Voor mijn wagen was dit in het verleden geen enkel probleem en dit bij dezelfde verzekeringsmaatschappij.
Zijn er nog mensen met dezelfde ervaring?
Moderator: GVN
Eigenlijk niet. Bij mijn laatste wissel werd zelfs niet meer gevraagd of er een alarm op stond. Wegrijveveiliging is tegenwoordig standaard. Ik spreek trouwens over verschillende maatschappijen. Ongeveer 300 Euro in combi auto.Frank O schreef:Flink verbaasd was ik toen ik te horen kreeg van mijn verzekering dat ik geen omnium en verzekering tegen diefstal kon krijgen omdat dat ze dit gewoonweg niet doen voor motoren.
Voor mijn wagen was dit in het verleden geen enkel probleem en dit bij dezelfde verzekeringsmaatschappij.![]()
![]()
Zijn er nog mensen met dezelfde ervaring?
Ja, en ze pretenderen ook zelfs niet meer de goedkoopste te zijn terwijl ze dat vroeger wel deden.J@n schreef:Ik heb bij Ethias als optie nog 'brand en diefstal', volledige omnium was niet mogelijk.
Het was ook niet nodig dat er een alarm op stond.
Ethias is op dat vlak pokkeduur geworden, de "beperkte omnium"voor mijn GS kost mij daar nu dik 250 euro méér dan dezelfde verzekering voor mijn RT (die catalogusprijs op enkele euro's na even duur was).Tuxdelux schreef:Ja, en ze pretenderen ook zelfs niet meer de goedkoopste te zijn terwijl ze dat vroeger wel deden.J@n schreef:Ik heb bij Ethias als optie nog 'brand en diefstal', volledige omnium was niet mogelijk.
Het was ook niet nodig dat er een alarm op stond.
Voor de volledige motor omnium gewoon effe googelen. Er zijn er nog genoeg.
Omnium niet inbegrepen. Mag eerstdaags een offerte verwachten.Léon schreef:Alleen brand en diefstal, eigen schade niet verzekerd?
Zou toch mijn licht eens op een ander opsteken. Ge weet maar nooit. Eén en ander hangt natuurlijk van de cataloguswaarde van uw motor af. Ik had sterk de indruk dat Touring het laagst zat maar zij verzekeren geen motor op naam van de zaakFrank O schreef:Net met Ethias gebeld, verzekering tegen brand en diefstal incl. BA kost 1088 euro.![]()
![]()
Uiteraard gekoppeld aan mijn wagen.
Ik betaal nog niet de helft (BA-Brand/diefst-bestuurder+/rechtsb), maar mijne moto kost dan ook nog niet de helft.Frank O schreef:Net met Ethias gebeld, verzekering tegen brand en diefstal incl. BA kost 1088 euro.![]()
![]()
Dat zal dan wel geene nieuwe of recente RT zijn.J@n schreef:Ik betaal nog niet de helft (BA-Brand/diefst-bestuurder+/rechtsb), maar mijne moto kost dan ook nog niet de helft.Frank O schreef:Net met Ethias gebeld, verzekering tegen brand en diefstal incl. BA kost 1088 euro.![]()
![]()