terug roep actie new gs

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
carlgs
Berichten: 64
Lid geworden op: 01 nov 2009, 11:16

terug roep actie new gs

Bericht door carlgs »

http://www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/1 ... terug.html" onclick="window.open(this.href);return false;
vasco66
Berichten: 306
Lid geworden op: 24 sep 2007, 20:09
Locatie: Ham

Re: terug roep actie new gs

Bericht door vasco66 »

begint al goe
Danny
Berichten: 6460
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: terug roep actie new gs

Bericht door Danny »

met andere woorden ze gaan een vernauwing in een oliekanaal plaatsen want de pomp van de motor die geeft natuurlijk flink debiet :mrgreen:

De terugloop naar 't carter vergroten zal allicht een mogelijke aanpassing worden in de toekomst... ben benieuwd.

In 't verleden (enkel 1150) hadden ze een dubbele krukaskeerring, maw die lekten nog errrrrg zelden in vergelijking met sommige 1100derden (spreek wel over krukas niet 't hierboven vermelde) op de 1200 opnieuw hardleers en een enkele erin terwijl er plaats was voor de dubbele maar 't ging nie genoeg kapot... soms krijg ik dat gevoel van 't gaat nie genoeg kapot. Al mag ik zelf tot hiertoe (hout vasthouden) absoluut nie klagen.
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: terug roep actie new gs

Bericht door Dirk Pauwels »

Wat had je verwacht dan bij een nieuw model? Verbaast mij wel een beetje dat ze er pas achterkomen als ze al begonnen zijn met uitlevering....Zegt veel over de manier van testen na ontwikkeling en beloofd weinig goeds. Moesten ze geen schrik hebben van olie op de achterband en bijhorende rechtszaken zou er wss niets aan gedaan worden... En dan die oplossing.... da's het gevolg aanpakken en niet de oorzaak. Zal wel weer ettelijke bouwjaren duren voor de oorzaak wordt aangepakt. Eigenlijk is het toch een bende amateurs en poenpakkers bijeen..... :roll:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Flat Twin Power

Re: terug roep actie new gs

Bericht door Flat Twin Power »

Dirk Pauwels schreef:Wat had je verwacht dan bij een nieuw model? Verbaast mij wel een beetje dat ze er pas achterkomen als ze al begonnen zijn met uitlevering....Zegt veel over de manier van testen na ontwikkeling en beloofd weinig goeds. Moesten ze geen schrik hebben van olie op de achterband en bijhorende rechtszaken zou er wss niets aan gedaan worden... En dan die oplossing.... da's het gevolg aanpakken en niet de oorzaak. Zal wel weer ettelijke bouwjaren duren voor de oorzaak wordt aangepakt. Eigenlijk is het toch een bende amateurs en poenpakkers bijeen..... :roll:
En toch koopt iedereen lustig een nieuwe GS, zonder dat iemand er al een meter mee gereden heeft of er een testverslag verschenen is.
BMW zal wel weer de klanten als testpiloot gebruiken, hopelijk hebben de mensen die zo'n eerste model besteld of gekocht hebben geen al te
grote miserie want eerst moet je een boel poen op tafel leggen en dan mag je nog fungeren als testkonijn ook.
Dergelijke zaken sterkt me nog meer in mijn overtuiging om nooit of te nimmer het eerste bouwjaar van iets te kopen.
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: terug roep actie new gs

Bericht door Dirk Pauwels »

Koop met zijn allen A.U.B. massaal de nieuwe GS1200, zeker de huidige GS1150 rijders, dan kan ik hopelijk een mooie 1150 kopen voor weinig geld, dan kom ik wel toe tot ik zo oud ben da'k mijn been niet meer over het zadel krijg zonder stalen verpleegster.... :lol:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Danny
Berichten: 6460
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: terug roep actie new gs

Bericht door Danny »

Het is niet enkel BMW he gasten, geen enkele leverancier/bouwer neemt nog de tijd, kijk maar naar jarenlange rots in de branding Toyota meer terugroepacties dan leveringen... :roll:

Hoedanook ik had een 1150 van 't eerste uur die nooit een krimp gaf, een factor geluk is er ook mee gemoeid maar 't zijn en blijven poenpakkers alle producenten.

een vernauwing plaatsen is op zich ook geen foute oplossing, beter dan algemeen druk verlagen en andere te smeren delen als gevolg ook minder geven. de terugloop van de bak moet groter en dat zal wel gauw gebeuren, niet te pessimistisch zijn. :mrgreen:
Motard de l'Allier
Berichten: 545
Lid geworden op: 19 mar 2007, 13:50
Woonplaats: Auvergne (Fr.)
Locatie: Auvergne (Fr.)
Contacteer:

Re: terug roep actie new gs

Bericht door Motard de l'Allier »

Inderdaad, begint al goed :-?
Klanten als testpiloot, daar mogen ze toch een korting voor geven mijn gedacht :lol: :lol:

Mvg Motard de l'Allier :wink:
CZ400 -> YZ125 -> KLX250 -> R100RT -> GS1100 '94 -> GS1100 '98 + CB500 -> F650 GS '10 (T)-> 0
vasco66
Berichten: 306
Lid geworden op: 24 sep 2007, 20:09
Locatie: Ham

Re: terug roep actie new gs

Bericht door vasco66 »

ik hoop er op dat het goed komt
en dat zal wel denk ik :grin:
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: terug roep actie new gs

Bericht door Jo De Paepe »

ik hoop er op dat het goed komt
en dat zal wel denk ik
tuurlijk dat het goed komt . Na enkele jaren is alles OK. tegen dan brengt men wel weer iets anders uit om te testen :-?
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
Danny
Berichten: 6460
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: terug roep actie new gs

Bericht door Danny »

Seg zeurpietjes ik lees toch nergens dat iemand een nieuwe BMW "moet" kopen he, iedereen gaat uit vrije wil naar de dealer toe, legt vrijwillig zijn centen op de toonbank en kiest zelf 't model en zelfs kleurke. Een Honda of andere dealer is misschien dichter bij je deur... :lol:

Niemand hier heeft al de nieuwe GS gereden, laat staan dat enkelingen er ene besteld hebben en 't is al gezaag dat 't nie normaal is, zeker van diegene die gene gekocht hebben en allicht de eerste 10 jaar ook nie doen :mrgreen:
Eerst maar eens zien hoe alles loopt, dit is een probleem waar in België al niemand last van gaat hebben want 't word op voorhand aangepakt!

Gelukkig bestaat er geen huwelijksforum om op te posten want ik denk dat er aan jullie eega -ook vrijwillig gekozen veronderstel ik- al wel meer -onverwachte- productiefouten, maandelijkse lekken, storingen in de boordcomputer geweest zijn dan een aan een nieuwe BMW maar of je daar evenveel plezier aan hebt beleefd dan aan je motor en even vaak mee plat bent gegaan en met een glimlach weer rechtop kwam betwijfel ik ??? :clown:

Ook de inruilwaarde -van de BMW- ligt vast hoger, zelfs met lekkende keerring... dus relativeren guys :mrgreen: :lol:
Geert_GS
Berichten: 407
Lid geworden op: 07 apr 2009, 20:40
Locatie: tegen het Mechelse stadje

Re: terug roep actie new gs

Bericht door Geert_GS »

Danny schreef:Seg zeurpietjes ik lees toch nergens dat iemand een nieuwe BMW "moet" kopen he, iedereen gaat uit vrije wil naar de dealer toe, legt vrijwillig zijn centen op de toonbank en kiest zelf 't model en zelfs kleurke. Een Honda of andere dealer is misschien dichter bij je deur... :lol:

Niemand hier heeft al de nieuwe GS gereden, laat staan dat enkelingen er ene besteld hebben en 't is al gezaag dat 't nie normaal is, zeker van diegene die gene gekocht hebben en allicht de eerste 10 jaar ook nie doen :mrgreen:
Eerst maar eens zien hoe alles loopt, dit is een probleem waar in België al niemand last van gaat hebben want 't word op voorhand aangepakt!

Gelukkig bestaat er geen huwelijksforum om op te posten want ik denk dat er aan jullie eega -ook vrijwillig gekozen veronderstel ik- al wel meer -onverwachte- productiefouten, maandelijkse lekken, storingen in de boordcomputer geweest zijn dan een aan een nieuwe BMW maar of je daar evenveel plezier aan hebt beleefd dan aan je motor en even vaak mee plat bent gegaan en met een glimlach weer rechtop kwam betwijfel ik ??? :clown:

Ook de inruilwaarde -van de BMW- ligt vast hoger, zelfs met lekkende keerring... dus relativeren guys :mrgreen: :lol:
Amai,Danny.
Ik kan het niet beter verwoorden.
Heb op dit forum ook al gemeld dat ik een lekkende ESA vering vooraan had en dat was dan het vorige model R1200GS.
Ondertussen probleemloos vervangen bij de dealer en dit door tussenkomst van "Herr BMW" desondanks de motor uit de garantieperiode viel. :thumright:
Dus,zagen en zeuren kan iedereen maar ik vermoed toch niet dat BMW alles aan het toeval zal over laten en zeker niet
nu omdat er op het vlak van de "allrounders" genoeg concurrentie op de markt is.

Diegenen die zo klagen en zagen over de algemene kwaliteit van een bepaalde BMW bike kan dus met gemak zijn/haar
gading vinden bij andere motormerken.
Hopelijk blijven jullie dan ook wel gespaard van eventuele kinderziektes bij hun nieuwe modellen. :-?

Grtz,Geert
st1100
Berichten: 931
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: terug roep actie new gs

Bericht door st1100 »

ik ben voor terugroepacties. Toch beter dan niets te zeggen en probleem in stilte op te lossen , en dan den een na de andere ergens in europa in panne te laten vallen.... of zijn we de ringantennes al vergeten.

Hoe meer terugroepacties hoe beter , dat is een teken dat ze de problemen aan het oplossen zijn.... en niks is 100% perfect zelf Honda doet terugroepacties.
Brutus1
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 dec 2012, 08:50
Locatie: Pajottenland

Re: terug roep actie new gs

Bericht door Brutus1 »

tweede terugroepactie in Canada is een feit, deze maal problemen met de ASC. Met wat geluk zijn al de problemen opgelost als de eerste in België geleverd worden :?:
J@n
Berichten: 347
Lid geworden op: 10 sep 2010, 09:29
Woonplaats: Baal
Locatie: Vlaams Brabant

Re: terug roep actie new gs

Bericht door J@n »

Laat de Canadezen maar testrijder spelen voor BMW. :cry:
vasco66
Berichten: 306
Lid geworden op: 24 sep 2007, 20:09
Locatie: Ham

Re: terug roep actie new gs

Bericht door vasco66 »

tegen da wij belgen onze gs mogen afhalen
is hij volledig in orde
:grin:
Brutus1
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 dec 2012, 08:50
Locatie: Pajottenland

Re: terug roep actie new gs

Bericht door Brutus1 »

niet dus :-( , mag volgende week binnen voor afdichtring versnellingsbak
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: terug roep actie new gs

Bericht door Man in Black »

op hoeveel km?
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: terug roep actie new gs

Bericht door GSrijder »

Is geen dringende zaak. Wordt normaal bij volgende onderhoud uitgevoerd.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Plaats reactie