K1200LT - piepende remmen

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
rolf
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2004, 12:49

K1200LT - piepende remmen

Bericht door rolf »

Onlangs de nieuwe K1200LT gekocht, maar bij lage snelheid en langzaam remmen maakt de achterrem piepend geluid. Probleem is volgens de dealer bekend en alles nagecheckt d.I. goede schijven en laatste generatie van remblokjes. BMW schijnt op het probleem te werken. Zijn er meer k1200lt rijders met dit euvel??
Martin
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 okt 2004, 22:11
Locatie: Lummen

Re: nieuwe k1200lt met nog steeds piepende remmen

Bericht door Martin »

rolf schreef:Onlangs de nieuwe K1200LT gekocht, maar bij lage snelheid en langzaam remmen maakt de achterrem piepend geluid. Probleem is volgens de dealer bekend en alles nagecheckt d.I. goede schijven en laatste generatie van remblokjes. BMW schijnt op het probleem te werken. Zijn er meer k1200lt rijders met dit euvel??
Hey Rolf, ben ook onlangs in bezit van nieuw LT, eigenlijk heb ik daar nog niet echt op geluisterd, want meestal als ik vertrek heb ik reeds mijn helm opstaan met leuke radiomuziek via intercom, zal niet dadelijk zijn maar, ik ga toch bij een volgend gebruik eens luisteren zonder helm, of is het echt hard te horen en tegen welke snelheid, van zodra ik een testje gedaan heb laat ik iets weten of mijne dit ook doet, intussen veel succes met zoekwerk naar de oorzaak.
Groetjes
Martin
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

:?:
Laatst gewijzigd door Iron Gonzo op 01 feb 2007, 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Alain48

Bericht door Alain48 »

Hey Rolf,
heb een LT van 2002. De mijne piept ook aan de achterrem. De remschijf werd al eens door BMW vervangen, dit naar aanleiding van een terugroepactie. Maar het bleek geen oplossing te zijn. Piept nu nog !!! Heb de remblokken wat bijgeschuurd, dat gaat dan weer goed voor een tijdje, maar komt terug. Misschien moet BMW eens een geventileerde schijf monteren, het is maar een gedacht hé. Maar ik weet niet of ze dat hebben.
Martin
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 okt 2004, 22:11
Locatie: Lummen

Bericht door Martin »

Ik heb een test gedaan zonder helm, rustig bij mij achter op gras, dan is het wel licht hoorbaar, maar bij grotere snelheid op de weg is het niet hoorbaar voor mij, ik vermoed dat de reden te zoeken is bij de remschijf zelf omdat deze vol is en zonder gaten.
indien uw daeler een oplossing gevonden heeft wil je mij dan iets laten weten, want het kan mischien nog erger worden, dus moet verder afwachten.
Groetjes
Martin
brit

Bericht door brit »

de remmen op mijn 12gs piepen ook soms (in het begin meer dan nu). komt enkel voor bij zacht remmen aan lage snelheid of wanneer het remhendel zachtjes wordt gelost. heb nog 12gs'en gehoord die het ook doen. ook 1150gs'en bouwjaar 2003...

denk dat één en ander ligt aan de remblokken. enkele maanden geleden een gesprek hieromtrent gehad met een bmw dealer. bmw zou andere remblokken met een langere levensduur ontwikkeld hebben.

mij stoort het piepen niet... ik vind de remmen van bmw van zéér hoog niveau (het deelintegraal systeem).
Eric
Berichten: 153
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:48
Locatie: Reet / Prov: Antwerpen

Bericht door Eric »

een hulpmiddel voor piepende schijven dat vroeger al eens werd toegepast is over uw remschijven te wrijven met krijt, het hielp best een tijdje.
Alles gaat slechter onder druk

R 1200 CL (ervoor K1100LT)
BMW Motor Club Vlaanderen lid n°2352585
WALTER GSAdventure
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 sep 2004, 14:12
Woonplaats: MINDERHOUT
Locatie: MINDERHOUT HOOGSTRATEN

remmen

Bericht door WALTER GSAdventure »

rolf,

vroeger of misschien nu nog,maar ik spreek dan wel over auto's, staken tussen het remblokje en het pistonnetje schrilplaatjes om dat euvel op te lossen.
Wat je kan doen is de remblokjes gangbaar maken d.w.z. hun ligplaats waar ze over glijden zuiver maken en deze lichtjes insmeren met bronsvet.
:wink:
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
belga1976
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2004, 21:24

mogelijke oplossing voor remmen die piepen

Bericht door belga1976 »

http://www.bmwlt.net/ubbthreads/showthr ... 5&o=0&vc=1

ga gewoon naar http://www.bmwlt.net kijk in hall of wisdom II, zoek voor brakes
Overgeobsedeerde eigenaar van een K1200LT_Elite die opgroeide als een zoon van een ex-zwaantje (motorcycle-cop) Altijd op zoek naar nieuwe vrienden met dezelfde interesses.
Plaats reactie