Zumo 660

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Nitchiebeer

Zumo 660

Bericht door Nitchiebeer »

Dankzij het deskundige advies van den Danny heb ik mijn Zumo 660 op mijn 1150 RT kunnen aansluiten. Probleem is dat de beugel van de Ram Mount om deze op het stuur te bevestigen precies te klein is want ik kan de vijzen niet op de beugel draaien ! Vraag is nu natuurlijk ; ben ik een kieken :oops: of is dat werkelijk zo en moet je een andere mount kopen ?
Harald

Re: Zumo 660

Bericht door Harald »

Moeilijk te zeggen.
post is een foto dan zien we "echt" wat je probleem is :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Danny

Bericht door Danny »

Om op 't stuur van een RT -of beter rond- te zetten is de beugel inderdaad te klein vrees ik.
een bout met rammount zal beter zijn

denk dat jij deze wil hebben

Afbeelding
Nitchiebeer

Harald, de beugel is niet lang genoeg om op het smalle gedeelte van het stuur te kunnen bevestigen, dwz ik kan de vijzen er niet opdraaien. Zou ne cm of 2 - 3 langer moeten zijn.

Danny, jouw oplossing ziet er mij proper uit ! Weet je toevallig ook waar je zoiets kan krijgen ?

Thanks guys !
Jempi58

Bericht door Jempi58 »

Ik heb gebruik gemaakt van Migsel onderdeel dat bovenaan het dashbord word gemonteerd. (zie link) http://www.softsolutions.be/GPS/accesso ... 1150PS.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik vind de gps te laag staan als je deze op het stuur monteerd. je bent te ver van de weg afgeleid en dit kan gevaarlijk zijn. Als hij bovenkant van het dashbord staat kan je perfect de gps en de weg in de gaten houden.
lekkerweg

Bericht door lekkerweg »

quote="Jempi58" :de gps te laag staan als je deze op het stuur monteerd. je bent te ver van de weg afgeleid en dit kan gevaarlijk zijn. Als hij bovenkant van het dashbord staat kan je perfect de gps en de weg in de gaten houden.

Durf al niet meer in de spiegels te kijken, want die zitten niet alleen laag, maar ook nog eens aan de zijkanten.
Danny

Bericht door Danny »

Ja mannekes nie overdrijven he, te ver afgeleid, een motard doet niks anders dan rondzien, een blik op de GPS zal 't verschil nie maken.
ik ben ook fan van hoger zetten maar uiteindelijk kijk je ook naar je klokken, spiegels of zelfs knoppen op 't stuur.
de mounts boven op het dash zijn natuurlijk erg netjes maar ook redelijk prijzig :mrgreen: voor elk wat wils. :wink:
Harald

Bericht door Harald »

@ Nitchiebeer

Nu begrijp ik je beter denk ik.
Je bedoelt dus die U beugel.

Het stuur van een 1150 lent zich niet echt om daar een U beugel rond te draaien.
beter met de oplossing die Danny heeft geplaatst of een centrale plaats boven de tellers.

Ik had de mijne daar staan. :wink:
Danny

Bericht door Danny »

deze dan maar...

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Danny op 10 mar 2013, 07:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Harald

Bericht door Harald »

Dat is voor een 1200 Danny.
Maar onlangs stond er hier ééntje te koop voor een 1150 RT.
Danny

Bericht door Danny »

ja dat klopt ik dacht dat het een 1200 was :clown: soooooory
p@rick

Bericht door p@rick »

Danny schreef:Ja mannekes nie overdrijven he, te ver afgeleid, een motard doet niks anders dan rondzien, een blik op de GPS zal 't verschil nie maken.
ik ben ook fan van hoger zetten maar uiteindelijk kijk je ook naar je klokken, spiegels of zelfs knoppen op 't stuur.
de mounts boven op het dash zijn natuurlijk erg netjes maar ook redelijk prijzig :mrgreen: voor elk wat wils. :wink:

Volledig akkoord met Danny.
Ik heb acht à negen jaren lang rondgereden met zo'n ramkogel in het stuur gedraaid, eerst op de 1150RT, daarna op de 1200RT. Tussendoor nog wel wat andere tweedehandse mounts gekocht, uitgetest en weer doorverkocht, want - voor mij althans - was de montage op het stuur ideaal.

Afbeelding

Het alu-hulsje zat over het "niet-schroefdraad"-gedeelte van de bout, waardoor de kogel iets hoger kwam te staan en het natuurlijk ook perfect mogelijk werd om de bout met een steeksleutel vast te zetten.

Fotootjes met (toen nog) de Zumo 550, dewelke kort daarna vervangen werd door een 660...

Afbeelding
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Nitchiebeer

@ p@trick, waar heb je dat bolletje en de rest gehaald ? Ziet er mij inderdaad een propere en flexibele oplossing uit. :-)
Danny

Bericht door Danny »

kijk eens hoveel keus :mrgreen:

http://www.waypointzolder.be/accessoires/RAM/RAM.asp

met wat zoeken allicht nog goedkoper te vinden :wink:

zo eentje heb ik nog liggen, kan je ook mits een busje in 't midden van 't stuur plaatsen. doe er toch niks mee

Afbeelding
p@rick

Bericht door p@rick »

Nitchiebeer schreef:@ p@trick, waar heb je dat bolletje en de rest gehaald ? Ziet er mij inderdaad een propere en flexibele oplossing uit. :-)

Ik heb dat destijds gewoon via 'n mailtje besteld bij Softsolutions in Beringen (of was het Paal), voorafbetaald en enkele dagen later lag het bij mij in de brievenbus. Kostte mij toen iets van een 19 euro dacht ik (+ een beetje voor de verzending).
Softsolutions maakt tegenwoordig deel uit van de Waypoint-groep, dus nu misschien best eens een mailtje sturen naar info.zolder@waypointgps.be en informeren of de bout nog in hun gamma zit. Bart Mertens was toen degene met wie ik destijds alles afhandelde.
Waypoint heeft ook een vestiging in Leuven, daarvoor mailen naar info.leuven@waypointgps.be
Stuur mischien best mijn foto van de losse bout mee, zodat ze zeker de juiste aanbieden. Enne... schroefdraad moet M8 zijn, er bestaat immers ook een M6-variant waar je niets mee bent. Het hulsje maakte géén deel uit van de levering, maar werd gewoon afgezaagd van een buisje van de juiste diameter. Als je zo geen passend buisje kan vinden leg je gewoon een stuk of tien, vijftien rondelletjes op elkaar, die gaan ook niet lopen onderweg.
Greetz,

P@trick
p@rick

Bericht door p@rick »

Nitchiebeer schreef:@ p@trick, waar heb je dat bolletje en de rest gehaald ? Ziet er mij inderdaad een propere en flexibele oplossing uit. :-)
hier vind je het eventueel ook.
Greetz,

P@trick
Mil

Bericht door Mil »

p@rick schreef:

Ik heb dat destijds gewoon via 'n mailtje besteld bij Softsolutions in Beringen (of was het Paal), voorafbetaald en enkele dagen later lag het bij mij in de brievenbus. Kostte mij toen iets van een 19 euro dacht ik (+ een beetje voor de verzending).
Softsolutions maakt tegenwoordig deel uit van de Waypoint-groep, dus nu misschien best eens een mailtje sturen naar info.zolder@waypointgps.be en informeren of de bout nog in hun gamma zit. Bart Mertens was toen degene met wie ik destijds alles afhandelde.
Waypoint heeft ook een vestiging in Leuven, daarvoor mailen naar info.leuven@waypointgps.be
Stuur mischien best mijn foto van de losse bout mee, zodat ze zeker de juiste aanbieden. Enne... schroefdraad moet M8 zijn, er bestaat immers ook een M6-variant waar je niets mee bent. Het hulsje maakte géén deel uit van de levering, maar werd gewoon afgezaagd van een buisje van de juiste diameter. Als je zo geen passend buisje kan vinden leg je gewoon een stuk of tien, vijftien rondelletjes op elkaar, die gaan ook niet lopen onderweg.
In Kessel-lo hebben ze er een hele hoop in de winkel hangen, dus waarschijnlijk in Zolder ook.
Leven is het meervoud van lef...
Plaats reactie