Safarke,
Slechte verbranding heeft veel mogelijke oorzaken, slechte benzine tanken is er één van.
Verder kan het ook nog voorkomen door het mengsel lucht/benzine die niet optimaal is, luchttoevoer verstopt (luchtfilter), slechte / versleten onstekingskaarsen (bougies), slecht afgestelde kleppen...
Dit kan je het best onderzoeken als je de verbrandingskamer binnenin kan zien (cylinderkop en zuiger) Als hier overdreven roetafzetting is betekent dit meestal een slechte verbranding.
Een feit is wel, er zit wel degelijk een kwaliteitsverschil in de verschillende benzinemerken. Esso, Shell, Fina/Total en Texaco geven de beste resultaten, waarvan de eerste twee mijn persoonlijke voorkeur wegdragen.
Er wordt ook telkens gezegd dat 95 oct voldoende is voor de boxers, maar uit mijn ervaring geeft 98 oct toch een betere verbranding en heb je minder kans op "pingelen" plus het verbruik is ook wat minder.
Uiteraard kan je sommige theoriën niet altijd koppelen aan de praktijk...
Gelukkig heb je de 2 jaar garantie ; en heeft BMW toch zijn verantwoordelijkheid genomen, want ergens moet je een lijn trekken.. alle BMW motoren worden ontwikkeld en moedwillig "geknepen" omdat ze "zogezegd" op alle soorten benzine moeten kunnen rijden, want geloof me in andere landen (niet allemaal

) hebben ze soms wel andere kwaliteit van benzine. Het is wel een feit dat sommige instellingen van de computer soms worden gewijzigd.
Veel succes