Klaus Walach - Elewijt

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Hilts

Klaus Walach - Elewijt

Bericht door Hilts »

Hallo iedereen,

ik sta op het punt een 1200 GSA te kopen en vroeg me af of iemand ervaring(en) heeft met Klaus Walach uit Elewijt?

Bedankt voor jullie bevindingen,

Hilts
TomVT

Re: Klaus Walach - Elewijt

Bericht door TomVT »

Toen ik op zoek was naar een GS ook eens bij hem terecht gekomen.
Persoonlijk is het voor mij niets geworden:
* De GS was niet direct in de staat waarin hij had gezegd dat deze zich bevond (beschadigde zijkoffer, vele krassen op het scherm en lak).
* Toen ik hierover een opmerking maakte zei hij dat dit normaal was en dat ik nu ook niet teveel moest verwachten voor een spotgoedkope
GS van 'maar' 8500 Euro.

Hij had toen enkele GS'en staan en ik denk dat hij gewoon de 'minste' onderdelen van de andere GS'en heeft verwisseld met diegene van de GS waarvoor ik kwam. Ik heb dan ook vriendelijk bedankt en verder gezocht.

Ik denk dat hij gewoon motoren aankoopt en verkoopt, dus dat je er zeker een goede zaak kan doen, als de vorige eigenaar er ook goed voor heeft gezorgd.

Maar zoals in het begin vermeld: dit is mijn persoonlijke ervaring.
Harald

Bericht door Harald »

Ben er is langs geweest samen met PZ Biker.
De man koopt zijn motoren in Duitsland en voert ze in.
Of hij een dealer is weet ik niet.
Misschien gewoon een particulier die er een winstgevende hobby op nahoud.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
tuur

Bericht door tuur »

Jij mag hem dat toch vragen ?
Honger gaat over, dorst niet !
Harald

Bericht door Harald »

tuur schreef:Jij mag hem dat toch vragen ?

:lol:

Maar wil ik dat wel :?:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Is dat geen autohandelaar? Bij zo'n gasten kopen kan wel, mits goed uitkijken en niets geloven van " we zullen hem nog een onderhoud geven...." Da's kopen en verkopen en sleutelen is tijd en geldverlies. 't is trouwens beter dat die gasten overal afblijven....Van de garantie moet je ook niet te veel verwachten, zeker als hij zogezegd van particulier naar particulier verkocht is (lees: in't zwart), kan je fluiten naar garantie. dus de prijs moet een pak lager liggen dan bij de dealer.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Brutus1

Bericht door Brutus1 »

Ben er ook ooit langs geweest nadat ik hem gevonden had in een zoekertje. Er stonden toen zeker een 8-tal Gs-en in een vuile garage en ik had de indruk dat buiten het opkuisen en het onderling omwisselen van onderdelen er weinig gebeurde. De GS waar ik voor kwam was ingevoerd en uitgerust met WESA (verkoper wist niet wat dit was!) hij stond in een bestelwagen tussen 2 matrassen op 200m van adres verkoper. De kleur was geen probleem want kon steeds veranderd worden :?: maar toen ik over garantie begon kreeg ik geen antwoord en werd het onderwerp veranderd. Verder vond ik de slijtage van sommige onderdelen (handvatten, rubbers, ...) niet in overeenstemming met de lage km-stand.
Ik heb in ieder geval gepast en ben naar een erkende verkoper gegaan.
Danny

Bericht door Danny »

Verder vond ik de slijtage van sommige onderdelen (handvatten, rubbers, ...) niet in overeenstemming met de lage km-stand.
daar kan je je lelijk in vergissen, enneh km standen veranderen op een canbus is niet meer zo poepsimpel.
Plaats reactie