bike-to-bike bluetooth intercom
Moderator: GVN
bike-to-bike bluetooth intercom
Wij zijn aan het kijken om een bluetooth intercom systeem aan te kopen. Om te kunnen praten met de duo en ook van bike-to-bike. Het is absoluut niet de bedoeling van ons leven te gaan vertellen tussen de bestuurders onderling. Gewoon , tegen de andere kunnen zeggen dat het tijd is voor een plaspauze/tanken/eten , put in de weg , grind en olieplekken van die dingen.
Maar volgens de uitleg die ik nu gekregen heb , is dit (na koppelen) een voice gestuurd kanaal dat altijd open staat (telkens nadat er geluid geweest is). Maar krijg je dan niet ongelooflijk dikwijls stoorgeluiden binnen , en hoe kan je dan bepalen of iets voor de 'andere' bestuurder of de duo bestemd is?? Iemand ervaring mee?
Voorlopig gaat de voorkeur naar een scala rider G4 of G9.
Maar volgens de uitleg die ik nu gekregen heb , is dit (na koppelen) een voice gestuurd kanaal dat altijd open staat (telkens nadat er geluid geweest is). Maar krijg je dan niet ongelooflijk dikwijls stoorgeluiden binnen , en hoe kan je dan bepalen of iets voor de 'andere' bestuurder of de duo bestemd is?? Iemand ervaring mee?
Voorlopig gaat de voorkeur naar een scala rider G4 of G9.
Re: bike-to-bike bluetooth intercom
Bij Sena SMH10 koppel je tot max. 4 headsets met elkaar. Meestal is het echter enkel met mijn eigen duo-passagier, maar het kan ook met iemand op een andere moto (in allerbeste omstandigheden - op papier - tot 900 meter).
Om de intercom-communicatie te starten tik ik gewoon op de knop van de bt-unit op de helm, om het gesprek te eindigen gewoon een nieuwe tik. Verbinding moet dus absoluut niet open blijven staan, dus ook geen storende bijgeluiden.
Om de intercom-communicatie te starten tik ik gewoon op de knop van de bt-unit op de helm, om het gesprek te eindigen gewoon een nieuwe tik. Verbinding moet dus absoluut niet open blijven staan, dus ook geen storende bijgeluiden.
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Wij rijden nu al bijna 3jaar met de scala rider G4 en zijn hier zeer tevreden over. De bike to bike werkt zeer goed.
Voordelen zijn: makkelijk in gebruik, de baterij gaat lang mee (zeker 2 tot 3dagen), makkelijk zelf te plaatsen.
Nadelen: Als je met de andere aan het praten bent en de gps heeft iets te melden valt de communicatie uit zonder dat de andere dit door heeft. Als de lijn met de andere is weggevallen moet je toch wel hard roepen om de lijn terug te openen (als je aan het licht staat en je roep boe om de lijn te openen kijken de omstaanders soms wel eens raar op), Je kan de lijn wel open laten staan door 1maal op de verbindingsknop te duwen. In het begin is het soms wel een gedoe, maar eens je het toestel door hebt, is het een plezier om mee rond te rijden.
Guy
Voordelen zijn: makkelijk in gebruik, de baterij gaat lang mee (zeker 2 tot 3dagen), makkelijk zelf te plaatsen.
Nadelen: Als je met de andere aan het praten bent en de gps heeft iets te melden valt de communicatie uit zonder dat de andere dit door heeft. Als de lijn met de andere is weggevallen moet je toch wel hard roepen om de lijn terug te openen (als je aan het licht staat en je roep boe om de lijn te openen kijken de omstaanders soms wel eens raar op), Je kan de lijn wel open laten staan door 1maal op de verbindingsknop te duwen. In het begin is het soms wel een gedoe, maar eens je het toestel door hebt, is het een plezier om mee rond te rijden.
Guy
R1200GS 2008 - K100RS 1991
In "Motoren en toerisme" van deze of vorige maand is er een test van alle systemen verkrijgbaar op de markt.
Groetjes
Groetjes
Als je je kont verbrandt heb je geluk dat je niet andersom stond!
-
SaP
- Contacteer:
Wij zeer content van scala rijder g9.
Het wegvallen van de communicatie door gps werd bij ons onlangs opgelost door een update.
Nu hoor je biep als communicatie even wegvalt.
Ik ben super fan.
Het wegvallen van de communicatie door gps werd bij ons onlangs opgelost door een update.
Nu hoor je biep als communicatie even wegvalt.
Ik ben super fan.
Honda Hornet => BMW Scarver => BMW F700GS
wat leesvoer? Mijn blog: http://sapvertelsels.blogspot.be/
Bedankt allemaal voor de reactie , pak van m'n hart. Ik vreesde een pak miserie samen met wat gebruiksgemak te krijgen , maar blijkbaar valt dat allemaal goed mee. Straks naar de winkel....
Was van vorige maand.soupapke schreef:In "Motoren en toerisme" van deze of vorige maand is er een test van alle systemen verkrijgbaar op de markt.
Groetjes
R1200GS.
Sinds een paar weken tot aankoop overgegaan maar het volume en de klankkwaliteit van de G9 vallen tegen.(rij met oordopjes) Volgens de winkel , is het normaal dat het maximum volume van bt set lager ligt dan bedraad (om batterijen te sparen) Maar hebben ze geen klachten over de klankkwaliteit. En dat ik eens moest nakijken of de luidsprekers wel recht voor m'n oren hangen. En ze hebben gelijk , hier zouden de luidsprekers moeten hangen :

De uitsparingen voor de luidsprekertjes zitten in m'n shoei Neotec dus niet op de plaats van m'n oren. Is er nog iemand die dit probleem heeft , of ligt het aan m'n oren
Maar feit blijft dat dit me nooit bedraad opgevallen is....en het ook nooit een probleem geweest is.

De uitsparingen voor de luidsprekertjes zitten in m'n shoei Neotec dus niet op de plaats van m'n oren. Is er nog iemand die dit probleem heeft , of ligt het aan m'n oren
Maar feit blijft dat dit me nooit bedraad opgevallen is....en het ook nooit een probleem geweest is.
Ik heb nog met de Neotec gereden in combinatie met de G9 + oordoppen + de mouskes weer over de speakers en ik vond de kwaliteit nog steeds uitstekend.
Alles duidelijk hoorbaar en ook telefoneren en communiceren ging perfect.
Greets
Alles duidelijk hoorbaar en ook telefoneren en communiceren ging perfect.
Greets
Misschien de vraag stellen of uw oren wel op de juiste plaats staan.... 
-
SaP
- Contacteer:
Harald schreef:Misschien de vraag stellen of uw oren wel op de juiste plaats staan....
Wij hebben ook tijdje moeten zoeken om de oortjes te hangen.
Ventje rijdt ook met oordopjes maar geen probleem.
En micro netjes voor de mond is ook belangrijk.
Honda Hornet => BMW Scarver => BMW F700GS
Iedereen bedankt voor de nuttige tips! Alle problemen met de scala rider G9 zijn opgelost.
Klankkwaliteit en volume : de oortje bleken op een slechte plaats te staan , waarschijnlijk zijn de uitsparingen in de shoei aan de hoge kant. En een paar centimeter verplaatsen maakt een immens verschil , zowel ivm volume als klank zelf. Dus even met naald en draad de velcro tegen de wangkussens , en klaar.
De unit zat wat in de weg om de helm dicht te klappen dus wat achteruit gezet. De standaard klem is zeer dik , overdreven dik zelfs : dus met een rubber minder staat dat ook wel goed vast en verder de vijl ertegen op de krapste puntjes. Voorheen had de helm door die klem meer opening dan een vrouw met weeën maar nu past alles veel beter...
Verder de mikrofoonarm uit de weg laten (vast) zetten , met naald en draad.

Klankkwaliteit en volume : de oortje bleken op een slechte plaats te staan , waarschijnlijk zijn de uitsparingen in de shoei aan de hoge kant. En een paar centimeter verplaatsen maakt een immens verschil , zowel ivm volume als klank zelf. Dus even met naald en draad de velcro tegen de wangkussens , en klaar.
De unit zat wat in de weg om de helm dicht te klappen dus wat achteruit gezet. De standaard klem is zeer dik , overdreven dik zelfs : dus met een rubber minder staat dat ook wel goed vast en verder de vijl ertegen op de krapste puntjes. Voorheen had de helm door die klem meer opening dan een vrouw met weeën maar nu past alles veel beter...
Verder de mikrofoonarm uit de weg laten (vast) zetten , met naald en draad.