Garmin lifetime update 2013.40 West-Europa beschikbaar
Moderator: GVN
-
®win
- Contacteer:
Garmin lifetime update 2013.40 West-Europa beschikbaar
Via de lifetime updater of via MyGarmin.
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
-
adventure1200
Re: Garmin lifetime update 2013.40 West-Europa beschikbaar
Nieuwe download via Garmin Express ! Full Coverage of Europe , version 2013.40 nu !!! Deze is voor op de 350 LM
Ook voor de zumo en andere gpsen die met nt kaarten werken
Verstuurd van mijn GT-S5830 met Tapatalk
Verstuurd van mijn GT-S5830 met Tapatalk
groetjes van Piet
Geïnstalleerd met MapUpdater terwijl ik sliep.
Naar de PC heel Eurooa. Naar de 2820 enkel Frankrijk en de Benelux. Daarna met MapInstall Duitsland en de Alpenlandenn toegevoegd.
Tenslotte kaaerconversie voor MapSource 6.13.7 net JaVaWa MapConverter
Piece of cake. Geen geklooi met ombetrouwbare LifeTimeUpdater of Garmin Express.
Naar de PC heel Eurooa. Naar de 2820 enkel Frankrijk en de Benelux. Daarna met MapInstall Duitsland en de Alpenlandenn toegevoegd.
Tenslotte kaaerconversie voor MapSource 6.13.7 net JaVaWa MapConverter
Piece of cake. Geen geklooi met ombetrouwbare LifeTimeUpdater of Garmin Express.
Van't weekend ook eens uitproberen (op Mac en PC).
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
Moest het niet lukken met Garmin Expres, dan kan je deze link gebruiken
http://www.mywaypoint.nl/page/faq/artikel/239
Staat wel onderin te lezen dat deze voor de 2013.3 is, maar als je de link download ,dan krijg je de update van 2013.4
Staat wel onderin te lezen dat deze voor de 2013.3 is, maar als je de link download ,dan krijg je de update van 2013.4
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
GPS Expert schreef:Ondertussen blijkt dat er problemen zijn met rotondes, waardoor het verstandiger is om te wachten en deze versie nog niet te laden. Het is niet duidelijk of er snel een bijgewerkte versie komt.
-
GSrijder
- Contacteer:
Ook al beschik ik over een lifetime update toch doe ik het maar 1 keer per jaar of langer om de eenvoudige reden dat je alle ritten in eerder gemaakte versies moet beginnen herberekenen en dat vind ik een nadeeltje van Garmin.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
-
jantje beton
Hey Pol bedankt want met diene andere rotzooi lukte het nietPolleke G schreef:Moest het niet lukken met Garmin Expres, dan kan je deze link gebruiken
BEN WEER EENS ONLINE
Moet even mijn ergernis kwijt maar wat is dat elke keer weer een frustrerende bezigheid zeg!
Via het nieuwe express programma ben ik er niet in geslaagd om de kaarten op de pc te krijgen maar alleen op de zumo550. Dan werkt hij blijkbaar alleen bij wat ik er, gezien het geringe geheugen, vorig jaar op had gezet.
Laat ik dit jaar plannen om ergens anders naar toe te gaan zeker...
Uiteindelijk het oude mapupdater moeten gebruiken om mijn kaarten in mapsource te krijgen. In mapsource zat na een clean install van de pc alleen het heel oude city navigator NT9.
Garmin mag hier nu toch eens eindelijk iets gebruiksvriendelijks op vinden dat echt werkt.
Zo moet er toch iets te ontwikkelen zijn dat alleen bijwerkt wat er verandert in plaats van heel de zooi uren te moeten downloaden en naar de gps pompen.
Tenzij ik iets mis natuurlijk.
Tips zijn altijd welkom
Via het nieuwe express programma ben ik er niet in geslaagd om de kaarten op de pc te krijgen maar alleen op de zumo550. Dan werkt hij blijkbaar alleen bij wat ik er, gezien het geringe geheugen, vorig jaar op had gezet.
Uiteindelijk het oude mapupdater moeten gebruiken om mijn kaarten in mapsource te krijgen. In mapsource zat na een clean install van de pc alleen het heel oude city navigator NT9.
Garmin mag hier nu toch eens eindelijk iets gebruiksvriendelijks op vinden dat echt werkt.
Zo moet er toch iets te ontwikkelen zijn dat alleen bijwerkt wat er verandert in plaats van heel de zooi uren te moeten downloaden en naar de gps pompen.
Tips zijn altijd welkom
Op een bepaald moment (als je geselecteerd hebt welke kaarten je op de gps wil hebben) klik je spontaan uit gewoonte op "ok" (of "doorgaan") maar op datzelfde scherm staat linksonder een belangrijk lijntje "op toestel installeren" (of zoiets, ik weet het niet meer vanbuiten). Als je dat aanklikt krijg je ook nog de opties "op computer installeren en "op toestel en computer installeren" te zien.jo schreef:Moet even mijn ergernis kwijt maar wat is dat elke keer weer een frustrerende bezigheid zeg!
![]()
Tips zijn altijd welkom
Ze hadden dat van Garmin idd wat beter onder de aandacht mogen (moeten) brengen, desnoods met nog een tussenschermpje...
Greetz,
P@trick
P@trick
Ik had nochtans "op computer en toestel" aangeduid toch moest ik vaststellen dat de nieuwe kaart niet op de computer stond. Wel op de 660, gedeeltelijk op geheugen en op sd-kaartje.
Vervolgens terug begonnen op de oude manier en toen was alles in orde. Garmin express verwijderd van de computer, volgende kaartupdate zal ik het nog eens proberen. Ben het ondertussen wel gewoon dat ze bij Garmin van de eerste keer geen deftig programma kunnen maken!
Vervolgens terug begonnen op de oude manier en toen was alles in orde. Garmin express verwijderd van de computer, volgende kaartupdate zal ik het nog eens proberen. Ben het ondertussen wel gewoon dat ze bij Garmin van de eerste keer geen deftig programma kunnen maken!
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
-
jantje beton
ikke ook maar dikke nouga bolle dus op de oude manier van PollekeVanguard schreef:Ik had nochtans "op computer en toestel" aangeduid toch moest ik vaststellen dat de nieuwe kaart niet op de computer stond. Wel op de 660, gedeeltelijk op geheugen en op sd-kaartje.
BEN WEER EENS ONLINE
Hoi,
Door de zure appel gebeten : sd-kaartje gekocht van 8gb, garmin express geinstalleerd en gaan met die banaan. Express liet me de keuze welke kaarten ik wil hebben : gekozen voor gans Europa. Na ongeveer 45min stond alles op de PC ; daarna manueel in Express heel Europa naar de Zumo of tenminste het sd-kaartje gezet. Geen probleem gehad en bovendien nu een merkbaar snellere Zumo 660 met een pak vrije ruimte. Toch fijn die Garmin-software
Danny
Door de zure appel gebeten : sd-kaartje gekocht van 8gb, garmin express geinstalleerd en gaan met die banaan. Express liet me de keuze welke kaarten ik wil hebben : gekozen voor gans Europa. Na ongeveer 45min stond alles op de PC ; daarna manueel in Express heel Europa naar de Zumo of tenminste het sd-kaartje gezet. Geen probleem gehad en bovendien nu een merkbaar snellere Zumo 660 met een pak vrije ruimte. Toch fijn die Garmin-software
Danny
R1200RT (2007) / Zumo 350
Ik moest heel het kaarten en mapsource gedoe terug installeren , wegens computercrash. En daarom dacht ik voor één keer modern te zijn , met de tijd mee. Basecamp dus. Maar ik kreeg regelmatig rare routestukken , dacht beginnersgeluk maar blijkbaar is er meer aan de hand vb
:
Dit is met kaarten 2013.4 en basecamp. Doe ik echter krak hetzelfde met mapsource en 2013.4 dan krijg je dit :
Dan loopt het wel goed. Het lijkt dus dat het 'rotondeprobleem' niet een kaartprobleem is maar een basecamp probleem.... Trouwens extra routepunten zetten in basecamp helpt hier niet , dan krijg je alleen maar extra blokjes rond.
: Dit is met kaarten 2013.4 en basecamp. Doe ik echter krak hetzelfde met mapsource en 2013.4 dan krijg je dit :
Dan loopt het wel goed. Het lijkt dus dat het 'rotondeprobleem' niet een kaartprobleem is maar een basecamp probleem.... Trouwens extra routepunten zetten in basecamp helpt hier niet , dan krijg je alleen maar extra blokjes rond.
Ik gebruik nog steeds mapsource en niet base camp.
maar heb nu de gewoonte bij een Up date eerst toestel aansluiten op laptop zelf de vorige software van de 550 afhalen .
Dan kaarten op de laptop volledig en ik selecteer mijn kaarten dan via mapsource en voer die naar het toestel net als een route .
Zo kan je exact de kaarten overzetten die je nodig hebt en niet alleen een stuk van wat zij aangeven .
Groeten
Patrick en Daniella
maar heb nu de gewoonte bij een Up date eerst toestel aansluiten op laptop zelf de vorige software van de 550 afhalen .
Dan kaarten op de laptop volledig en ik selecteer mijn kaarten dan via mapsource en voer die naar het toestel net als een route .
Zo kan je exact de kaarten overzetten die je nodig hebt en niet alleen een stuk van wat zij aangeven .
Groeten
Patrick en Daniella
BLAFFENDE HONDEN BIJTEN NIET
K 1200 LT-R 850 RT
K 1200 LT-R 850 RT
is het waar dat ze 2013.40 niet meer te updaten is
omdat dit vol fouten zou zitten
is me verteld door een gps handelaar
nu is het terug 2013.30 naar het schijnt ???
Bij mij staat de .40 erop en ik heb er nog geen problemen mee ondervondenvasco66 schreef:is het waar dat ze 2013.40 niet meer te updaten is
Er zouden volgens het NL gps-forum wel wat problemen zij met enkele rotondes maar bljkbaar enkel bij het aanmaken van routes in Basecamp. Dezelfde situatie in .40 maar in Mapsource zou dan weer géén probleem geven.
Ze mogen nog zo hun best doen om BC op te dringen, maar zolang ik Mapsource kan blijven gebruiken geniet dat toch mijn uitgesproken voorkeur, al was het maar om de vertrouwde omgeving en de gebruiksvriendelijkheid.
Greetz,
P@trick
P@trick
ja, het is waarvasco66 schreef:is het waar dat ze 2013.40 niet meer te updaten is
Jeroen D. schreef:Zie onderstaand bericht van Garmin op 20 maart 2013:
------
De laatste kaartupdate voor de City Navigator (versie 2013.40) is
tijdelijk gedeactiveerd wegens een potentieel probleem in de
cartografie. Om deze reden zullen kaartupdates voor 2013.40 niet
uitgevoerd kunnen worden totdat wij volledig zeker zijn van de goede
werkzaamheid van dit kaartmateriaal.
Onze technici werken momenteel aan een oplossing om dit probleem te
verhelpen en doen dit met de hoogste prioriteit. Wij streven ernaar
volgende week de update weer te kunnen aanbieden, maar kunnen op dit
moment helaas nog geen definitieve datum bevestigen.
Onze verontschuldigingen voor het hierdoor veroorzaakte ongemak.------
dan zou ik dit wel graag weten wanneer dit euvel opgelost is
Nu niet overdrijven , he mannen. Dit is toch van een mug een olifant maken. Er zijn een paar ronde punten waar vooral Basecamp u een extra blokje laat omrijden (omdat er hier en daar een fout geslopen is , in de richting van eenrichtingsstukken). De kans is zeer groot dat je dat al gaat zien tijdens het maken van de route. Een 2e kans tijdens het rijden van de route. En anders heb je het niet gemerkt en is er ook niets misvasco66 schreef:is het waar dat ze 2013.40 niet meer te updaten is
Er is dus enkel een probleem als je deze als eenmalige-update gekocht hebt.
-
moh_fan
- Contacteer:
- Dirk 9700
Make Life A Ride
BMW Motor Club Vlaanderen lid
BMW Motor Club Vlaanderen lid
-
aantzeetje
zou al moeten in orde zijn nu. Is vandaag terug on line geweest.µ
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
-
hla
- Contacteer:
Gisteren avond de upload gedaan van versie 2013,41
Uitgevoerd omdat de vorige versie blijkbaar wat problemen gaf met mijn zumo 660
Hij herkend de kaarten niet, zegt dat ze niet ontgrendeld zijn en dergelijke.
Hij werkte wel, maar toch.
Nu dus naar versie 41,
De eerste keer een foutmelding en hij kon niet verder, hij was er nochtans bijna.
Hij vroeg zelf herinstalleren of afbreken.
Ik heb herinstalleren gekozen, en ben gaan slapen.
Deze morgen: geen foutmelding, upload gedaan, alles ziet er correct uit.
GPS opgestart, geen foutmeldingen! Alles werkt blijkbaar beter dan ervoor.
Ziet er dus goed uit.
Hopelijk blijft het zo.
Uitgevoerd omdat de vorige versie blijkbaar wat problemen gaf met mijn zumo 660
Hij herkend de kaarten niet, zegt dat ze niet ontgrendeld zijn en dergelijke.
Hij werkte wel, maar toch.
Nu dus naar versie 41,
De eerste keer een foutmelding en hij kon niet verder, hij was er nochtans bijna.
Hij vroeg zelf herinstalleren of afbreken.
Ik heb herinstalleren gekozen, en ben gaan slapen.
Deze morgen: geen foutmelding, upload gedaan, alles ziet er correct uit.
GPS opgestart, geen foutmeldingen! Alles werkt blijkbaar beter dan ervoor.
Ziet er dus goed uit.
Hopelijk blijft het zo.
Rij met plezier, en geniet.
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid