Garmin Express
Moderator: GVN
Garmin Express
Nieuw programma van Garmin om je toestel te onderhouden
http://software.garmin.com/nl-BE/express.html
http://software.garmin.com/nl-BE/express.html
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
Re: Garmin Express
Veelbelovend...
Toch even de kat uit de boom kijken, want veel beloven en weinig geven... Juist ja
Toch even de kat uit de boom kijken, want veel beloven en weinig geven... Juist ja
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
precies wat p@rick schrijft: eerst maar eens dit lezenPolleke G schreef:Nieuw programma van Garmin om je toestel te onderhouden
Voor degene die de kaarten op de oude manier willen installeren hier de link
http://www.mywaypoint.nl/page/faq/artikel/239
Bij Garmin hebben ze er niet aan gedacht dat er mensen zijn die de kaarten ook op de PC willen hebben
http://www.mywaypoint.nl/page/faq/artikel/239
Bij Garmin hebben ze er niet aan gedacht dat er mensen zijn die de kaarten ook op de PC willen hebben
Er is een update voor Garmin Express was voorheen 2.1.8 is nu 2.1.10 op mijn pc met win 7 werkt het vlotter.
Toch wel , maar de knop staat wat ongelukkig , waardoor je erover keekPolleke G schreef:....Bij Garmin hebben ze er niet aan gedacht dat er mensen zijn die de kaarten ook op de PC willen hebben
Waarom het bij een zumo standaard alleen op gps staat is me een raadsel , maar het is wel zo.

probeer het maar eens ,die knop heb ik gevonden en daar houdt het op, hij wil niet verder,zelfs als ik alleen de Benelux wil laden,hij installeert niet op de PC,trauwens op het GPS forum zijn al 11bladzijden over Garmin Expres geschreven over dat het niet werkt
-
jantje beton
Pol je heb je gelijk dikke misserie haal je op je nek gewoon afblijven en op de oude gewoonte proberen hoop voor iedereen dat het zo kan lukken 
BEN WEER EENS ONLINE
-
adventure1200
Vandaag updates op pc en zumo 350 op 35 min tijd met Garmin Express maar keuze programma zoals bovenste posting van welke kaarten er te laden zijn op pc of op toestel zie ik niet ???
Ofwel gebeurt dit automatisch indien er geen opslaggeheugen meer genoeg is en je zo keuze moet maken !
greetz
Ofwel gebeurt dit automatisch indien er geen opslaggeheugen meer genoeg is en je zo keuze moet maken !
greetz
Polleke G schreef:
....Bij Garmin hebben ze er niet aan gedacht dat er mensen zijn die de kaarten ook op de PC willen hebben
St1100 schreef:
Toch wel , maar de knop staat wat ongelukkig , waardoor je erover keek...
Polleke G schreef
probeer het maar eens ,die knop heb ik gevonden en daar houdt het op, hij wil niet verder,zelfs als ik alleen de Benelux wil laden,hij installeert niet op de PC,trauwens op het GPS forum zijn al 11bladzijden over Garmin Expres geschreven over dat het niet werkt.
Ja , dat is zo . Maar dan moet je niet schrijven dat Garmin er niet aan dacht. Ze hebben er wel aan gedacht , alleen het werkt niet en dat is een totaal ander verhaal
....Bij Garmin hebben ze er niet aan gedacht dat er mensen zijn die de kaarten ook op de PC willen hebben
St1100 schreef:
Toch wel , maar de knop staat wat ongelukkig , waardoor je erover keek...
Polleke G schreef
probeer het maar eens ,die knop heb ik gevonden en daar houdt het op, hij wil niet verder,zelfs als ik alleen de Benelux wil laden,hij installeert niet op de PC,trauwens op het GPS forum zijn al 11bladzijden over Garmin Expres geschreven over dat het niet werkt.
Ja , dat is zo . Maar dan moet je niet schrijven dat Garmin er niet aan dacht. Ze hebben er wel aan gedacht , alleen het werkt niet en dat is een totaal ander verhaal
-
bmwfreakske
Heb het vanmorgen maar op de "oude" maar degelijke manier gedaan.
Bedankt voor de link Polleke!
Bedankt voor de link Polleke!
Andalousie 09/2018
-
Supermario
Ik heb hier Garmin Expres e rook afgesmeten, had nieuwe pc gekocht en wou een nieuwere versie van Map Source erop zetten (One time).
Dit lukte mij enkel op mijn toestel, van Map Source was geen spoor te vinden op mijn PC.
Helpdesk van Garmin kon mij ook niet verder helpen ("Map Source is oude soft hé mijnheer"...).
Daarna hier de link van Polleken geprobeerd en alles lukt terug, nieuwe versie op toestel en op pc, we kunnen weer voor enkele jaren verder!
Dank Polleken voor de link.
Grtn, Mario
Dit lukte mij enkel op mijn toestel, van Map Source was geen spoor te vinden op mijn PC.
Helpdesk van Garmin kon mij ook niet verder helpen ("Map Source is oude soft hé mijnheer"...).
Daarna hier de link van Polleken geprobeerd en alles lukt terug, nieuwe versie op toestel en op pc, we kunnen weer voor enkele jaren verder!
Grtn, Mario
K1600GTL 2011 + R1200GSA 2016 LC
Als je 2013.40 als 'one time' update gekocht hebt , ben je 'gejost' zoals ze zeggen. (Wegens problemen op snelwegen en ronde punten , meer info : forum.gps.nl topic city navigator 2013.40 WACHTEN)
De problemen met 2013.40 zijn hoofdzakelijk in Nederland , ik heb enkele ritten gemaakt in België en geen probleem gevonden .Daarna een route met een stuk in Nederland en toen waren er wel fouten ,maar in Maastricht niet in België. Probeer maar eens een route te maken in Nederland zul je wel zien dat het hoofdzakelijk daar is .
Het is een nederlands forum , natuurlijk staan er meer/enkel gevallen van Nederland op. Maar waarom zou een 'kaartfout' zich beperken tot 1 land ?? Het eerste rond punt dat ik tegenkwam (en wel degelijk in België) had ik er al van. Probeer maar eens vanuit de Brugstraat , rond het gemeenteplein in Rijmenam naar de dijleweg te rijden.....rechts , blokje rond om vervolgens rechtdoor naar de dijleweg te gaan , zo gaat het in 2013.40. In mapsource en V2009 ging dat altijd perfect , by the way , vooruitgang zeker!!
Toch even een beetje duidelijkheid scheppen...Supermario schreef:Ik heb hier Garmin Expres e rook afgesmeten, had nieuwe pc gekocht en wou een nieuwere versie van Map Source erop zetten (One time).
Grtn, Mario
One Time / Lifetime zijn termen die gebruikt worden om aan te geven voor welke update-frequentie van het kaartmateriaal (City Navigator) je hebt gekozen. Bij One Time betaal je éénmalig voor een éénmalige update (eventueel ook de eerste gratis update als je daar recht op zou hebben) , bij Lifetime betaal je iets méér maar kan je tot vier keer per jaar de kaarten in je gps-toestel en op je computer actualiseren, en dat zolang Garmin jouw type gps-toestel ondersteunt.
Mapsouce en Basecamp zijn programma's waarmee je op je computer (Mapsource enkel voor PC, Basecamp voor Mac en PC) routes kan aanmaken, maar daarvoor moet je natuurlijk ook kaartmateriaal (City Navigator) op de computer hebben staan. Mapsource wordt niet meer vernieuwd, voor Basecamp worden er wel regelmatig updates vrijgegeven.
Jouw uitspraak een nieuwere versie van Map Source erop zetten (One time). Dit lukte mij enkel op mijn toestel, van Map Source was geen spoor te vinden op mijn PC is dus ergens niet correct. Wellicht bedoel je dat je wél de nieuwe kaarten op je gps hebt kunnen zetten, maar dat deze niét op je computer geinstalleerd werden. Mapsource of Basecamp op je gps-toestel installeren is dus zowiezo onmogelijk.
Basecamp (vervanger/opvolger van Mapsource) kan je vrij downloaden van de Garmin-site, evenals de updates van dat programma.
Als je toch nog met Mapsource wil werken, moet je zoeken naar een full-versie van dat programma om eerst te installeren, en dan (indien gewenst) de update naar een recentere versie erover installeren.
Garmin Express en MapUpdate tenslotte zijn programma's die je zouden moeten helpen om de nieuwe kaarten op je computer en gps-toestel te installeren. Jammer worden deze programma's al te vaak aangepast en zijn ze - voor velen - nog altijd niet duidelijk en/of gebruiksvriendelijk.
Greetz,
P@trick
P@trick
-
Supermario
Heb dus nieuwe pc aangeschaft en heb de laatste City Navigator (vorige versie was al enkele jaren oud) van de site gedownload, (one time) download op toestel lukt perfect zonder problemen.
Map Source heb ik er na veel moeite opgekregen (Basecamp wens ik niet omdat ik al 15 jaar met Map Source werk). Maar dit was versie 2012.1 en werkt niet correct met BMW Motorrad Navigator4 (waar dus 2013.4 op staat).
Updaten met Garmin Expres ging niet (kreeg steeds te lezen dat het toestel reeds upgedate was).
Met je link (die we vroeger allen gebruikten) lukt alles moeiteloos en staat nu ook versie 2013.4 op mijn PC.
Ik zal misschien dingen over het hoofd gekeken hebben bij het downloaden maar ben nu hopelijk nog enkele jaren goed (met Map source en geen Basecamp op PC).
Grtn, Mario
Map Source heb ik er na veel moeite opgekregen (Basecamp wens ik niet omdat ik al 15 jaar met Map Source werk). Maar dit was versie 2012.1 en werkt niet correct met BMW Motorrad Navigator4 (waar dus 2013.4 op staat).
Updaten met Garmin Expres ging niet (kreeg steeds te lezen dat het toestel reeds upgedate was).
Met je link (die we vroeger allen gebruikten) lukt alles moeiteloos en staat nu ook versie 2013.4 op mijn PC.
Ik zal misschien dingen over het hoofd gekeken hebben bij het downloaden maar ben nu hopelijk nog enkele jaren goed (met Map source en geen Basecamp op PC).
Grtn, Mario
K1600GTL 2011 + R1200GSA 2016 LC
Je bent opnieuw een en ander door elkaar aan't halenSupermario schreef:Map Source heb ik er na veel moeite opgekregen (Basecamp wens ik niet omdat ik al 15 jaar met Map Source werk). Maar dit was versie 2012.1 en werkt niet correct met BMW Motorrad Navigator4 (waar dus 2013.4 op staat).
Mapsource kan hoogstens versie 6.16.3 zijn (versie van oktober 2010, sindsdien steekt Garmin geen energie meer in Mapsource). Er is een essentieel verschil tussen de programma's op je computer (Mapsource max. 6.16.3 en/of Basecamp nu versie 4.1.1), en het kaartmateriaal waarvan de versie in jaar.xx wordt weergegeven, dus bv . 2012.10, 2013.40...
Voornaamste is dat je nu zowel op computer als op Navigator 4 de meest recente kaarten hebt staan (2013.40) en dat je ook good old Mapsource aan de praat hebt gekregen met die nieuwe kaarten. Is ook voor mij nog steeds pakken beter dan Basecamp waar ik na verschillende pogingen nog steeds mijn spreekwoordelijke draai niet in vind.
Greetz,
P@trick
P@trick
Ik vind Basecamp a pain in the arse
Vind daar ook geen logica in terug, zelfs niet met de hulpvideo's op youtube. En Garmin Express heeft bij mij ook niet gevraagd of de kaarten op mijn PC moeten gezet worden, met als gevolg enkel de 2013.40 op de Zumo maar niet op PC.... 
Grtz
Marc
Success Only Comes With Failure
Marc
Success Only Comes With Failure
Dat wordt jammer genoeg ook niet echt gevraagd of voorgesteld tijdens de procedure, maar de optie is wel voorzien. Het is wel zo dat de meesten uit gewoonte op 'ok' of ''doorgaan' blijven klikken, en daardoor ongewild aangeven dat ze de kaarten enkel op de gps willen.GSMax schreef:En Garmin Express heeft bij mij ook niet gevraagd of de kaarten op mijn PC moeten gezet worden, met als gevolg enkel de 2013.40 op de Zumo maar niet op PC....
Kijk nog eens even hierboven naar de reactie van ST1100 van 09/02013 11:39 u...
Greetz,
P@trick
P@trick
Basecamp is volgens mij ook (nog) niet de grote vooruitgang. Er zijn wel een paar pluspunten zoals : viapunten vallen automatisch op de weg als je in de buurt klikt , zodat je zelf niet tot 2meter moet inzoomen. (Echt , waarom heeft dat 10 jaar moeten duren) Verder dat je viapunten kan stil maken , alleen werkt dat volgens mij enkel in combinatie met een 340/350. Want ik had een route gemaakt voor 660 met allemaal stille viapunten volgens BC en had toch nog 3 die wel afgeroepen werden. En in mapsource waren de viapunten ook stil door ze goed te mikken (zoveel mogelijk op kruispunten , niet op een adres of poi) en meestal had ik er dan ook een paar die door de mazen glipten....dus op de moto totaal geen verschil , even slecht of goed. En in BC zie je de viapunten heel slecht staan , dat was veel beter in ms. Ook zie je de lengte van de route enz enkel via een omweg. Al bij al veel minder overzichtelijk.
Er zijn ook een paar grove nadelen , de routering loopt niet zo vlot : krijg meer rare routestukjes , en dat zijn niet alleen ronde punten , in Bc (kan ook mee aan de kaarten 2013.40 liggen) In mapsource kon je een gebied blokkeren (in mijn geval bv. het centrum van Leuven) , nu moet ik telkens minstens 5 viapunten zetten om er rond te gaan , in mapsource ging dat automatisch. Ik gebruikte dat ook om slechte wegen te markeren : bv een stukje met heel slechte weg of zelfs onverhard , dat op de kaart als weg staat , gewoon blokkeren voor de volgende keer.
Het grootste nadeel van Bc voor mij is , dat wanneer je een mogelijks interessante route ziet op internet. Na openen in BC staan er allerlei gegevens die in het .gdb bestand zitten automatisch in bc (waypoints , thuis van de maker , tracks) en die moet je op drie vier plaatsen apart gaan wissen , doe je dat niet zit je ermee , worden automatisch gesaved bij sluiten bc. Ik beslis liever zelf wat ik bij houdt , en wat niet. Zoals in mapsource.
Wegens een computercrash moet ik straks alles opnieuw installeren , en ga toch mapsource er weer opzetten , want zeker met een 660 , zie ik voorlopig de voordelen van Bc niet.
Ps , je kan de kaarten simpel van de zumo naar bc overzetten , dan moet je ze niet opnieuw downloaden;-)
Er zijn ook een paar grove nadelen , de routering loopt niet zo vlot : krijg meer rare routestukjes , en dat zijn niet alleen ronde punten , in Bc (kan ook mee aan de kaarten 2013.40 liggen) In mapsource kon je een gebied blokkeren (in mijn geval bv. het centrum van Leuven) , nu moet ik telkens minstens 5 viapunten zetten om er rond te gaan , in mapsource ging dat automatisch. Ik gebruikte dat ook om slechte wegen te markeren : bv een stukje met heel slechte weg of zelfs onverhard , dat op de kaart als weg staat , gewoon blokkeren voor de volgende keer.
Het grootste nadeel van Bc voor mij is , dat wanneer je een mogelijks interessante route ziet op internet. Na openen in BC staan er allerlei gegevens die in het .gdb bestand zitten automatisch in bc (waypoints , thuis van de maker , tracks) en die moet je op drie vier plaatsen apart gaan wissen , doe je dat niet zit je ermee , worden automatisch gesaved bij sluiten bc. Ik beslis liever zelf wat ik bij houdt , en wat niet. Zoals in mapsource.
Wegens een computercrash moet ik straks alles opnieuw installeren , en ga toch mapsource er weer opzetten , want zeker met een 660 , zie ik voorlopig de voordelen van Bc niet.
Ps , je kan de kaarten simpel van de zumo naar bc overzetten , dan moet je ze niet opnieuw downloaden;-)
Kan je eens in een paar woorden uitleggen hoe je dat doet ? Een collega wou afgelopen week de kaarten vanuit z'n Zumo 660 op z'n MacBook zetten ipv ze volledig te downloaden, maar we vonden daar niet direct de juiste methode voor...st1100 schreef:je kan de kaarten simpel van de zumo naar bc overzetten , dan moet je ze niet opnieuw downloaden;-)
Greetz,
P@trick
P@trick
Van uit de Zumo kan je geen kaarten in Bacecamp/Mapsource plaatsen,maar als die kaarten op een andere PC staan,dan kan je JaVaWa GMTK gebruiken om de kaarten op die macbook te zetten
http://www.javawa.nl/gmtk.html
Jaja, dat Van JaVaWa weet ik, doe ikzelf trouwens bij elke kaartupdate, maar mijn collega heeft maar één computer (MacBook) en voor hem had ik graag het trucje van ST1100 gekend.Polleke G schreef:Van uit de Zumo kan je geen kaarten in Bacecamp/Mapsource plaatsen,maar als die kaarten op een andere PC staan,dan kan je JaVaWa GMTK gebruiken om de kaarten op die macbook te zetten
Ik zou natuurlijk ook met JaVaWa mijn kaarten op zijn Macbook kunnen zetten natuurlijk...
Greetz,
P@trick
P@trick
vrees dat het niet zal lukken,je kan van de Zumo uit geen kaarten op de pc zetten,maar als je BaceCamp op de macbook hebt staan en je hangt de gps aan de Pc en opent BaceCamp dan kan je de kaarten die op de zumo staan gebruiken,koppel je het GPS toestel af dan heb je geen kaarten meer(wel nog op het toestel)