Garmin Express
Moderator: GVN
Re: Garmin Express
Het lukt me ook niet. Mijn Zumo hing aan de pc en vandaar de verwarring. Sorry voor de verwarring. Maar blijkbaar is dit volgens Garmin de nieuwe manier van werken. Toestel aan de pc hangen en via de kaarten van de gps werken. pfffff Straks ga ik die 2610 nog terug van zolder halen....want ik kan zelfs de kaarten niet meer downloaden , naar m'n nieuwe pc omdat het toestel up to date is.

En lukt dat ook niet meer op de oude manier (met de map-updater). Vroeger kon je daarmee toch de kaarten opnieuw downloaden en installeren waar je dat zelf wil ?st1100 schreef:...want ik kan zelfs de kaarten niet meer downloaden , naar m'n nieuwe pc omdat het toestel up to date is.![]()
![]()
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
Dat kan nog steeds, en werkt prima. Met dank aan de tipgever, hier of het GPSforum, dat weet ik niet meer.
- mdc
- Webmaster

Als je naar toestel->opnieuw installeren gaat kan je de installatie opnieuw uitvoeren en kiezen voor installatie op pc

Marc
R1250RT 2020
R1250RT 2020
Heb met Garmin Express alles kunnen installeren op Navi IV en op Dell windowslaptop.mdc schreef:Als je naar toestel->opnieuw installeren gaat kan je de installatie opnieuw uitvoeren en kiezen voor installatie op pc
Nadien uit nieuwsgierigheid geprobeerd om met mac-versie van Garmin Express de kaarten nog eens opnieuw te downloaden en te installeren op de MacBook (Navi IV aangesloten op MacBook) maar dat lukt dus niet. Heb dus maar gedaan zoals altijd : met de handige JaVaWa-tool.
Greetz,
P@trick
P@trick
Bij mij is het wel gelukt met iMac en de 660.
Kaart gewist en nieuwe installatie met garmin express.
Enkel W-Europa.
Kaart gewist en nieuwe installatie met garmin express.
Enkel W-Europa.
Leven is het meervoud van lef...
Ik was het ook beu bij elke kaartupdate de Zumo en meerdere PCs te moeten updaten. Ik hing dus de Zumo zelf aan de PC en dan gebruikt Basecamp de kaarten van de Zumo zelf. Dus geen problemen meer met niet dezelfde versies van kaartmateriaal op de PC en op de Zumo. Ondertussen nog andere manier gevonden omdat ik er tegenop zag de Zumo altijd maar te openen om de usb-kabel in te steken. Ik heb de map Garmin van de zumo op een usb gezet en hang nu die usb aan de PC . Lijkt voor de computer alsof de Zumo er aan hangt en geen geklooi meer om de Zumo te openen en te verbinden met een kabel met de PC.
Groeten,
Danny
Groeten,
Danny
R1200RT (2007) / Zumo 350
Danny,dbr schreef:Ik was het ook beu bij elke kaartupdate de Zumo en meerdere PCs te moeten updaten. Ik hing dus de Zumo zelf aan de PC en dan gebruikt Basecamp de kaarten van de Zumo zelf. Dus geen problemen meer met niet dezelfde versies van kaartmateriaal op de PC en op de Zumo. Ondertussen nog andere manier gevonden omdat ik er tegenop zag de Zumo altijd maar te openen om de usb-kabel in te steken. Ik heb de map Garmin van de zumo op een usb gezet en hang nu die usb aan de PC . Lijkt voor de computer alsof de Zumo er aan hangt en geen geklooi meer om de Zumo te openen en te verbinden met een kabel met de PC.
Groeten,
Danny
Met de poepsimpele JaVaWa-tool die je gratis kan downloaden en installen kopieer je op 1-2-3 in een paar minuutjes de gewenste kaartversie van je ene naar je andere computer, desnoods nog naar een derde, vierde enz... Dan staat dezelfde versie ook op elke computer.
Dat is werkelijk de eenvoudigste manier...
Ik doe het zelf ook altijd op deze manier, maar het is nu met dat hele gedoe rond Garmin Express dat ik de volledige installatie graag eens volledig en op beide platformen (windows en Mac) wou doorlopen. Onder windows ging het eigenlijk best vlot en goed, maar omdat Garmin Express op de MacBook detecteerde dat de nieuwste kaart al op de gps staat kon ik daar de procedure niet opnieuw doorlopen.
Greetz,
P@trick
P@trick