Eerste rit K1600GTL

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
costerke

Eerste rit K1600GTL

Bericht door costerke »

Voila, besteld eind januari en gisterennamiddag eindelijk de GTL geleverd. :grin: Drie lange maanden gewacht.
Gelukkig dat het een lange koude, kille winter was dat het verlangen naar motorrijden ver
te zoeken was. Heb de R1200RT begin december na een 20.000km onderhoud aan kant gezet en
sindsdien niet meer gereden tot twee weken terug toen ik de moto bij de nieuwe eigenaar afgezet heb. :cry:
Bon dan gaan we het nu over de nieuwe hebben. :grin:
Na betaling nog een klein uurtje de nodige info en uitleg over de moto en nieuwe helmen met het
Bmw BT systeem eindelijk de moto buiten gezet om te vertrekken.
Contact op, starten, in Rain modus gezet en dan in eerste versnelling. Een lichte klak, duidelijk
minder dan op mijn RT. En nu zijn we weg. Eerste indruk WHAAAOOW het geluid van de zescilinders,
de souplesse en dan naar de tweede versnelling. Nikske klak of klonk schakelt helemaal zacht.
Eerstvolgend kruispunt pinker naar links en stoppen, terug naar de eerste versnelling en we zijn weer vertrokken.
Pinker afzetten, duimpje is precies wat te kort, moet linker stuurhelft lichtjes lossen om de pinker af te zetten.
Volgende keer blijft hij maar 200m pinken valt dan wel vanzelf uit. Dan een stukje autosnelweg op om verder
naar huis te rijden. Schakelen geen enkel probleem, gaat zo zacht dat ik na de zesde versnelling nog eentje wou
opschakelen. :lol: Mag voorlopig niet boven de 4000 â 4500 toeren komen de eerste 1000km. Is zelfs niet nodig.
Deze motor heeft zelfs in de toegeknepen versie kracht genoeg om vanaf 1000 toeren zodanig te versnellen
dat men de gashendel al snel moet milderen om geen boetes te krijgen. Gisteravond dan ook een ritje gemaakt
van een 100km kleine wegjes en ik moet zeggen dat van die 90kg dat hij meer weegt dan mijne vorige moto bij
het rijden niet opvalt. Pinkers is nog wennen want mijn rechterduim is werkloos geworden. :lol:
Draaien of een u-bocht maken ook eens getest en dan word men dat gewicht wel gewaar, maar ja ik heb dan ook
een goei drie maand niet meer gereden en moet deze moto ook nog wennen.
Dan vandaag ook nog eens 125km gereden, binnendoor naar Genval en die omstreken daar. Nog altijd gaat het
schakelen naar eerste met een te verwaarlozen klakske en de andere versnellingen zeer soepel zoals een mes
door de boter gaat. Dan de zithouding. Ik zit wel iets rechter op deze moto. Is logisch ook hé, stuur staat dichter naar berijder toe.
Heb ook de vering eens getest door een stukje in "normaal" en "comfort" te rijden en ik moet zeggen dat de GTL precies iets harder
is dan mijn RT. Over de windbescherming kan ik zeggen dat deze voor mij althans een ietsje beter is dan op de RT.
Dan toch 1 min puntje ontdekt, de licht inval op het gps scherm. Het gps scherm zou iets rechter moeten staan.
Dat ze daar bij BMW niet aan gedacht hebben om dit mee te verbeteren op het modeljaar 2013.
De steunen van de mistlichten, de aandrijving en de handvaten voor de passagier(zijn ronder gemaakt) hebben ze dan wel gewijzigd.
Benzineverbruik is 5,9l per honderd km volgens BC. Na vandaag staan er dus 260km op de teller.
Voila dat was het tot nu. Zal wel eens een vervolg schrijven als HIJ op vol vermogen staat. :-P

Groeten Rudy.
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
Supermario

Re: Eerste rit K1600GTL

Bericht door Supermario »

Proficiat met de aankoop!

Misschien kunnen we eens met enkele GTL's en GT's van hier op het forum samen een toerken doen.

Heb dat hier vroeger nog gedaan met LT's, is begonnen met dagritjes dan weekends om dan stilletjes aan uit te sterven...

Grtn, Mario
K1600GTL 2011 + R1200GSA 2016 LC
costerke

Bericht door costerke »

Mario bedankt,
inderdaad we kunnen eens iets afspreken en of een rit organiseren.

Ook nog eventjes zeggen dat ik verschillende malen gewisseld tussen "rain","road" en "dynamiet" :lol: :lol: waarbij men het gasrepons duidelijk merkt.

Groeten Rudy
WILBIKE

Bericht door WILBIKE »

Hoi toerrijders,

Vooreerst proficiat met je nieuwe aanwinst...
Het inrichten van ritten voor de 'top' van de toerders is niet altijd erg dankbaar. Als LT-rijder maakte ik destijds een mooie Noorderkempenroute maar de dag van gebeuren regende het tussen 9 en 10 uur, het vertrek van de rit. Als 'beloning' van de vele uren die ik in de uitwerking van de route had gestoken (mooie route, vertrekplaats met ontbijt, middagstop, georganiseerde tussenstop met gratis bezoek aan het diamantmuseum te Grobbendonk en eindstop met eetmogelijkheid aan verlaagde prijs) kreeg ik 3 deelnemers waarvan één RT-rijder. De ganse dag scheen de zon en hadden we de beste motortemperaturen, tussen 18 en 22 graden... het was voor mij een zure ervaring maar zeker voor de participerende horecauitbaters die iets anders hadden verwacht van BMW MC VL die toen nog een klinkende uitstraling had (na de rit werd dit anders bij hen)! Het inrichten is één zaak maar het werk van de vrijwilliger wordt niet altijd gewaardeerd door de doelgroep!!! Hopelijk krijg je vandaag meer respect voor het werk dat steeds onderschat wordt...

Groeten,
Wilbike :wink:
Lid BMW MC Vlaanderen...
Supermario

Bericht door Supermario »

De GPS heeft sinds geruime tijd een andere plaats gekregen (ook te weinig zichtbaar en rammelen in de houder).
Kijk toch op tijd je olie na met peilstok (display geeft soms iets anders aan...).

Verbruik van mijn GTL: 5,7 meestal lange ritten, weekends, reizen met duo, toeristisch sportief tempo op volledig vermogen (160PK).

Grtn, Mario Afbeelding
K1600GTL 2011 + R1200GSA 2016 LC
jhamilla

Bericht door jhamilla »

gefeliciteerd met je aankoop
en vele veilige km toegewenst met deze prachtige machine
mdc
Webmaster
Webmaster

Bericht door mdc »

Foto's van Costerke
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Marc

R1250RT 2020
costerke

Bericht door costerke »

Aan de MDC,dank U voor het plaatsen van de foto's. :grin:

Groeten Rudy.
JoB

Bericht door JoB »

Sluikreclame voor vw :?:
2008 R1200 RT Black Line - 2011 R1200RT Thundergrey -2016 R1200GS Adventure
costerke

Bericht door costerke »

Aan Johan, (quoten gaat hier niet meer) :-( .

Je hebt toch altijd mensen die naar het mooiste kijken op de foto's hé. :-P :lol:
Dat is zoals hier bij de 'BABES EN BMW" ook zo, ik kijk altijd naar de bmw's :roll:
en andere naar de BABES. :mrgreen: :lol:

Groeten Johanna en Rudy.
Wiedewa

Bericht door Wiedewa »

Super mooie machine :sunny:

Rudy bij deze wens ik je veel plezier en veilige km's toe.

mvg Nico
MG Breva 850
Freddie

Bericht door Freddie »

Wil best ruilen :wink: Is al ingereden voor je :-)
K1600 GT - 2012 - 215.000 km
J
Contacteer:

Bericht door J »

tof, veel plezier er mee.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
costerke

Bericht door costerke »

Allemaal bedankt omdat jullie mijn moto knap vinden. :grin: :lol:

Groeten Rudy.
J
Contacteer:

Bericht door J »

tuurlijk. ps uw avatar ook trouwens.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Plaats reactie