Slovenie

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
smeets54

Slovenie

Bericht door smeets54 »

Ben van plan in juni voor 10dagen naar Slovenie op reis te gaan,met de autotrein van uit Dusseldorf naar Villach(oostenrijk)en zo het westen van Ljubljana van noord naar zuid rond te toeren, enkele plaatsen het Meer van Bled,Ljubljana,Bohinjska,meer naar het zuiden De Grotten van Postojna,Stanjel,De stoeterij van Lipica,ga ik aandoen zijn er plaatsen of wegen die ge zeker moet gedaan hebben als ge in deze streek zijt,slapen denkt geen probleen in juni kleine hotels te vinden.De terugweg gaat langs Triest(Italy)maar huis.
Graag tips van personen die deze streek reeds gereden hebben.
Groeten Johan
patrick k100

Re: Slovenie

Bericht door patrick k100 »

zeker over de ljubelpas gaan he ,de max daar.
Afbeelding
Afbeelding
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
GVN
Moderator

Bericht door GVN »

Als je via Villach rijdt, kun je wellicht ook de oudtste stad van het land aandoen : Ptuj (of Pettau in het Duits). En je zult zien dat de weg via de Drava-rivier richting Ljubljana best wel de moeite is.

Vlak bij Lipica heb je de grotten van Skocjan. Is Unesco werelderfgoed. Vind ik persoonlijk mooier dan die van Postojna.

Op weg naar Italië mag je de Mangart Strasse niet overslaan.

Vlak bij Triëste heb je het oorlogskerkhof van Redipuglia. Best wel fotogeniek.
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
K1200GT

Bericht door K1200GT »

Voor de Sissi-fans 8-) : Miramare, nabij Trieste. Langs de kust: het Sloveens Knokke: Portoroz (niet te lang want duur)
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
carlgs

Bericht door carlgs »

oppassen in slovenie vele snelheidscontroles speedgun de tegenliggers verwittigen wel met dimlichten als er tegenliggers zijn natuurlijk veel plezier voor de rest mooi motoland

grts carlgs
stefan8en

Bericht door stefan8en »

Ik ben al twee maal in slovenië geweest (met de auto).
-Eerste maal halte gehouden in Bohinj (Bohinjska Jezero, Jezero = meer) (veel rustiger en mooier dan Bled), vervolgens naar Piran (vlak naast Portoroz, maar 1000* mooier en minder toeristisch), Ljubljana, Maribor.
-Tweede maal enkel in Bohinj en Piran geweest.

Rond Bled en Bohinj kan je denk ik mooi motorijden, je zit er echt in de bergen.

Tip: rij via Bohinjska Bistrica naar Most na Soci en Nova Gorica naar het zuiden. Prachtige bergpas is dat met redelijk goed wegdek (op sommige plaatsen ook wat minder).

Veel plezier!
patrick k100

Bericht door patrick k100 »

zwijgt of ik word nog depresiever,al da mooi's. ben naar nl xx aantal jaren anderhalf jaar blijven plakken in Novo Mesto. (voordat ik mijn hollandse tegen het lijf gelopen ben)
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
Plaats reactie