Danny, hierover moet ik je toch tegenspreken. Uit eigen ervaring.
Ben vorig jaar met de F800GS door Frankrijk en Spanje tot in Barcelona gereden op de K60's. Geheel op asfalt trouwens, 't eerste stuk zelfs tot Montluçon over autosnelweg.
Heb echter nooit ofte nergens het gevoel gehad van "spijt dat ik nu met die noppenbanden zit, en niet met een TR91 oid..." En 't tempo lag helemaal niet lager dan anders, of terughoudend omdat ik met zogezegde "noppen" aan 't rijden was. Integendeel.
Ik vind de K60 een superallrounder, die alles goed doet. Uiteraarde zijn er betere straatgerichte banden, zoals de Dunlop waarnaar ik hierboven refereer, maar die zou dan in 't Marrokaans gedeelte v.d reis in de problemen gekomen zijn, alwaar ik nu met de K60's met twee vingers in de neus de tred kon houden van de troep TKC's, en zelfs tijdens de doorsteek v.d Atlas (op asfalt wederom) quasi iedereen eraf gereden heb. De Conti rijders kloegen over "rollen" en lichtjes glijden v.d band in de bochtjes door de hitte, de K60 heeft gewoon geen krimp gegeven.
Voor mij is 't simpel. Ben ik 100% zeker dat 't een asfaltgerichte reis wordt, dan komen er TR91's onder, in alle andere gevallen vertrek ik met veel plezier op reis met de K60 onder m'n kont
Anyway, dit ff geheel terzijde. Een eerste kennismaking kan misschien een eerste indruk nalaten die ietwat vervormd is, pas na duizenden km's krijg je volgens mij een duidelijk beeld van wat die en die band echt kan.
Grtz, Philip!