De R is uit stand (met mij erop) gevallen en er zijn enkele krasjes in het kleppendeksel. Ze zijn er al uitgeschuurd maar ik ben op zoek naar een magnesiumkleurige hittebestandige verf om dit verder bij te werken. Iemand een idee waar ik dit kan vinden regio Leuven ?
en heeft er iemand ervaring met ondiepe krassen uit het kofferdeksel weg te werken ?
Dank bij voorbaat.
Hittebestendige verf voor magnesium kleppendeksel
Moderator: GVN
Gelukkig zelf geen schade!
Zou beide kleppendeksels laten poedercoaten. Het simpelste is om een setje tweedehands exemplaren te bemachtigen en deze te laten coaten. Kun je gewoon doorrijden tot eea klaar is.
De koffer kun je het beste behandelen met een scheermesje en verfstripper (hete lucht föhn) Eerst met een scheermesje of afbreekmesje zonder houder, behoedzaam de opstaande randjes wegsnijden zodat het weer glad aanvoelt. Dan, wederom behoedzaam!!, met de verfstripper verwarmen. Niet te dichtbij en niet direct op de hoogste stand! Je ziet dan langzaam de structuur terugkomen.
Zou beide kleppendeksels laten poedercoaten. Het simpelste is om een setje tweedehands exemplaren te bemachtigen en deze te laten coaten. Kun je gewoon doorrijden tot eea klaar is.
De koffer kun je het beste behandelen met een scheermesje en verfstripper (hete lucht föhn) Eerst met een scheermesje of afbreekmesje zonder houder, behoedzaam de opstaande randjes wegsnijden zodat het weer glad aanvoelt. Dan, wederom behoedzaam!!, met de verfstripper verwarmen. Niet te dichtbij en niet direct op de hoogste stand! Je ziet dan langzaam de structuur terugkomen.
-
KP
Re: Hittebestendige verf voor magnesium kleppendeksel
Met dank. Schade aan de motor is zeer beperkt. Die aan mijn ego is een pak groter
Na 35 jaar motorrijden (zomer en winter) zo knullig omvallen.
spuitbus met de juiste kleur gaat ook.
de kleppendeksels worden niet te warm voor gewone verf hoor.
coaten is natuurlijk altijd beter.
de kleppendeksels worden niet te warm voor gewone verf hoor.
coaten is natuurlijk altijd beter.
broem..broem..GAAAAZ
-
KP
Valbaar is al bijgewerkt. Kleppendeksel is mooi gladgeschuurd en moet niet vervangen worden. Spuiten of coaten...moet ik nog eens bekijken en het kofferdeksel ziet er al een heel stuk beter uit 
hittebestendige verf uit spuitbussen..
(gebruikt voor kachels e.a.)
(gebruikt voor kachels e.a.)
-
Dirk Pauwels
Kan met gewone Motip verf. Ik heb mij mij zelfs diepe krassen bijgewerkt met staalplamuur, afgewerkt met spuitplamuur, grondverf erop en afgewerkt met gewone blinkende zwarte motip. Poedercoaten is wel beter tegen steenslag bestand. Je hebt geen hittebestendige verf nodig.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project