brake faliure van 1200 rt blijft branden

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Nico1150rt

brake faliure van 1200 rt blijft branden

Bericht door Nico1150rt »

Hallo, van mijn1200 rt uit 2007 blijft bij starten het lampje branden en gaat niet uit, af en toe doet hij bij starten wel het juiste eerst knipperen en bij wegrijden uit, maar springt na verloop van tijd weer aan om niet uit te gaan. Ik vermoed een sensor? Ik lees ook dat het de accu kan zijn, maar starten is niet anders dan eerder. Wie heeft raad?
dr.trimble

Re: brake faliure van 1200 rt blijft branden

Bericht door dr.trimble »

Als het lampje "Brake Failure" brand, dan zijn wss je remschoenen versleten.
Als het ABS-lampje brandt, dan kan dit een teken zijn van een zwakke accu.
K1200 GT 06'
Danny

Bericht door Danny »

of je remvloeistof te laag omwille van versleten blokken, 't een veroorzaakt het ander maar 't een herstellen fikst ook 't andere... :mrgreen:
Nico1150rt

Hallo, alvast bedankt voor het meedenken , inderdaad zijn de blokken (hoofdzakelijk achter)niet nieuw meer en vervangen nodig,ik heb achter de blokken bekeken en naar buiten gedrukt zodat de vloeistof stijgt. Daarna contact aangezet in de hoop dat het lampje ging knipperen zoals het hoort, maar helaas ging hij wel aan maar niet knipperen.
Danny

Bericht door Danny »

kan zijn dat een reset en daarmee gepaard gaande uitleesbeurt zich opdringt, je woonplaats zie ik niet dus weet niet of je ver van me vandaan woont anders fiksen we dat effe... :mrgreen:
Nico1150rt

Hallo Danny, ik probeer vanmiddag nog wat remvloeistof bij te vullen, dan even kijken of het over gaat. Mijn woonplaats is Zoetermeer in holland, dus een bezoekje zit er niet snel in :-(
Danny

Bericht door Danny »

Sweetlakecity :mrgreen:

begin al maar eens met dat een eindje rijden en laten werken, ik hoop dat je er zonder een reset vanaf geraakt, desnoods de batterij maar eens een paar minuten losmaken :mrgreen: geen idee of dat echt zijn kwaal laat vergeten, anders is er een ander probleem
wooter
Contacteer:

Bericht door wooter »

Bij mij was het een defecte ABS-sensor. Die dingen zitten vlak bij het wiel gemonteerd en in tegenstelling tot bij auto's zit dat vrij onbeschermd.

Een andere keer was het omdat ik domweg met een slot vertrokken was in het voorwiel, en het slot de sensorhouder had geraakt. Opgelost door met een hamer een paar gerichte tikken te geven zodat alles terug goed uitgelijnd stond.
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

wooter schreef:Bij mij was het een defecte ABS-sensor. Die dingen zitten vlak bij het wiel gemonteerd en in tegenstelling tot bij auto's zit dat vrij onbeschermd.

Een andere keer was het omdat ik domweg met een slot vertrokken was in het voorwiel, en het slot de sensorhouder had geraakt. Opgelost door met een hamer een paar gerichte tikken te geven zodat alles terug goed uitgelijnd stond.
Er zijn toch nog fijgevoelige zielen die hun ros met fluwelen handschoentjes behandelen lees ik net.... :lol:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Plaats reactie