ABS controlelampje

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Supermario

Re: ABS controlelampje

Bericht door Supermario »

Joris, kijk eens goed of je gaskabels goed in de "gaines" zitten.
Kun je enkel zien als je plastiek deraf is.

Grtn, Mario
K1600GTL 2011 + R1200GSA 2016 LC
1150rt

Bericht door 1150rt »

hey Mario

gisteren mijn vrouw euh motor :lol: nog ontkleed maar alles kabels zitten goed en lopen vlot...nog andere suggesties?

gr
Joris
Danny

Bericht door Danny »

trek de stiftbobijnen eens één voor één los (stekkertje losmaken is genoeg) de motor moet slechter lopen als je ze losmaakt en plots vlotter draaien als je de stekker weer aansluit.
de kabels kunnen wel vlot gaan maar zitten ze ook werkelijk goed in de houder aan elk gasklephuis, he je de TPS geraakt een tik gegeven??
benzineleidingen juist aangesloten (voeding retour niet gewisseld)
injecteurstekker niet geraakt of losgemaakt aan één van beide kanten??
genoeg "verse" brandstof in de tank??
1150rt

Bericht door 1150rt »

hey Danny

de benzineleiding kan ik toch niet verkeerd aansluiten? De snelkoppelingen zijn verschillend gemonteerd op beide leidingen. Zal wel die stekkers eens losmaken en terug bevestigen maar zal niet meer voor vandaag zijn. Heb gisteren en eergisteren al genoeg 'plastiek verwijderd en gemonteerd'...mijn goesting is voor dit weekend voorbij :). Zal het deze week wel eens op een avond doen
Danny

Bericht door Danny »

ik zeg het maar voeding en retour omdat dat bij sommige niet omgekeerd is gemonteerd zodat je ze wel kan wisselen :mrgreen:

de rest is effe nakijken kan hooguit 5 minuten duren :wink:
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Danny schreef:Vaak verdragen ABS pompen geen omgekeerde (hoge druk) de blokken terugduwen kan tegenwoordig een pomp al om zeep helpen (kijk maar naar mercedes Vito/viano) beter is de nippel effe te openen en dan de blokken terug te duwen.
oke 't is wa extra en je kan al eens morsen (en dan??) je kuist het netjes weer op maar je pomp is nog heel. daarna 't systeem effe spoelen en je bent weer gerust... :mrgreen:
Goeien tip. ik doe gewoonlijk eerst het dekseltje vh reservoir los (bij een recent abs de dop van het circuit op de unit), eigenlijk vooral omdat de blokken dan makkelijker terug te duwen zijn.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Plaats reactie