garantie 2 + 2
Moderator: GVN
garantie 2 + 2
Heeft er iemand de exacte voorwaarden -op papier- van de garantieverlenging 2 + 2 ??
Er staat wel een link online maar die schenkt me geen voldoening. Raadpleeg uw -of niet de uwe- concessiehouder, laat ik dat nou net niet willen doen, ik wil duidelijkheid op papier, ergens moet er -online- toch wel een document van bestaan??
http://www.bmw-motorrad.be/be/nl/index. ... tie22-vlan
Er staat wel een link online maar die schenkt me geen voldoening. Raadpleeg uw -of niet de uwe- concessiehouder, laat ik dat nou net niet willen doen, ik wil duidelijkheid op papier, ergens moet er -online- toch wel een document van bestaan??
http://www.bmw-motorrad.be/be/nl/index. ... tie22-vlan
Re: garantie 2 + 2
Danny,
Ik heb net de papieren van mijn 2+2 nog in mijn handen gehad. Vrij recent : oktober 2012.
Als je tot maandag kan wachten wil ik alles inscannen en naar je doormailen.
Ik heb net de papieren van mijn 2+2 nog in mijn handen gehad. Vrij recent : oktober 2012.
Als je tot maandag kan wachten wil ik alles inscannen en naar je doormailen.
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
om 't in één woord te zeggen "schitterend" !!!
bedankt
bedankt
Danny,
Met behulp van mijn amateuristisch scannerke toch ook nog iets kunnen forceren.
Check uw mailbox.
Met behulp van mijn amateuristisch scannerke toch ook nog iets kunnen forceren.
Check uw mailbox.
Greetz,
P@trick
P@trick
Gedaan, Marc en Patrick merci... 
-
Relax
4 jaar geleden kostte dat 312 euro of zoiets.
Vanaf een bepaald aantal km's (of jar) zakt de tussenkomst met 10% per 10.000 km of zo en na 80.000 km is 't vat af.
't Is ook niet voor alles: ik meen enkel bewegende onderdelen (of net niet?).
Externe firma, dus niet BMW. Enkele dealers hebben samenwerking blijkbaar stopgezet wegens niet naar behoren werken. De vraag is wie just niet tevreden was, de klant of de dealer.
Vanaf een bepaald aantal km's (of jar) zakt de tussenkomst met 10% per 10.000 km of zo en na 80.000 km is 't vat af.
't Is ook niet voor alles: ik meen enkel bewegende onderdelen (of net niet?).
Externe firma, dus niet BMW. Enkele dealers hebben samenwerking blijkbaar stopgezet wegens niet naar behoren werken. De vraag is wie just niet tevreden was, de klant of de dealer.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Triumph komt met iets gelijkaardig op de proppen.
Best interessant voor de veelrijder die een jaar of 5 trouw blijft aan z'n motor.
http://bmc-triumph.be/BMC%20Assenede/Ga ... l_0112.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Best interessant voor de veelrijder die een jaar of 5 trouw blijft aan z'n motor.
http://bmc-triumph.be/BMC%20Assenede/Ga ... l_0112.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn dealer heeft het afgeraden omdat het geen garantie is maar een verzekering. Er staat zelfs letterlijk in dat breuk door off road rijden niet verzekerd is, dus met gs was mijn beslissing vlug gemaakt.
R100RT 1980 met zijspan
Moto Guzzi Griso 1200 8v SE
Moto Guzzi Griso 1200 8v SE
welja,
een breuk van off-road is denk ik nergens garantie.
ik heb dit 4.5jaar geleden er wel bij genomen en een maand voor het einde van de verlengde garantie, alternator kapot( anders rond de 1500euro),
en deze hebben ze zonder kosten vervangen,
dus géén procentjes eraf.
Het is wel zo dat de dealer niet graag garantiegevallen doet omdat ze daar maar een bepaalde vergoeding-tijd voor krijgen,
dus als het wat tegenvalt dan werken ze voor minder.
groeten
een breuk van off-road is denk ik nergens garantie.
ik heb dit 4.5jaar geleden er wel bij genomen en een maand voor het einde van de verlengde garantie, alternator kapot( anders rond de 1500euro),
en deze hebben ze zonder kosten vervangen,
dus géén procentjes eraf.
Het is wel zo dat de dealer niet graag garantiegevallen doet omdat ze daar maar een bepaalde vergoeding-tijd voor krijgen,
dus als het wat tegenvalt dan werken ze voor minder.
groeten
-
Relax
Vreemd. Daar was men héél duidelijk over: inleveren op basis van km's of jaren. Zou dat dan afromen tbv de dealer zijn, om eventueel verlies op te vangen?
I respect your opinion. But I don't give shit.
zou mischien kunnen maar bij mij heeft hij er niets voor aangerekend,
ik denk dat het ook wat met de goodwill van de dealer te maken heeft.
groeten
ik denk dat het ook wat met de goodwill van de dealer te maken heeft.
groeten
Dankzij die 2+2 garantie werd bij mijn GS een lekkende keerring aan de boite onder garantie vervangen op 4jaar en 3 maand.
AMS heeft daar initieel moeilijk over gedaan maar omdat het lek al vastgesteld werd tijdens de garantieperiode (en genoteerd werd op de fiche) werd de herstelling alsnog volledig onder garantie uitgevoerd. Ik ga er wel van uit dat zij die kosten in Bornem kunnen recupereren. 'T zou anders nogal gortig worden dat zij voor die kosten moeten opdraaien voor een 2ehands motor die origineel bij een andere dealer werd aangekocht.
AMS heeft daar initieel moeilijk over gedaan maar omdat het lek al vastgesteld werd tijdens de garantieperiode (en genoteerd werd op de fiche) werd de herstelling alsnog volledig onder garantie uitgevoerd. Ik ga er wel van uit dat zij die kosten in Bornem kunnen recupereren. 'T zou anders nogal gortig worden dat zij voor die kosten moeten opdraaien voor een 2ehands motor die origineel bij een andere dealer werd aangekocht.
R1200GS LC
Hier heb ik de 2 jaar extra garantie van de dealer bij de aankoop gekregen (als salonactie). Wat die garantie precies inhoud weet ik niet, maar ik verwacht toch dat het gewoon een verlenging is van de algemene garantie.
Eentje met 2 wielen en een stuur.
Wel dat is het niet, toch niet helemaal, er is wel degelijk rekening gehouden zoals Relax zegt met afschrijving, kilometers etc...
verder vallen een pak slijtagedelen buiten de garantie. dat een versleten remblok,banden etc...er niet bij zitten kan ik vatten maar bv een lekkende ESA kan je op je buik schrijven.
beetje zonde een veerpoot van 800€ die niet geacht wordt het langer dan 2 jaar uit te zingen??
verder vallen een pak slijtagedelen buiten de garantie. dat een versleten remblok,banden etc...er niet bij zitten kan ik vatten maar bv een lekkende ESA kan je op je buik schrijven.
beetje zonde een veerpoot van 800€ die niet geacht wordt het langer dan 2 jaar uit te zingen??
Danny schreef:Wel dat is het niet, toch niet helemaal, er is wel degelijk rekening gehouden zoals Relax zegt met afschrijving, kilometers etc...
hola en toen ik het erbij nam vertelden ze me dat die ESA wel onder die garantie valt......
-
Dirk Pauwels
Ik vermoed dat die extra garantie zoals bij andere merken (ook automerken) ook volgens het principe van een verzekering werkt (zoals hier al gezegd door iemand) en dus bij een derde partij afgesloten wordt. Dit was alleszins bij mijn KTM en bij mijn Seat zo. Bij de KTM niet nodig gehad, bij de Seat wel (3jaar oud) en alles correct afgehandeld, niets moeten betalen.
Als je het gratis aangeboden krijgt uiteraard doen, is beter dan niets, ook als je bv eenmalig 300 euro moet betalen kan het je wel heel wat meer besparen. Er zullen zoals Relax en Danny zeggen uiteraard wel kleine lettertjes zijn, maar die zijn er ook bij de garantie van BMW de eerste 2 jaar. Die doen ook moeilijk als je na 100.000km op 2 jaar nog een garantie geval hebt, en die zullen ook moeilijk doen bij problemen na off road gebruik bij een GS etc......
Als je het gratis aangeboden krijgt uiteraard doen, is beter dan niets, ook als je bv eenmalig 300 euro moet betalen kan het je wel heel wat meer besparen. Er zullen zoals Relax en Danny zeggen uiteraard wel kleine lettertjes zijn, maar die zijn er ook bij de garantie van BMW de eerste 2 jaar. Die doen ook moeilijk als je na 100.000km op 2 jaar nog een garantie geval hebt, en die zullen ook moeilijk doen bij problemen na off road gebruik bij een GS etc......
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
Chris Wils
Hallo.
Garantie is garantie,punt uit,allez,zo zou het moeten zijn.
100.000 km op 2 jaar,op 5.000km op 2 jaar,dat mag geen verschil uitmaken normaal.
Ik heb het ooit voorgehad met een Nomad tent, gekocht bij AS Adventure
in Shoten,5 jaar garantie,na 2 jaar,3 maanden gaan rondcrossen in Amerika,
en de tent een keer of 70 opgesteld.Net de laaste week scheurt de tent door,net
naast de ritssluiting van de ingang,nog wat verder gesukkeld,en terug in België,
terug naar Schoten.Ze zouden ze opsturen naar Nederland,om te zien of het
garantie was,neen dus,reden:te intensief gebruik.Een tent word mormaal maar
5 a 6 keer per jaar opgesteld,en 70 keer op die 3 maanden,was volgens Nomad
te veel,daar zit ge dan he,met uw 5 jaar garantie.Ik heb dan maar bij Bever een
andere tent gekocht en die gaat reeds 10 jaar mee,nu zonder garantie.
Dus garantie is een rekbaar begrip,bij den ene wel,bij den andere niet,ze vinden
altijd wel wat om er zich uit te lullen,en als ge niet op uw strepen staat,zijde gezien.
Salu.
Chris.
Garantie is garantie,punt uit,allez,zo zou het moeten zijn.
100.000 km op 2 jaar,op 5.000km op 2 jaar,dat mag geen verschil uitmaken normaal.
Ik heb het ooit voorgehad met een Nomad tent, gekocht bij AS Adventure
in Shoten,5 jaar garantie,na 2 jaar,3 maanden gaan rondcrossen in Amerika,
en de tent een keer of 70 opgesteld.Net de laaste week scheurt de tent door,net
naast de ritssluiting van de ingang,nog wat verder gesukkeld,en terug in België,
terug naar Schoten.Ze zouden ze opsturen naar Nederland,om te zien of het
garantie was,neen dus,reden:te intensief gebruik.Een tent word mormaal maar
5 a 6 keer per jaar opgesteld,en 70 keer op die 3 maanden,was volgens Nomad
te veel,daar zit ge dan he,met uw 5 jaar garantie.Ik heb dan maar bij Bever een
andere tent gekocht en die gaat reeds 10 jaar mee,nu zonder garantie.
Dus garantie is een rekbaar begrip,bij den ene wel,bij den andere niet,ze vinden
altijd wel wat om er zich uit te lullen,en als ge niet op uw strepen staat,zijde gezien.
Salu.
Chris.
Een voordeel is dat er een deel onder EU richtlijnen valt.
Een kennis heeft met zijn BMW aan 170d km (net geen 2 jaar oud) nog zonder problemen garantie gekregen. Zolang er niets in de kleine lettertjes staat heb je juridisch een poot om op te staan, als je die 'als een goede huisvader' gebruikt. Maar dan zeggen ze misschien dat een goede huisvader niet met de motor rijdt. Remmen e.d. zijn slijtonderdelen, maar ESA kan in mijn ogen moeilijk een slijtonderdeel genoemd worden. Ik ben benieuwd wat volgens BMW de nominal levensduur van het ESA systeem is.
Maar zoals altijd met garantiegevallen is het je garage die het voor je moet opnemen bij BMW. Daarom we niet meer met een BMW wagen rijden.
Een kennis heeft met zijn BMW aan 170d km (net geen 2 jaar oud) nog zonder problemen garantie gekregen. Zolang er niets in de kleine lettertjes staat heb je juridisch een poot om op te staan, als je die 'als een goede huisvader' gebruikt. Maar dan zeggen ze misschien dat een goede huisvader niet met de motor rijdt. Remmen e.d. zijn slijtonderdelen, maar ESA kan in mijn ogen moeilijk een slijtonderdeel genoemd worden. Ik ben benieuwd wat volgens BMW de nominal levensduur van het ESA systeem is.
Maar zoals altijd met garantiegevallen is het je garage die het voor je moet opnemen bij BMW. Daarom we niet meer met een BMW wagen rijden.
Eentje met 2 wielen en een stuur.
-
Flat Twin Power
Dit heb ik gevonden.
Er is dus veel die veel geld kan kosten die uitgesloten is van de extra garantie.
UITGESLOTEN VAN GARANTIE:
1.Lekkages van olie.
2.Onderdelen die onderhevig zijn aan verhoogde natuurlijke slijtage zoals:
•Koppeling en drukgroep
•Uitlaat en katalysator
•Remmen en remschijven
•Vering en schokdempers (inclusief ESA-vering)
•Frame en kuipdelen of kuipbekleding
3.Slijtageonderdelen die tot de onderhoudsplicht behoren zoals:
•Accu
•V-riemen
•Distributieketting
•Ketting en tandwielen
•Lampen
•Ontstekingskaarsen
•Banden
•Binnenbanden
•Filters
Er is dus veel die veel geld kan kosten die uitgesloten is van de extra garantie.
UITGESLOTEN VAN GARANTIE:
1.Lekkages van olie.
2.Onderdelen die onderhevig zijn aan verhoogde natuurlijke slijtage zoals:
•Koppeling en drukgroep
•Uitlaat en katalysator
•Remmen en remschijven
•Vering en schokdempers (inclusief ESA-vering)
•Frame en kuipdelen of kuipbekleding
3.Slijtageonderdelen die tot de onderhoudsplicht behoren zoals:
•Accu
•V-riemen
•Distributieketting
•Ketting en tandwielen
•Lampen
•Ontstekingskaarsen
•Banden
•Binnenbanden
•Filters
-
pacman_cs
Valt er dan nog iets onder die extra garantie?????
Ze zouden beter een lijst publiceren met wat wel nog onder die extra garantie valt.
Extra lucht in je banden misschien
Ze zouden beter een lijst publiceren met wat wel nog onder die extra garantie valt.
BMW R1100R bj '95
-
Flat Twin Power
Idd als je dit leest is betalen voor die extra garantie weggesmeten geld. De onderdelen met het grootste risico op defecten vallen er niet onderpacman_cs schreef:Valt er dan nog iets onder die extra garantie?????