Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.
Diegenen die met Metzeler rijden ook zeker niet vergeten de olifant eraf te snijden, anders rolt ge over zijne slurf weg in den bocht.....
Denk dat er dit weekend weinig bandjes gerodeerd zijn.....
GSMax schreef:Nee Mil het ging em over het feit dat een band eerst voorzichtig moet ingereden worden een aantal kms en dit om de productie “verwijderwas” te verwijderen. Gij hebt gezegd dat dit voorizchtig inrijden is omdat die band zich moet zetten. Dat dit belangrijker is dan het verwijderen van die productiewas, door het voorzichtig inrijden. Ben het daar, ondanks uw artikel en bandenboer, niet mee eens. Mocht een nieuwe band geen verwijderwas hebben, dan zal die zich zelfs bij normaal sportief rijden ook wel zetten (spreek niet over een burnout, wheelies of stoppies hé). Het voorzichtig inrijden van banden slaat dus enkel en alleen op het feit dat die verwijderwas op nieuwe banden zit en niet omdat banden zich moeten zetten. Klein nuance verschil me dunkt….
Ik wist niet dat jij zo ne specialist zijt...spijtig dat je geen Duits verstaat
John schreef:Gulder wét der allemaal niks van! Ge moet die "tjoepekes" van dienen band halen mé een kniptangeske of mé een "Gillet" meske! Oemda ge anders in "den bocht" op a kas goa. En dat is eigenlijk simpel te verkloaren...omdat die "tjoepekes" in de weg zitten gaat uwen band beginnen rollen. En da moet er af! Poepsimpel toch hé seg! Mé al older gezever!
Ge doet dat beter met warme was, dan heb je de wortelkes ook mee.
'T zou wel een kunnen dat ze anders terug uitkomen
Seg hedde masschien ne viagra gepakt en ni gemeuge. Al die!!!!!!
Mij hebben ze eens gezegd... dat ge om uw banden goed in vorm te houden... er siliconenspray moet opspuiten
Dat zou voedend zijn voor de band en 't vuil gaat er nadien gemakkelijker af
Morgenvroeg om nieuwe voorband. Om te vermijden dat ik ga rijden zoals altijd en dus vergeet dat dit even niet kan, heb ik een programmaatje uitgewerkt: 't Eerste wat ik ga doen is dat onding een trap verkopen. Zal zich dan wel gezet hebben zeker?
Om dan vervolgens over 20 m steentjes te hobbelen, maar niet voor ik de band opgeschuurd heb met schuurpapier. Om nadien een ongebruikt rond punt op te zoeken om de band stelselmatig in te rijden op de wangen. In beide richtingen, natuurlijk, vandaar ongebruikt.
Waarna ik weer fluks naar de bandenboer kan rijden om m'n banden opnieuw te vervangen...
Relax schreef:Morgenvroeg om nieuwe voorband. Om te vermijden dat ik ga rijden zoals altijd en dus vergeet dat dit even niet kan, heb ik een programmaatje uitgewerkt: 't Eerste wat ik ga doen is dat onding een trap verkopen. Zal zich dan wel gezet hebben zeker?
Om dan vervolgens over 20 m steentjes te hobbelen, maar niet voor ik de band opgeschuurd heb met schuurpapier. Om nadien een ongebruikt rond punt op te zoeken om de band stelselmatig in te rijden op de wangen. In beide richtingen, natuurlijk, vandaar ongebruikt.
Waarna ik weer fluks naar de bandenboer kan rijden om m'n banden opnieuw te vervangen...
johanDR schreef:Mij hebben ze eens gezegd... dat ge om uw banden goed in vorm te houden... er siliconenspray moet opspuiten
Dat zou voedend zijn voor de band en 't vuil gaat er nadien gemakkelijker af
Da's toch alleen voor offroadgebruik en met banden als TKC en zo? Omdat de noppen de modder vasthouden moet die spray gebruikt worden. Een beetje als het systeem om een nieuwe band uit de mal te halen, maar daar weet niemand wat van, zo vreemd.
SaP schreef: oh ja... Mijn banden zijn ondertussen ingereden en hebben zich gezet, ze zijn zelfs vuil ook.
Zijt ge zeker dat ze gezet zijn Ik zou daar Milleke met zijn duitse handleiding toch eens naar laten kijken zelle
Maxke, ge kent dat gezegde van die uil, kaars en bril toch hé.
Alhoewel, bij ne schapekop is dat misschien nog een graadje erger....dan wordt het waarschijnlijk precair.....
Relax schreef:Morgenvroeg om nieuwe voorband. Om te vermijden dat ik ga rijden zoals altijd en dus vergeet dat dit even niet kan, heb ik een programmaatje uitgewerkt: 't Eerste wat ik ga doen is dat onding een trap verkopen. Zal zich dan wel gezet hebben zeker?
Om dan vervolgens over 20 m steentjes te hobbelen, maar niet voor ik de band opgeschuurd heb met schuurpapier. Om nadien een ongebruikt rond punt op te zoeken om de band stelselmatig in te rijden op de wangen. In beide richtingen, natuurlijk, vandaar ongebruikt.
Waarna ik weer fluks naar de bandenboer kan rijden om m'n banden opnieuw te vervangen...
Manman....'t was enkel mijn bedoeling om wat info te helpen verstrekken.... Niet om een polemiek op gang te brengen...
Alhoewel een beetje keet schoppen me niet vreemd is had ik daar toch nog wat mee willen wachten.
Allee play nice now!
winter prikkelingen zeker .
t'gaat tijd worden dat de zon uitkomt en ieder op zijne fiets kruipt.
ik rij mijne band in op mijn manier, en als hij zich ondertussen "zet" (wat dat ook mag zijn, en ik wil het niet weten)doet hij maar.
inrijden is voor mij rustig bochten pakken en ronde punten zonder te gek te doen. soms duurt dat 200km, soms 50km.
gr jupke
Loup Garou schreef:Manman....'t was enkel mijn bedoeling om wat info te helpen verstrekken.... Niet om een polemiek op gang te brengen...
Alhoewel een beetje keet schoppen me niet vreemd is had ik daar toch nog wat mee willen wachten.
Allee play nice now!
't Is bij polemiek of discussie dat een mens wat leert. Of het nu Duits is of de inrijwijze van een band, no matter.
En de meeste hier kunnen tegen een stootje, niet ongerust zijn.
Zal wel met hun postuur te maken hebben.
Mil schreef:
Maxke, ge kent dat gezegde van die uil, kaars en bril toch hé.
Alhoewel, bij ne schapekop is dat misschien nog een graadje erger....dan wordt het waarschijnlijk precair.....
Nee ik ken dat niet, maar gij kent dat zeker wel
Inderdaad, Lier centrum, ne schapekop en trots daarop, en hoe noemt men dan iemand die in de "omgeving" van Lier woont Mil? Gij gaat dat zeker weten