Nog eens Pilot Roads.

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

stoffel1967

Re: Nog eens Pilot Roads.

Bericht door stoffel1967 »

hallo leslie
ik ga naar iemand in hakendover , zeer goede service , een man alleen , die eet en ademt motoren bij wijze van spreken , hij doet het het in bijberoep , je moet moet wel op tijd een afspraak maken , want kerel heeft het wreed druk denk ik
ik heb ook pilot road opliggen vanachter ,
st1100

Bericht door st1100 »

Banden Willems
in herk-de-stad (als die nog bestaat want is al tijdje geleden dat ik er nog kwam , te ver voor mij ,vandaar)
jan_s

Bericht door jan_s »

Banden Ronnie Tessenderlo.
Nog nooit geweest maar al veel positieve reacties gehoord. :wink:

Jan
be1150rt

Bericht door be1150rt »

Heb deze week bij Ronnie in Ham (Tessenderlo) 139 euro betaald voor een Pilot Road 3 voorband voor mijn 1150RT. Motor wordt ook altijd door "de baas" nagekeken vooraleer je vertrekt, dus altijd een extra controle.
m0rph

Bericht door m0rph »

Hier ook al 31000km met PR3 achterband. Met wat geluk haal ik zelfs de 40000km!
Relax

Bericht door Relax »

Ik vermoed dat jij je motor met een katrol van grond haalt als je hem km's laat draaien?
I respect your opinion. But I don't give shit.
patrick k100

Bericht door patrick k100 »

mijne bridgestone 8000 km en der zit nie vele ne meer op zeg mij ook eens den truk aub
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
lekkerweg

Bericht door lekkerweg »

Eindelijk de PilotRoads eraf na 12000km, zoals bij anderen de contactvlakken achter behoorlijk scheef afgesleten.
Nu weer bij Dunlop, de RoadSmart II , en dat is een vooruitgang t.o.v. de Smart I. Voor mijn gevoel beter/confortabeler verwerken onregelmatigheden op/in wegdek.
Nadeel, dat monteurtje van Dafy in Angouleme die de banden omgelegd heeft. Lelijke krassen op de velgrand. C'arrive was zijn commentaar. Zoals de vele laffe Fransen haalde ook deze beheerder zijn schouders op, want ik had al betaald, voordat de motor naar buiten gerold was.
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

m0rph schreef:Hier ook al 31000km met PR3 achterband. Met wat geluk haal ik zelfs de 40000km!
Het lijkt er op dat de PR3 heel goed met veel snelwegkilometers overweg kan...
Ook die van mij gaat al 31000km mee!
Ik moet zeggen dat mijn wenkbrauwen zojuist wel even de lucht in gingen toen ik de uitkomst zag...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
Wiedewa

Bericht door Wiedewa »

patrick k100 schreef:mijne bridgestone 8000 km en der zit nie vele ne meer op zeg mij ook eens den truk aub
Dan zal je er wel sliks of druppelbanden ophebben :lol:
M'n neefje had die ook op de R1 en na 4000km kon je het canvas zien :shock:

mvg Nico
MG Breva 850
patrick k100

ja nen r1 nie vergelijken met nen k hé
IB1

Bericht door IB1 »

Mijn PR (2 voor en 3 achter) gingen 31k km mee. Voor was op, achter had nog een paar duizend km over. Maar ik vervang die liefst samen en met oog op de winter had ik de hele set vervangen.
Eentje met 2 wielen en een stuur.
GSMax

Bericht door GSMax »

IB1 schreef:Mijn PR (2 voor en 3 achter) gingen 31k km mee. Voor was op, achter had nog een paar duizend km over. Maar ik vervang die liefst samen en met oog op de winter had ik de hele set vervangen.
Tesamen opgelegd? En voor was rapper weg dan achter :-? :?: Denk dat het bij de meesten andersom is, allez, bij mij toch....
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
stefke2

Bericht door stefke2 »

GSMax schreef:
IB1 schreef:Mijn PR (2 voor en 3 achter) gingen 31k km mee. Voor was op, achter had nog een paar duizend km over. Maar ik vervang die liefst samen en met oog op de winter had ik de hele set vervangen.
Denk dat het bij de meesten andersom is, allez, bij mij toch....
bah nee, mijn voorbanden zijn meestal wat vroeger versleten dan de achterste, op ongeveer al mijn motoren... 8-)
GSMax

Bericht door GSMax »

Serieus? En hoe verklaart ge dat?
Grtz
Marc

moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

Ook mijn voorband slijt harder dan achter.
Geef alleen gas om de snelweg op te komen... daarna niet meer... :grin:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
sjezer
Contacteer:

Bericht door sjezer »

Jawadde dadde!!! 31duizend kilometer met nen achterband?? straf!

Ik was al fier dat die PR2 het 12000km had uit gehouden :lol:
'08 R1200R : BMC luchtfilter + Memjet + Laseruitlaat lijn + Wilberswinkel voor en achter = Feest!
willy

Bericht door willy »

GSMax schreef:Serieus? En hoe verklaart ge dat?
Bij mij is dat ook het geval, ook altijd al geweest.
Hoe komt zoiets? Meer remmen dan gasgeven??? :oops:
GSMax

Bericht door GSMax »

Bizar... :-? Soit de Metzeler Tourance EXP's zijn eraf gegaan op 13500kms. Achterband was op, de voorband kon nog een paar duizend mee. Remblokken waren nog goed, raak die dan ook raar of zelden aan :wink: 8-)

Nu nieuw setje Michelin Pilot Road 3 TRAIL erop en ik moet zeggen dat die reuze meevallen, na een paar honderd kms. Zéér gewillig in de bochten, nog geen stapjes opzij gezet, ook niet in de regen. En vooral geen rolweerstand lawaai meer, wat die EXP's wel hadden :grin:
Grtz
Marc

sjezer
Contacteer:

Bericht door sjezer »

'k heb net een lang weekend Vogezen achter de rug. 'k Ben met een splinternieuw setje PR3 vertrokken.
Op zich een verre van slechte band voor normaal tot licht sportief rijden. Eens we er eens serieus aan draaiden was't wel een pak minder...

Die voorkant: wa is da? Eens ik echt sneller en agressiever begon te rijden ga de voorband sneller dan verwacht te kennen dat hij er geen zin meer in had. Een soort onrust, noem het dribbelen dat ik nog nooit eerder ondervond. Hierdoor kampte ik met licht onderstuur, waar een R altijd wel wat last van heeft, maar nu echt uitgesproken. Achteraan was er geen vuiltje aan de lucht.
let wel, 't is enkel bij serieus sportief gebruik dat dit euvel de kop op steekt.

Ik concludeer hieruit dat ik mij miskocht heb. Ik had vooraan de Pilot Power 3 moeten leggen want mijn rijstijl is blijkbaar te sportief voor de PR3.

Iemand intresse voor ne voorband MPR3 120/70-17? slechts 1700km gereden, geproduceerd in week 15 van dit jaar :mrgreen:
Voor 90€ moogt ge hem hebben...
'08 R1200R : BMC luchtfilter + Memjet + Laseruitlaat lijn + Wilberswinkel voor en achter = Feest!
Frans

Bericht door Frans »

De 1ste maal dat ik met een achterband aan 11dkm geraak en er zit nog rubber op. Begint wel een beetje hoekig te lopen bij bochtenwerk. Normaal met K1300GT 7dkm. Niet slecht .
aantzeetje

Bericht door aantzeetje »

Is nu mijn 3de MPR3 setje en de problemen die jij beschrijft ken ik niet. Sportieve rijstijl. Wel de eerste keer dat mijn voorband sneller versleten was dan mijn achterband. Rechts geen profiel meer. Van midden tot zijkant (+/- 3 mm van de boord) helemaal weg na 10.000 km (wat voor mij zeer veel is daar ik normaal slechts 8000 km met een setje doe). Verder mooi rond afgesleten. Bandenspanning staat op 2.5/2.6 voor en 2.8/2.9 achter. Dat dribbelen dat je beschrijft kan ook aan het type asfalt liggen. Meer en meer gieten ze ander type asfalt (lees groter kaliber gebroken steenslag) in de bochten in streken waar er tijdens de winter sneeuw ligt of ijsvorming voorkomt om te vermijden dat je met de wagen weliswaar minder snel zou uitbreken.
De RT weegt te zwaar om een Pilot Power te leggen. Is me zwaar afgeraden door BMW Busquets in Taragona (Spanje)
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
GSMax

Bericht door GSMax »

sjezer schreef:'k heb net een lang weekend Vogezen achter de rug. 'k Ben met een splinternieuw setje PR3 vertrokken.
Op zich een verre van slechte band voor normaal tot licht sportief rijden. Eens we er eens serieus aan draaiden was't wel een pak minder...

Die voorkant: wa is da? Eens ik echt sneller en agressiever begon te rijden ga de voorband sneller dan verwacht te kennen dat hij er geen zin meer in had. Een soort onrust, noem het dribbelen dat ik nog nooit eerder ondervond. Hierdoor kampte ik met licht onderstuur, waar een R altijd wel wat last van heeft, maar nu echt uitgesproken. Achteraan was er geen vuiltje aan de lucht.
let wel, 't is enkel bij serieus sportief gebruik dat dit euvel de kop op steekt.

Ik concludeer hieruit dat ik mij miskocht heb. Ik had vooraan de Pilot Power 3 moeten leggen want mijn rijstijl is blijkbaar te sportief voor de PR3.
Heb ik nooit gehad met de MPR3, nu op de GS niet, en vroeger op mijn K1300S niet, en ook niet op circuit. En "eens serieus aan de gas draaien" is zéér relatief op uw R of mijn GS, in vergelijking met de BMW K1300 motoren, maar zelfs dan nooit last van onderstuur of "dribbelen" van het voorwiel. Zou inderdaad wel eens aan het asfalt kunnen gelegen hebben :-?
Grtz
Marc

sjezer
Contacteer:

Bericht door sjezer »

Den achterkant heeft grip genoeg om hem op serieuze hellingshoek zeer vlot open te draaien, dat is't probleem niet.
De miserie zit hem vooraan. En 't was op diverse soorten asfalt. Kameraad 1 op nen 1100GS met Conti road attacks draaide harder of even hard den hoek om als ik en ondervond nergens last van. kameraad 2 op een 1100S stond op BT16's en had ook nergens last van. Hiervoor had ik Dunlop sportsmarts en ondervond ik evenmin dit gedrag.

kameraad 1 heeft ook een tijdje met de mijne gereden en merkte het ook op. 't ligt aan den band. easypeasy :grin:
patrick k100

Fabriqoasefeitse niewoar :grin:
Plaats reactie