ze maken er inderdaad geen probleem van, je moet dan wel 500 € voor dezelfde verzekering meer betalen (de meerprijs van die befaamde korting "tweede voertuig"). (offerte opgevraagd 02/04)Mark schreef:Jo, Ethias maakt er geen punt van als je enkel een moto bij hen verzekert. Is bij mij ook het geval, BA + diefstal + brand zonder problemen.
Wat wel is, zonder auto bij hen heb je geen recht op de korting "tweede voertuig".
diefstal verzekering
Moderator: GVN
-
brit
-
brit
een bedrijfswagen of leasingwagen staat op naam van het bedrijf. hoe kan dan de polis van persoon A gekoppeld zijn aan de polis van bedrijf A of persoon B? tenzij die makelaar het begrip 'gehuwde of samenwonende' SUPER ruim genomen heeft. kan je mij eens het adres van die makelaar geven?peter00000001 schreef:Bij deze wil ik jullie toch melden dat het wel mogelijk is om je motor te laten verzekeren als tweede voertuig ook al heb je een firmawagen dat verzekerd is door je werkgever of leasingmaatschappij bij een andere V-maatschappij. Je V-contract van je motor wordt dan wel gekoppeld aan de polis van je auto. Het idee hierachter is dat je al een voertuig hebt ook al is dat verzekerd bij een andere maatschappij. Waarschijnlijk weten dat niet veel makelaars of wil men dit niet zeggen kwestie om een hogere commissie te kunnen opstrijken.
Ik ben zeker dat dit dus wel kan want een vriend van mij heeft dit gedaan
@rutger: De korting die men op een 2e voertuig geeft is niet omdat je een 2e verzekering bij hen neemt maar omdat je maar met 1 voertuig tegelijk kan rijden. Dus is het maar normaal dat je ook minder betaald
gegevens van de makelaar: http://www.assurantia.be/index.php?p=2
gegevens van de makelaar: http://www.assurantia.be/index.php?p=2
-
brit
Je dient een attest van de andere maatschappij aan te vragen zodat ze jouw polis weten. Het is voldoende dat ze weten dat het een 2e voertuig betreft. Het attest is dus een bewijs waardoor het mogelijk is die korting als 2e voertuig te krijgen.
Hoe dit technisch allemaal in elkaar zit weet ik ook allemaal niet maar ik weet dat een vriend van mij dit effectief heeft gedaan en hij betaalde voor zijne moto maar een goeie 230 euro. Het is daarom dat ik dan ook beginnen ben met motorrijden omdat ik eerst dacht dat het veel duurder ging zijn.
Voor meer info zou ik jullie toch willen verwijzen naar jullie makelaar en als die niet wil toegeven dan jullie licht eens op te steken bij de makelaar die ik vorige keer heb vermeld. De makelaars zijn nu blijkbaar geografisch gebonden waardoor ze enkel mensen van de directe omgeving verzekeren.
Hoe dit technisch allemaal in elkaar zit weet ik ook allemaal niet maar ik weet dat een vriend van mij dit effectief heeft gedaan en hij betaalde voor zijne moto maar een goeie 230 euro. Het is daarom dat ik dan ook beginnen ben met motorrijden omdat ik eerst dacht dat het veel duurder ging zijn.
Voor meer info zou ik jullie toch willen verwijzen naar jullie makelaar en als die niet wil toegeven dan jullie licht eens op te steken bij de makelaar die ik vorige keer heb vermeld. De makelaars zijn nu blijkbaar geografisch gebonden waardoor ze enkel mensen van de directe omgeving verzekeren.
Nederlandse verzekering
voor de nederlandse markt:
Ik heb uitvoerig alle voorwaarden doorgenomen. Kwam al snel uit op de verzekering van KNMV (koniklijke Ned. Motorrij Vereniging). Positieve punten waren de uitgebreidheid van dekking (ook voorzining voor kleding e.d.), niet van die overdreven diestalclausules met verankering/alarmen e.d. en een redelijk kilometrage van 15.000/jaar zonder winterstop clausule.
Hier kom ik voor mijn 1100R/95 (opgegeven waarde 6000E) uit op +/- 13 euro de maand voor WA+plus (is schade tegenpartij & zaken zoals stormschade; niet eigen schade bij ongeval) Voor onbeperkt aantal km's is het +/- 14 Euro.
Indien ik all-risk doe moet motor getaxeerd worden vanwege leeftijd (kost 70 euro), bij een vastgestelde waarde van 6000 Euro kost de verzekering dan omstreeks 34 Euro in de maand.
Ik heb uitvoerig alle voorwaarden doorgenomen. Kwam al snel uit op de verzekering van KNMV (koniklijke Ned. Motorrij Vereniging). Positieve punten waren de uitgebreidheid van dekking (ook voorzining voor kleding e.d.), niet van die overdreven diestalclausules met verankering/alarmen e.d. en een redelijk kilometrage van 15.000/jaar zonder winterstop clausule.
Hier kom ik voor mijn 1100R/95 (opgegeven waarde 6000E) uit op +/- 13 euro de maand voor WA+plus (is schade tegenpartij & zaken zoals stormschade; niet eigen schade bij ongeval) Voor onbeperkt aantal km's is het +/- 14 Euro.
Indien ik all-risk doe moet motor getaxeerd worden vanwege leeftijd (kost 70 euro), bij een vastgestelde waarde van 6000 Euro kost de verzekering dan omstreeks 34 Euro in de maand.
-
WALTER GSAdventure
DIEFSTALVERZEKERING
De schakels zijn gemaakt van roest vrij staal ( 8 mm) met een darm erover getrokken om mijn voertuig te bechermen. Lengte 1.50 meter.
Dit alles verbinden met een andere motorfiets of aan een straatgarnituur en klaar is kees.
Daarbovenop nog een alarmsysteem en we staan toch al ver niet?

BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.