Op mijn K1300R heb ik vrij veel last van windgeruis in mijn helm daarom ben ik in eerste instantie op zoek gegaan naar gehoorbescherming.
Ik heb Variphone V-sil moto doppen op maat laten maken maar ondanks de sterkste filter is dit voor mij onvoldoende.
Een Schuberth S2 lines (witte helm met blauwe streep in het midden) staat ook op het programma maar is momenteel nog niet leverbaar.
Als derde oplossing heb ik het sportwindscherm vervangen. De wind werd door dit sportscherm net naar de onderkant van mijn helm geblazen waardoor ik bij een normale zithouding alle wind net op die plaats kreeg dat het in mijn helm voor het meeste lawaai zorgde. Met het standaard K1300R scherm zou ook dat probleem een stuk minder moeten zijn.
Omdat ik zo een plastiek scherm niet zag zitten ben ik op zoek gegaan naar een carbon exemplaar.
Bij BMW is dit natuurlijk gewoon te bestellen maar daar vragen ze rond de €300 voor dergelijk ding. Veel geld voor wat het is en wat zoekwerk bracht mij op deze site:
http://motorcarbonfiber.com/en/" onclick="window.open(this.href);return false; waar ze te koop worden aangeboden voor €89.
Bestelling werd vlug geplaatst maar de levering liet op zich wachten want de eigenaar van deze website blijkt zijn carbon onderdelen te verzenden uit China.
Eigenlijk werd mijn bestelling vrij snel verzonden maar ik had de pech dat de vrienden van onze Belgische douane interesse hadden in mijn pakje. Hun interesse heeft me uiteindelijk zeker 14 dagen extra wachttijd en in totaal €35 gekost (BTW en administratiekosten).
Enfin het is aangekomen en ondertussen op mijn motor geplaatst en ondanks de wachttijd + extra douanekost ben ik er best tevreden over.
Pasvorm is goed en het carbon ziet er ook goed uit met een mooi laagje vernis op.
Ik had de verkoper ingelicht over mijn douaneverhaal en verteld dat ik nog een paar collega BMW rijders kende die misschien ook interesse hadden in één van zijn onderdelen waarop hij me volgende kortingscode van 15% doorstuurde: CLUBFLANDERS15 die kan gebruikt worden bij volgende bestellingen.
Indien er dus iemand interesse heeft in carbon stukken kan men hier gebruik van maken.
Graag wil ik nog even duidelijk stellen dat ik verder geen banden heb met deze verkoper, er dus niets aan verdien, en al zeker niet verantwoordelijk ben indien er iets fout zou gaan bij een bestelling! Maar 't is hier een forum en daarom wou ik het delen. Kan je er uw voordeel mee doen dan is het goed meegenomen. Betrouw je het niet, wil je het na 5 dagen in huis hebben of ben je gewoon geen internetshopper dan zou ik het niet doen.
Carbon onderdelen
Moderator: GVN
Carbon onderdelen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
YOwan
Re: Carbon onderdelen
Hoi Zwiep,
Net ff gaan piepen op die site....
Voorspatbord voor de K1300R voor 149 pleurokes, bij BMW kost dat iets minder dan 300 euro !
Iets om te onthouden....
Goeie tip
Grtz.
YOwan
p.s. uw nieuw 'ruitje' ziet er goed uit ! (helaas niets voor mij, GPS zou zo in volle 'weer en wind' staan)...
Net ff gaan piepen op die site....
Voorspatbord voor de K1300R voor 149 pleurokes, bij BMW kost dat iets minder dan 300 euro !
Iets om te onthouden....
Goeie tip
Grtz.
YOwan
p.s. uw nieuw 'ruitje' ziet er goed uit ! (helaas niets voor mij, GPS zou zo in volle 'weer en wind' staan)...
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
Heffing voor internationale particuliere import, 38% over €89,00? Wat is dan de max. vrijjstelling?
Heb je al bij Ilmberger gekeken? Wordt algemeen als de referentie gezien wanneer het om kwalitatief en hoogwaardig carbon gaat. Is natuurlijk iets duurder, maar op termijn misschien beter? (goedkoop carbon durft wel eens te verkleuren na lange blootstelling aan UV straling) .
PS: het lijkt om een Spaanse site te gaan. Is het niet het probleem van de verkoper om ervoor te zorgen dat je als klant niet moet opdraaien voor het feit dat hij zijn productie heeft verlegd naar een laagloonland?
PS: het lijkt om een Spaanse site te gaan. Is het niet het probleem van de verkoper om ervoor te zorgen dat je als klant niet moet opdraaien voor het feit dat hij zijn productie heeft verlegd naar een laagloonland?
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Inderdaad YOwan goeie prijzen op MCF daarom wou ik het er wel op wagen alleen jammer dat het van buiten de Europese unie moest komen.
@lekkerweg
Minder dan €22 is volledige vrijstelling.
Is het bedrag van aankoop tussen de €22 en de €150 dan betaal je BTW.
Kan je niet bewijzen dat de waarde van uw zending minder dan €150 is dan betaal je BTW en invoerrechten.
Naast de 21% BTW die ik moest betalen kwam er nog een bedrag van €12 bij voor Bpost (inklaring) en nog ergens een Euro of drie vier voor...???
Ilmberger had volgens mij zo geen klein schermpje in hun aanbod maar hun kwaliteit zal idd wel goed zijn.
Tijd zal uitwijzen of deze carbon te lijden heeft onder de zon. Hopelijk niet.
Motorcarbonfiber is ook Spaans maar probeer die douanekosten maar eens terug te krijgen. Daar ben ik zelfs niet aan begonnen, de totaalprijs is uiteindelijk ook redelijk gebleven.
@lekkerweg
Minder dan €22 is volledige vrijstelling.
Is het bedrag van aankoop tussen de €22 en de €150 dan betaal je BTW.
Kan je niet bewijzen dat de waarde van uw zending minder dan €150 is dan betaal je BTW en invoerrechten.
Naast de 21% BTW die ik moest betalen kwam er nog een bedrag van €12 bij voor Bpost (inklaring) en nog ergens een Euro of drie vier voor...???
Ilmberger had volgens mij zo geen klein schermpje in hun aanbod maar hun kwaliteit zal idd wel goed zijn.
Tijd zal uitwijzen of deze carbon te lijden heeft onder de zon. Hopelijk niet.
Motorcarbonfiber is ook Spaans maar probeer die douanekosten maar eens terug te krijgen. Daar ben ik zelfs niet aan begonnen, de totaalprijs is uiteindelijk ook redelijk gebleven.