GIVI E55 Maxia op R1200RT
Moderator: GVN
GIVI E55 Maxia op R1200RT
Beste,
Na lang wikken en wegen ga ik de E55 topkoffer van Givi aanschaffen op de R1200RT. Er zullen hier wel voor- en tegenstanders van zijn maar toch even een vraagje.
In de koffer zitten extra led stoplichten ingebouwd. Kan ik deze gewoon aftakken van de remlichtbekabeling of niet (storing canbus?)
Iemand raad?
Dankje
Peter
Na lang wikken en wegen ga ik de E55 topkoffer van Givi aanschaffen op de R1200RT. Er zullen hier wel voor- en tegenstanders van zijn maar toch even een vraagje.
In de koffer zitten extra led stoplichten ingebouwd. Kan ik deze gewoon aftakken van de remlichtbekabeling of niet (storing canbus?)
Iemand raad?
Dankje
Peter
HONDA TRANSALP - HONDA VARADERO - HONDA SUPER BLACKBIRD XX - BMW R1150RT - HONDA PAN EUROPEAN - BMW K1200RS - nu R1200RT (2008)
-
John
- Contacteer:
Re: GIVI E55 Maxia op R1200RT
Dat kan als het inderdaad Led's zijn. Maar ben je zeker dat het "stoplichten" zijn?
Hey, bedankt voor je reactie. Vermoed het wel omdat men in de beschrijving bij Rad spreekt over ingebouwde remlichten.
Zij bieden nu een E55 maxia "deluxe aan". Daar zijn deze leds fabriek af reeds ingebouwd.
Weet niet of het een makkelijk werkje is om deze aan te koppelen...
Peter
Zij bieden nu een E55 maxia "deluxe aan". Daar zijn deze leds fabriek af reeds ingebouwd.
Weet niet of het een makkelijk werkje is om deze aan te koppelen...
Peter
HONDA TRANSALP - HONDA VARADERO - HONDA SUPER BLACKBIRD XX - BMW R1150RT - HONDA PAN EUROPEAN - BMW K1200RS - nu R1200RT (2008)
-
John
- Contacteer:
Gewoon de draadjes verbinden met je stoplicht. Maarheuuu...zit er een kontakt-schakeling tussen de koffer en de dragerplaat?
Ja dat contact is aanwezig tussen koffer en plaat. Dus storing Canbus ga ik niet hebben dan denk je?
Peter
Peter
-
John
- Contacteer:
Neen, normaal gezien niet. Maar die contacten is ander koek! Die durven al eens falen. Al zeker niet gaan schuren op die dingen maar steeds proberen van proper te houden.
Wat WD40 bij het reinigen van je motor (en dan denk ik, of hoop ik dat de topkoffer er even af gaat) inspuiten helpt.
Wat WD40 bij het reinigen van je motor (en dan denk ik, of hoop ik dat de topkoffer er even af gaat) inspuiten helpt.
Zal ik doen John! Bedankt voor je advies. Heb hier nog massa's WD40 staan...
Ik zal trachten een foto te posten als alles erop zit.
Ik zal trachten een foto te posten als alles erop zit.
Ik had blijkbaar nog niet genoeg gewikt en gewogen
Heb dan toch maar nieuwe originele topkoffer besteld.
507 euro's inclusief verzendkosten en aanpasbaar slot.
Spuiten in kleur van motor zal voor later tijdstip zijn.
Van mij mag hier slotje op.
Heb dan toch maar nieuwe originele topkoffer besteld.
507 euro's inclusief verzendkosten en aanpasbaar slot.
Spuiten in kleur van motor zal voor later tijdstip zijn.
Van mij mag hier slotje op.
De 1200RT heeft geen lampen met dubbele draad.
Gewone 21W lampjes met enkele draad. Het is de boordcomputer die de intensiteit regelt.
Dus ook geen aparte draad voor de "remlichtfunctie".
Misschien dat de led's in de koffer hetzelfde effect hebben als de originele lichten. (dim- en remlicht)
Gewone 21W lampjes met enkele draad. Het is de boordcomputer die de intensiteit regelt.
Dus ook geen aparte draad voor de "remlichtfunctie".
Misschien dat de led's in de koffer hetzelfde effect hebben als de originele lichten. (dim- en remlicht)
R1200RT, again 

-
John
- Contacteer:
Juist Sven! Maar omdat het Led's zijn gaan die flauw branden bij achterlicht en feller oplichten bij remlicht.
Het werkt ook met gloeilampjes maar dan mogen het maar "kerstboom-verlichting-lampjes" zijn.
Ik dacht dat die vroeger in die koffers zaten. Nu dus Led's?
Het werkt ook met gloeilampjes maar dan mogen het maar "kerstboom-verlichting-lampjes" zijn.
Ik dacht dat die vroeger in die koffers zaten. Nu dus Led's?