Ik zoek een makkelijke oplossing om de moto, een R1200RT, te verplaatsen in de garage.
Voorwaarde is dat hij wel op de middenbock kan.
Ik heb een plaat voor onder de middenbock van Datona maar ben hier helemaal niet tevreden over, wieltjes lopen heeeeel stroef en onderplaat buigt door.
Wie heeft een ideale oplossing die makkelijk weg kan met het gewicht van de RT ?
grtz
Chris.
verplaatsen moto, garagehulp
Moderator: GVN
verplaatsen moto, garagehulp
R1200RT 2005
Re: verplaatsen moto, garagehulp
er bestaan wel degelijk solide parkeerhulpen hoor...
vraag eens aan de koppel dewelke hij verkoopt?? desnoods een stel degelijke wielen zetten onder degene die je nu hebt en er een ijzer oplassen ter versteviging..
vraag eens aan de koppel dewelke hij verkoopt?? desnoods een stel degelijke wielen zetten onder degene die je nu hebt en er een ijzer oplassen ter versteviging..
-
Dirk Pauwels
Ik heb al bijna 20 jaar de allereerste versie van de Telefix Motoboy in gebruik, ondertussen is er een versie 3, wat er vrij handig en degelijk uitziet:
http://www.youtube.com/watch?v=9vw4KwOHy8E
Goedkoop zijn ze niet, maar aanzienlijk beter dan de goedkopere op de markt.
Hou er rekening mee dat je wel een min of meer effen vloer nodig hebt, beton gaat ook, maar vraagt wat meer aandacht en kracht bij het verrollen vh geheel. Hoe groter de wielen hoe beter.
Ik heb ook nog een ander systeem voor moto's zonder bok, van Datona, en dat is wel heel goed en degelijk, maar kun jij dus niets mee doen.
Ik heb ook nog een selfmade systeem, bestaat uit een stukje oprijgoot van een remorque waar ik 4 wieltjes onder gezet heb met L beugels (Ik noem het mijn skatebord), en dat net boven de grond hangt. leg je tussen voor en achterwiel, duw je moto naar voor zodat achterwiel op de "skatebord" staat, en je kan de moto in het kleinste hoekje rangeren. Zal vast ook wel ergens in de handel verkrijgbaar zijn.
http://www.youtube.com/watch?v=9vw4KwOHy8E
Goedkoop zijn ze niet, maar aanzienlijk beter dan de goedkopere op de markt.
Hou er rekening mee dat je wel een min of meer effen vloer nodig hebt, beton gaat ook, maar vraagt wat meer aandacht en kracht bij het verrollen vh geheel. Hoe groter de wielen hoe beter.
Ik heb ook nog een ander systeem voor moto's zonder bok, van Datona, en dat is wel heel goed en degelijk, maar kun jij dus niets mee doen.
Ik heb ook nog een selfmade systeem, bestaat uit een stukje oprijgoot van een remorque waar ik 4 wieltjes onder gezet heb met L beugels (Ik noem het mijn skatebord), en dat net boven de grond hangt. leg je tussen voor en achterwiel, duw je moto naar voor zodat achterwiel op de "skatebord" staat, en je kan de moto in het kleinste hoekje rangeren. Zal vast ook wel ergens in de handel verkrijgbaar zijn.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Heb al jaren een parkeerhulp van Hein Gericke (rolplaat met 4 blokkeerbare wielen). Diende reeds voor de RT 1150, de GT 1200 en nu voor de GT 1600. Met de RT kon je het makkelijkst rondbollen omdat die perfect in balans lag. De GT's komen met het voorwiel op de grond maar ook dat stelt geen probleem.
Een vlakke vloer bolt wel het makkelijkst.
Een vlakke vloer bolt wel het makkelijkst.
-
edargpu
@RTChris,
je hebt pb
je hebt pb
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles
"" R1200GS Adventure ""
"" R1200GS Adventure ""
-
pvde
- Contacteer:
Yep,
Ik ben al jaren tevreden van mijn Telefix Moto-Boy I (maar dan wel het oude vorige model)
Nu hebben ze een nieuwe model en via deze link kun je hun volledige gamma zien.
http://www.telefix-products.de/category ... ategory=11" onclick="window.open(this.href);return false;
PS: Mods, er kunnen nog steeds geen foto's geplaatst worden
Houdoe
Ik ben al jaren tevreden van mijn Telefix Moto-Boy I (maar dan wel het oude vorige model)
Nu hebben ze een nieuwe model en via deze link kun je hun volledige gamma zien.
http://www.telefix-products.de/category ... ategory=11" onclick="window.open(this.href);return false;
PS: Mods, er kunnen nog steeds geen foto's geplaatst worden
Houdoe

ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L