PP's ?

prijzen variëren een beetje, vind ze terug bij TT à 177EUR, bij Altrider à 154EUR ...

alvast bedankt voor enige reactie.

grtjs,
Kurt
Limburger en toch lid van BMW MCL VL
Yamaha Virago 750, BMW R 1200 GS
Harald

Re: Iemand ervaring met Pivot Pegz MK3 ?

Bericht door Harald »

Heb er geen ervaring mee, maar volgens uw uitleg moeten het deze zijn.
http://www.pivotpegz.info/" onclick="window.open(this.href);return false;
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Danny

Bericht door Danny »

Bij onze -meestal langere- noorderburen zijn er verschillende die ze hebben, hoedanook lastiger kan 't niet zijn he de pedaal draait netjes mee met je voethouding en komt comfort enkel ten goede volgens mij, de prijs is enige minder comfortabele en natuurlijk de vraag heb je dat echt nodig?
:mrgreen:
KB

Bericht door KB »

Hoi,
Bedankt voor de reactie.
Inderdaad Harald, dat zijn ze.

Tja Danny, kosten inderdaad al wel iets.
Vandaar toch eerst even rondvraagje.

Kan je de voetsteunen van een GSA monteren op een gewone GS ? ( Dacht toch wel ... )
Enig idee wat die kosten bij de dealer ? Vind die niet direct terug bij de acces.lijst.

Mvg
Kurt
Danny

Bericht door Danny »

Endurosteunen van BMW kosten je 46€ 't stuk zonder BTW en passen op de gewone 1200GS :mrgreen:
tommeken

Bericht door tommeken »

En passen de GSA1200 steunen op de GS 1150??
[b]"I generally avoid temptation unless I can't resist it."
BMW 1200 GSA LC + + HUSQVARNA TE310 R + + YAMAHA Scorpa 250[/b]
Danny

Bericht door Danny »

nee volgens de ETK niet, die van de 1200GS zijn wel dezelfde :mrgreen:

je zou zeggen als de ene op de andere past dan past de andere ook wel op de ene maar 't is duidelijk van niet... begrijpe wie begrijpe kan.
Soms staat het ook niet in de ETK vermeld omdat BMW daar 't nut niet van inziet om oudere modellen erbij te betrekken, eens passen lijkt me 't beste...

sowieso zou ik de voorkeur geven aan pivot pegs ipv dat geld aan standaard BMW steuntjes te geven...
KB

Bericht door KB »

ok, genoteerd !
bedankt voor de reactie mannen.
KB

Bericht door KB »

Hoi,
deze message gewoon ter info voor hen die het mocht interesseren.

vorige week de Pivot Pegz MK3 besteld bij Piet Lievens, Grondpadman, en vandaag aangekregen via correcte levering. Bedankt Piet !
voor de montage heeft een geoefende hand misschien genoeg aan 10min, maar met mijn twee linkse had ik iets langer nodig
en ja, 't is soms eens plezant om uw handen vuil te maken met 't sleutelen aan de moto, niet ... ? ;)

de linkse voetsteun / peg had wel wat gewring nodig. je zit daar namelijk met die lever van je versnellingen.
zonder die lever los te koppelen, lukte het mij niet om die middenste pal uit de voetsteunen te krijgen, dus dat maar gedemonteerd.
:idea: tip : duid aan wat de stand van je lever is op het tandwiel ... zo blijven je versnellingen op dezelfde hoogte liggen als voorheen, altijd handig.

de rechtste voetsteun liet zich zonder problemen demonteren en de Pegz zaten er op 1,2,3 gemonteerd.
natuurlijk alles goed uitgekuist en ontvet, en nadien alle onderdelen van het nodige nieuwe vet terug voorzien.

eerste indruk : ........ zijn me dat loeiers van voetsteunen ! :shock:
je rechtste voet zit heel natuurlijk op de voetsteun, dus no problem daar, maar voor je linkse voet is het wel even wennen.
Pivot Pegz zijn jongens met scherpe tandjes zodat je laarzen niet uitschuiven, ik draag momenteel nog de gewone BMW Touring laarzen,
maar zelfs bij deze happen die tanden vast in de zool. je verschuift dus echt geen mm ermee.
goed voor rechtstaand rijden en ander veldwerk, maar op de baan ga je toch iets inboeten op comfort omdat je bijna je voet lichtjes moet opheffen
om het palletje van de versnellingslever op te zoeken met de neuspunt van je laars.

mensen met zwaar profiel zolen zoals een Sidi Adventure gaan er toch problemen mee ondervinden denk ik.
de MX en andere Endurolaarzen zijn gladder van onderkant en uiteraard zijn die Pegz meer voor deze (gladdere onderzool) laarzen voorzien.

wat me ook nog opviel, is dat bij het gebruikmaken van die pivoterende funktionaliteit van de Pegz, je ze echt kan horen aanslaan met een lichte tik.

heb ze nog maar pas, dus kan er verder nog niet veel over kwijt. zal nog wel een postje doen na wat rijervaring.

met vriendelijke groet,
Kurt
Plaats reactie